![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik weet niet of dit het juiste subforum is maar toch:
Ik was vandaag naar La Une aan het kijken toen de programma werd onderbroken door reclame (niet van het genre Algemeen Nut zoals VRT). Reclame van Rexona, Lotto, Mobistar,... enkele minuten lang. La Une (onderdeel van RTBF) is toch ook een openbare zender. Waarom mag RTBF reclame uitzenden en VRT niet (vermoedelijk is ook RTBF gefinancierd door Waals belastinggeld)
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, reclame = geldinkomsten ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer staat reclame voor responsabilisering?
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Sinds responsabiliseren staat voor eigen budgetbeheer en ze geld krijgen voor reclame uit te zenden?
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Zelfs op de RTBF-site heb je dikwijls reclame voor je een filmpje kan bekijken. Erg storend, vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind reclame absoluut niet passen in het zendschema van een nationale omroep, betaald met belastinggeld.
Het is alweer een stukje graaicultuur dat zich laat zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Dat is toch al jaren zo?
Bij de RTBF doen ze het tenminste onomwonden in echte reclameblokken. Bij de VRT foefelen ze het ergens tussen. Daarbij, op de VRT en RTBF radiozenders hoor je ongeveer evenveel reclame als op commerciële zenders.
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan men de reklamezenders ook subsidies toekennen. De taak van de openbare omroep blijft van nieuws en duiding op een objectieve wijze te brengen (iets waar ze in falen, daar ze een regeringszender zijn, bemand met voornamelijk linkse journalisten - maar dit terzijde). De afwezigheid van reklame, moet mede een waarborg zijn voor hun onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we hadden het wel over de toekomst. Als ze echte reklame zouden gaan uitzenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet in waarin de reclame van de VRT (behalve op zulke punten, dat reclame op de VRT het gewoon houdt bij een product promoten en niet valse beloften doen) niet beschouwd kan worden als "echte reclame" ?
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Omdat geen hond nog naar de RT-BEF kijkt. Ze moeten de mensen bijna geld geven om nog te willen kijken. 25 jaar heruitzendingen van het songfestival met Sandra Kim, propaganda voor Kim-Jong-Albert II, Mao Di Rupo, militante Milquet en een paar loze fait-divers over de meest parasitaire regio van Europa... Ne mens zou voor minder ne voorhamer tegen dat scherm slaan. De commerciële intermezzo's zijn zowat het enige waar de Waal nog kan naar kijken zonder zich te moeten schamen over zichzelf.
"Mmm, chocomousse de La Laitière! Dès le moment où je touche ma CPAS, je vais m'en offrir un!" Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 3 juni 2011 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk dwalen we af. Ofwel is een zender volledig gesubsidieerd, ofwel leeft hij volledig van reklame. Dat lijkt mij het meest gezonde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom lijkt VRT voor mij op dit moment een goed compromis te leveren: ze geven goede TV (op die duizenden herhalingen na dan, ik heb het over man bijt hond, terzake, panorama, reyers laat, koppen, volt,zonde van de zendtijd, ...) en ze halen een deel van het geld dat ze nodig hebben zelf binnen, maar dan in niet-storende (i.e. tijdens het programma) reclameblokken. Ik zet gewoon mijn tv aan op het moment dat het programma start. Wat vind je trouwens van de radiozenders? Reclame of niet? Meer of minder? Naar mijn mening zou enkel radio 1/2/klara mogen blijven bij de openbare omroep, en dan nog best zonder reclame. Studio Brussel en MNM zijn 'massazenders', radiozenders die perfect kunnen leven en overleven in het gewone commerciële bedrijfsleven.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik kijk eigenlijk alleen maar naar RTBF om de communautaire problemen 'vanuit de andere kant' verklaard te kunnen aanhoren, en in die gevallen erger ik me inderdaad meer aan de filmpjes zelf, maar de reclame maakt het niet beter natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Of ze moeten dat doen zoals in Nederland > één blok en gedaan. En niet de programma's onderbreken zoals bij sommige Vlaamse zenders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Is het op de NL tv anders?
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() De gehele VRT moet omgevormd worden.
Ik ben een grote voorstander van het Nederlands model met verschillende omroepen voor hun specifieke doelgroepen. Het is den ook trouwens één van de goedkoopste omroepstelsels in Europa. Maar hierbij is weldegelijk een derde net onmisbaar.