Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie denk je (niet: hoop je) dat de grootste partij van Vlaanderen wordt?
CD&V 57 40,43%
VLD 35 24,82%
Vlaams Blok 49 34,75%
Aantal stemmers: 141. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2003, 14:18   #1
crimineelke
Vreemdeling

Standaard

gisteren in TEr Zake mochten stefaan de clerck (CD&V) en Karel de Gucht (BLD) hun zegje komen doen, en dit in het kader van hun zogenaamde tweestrijd over wie de grootste partij van Vlaanderen wordt.

Waarbij bij mij de bedenking opkwam: als twee honden vechten om een been...
Oud 5 januari 2003, 14:22   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

sp.a?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 14:44   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crimineelke
gisteren in TEr Zake mochten stefaan de clerck (CD&V) en Karel de Gucht (BLD) hun zegje komen doen, en dit in het kader van hun zogenaamde tweestrijd over wie de grootste partij van Vlaanderen wordt.

De uitslagen van 1999 in acht genomen:

CVP 22,1%
VLD 22,0%
VL.BLOK 15,5%
SP 15,0%
AGALEV 11,6%
VU-ID 9,3%

....zie ik het VB nog niet meteen over CD&V of VLD wippen, maar ja ..dromen mag altijd.
Oud 5 januari 2003, 14:56   #4
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

CVP 22,1%
VLD 22,0%
VL.BLOK 15,5%
SP 15,0%
AGALEV 11,6%
VU-ID 9,3%

....zie ik het VB nog niet meteen over CD&V of VLD wippen, maar ja ..dromen mag altijd.
De uitslagen van 1995 in acht genomen:

26,8% CVP
20,2% VLD
19,4% SP
12,3% VL. BLOK
9,0% VU
7,1% AGALEV

....zou ik het VB in 1999 nog niet meteen over SP zien wippen (verschil 7,1%), maar ja... dromen zijn niet altijd bedrog!

Verschil tussen CVP en VB is nu 6,6%, dus nog een half procentje minder. Zou jij je geld er om durven verwedden...?!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 15:03   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pas op he, Dimitri!
Of je gaat de grote, grijze schuif in van de Piano!

Gelukkig ben je Nederlander anders was je al in het nazikamp bijgezet!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 15:08   #6
Dimitri

Standaard

Als Tsiko daar ook ergens is, lijkt me d�*e schuif wel wat.

Moest ik al in een nazikamp belanden, dan zou het eerder als gevangene zijn...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 15:17   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:

CVP 22,1%
VLD 22,0%
VL.BLOK 15,5%
SP 15,0%
AGALEV 11,6%
VU-ID 9,3%

De uitslagen van 1995 in acht genomen:

26,8% CVP
20,2% VLD
19,4% SP
12,3% VL. BLOK
9,0% VU
7,1% AGALEV

....zou ik het VB in 1999 nog niet meteen over SP zien wippen (verschil 7,1%), maar ja... dromen zijn niet altijd bedrog!

Verschil tussen CVP en VB is nu 6,6%, dus nog een half procentje minder. Zou jij je geld er om durven verwedden...?!
Jazeker. In 1999 was er de dioxinecrisis, als er op het eind zich nog iets van dergelijke omvang zou afspelen kan er natuurlijk vanalles gebeuren. Uiteraard wacht ons nog de uitspraak tav de 3 vzw's die het Blok boven de waterlijn houden, en dat kan nog iets teweeg brengen. Dan zijn er nog diverse processen tav individuele VB-patsers zoals bv Remie Timmers. Niet iedereen weet het ronduit vulgaire racisme van het Blok te waarderen (behalve Knuppel en haar tweelingzusje vlaanderen72).

Enfin, het beloofd voor iedereen toch nog een spannende finale te worden

Hoedanook, elke stem op het Vlaams Blok is een verloren stem (je kan net zo goed blanco stemmen) want het cordon sanitaire maakt dat het Blok -ongeacht welke score ze zal behalen- ook n�* 15 juni 2003 op de bank zal blijven zitten, en da's maar goed ook!
Oud 5 januari 2003, 15:47   #8
crimineelke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crimineelke

CVP 22,1%
VLD 22,0%
VL.BLOK 15,5%
SP 15,0%
AGALEV 11,6%
VU-ID 9,3%

Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt: als je inderdaad 15.5% vergelijkt t;o.v. 22% is de kloof groot.

Maar het volstaat dat CD&V en VLD elk 2% verliezen aan het Vlaams Blok en ze staan alle drie op gelijke hoogte...
Oud 5 januari 2003, 16:00   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal niet helpen, crimineelke.
Alleen als ze de grootste worden zullen ze het helemaal voor het zeggen krijgen.Maar daarvoor moet nog een tijdje langer aan het cordon sanitaire vastgehouden worden.
Zoals de Piano aanraadt...
Oud 5 januari 2003, 16:17   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

99% blanco
En geef de rest aan BUB.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 17:19   #11
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Alleen als ze de grootste worden zullen ze het helemaal voor het zeggen krijgen.Maar daarvoor moet nog een tijdje langer aan het cordon sanitaire vastgehouden worden.
In principe ben ik tegen elk cordon sanitaire, want het Vlaams Blok had al lang verboden moeten worden op grond van de wet op het racisme. Dus toch maar gekozen voor het minst kwade van de twee: 1. het cordon handhaven dus (versus 2. het VB laten meeregeren)
Oud 5 januari 2003, 17:24   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
In principe ben ik tegen elk cordon sanitaire, want het Vlaams Blok had al lang verboden moeten worden op grond van de wet op het racisme. Dus toch maar gekozen voor het minst kwade van de twee: 1. het cordon handhaven dus (versus 2. het VB laten meeregeren)

Voor principes zoals die van jou koop je niks...

