Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2011, 10:16   #1
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard Weylandt sms'te: Koers is te gevaarlijk

di 10 mei 2011, 10:25
Weylandt sms'te: Koers is te gevaarlijk Van onze Telesportredactie
GENT - De overleden Belgische wielrenner Wouter Weylandt (26) heeft vlak voor zijn fatale rit in de Giro een sms'je gestuurd naar zijn manager Jef Van Den Bosch waarin hij zijn twijfels uitte over de etappe. "Hij vond het te gevaarlijk. En zat ermee dat er te nerveus werd gekoerst. Nu is het allemaal te laat."



Van den Bosch probeert de ouders van Weylandt en zijn vriendin, An Sophie, zo goed en kwaad als het kan op te vangen. Deze zijn dusdanig aangeslagen dat ze niet willen reageren op het plotselinge verlies van Wouter, schrijft de Belgische Sportwereld in een emotioneel interview met de manager.

Ongeloof
Van den Bosch kan nog altijd niet geloven dat zijn renner zo plotseling overleed. "Ik reed met hem in dezelfde ploeg, hebben toffe momenten beleefd. Dit is ongelooflijk, dit kan niet waar zijn. Ik wil er zijn voor de familie. Voor die mensen is het heel erg. Ze zijn enorm aangeslagen. En de klap zal nog komen, dat kan ik nu al zeggen."

Kindje
De manager doelt op het familiegeluk dat Wouter Weylandt en Ann Sophie te beurt zou vallen: in september zou het koppel hun eerste kindje verwachten. "Voor Ann Sophie is het enorm moeilijk", zegt Van Den Bosch. "Ze keken allebei zo uit naar een baby."

Van den Bosch vertrok maandagavond samen met de vriendin en ouders van Weylandt naar Italië.
http://www.telegraaf.nl/telesport/wi...er_koes__.html

Hoe hard gaat men in zo een afdaling, 80km..? Het is toch waanzin, een fiets met dergelijke bandjes en hoe men erop zit is toch niet gemaakt voor dergelijke snelheid. Het is niet de eerste keer dus en hij bericht zelf nog dat het te link is. Hij werkt eigelijk in dienst van een ploeg, zijn werkgever. Mag men gevaarlijke opdracht weigeren vlgs CAO's? Denk van wel. Waarom heeft hij niet gestopt? Werkweigering..ontslag?
Misschien moeten de koersmakers en grootgeldverdieners eraan eens diep gaan nadenken. Nu zit die vrouw daar met kind zonder vader, interesseert dat die koersbazen?
Koersen is voor mij: het snelst van A>B komen, maar dan veilig en verantwoord. Ik zie graag wielerwedstrijden, maar nu is mijn goesting over.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 10 mei 2011 om 10:41.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 11:50   #2
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Juiste subforum?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 15:21   #3
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Tuurlijk kan hij die koersen weigeren, maarja, dan zal zijn werkgever ook weigeren hem te blijven betalen.
Tja, tragisch werkongeval zullen we het maar noemen zekers..

Kan overal gebeuren, alleen wordt het hier wat uitvergroot, omdat het een ietwat bekender figuur is in een althans bekendere sport..

Als iemand in een fabriek onder een machine vastraakt en sterft, zal er minder geschreven worden, nochtans is het verdriet voor de familie even groot.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 15:28   #4
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Tuurlijk kan hij die koersen weigeren, maarja, dan zal zijn werkgever ook weigeren hem te blijven betalen.
Tja, tragisch werkongeval zullen we het maar noemen zekers..

Kan overal gebeuren, alleen wordt het hier wat uitvergroot, omdat het een ietwat bekender figuur is in een althans bekendere sport..

Als iemand in een fabriek onder een machine vastraakt en sterft, zal er minder geschreven worden, nochtans is het verdriet voor de familie even groot.
Zo is dat ...net op't nieuws : Helm beschermt voor normale snelheden.
60-70 is geen normale fiets snelheid.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 15:33   #5
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Je kan je ook afvragen waarom de ene renner meer pech heeft dan de andere.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 15:38   #6
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Je kan je ook afvragen waarom de ene renner meer pech heeft dan de andere.
Gebrek aan concentratie tijdens de de koers?
Hij viel nogal dikwijls, was een "speelvogel" en maakte grapjes tijdens de
wedstrijden.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 15:41   #7
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Gebrek aan concentratie tijdens de de koers?
Hij viel nogal dikwijls, was een "speelvogel" en maakte grapjes tijdens de
wedstrijden.
Tgoh, kzou nu niet zeggen dat het echt zen eigen schuld is.
Een stuurfout of over een steentje rijden is rap gebeurd he..

