![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De laatste jaren krijgen recreatieve sporters steeds vaker te maken met dopingcontroleurs. Recreatieve sporters die sporten beoefenen die al veel dopingovertreders hebben gehad kunnen meer kans krijgen om tijdens een wedstrijd gecontroleerd te worden. Wie als amateur wielrenner goed presteert in een onnozele kermiskoers moet sowieso naar de controle (als die aanwezig is). Bij mij hebben ze vorig jaar in februari sporen van corticoïden en stimulantia in de urine gevonden. Aangezien ik hooikoorts heb en af en toe eens een ontsteking moet ik deze producten nemen. Wordt het niet eens tijd dat die doping heksenjacht stopt? Zelfs de gewone recreatieve sporter is er al het slachtoffer van.
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 13 mei 2011 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Omdat ik vaak last heb van ontstekingen heb ik af en toe eens nood aan een cortisone injectie. Stimulantia vind je in middelen voor de behandeling van sinusitis :s. De recreatieve sporter wordt gepest.
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Boete gekregen ? Schorsing ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Heel gezond is dat fietsen precies niet. Je kan altijd een andere sport kiezen: driebanden, kleurenwiezen of darts misschien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Geen schorsing, wel een waarschuwing. Bij de volgende controle moet je de arts vooraf verwittigen en dan moet je een aanvraag aandienen voor een toestemming wegens therapeutische noodzaak.
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor cortisonen en stimulantia doen ze niet moeilijk omdat deze middelen in veel medicijnen terug zijn te vinden en medicijnen die enorm veel worden gebruikt.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aan mijn oppep heeft nooit iemand aandacht besteed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor een keer dat ik iets heb gewonnen
![]()
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zeker niet. De middelen die ik heb genomen waren om mijn ziekte en ontsteking te genezen, niet om de prestatie te bevorderen.
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat zijn neusspray en cortisonen hem meer hebben gekost dan zijn prijs, een pak bloemen en een kus van Miss suikerbiet misschien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Inderdaad. Paranoia alom in het wielerpeloton zowel bij de professionals als bij de amateurs. Dankbij het fantastische dopingbeleid van de laatste jaren.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je neemt die geneesmiddelen omwille van je gezondheid.
Je gaat sporten voor het plezier, maar meegenomen: ook voor je gezondheid. De dopingcontrole is er ... voor je gezondheid. Ik zou willen dat die dopingcontrole nog tien keer strenger wordt. Ik zou niet graag hebben dat mijn kleinkinderen ervoor zouden bezwijken, en misschien - misschien pas twintig jaar na mijn overlijden - er de negatieve gevolgen van zouden moeten dragen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Zelfs competitie duiven krijgen "medicamenten"... voor hun gezondheid...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() 't is een echte schande dat ze willen controleren, terwijl vlamingen veel liever oncontroleerbaar zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand met echt zulke problemen kan niet gaan koersen. En wat je sinussen betreft, zelfs iedere kleuter weet nu dat in bepaalde druppels of spray, ephedrinne aanwezig is en zelfs op grote schaal. Gewoon doktersattest voorleggen en ze kunnen je niets doen -toch simpel Maar ja, indien je op de zwarte markt koopt, heb je geen dokter. |
|
![]() |
![]() |