Maar misschien krijg je alsnog je zin en wordt het Vlaams Blok verboden.

Intussen is er wel al een kwart eeuw gezondigd tegen dat soort "democratische" principes.

En zoiets is nooit zonder gevolgen...

Verwijt mij dus niet langer ik wél principeel ben.
Oud 5 januari 2003, 17:55   #13
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Ik gok op de volgende uitslag na de bollekenskermis van 2003:

VLD: 22,2%
CD&V: 21,4%
VL. BLOK: 19,5%
SP.a-Spirit: 17,5%
AGALEV: 10,3%
N-VA: 5,9%
Andere,blanco,... : 3,2%
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 17:56   #14
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Voor principes zoals die van jou koop je niks...

Maar misschien krijg je alsnog je zin en wordt het Vlaams Blok verboden.

Intussen is er wel al een kwart eeuw gezondigd tegen dat soort "democratische" principes.

En zoiets is nooit zonder gevolgen...

Verwijt mij dus niet langer ik wél principeel ben.
Moslims en allochtonen blijven discrimineren en demoniseren zal OOK nooit zonder gevolgen blijven, dat staat ook vast gelijk een paal.
Oud 5 januari 2003, 18:01   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerst bewijzen dat ze werkelijk gediscrimineerd worden, Piano.

Ik ben daar niet zo zeker van.

Als er al gediscrimineerd wordt dan is dat evengoed zo voor arme en laaggeschoolde autochtonen als voor allochtonen.

En voor hen wordt er nauwelijks of geen extra geld uitgetrokken om die discriminatie te verhelpen.
Oud 5 januari 2003, 23:11   #16
thePiano

Standaard

Citaat:
Eerst bewijzen dat ze werkelijk gediscrimineerd worden, Piano.

Ik ben daar niet zo zeker van.

Als er al gediscrimineerd wordt dan is dat evengoed zo voor arme en laaggeschoolde autochtonen als voor allochtonen.

En voor hen wordt er nauwelijks of geen extra geld uitgetrokken om die discriminatie te verhelpen.
Ik had het wel over de propaganda en het programma van het VB Knuppel, en daar ben ik wel zeker van dat er gediscrimineerd (of de intentie toe) bestaat alsmede de moslimhetze.

Oktober 2002 nummer van het Vlaams Blok, gratis in alle brievenbussen van Antwerpen verspreid, 16 kleurenpagina's hoe de moslims moeten vernederd, behandeld en verdelgd worden
Oud 5 januari 2003, 23:47   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik had het wel over de propaganda en het programma van het VB Knuppel, en daar ben ik wel zeker van dat er gediscrimineerd (of de intentie toe) bestaat alsmede de moslimhetze.
Ben er ook niet voor te vinden voor dit soort publikaties, en nog minder voor discriminatie. Maar herinner mij toch ook grote affiches die opgehangen werden (dacht tijdens de laatste verkiezingen - weet ook niet meer door wie, dacht agalev) met zwaar zwarte mannen uit den oorlog (allé, zelfs de grootste stommerik weet toch wel dat het vb en hitler hetzelfde zijn - dixit agalev, of wie de uitgever ook moge geweest zijn). Als ge het mij vraagt, nog ne stap erger.
Wat mij in heel het geheel nog het meeste stoort, is het gebrek aan objectieve berichtgeving. Als men vroeger de zevende dag volgde (weet niet hoe het tegenwoordig is, hopelijk is het beter) kwam het geheel mij zo voorgekauwd, zo voorspelbaar voor. De objectiviteit scheen wel een handicap te zijn geworden, het doel was demonisering van het vb.
Dus piano, verwijt het vb geen discriminatie, terwijl ge ze zelf (of toch minstens uw geestesgenoten) in het kwadraat (en met gemeenschapsgeld) toepast.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 13:16   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is al heel wat anders, Piano.

Ik gooi die propaganda dan ook meteen in de vuilbak maar......
je kan niet ontkennen dat het VB al op de onuitvoerbare 'intentie' wordt gepakt en dat terwijl er veel andere smeerlapperij gebeurt die NIET wordt afgestraft maar zelfs wordt gesteund en aangemoedigd.

Rassenquota bijvoorbeeld...
Oud 6 januari 2003, 15:09   #19
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quote:

je kan niet ontkennen dat het VB al op de onuitvoerbare 'intentie' wordt gepakt en dat terwijl er veel andere smeerlapperij gebeurt die NIET wordt afgestraft maar zelfs wordt gesteund en aangemoedigd.

Ik lees die grondig door en niet zelden hou ik ze bij. 't Is misschien een obsessie, maar iedereen die me komt vertellen uit protest eens op het blok te stemmen, of om het "vreemdelingenprobleem" op te ossen eens op het blok te stemmen, toon ik uit die propaganda, wat zij al dan niet doen nu, en wat dan niet meer zou mogen.
Het heeft niet altijd effect, misschien is het maar 1 stem verschil, maar wat mij betreft telt elke blok stem minder mee.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 15:13   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Citaat:
Quote:

Ik lees die grondig door en niet zelden hou ik ze bij. 't Is misschien een obsessie, maar iedereen die me komt vertellen uit protest eens op het blok te stemmen, of om het "vreemdelingenprobleem" op te ossen eens op het blok te stemmen, toon ik uit die propaganda, wat zij al dan niet doen nu, en wat dan niet meer zou mogen.
Het heeft niet altijd effect, misschien is het maar 1 stem verschil, maar wat mij betreft telt elke blok stem minder mee.
Ik begrijp wat je bedoelt Merel maar in vrees dat er voor elke stem minder dankzij jou er tien nieuwe bijkomen door het gehannes en geprul van deze regering.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be