Ik denk idd dat ze de parcous een beetje beter moeten uitkiezen, en iets minder gevaarlijk maken.
Werken met een snelheidsbeperking zou wrs wat dom zijn in een wielerKOERS he
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 16:14   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
De overleden Belgische wielrenner Wouter Weylandt (26) (enzovoort)
Met alle respect voor de overledene. Dit is geen maatschappelijk probleem. Eerder iets voor het subforum arbeidsongevallen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 16:19   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Gebrek aan concentratie tijdens de de koers?Hij viel nogal dikwijls, was een "speelvogel" en maakte grapjes tijdens de
wedstrijden.
Hij was aan het sms'sen.

Tegen 80 per uur op zo'n belachelijk fietske met èèn hand en sms'sen.

Niet moeilijk dat hij een ongeluk voorkrijgt, hopelijk houdt de verzekering de betaling tegen wegens zelf veroorzaakt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 16:26   #10
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Je kan je ook afvragen waarom de ene renner meer pech heeft dan de andere.
*zoekt zijn aluhoedje alvast*
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 19:10   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij was aan het sms'sen.

Tegen 80 per uur op zo'n belachelijk fietske met èèn hand en sms'sen.

Niet moeilijk dat hij een ongeluk voorkrijgt, hopelijk houdt de verzekering de betaling tegen wegens zelf veroorzaakt.
Doe dit maar eens als autobestuurder. Voor verzekeraars is het ook crisis. Uw langstlevende ega zal toch een goed klappeke mogen doen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 19:36   #12
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Gebrek aan concentratie tijdens de de koers?
Hij viel nogal dikwijls, was een "speelvogel" en maakte grapjes tijdens de
wedstrijden.
Ik ga het niet luidop zeggen, maar het viel mij wel op gedurende zijn carrière dat hij meer valt dan de gemiddelde renner. Het is een spurter, dat wel, doch andere spurters vallen niet zoveel.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 21:23   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.781
Standaard

[quote=Duvelke;5450110]Tuurlijk kan hij die koersen weigeren, maarja, dan zal zijn werkgever ook weigeren hem te blijven betalen.
Tja, tragisch werkongeval zullen we het maar noemen zekers..
Kan overal gebeuren, alleen wordt het hier wat uitvergroot, omdat het een ietwat bekender figuur is in een althans bekendere sport..
QUOTE]

Klopt volledig!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 11:43   #14
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Ach ach wat een onzin wordt er hier toch gepost zeg. Als groot wielerliefhebber zowel actief als passief heb ik al verschillende keren parcours gereden die ze rijden in rondes, klassiekers. In een afdaling gaat het er erg snel aan toe. Om goed te kunnen afdalen moet je goed kunnen fietsen en elke profwielrenner kan wel zeer goed fietsen, maar er is vooral veel durf nodig. Afdalen is gewoon verstand op nul zetten, meer is het niet.

Die fietsen kunnen zeer hoge snelheden aan. De lichte carbon fiets biedt heel wat voordelen, maar ook heel wat nadelen. Renners moeten vaak de natuurelementen trotseren en op zo'n carbon fiets maak je wel vaker eens een uitschuiver en zeker bij slecht weer. Wouter Weylandt is een paar keer ongelukkig ten val gekomen, maar elke renner maakt wel eens een serieuze smak tegen het asfalt of je nu een amateur of een prof bent. Ik vermoed dat Wouter Weylandt na wat concentratieverlies gewoon de controle over het stuur heeft verloren en zo helaas zeer ongelukkig ten val is gekomen met de dood als gevolg. De Giro is wel extreem zwaar. Toch dragen de organisatoren geen verantwoordelijkheid. Eens om de zoveel jaar verliest er een renner helaas het leven bij een ongelukkige val. Toch blijft wielrenner een van de mooiste sporten die er zijn. Het is afzien, maar het geeft het lichaam en geest voldoening. Rijden door een woest berglandschap, eindeloze vlaktes, mytische cols beklimmen waar er eeuwige sneeuw ligt heerlijk toch. Mensen zouden beter eens wat meer gaan fietsen of andere sporten beoefenen. Als je ziet welke vetzakken onze maatschappij tegenwoordig rijk is.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”

Laatst gewijzigd door Frost : 11 mei 2011 om 11:43.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 11:54   #15
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Rijden door een woest berglandschap
met een koersfiets?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 11:58   #16
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
met een koersfiets?
Als de infrastructuur het toelaat altijd weer of geen weer .
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 12:01   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Ach ach wat een onzin wordt er hier toch gepost zeg. Als groot wielerliefhebber zowel actief als passief heb ik al verschillende keren parcours gereden die ze rijden in rondes, klassiekers. In een afdaling gaat het er erg snel aan toe. Om goed te kunnen afdalen moet je goed kunnen fietsen en elke profwielrenner kan wel zeer goed fietsen, maar er is vooral veel durf nodig. Afdalen is gewoon verstand op nul zetten, meer is het niet.

Die fietsen kunnen zeer hoge snelheden aan. De lichte carbon fiets biedt heel wat voordelen, maar ook heel wat nadelen. Renners moeten vaak de natuurelementen trotseren en op zo'n carbon fiets maak je wel vaker eens een uitschuiver en zeker bij slecht weer. Wouter Weylandt is een paar keer ongelukkig ten val gekomen, maar elke renner maakt wel eens een serieuze smak tegen het asfalt of je nu een amateur of een prof bent. Ik vermoed dat Wouter Weylandt na wat concentratieverlies gewoon de controle over het stuur heeft verloren en zo helaas zeer ongelukkig ten val is gekomen met de dood als gevolg. De Giro is wel extreem zwaar. Toch dragen de organisatoren geen verantwoordelijkheid. Eens om de zoveel jaar verliest er een renner helaas het leven bij een ongelukkige val. Toch blijft wielrenner een van de mooiste sporten die er zijn. Het is afzien, maar het geeft het lichaam en geest voldoening. Rijden door een woest berglandschap, eindeloze vlaktes, mytische cols beklimmen waar er eeuwige sneeuw ligt heerlijk toch. Mensen zouden beter eens wat meer gaan fietsen of andere sporten beoefenen. Als je ziet welke vetzakken onze maatschappij tegenwoordig rijk is.
Volgens de renner die achter hem reed was het gevaarlijkste deel van de afdaling achter de rug. Weylandt reed op dat moment eigenlijk tussen het peleton en een achtervolgend groepje. Hij keek achterom om te zien wat de afstand was om dan te beslissen of hij alleen de sprong naar voor zou wagen of als hij zou wachten op de achtervolgers. Net op dat moment was er een kleine knik in de weg en raakt hij met zijn pedaal een betonpaaltje met de gekende gevolgen.


Zoals sommigen hier zeggen is het inderdaad "gewoon" een arbeidsongeval en zijn er veel families die door dergelijke tragedies geraakt worden. Maar ik volg de koers wel en ik heb veel respect voor de gasten en ik leef met hen mee in een koers. Het voelt dan ook een beetje alsof je hen "kent". Als er dan zo eentje zoiets tragisch meemaakt dan raakt dat je wel wat en sta je even stil bij de vergankelijkheid van het leven maar je gaat daarna gewoon weer verder. Als ik zoiets in de krant lees en er geen gezicht op kan plakken dan sta ik daar veel minder bij stil, terwijl dat voor die mensen uiteraard even erg is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 12:17   #18
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Denk dat er geen enkele commerciële sport zo toegankelijk is als het wielrennen en dat maakt de sport ook zo mooi. Wat Weylandt is overkomen is uiterst tragisch. Maar goed de koers rijdt verder. Een gedenksteen in de nabijheid van de plaats van het ongeval zou mooi zijn.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:11   #19
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Denk dat er geen enkele commerciële sport zo toegankelijk is als het wielrennen en dat maakt de sport ook zo mooi. Wat Weylandt is overkomen is uiterst tragisch. Maar goed de koers rijdt verder. Een gedenksteen in de nabijheid van de plaats van het ongeval zou mooi zijn.
Ik zou vast beginnen met die gedenkstenen in massaproductie te maken. Een voorraadje kan nooit kwaad.

wo 11 mei 2011, 16:59
Gebroken oogkas en hersenschuddingVal Rabobank-renner in Giro Van onze Telesportredactie
ORVIETO - Tom-Jelte Slagter heeft woensdag in de Ronde van Italië een gebroken oogkas en een hersenschudding opgelopen. Dat bleek na een bezoek aan het ziekenhuis, waar de Nederlandse wielrenner zich liet onderzoeken na zijn val in de vijfde etappe.



Tom-Jelte Slagter ligt zwaar gewond op het asfalt tijdens de vijfde etappe van de Ronde van Italië. Rabo-arts Gert Wielink kon Slagter snel helpen. De jonge Nederlander (21), die debuteerde in de Giro, werd naar het ziekenhuis in Orvieto overgebracht.

Naast het gebroken oogkas en de hersenschudding is een wond in het gezicht van Slagter gehecht. Hij hield geen hersenletsel over aan de crash. Slagter moet minstens één nacht ter observatie in het ziekenhuis blijven.

De schrik sloeg - met de dodelijke val van Wouter Weylandt nog vers in het geheugen - de Giro-karavaan echter om het hart.
http://www.telegraaf.nl/telesport/wi...__.html?p=11,2
Die had de volgende kunnen zijn.
Brood en Spelen zoals in den tijd van de Romeinen.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 06:56   #20
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Hij had inderdaad even goed zijn schedel kunnen breken.
Ik had het moeilijk gisteren met het peloton. Ze gingen gewoon weer over tot de orde van de dag, Weening die juichend over de streep rijdt, toch droeg hij de zege op aan Weylandt. Zijn viering over de streep mocht toch wel een beetje minder intens. Maar misschien wou Wouter het zelf wel dat er niet te veel getreurd werd.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be