![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt van discussie is: herken jij je hier in ?
link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=QO39MNFR Sven Gats mag het even uitleggen hoe zijn politieke loopbaan verlopen is. (Hij zegt nog even iets over het harde van Verafstoot (sic) en zijn kliek, maar dat is voor een andere draad) Want onze superbrouwer zegt ook: Citaat:
Ik vind dat 'echte sossen' brulbaken zijn die de hele tijd de patrons zitten vervloeken en van zichzelf zeggen dat ze de kleine man zijn; Die anderen dan hebben het de hele tijd over hoe moeilijk zij het wel hebben met al hun risico's die ze bereid zijn te lopen enz. Enz. Bij mij persoonlijk is het Vlaams tintje door eigen ervaring, en door mijn ogen open te houden, op de voorgrond gekomen. Niet om de hele dag de Vlaamse Leeuw te zingen, maar simpelweg als een absoluut noodzakelijke voorwaarde om tot een duidelijke, eerlijke staatstructuur te komen, via een reorganisatie. Dus ja, herkent gij u hier in, of zijt gij minder regenboog en toch meer authentiek pur sang?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik was in eerste instantie vlaams, niet van uit familie want ik was in feite de eerste die echt zo uitgesproken de vlaamse kaart trok, zo vanaf mijn 15de-16de. Ik was toen ook licht liberaal.
Pas wanneer ik mijn eerste loonbrief in de bus heb gekregen, ben ik vollop keihard centrumrechtse liberaal geworden. En geloof me, in mijn leeftijdscategorie ken ik er zeer véél die na die eerste loonbrief opeens veel liberaler zijn (zelfs mensen die radicaal het geweer van schouder veranderen en vroeger sos waren) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dat blijft voor mij moielijk te snappen, dat gezaag over de het verschil tussen netto en brutoloon.
Want het blijft wachten op een liberaal die pleit voor minder wegen of voor het in rekening brengen van het gebruik daarvan.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dat breder zien dus, dan één m/v die ziet dat zijn zelfs kleine loon nog zo zwaar belast wordt. Je moet het volgende zien: er zijn landen met meer sociale voorzieningen èn goede wegen, èn ..., en die toch een lagere belastingsvoet hebben; hoe kan dat dan ? of ook: we zijn geëvolueerd naar een grens waar we nu arbeid aan het kapot belasten zijn. Dat mag/kan toch niet de bedoeling zijn? (misschien dat een ongeschoolde arbeider dat niet kan inzien, maar als zijn zoon/dochter ekonomie of zoiets gestudeerd heeft ... ah neen, zo iemand die zijn/haar gezond verstand zou gebruiken, is een verrader van het Bruyn-sossen-goed ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |