Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 17:16   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard De Nederlandse subsidiesponsjes

Halal soep eten met baard
11-05-11 14:00 uur

Citaat:
Stadsdeel Oost en de subsidiepot. In die pot zit 23 miljoen euro. Daarvoor krijgt men onder andere (ik citeer uit de krant van gisteren):

- begeleiden van uitvaarten in Egypte;
- uitje naar attractiepark;
- naaicursussen (vijf organisaties);
- bridgen;
- kooklessen;
- lessen Arabisch of Turks (acht organisaties);
- workshop over het Ottomaanse Rijk;
- iftarmaaltijden (elfduizend euro);
-Suikerfeest;
- vakanties.

Maar er is behalve die over vakanties nóg een cursus waar ik helemaal enthousiast van raak: hoofddoekjes binden.

Misschien komt het doordat ik ouder word, maar soms denk ik: verdomd, ik kan het niet, maar ik w�*l het leren: hoofddoekjes binden.

Daarbij weet ik zeker dat mijn kleinkinderen dat later goed en keurig moeten kunnen doen. De meisjes vooral.

In Oost kun je het al leren, op kosten van de overheid.

U denkt natuurlijk dat ik hier schande van spreek. Maar nee hoor, ik ben erg voor de dialoog tijdens het gesubsidieerde hoofddoekjes binden. Net als Lieke Thesingh van GroenLinks ben ik van mening dat je met die cursussen mensen 'uit hun isolement' kunt halen. Sterker: ik wil nog meer gesubsidieerde cursussen. Ik denk aan:

- halal soep eten met baard;
- neus intrekken tijdens het gebed;
- voetballen met oude kransen;
- dames rijden;
- vrouwen slingeren;
- flikker trappen zonder versnellingen of motor;
- zwartepieten;
- keurige cartoons tekenen;
- bruggen bouwen.

Ik zou er dus bij het rijk op willen aandringen stadsdeel Oost juist meer subsidie toe te kennen. Deze cursussen brengen mensen nader tot elkaar, kosten maar een klein beetje en verhogen de kansen op de arbeidsmarkt. De effecten hiervan zullen dan ook op korte termijn meetbaar zijn.

Zelf heb ik enige ervaring met de cursus halal soep eten met baard en ik heb gemerkt dat het zelfs mannen met een lange baard binnen een paar weken lukt snel onder aan de beharing een gewichtje te knopen, waarna ze hun baard niet alleen gemakkelijker over hun schouder kunnen slaan, maar ook rustig kunnen blijven liggen.
http://www.parool.nl/parool/nl/508/T...et-baard.dhtml

Degenen die denken dat dit een uit de duim gezogen opiniestukje is, vergissen zich. Waarvoor krijgen de nieuwe medelanders nu weer subsidie?

Wel Euh....

Citaat:
Een foute keuze dus volgens de VVD.

En dat terwijl er zoveel alternatieve mogelijkheden zijn voor bezuinigingen. Moet een projectbureau 'Wibaut aan de Amstel' werkelijk 4 ton per jaar kosten? Waarom is het nodig om 5 organisaties in Oost gesubsidieerde naaicursussen te laten aanbieden? Waarom wordt 64.000 euro subsidie gegeven aan een organisatie die uitjes organiseert naar Tropicana in Rotterdam, het Tikibad in Duinrell en naar de Efteling? En is het nu echt nodig om een cursus hoofddoek binden te subsidiëren?
http://www.meer-online.nl/index.php?...iek&Itemid=531

Tja, hoofdoekjesbinden moet gesubsidieerd worden, wat denk je, anders kunnen ze toch niet integreren?

Wordt het geen tijd om de gesubsidieerde cursus "spaghetti eten met niqaab" te organizeren? anders menen ze weer dat ze hun slabbetje moeten afkuisen met dat servet.

http://www.youtube.com/watch?v=iC8LY...layer_embedded

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 mei 2011 om 17:19.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 17:22   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

*Geeuw!*
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 17:40   #3
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Amsterdam stadsdeel Oost waar de corruptie en vriendjespolitiek van de PvdA tot ongekende hoogtes is gestegen. Steekwoord: Elatik, Fatima. Google maar eens.
Oud 13 mei 2011, 10:10   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

En blijven al die dingen dan maar gewoon doorgaan? Fatima Elatik was toch betrapt op - laten we zeggen, "veel geld uitgeven aan de verkeerde personen" - even geschorst daarvoor en na een paar maanden mocht ze dapper opnieuw komen frauderen? Hoe doen die mensen dat?
Oud 13 mei 2011, 10:17   #5
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En blijven al die dingen dan maar gewoon doorgaan? Fatima Elatik was toch betrapt op - laten we zeggen, "veel geld uitgeven aan de verkeerde personen" - even geschorst daarvoor en na een paar maanden mocht ze dapper opnieuw komen frauderen? Hoe doen die mensen dat?
Dankzij mensen zoals Artisjok, Wisord en andere linke bietekwieten.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:03   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Halal soep eten met baard
11-05-11 14:00 uur

http://www.parool.nl/parool/nl/508/T...et-baard.dhtml

Degenen die denken dat dit een uit de duim gezogen opiniestukje is, vergissen zich. Waarvoor krijgen de nieuwe medelanders nu weer subsidie?

Wel Euh....

http://www.meer-online.nl/index.php?...iek&Itemid=531

Tja, hoofdoekjesbinden moet gesubsidieerd worden, wat denk je, anders kunnen ze toch niet integreren?

Wordt het geen tijd om de gesubsidieerde cursus "spaghetti eten met niqaab" te organizeren? anders menen ze weer dat ze hun slabbetje moeten afkuisen met dat servet.

http://www.youtube.com/watch?v=iC8LY...layer_embedded
Drie jaar geleden zat ik in een Frans ski-oord op de lift naast een man die zich bekend maakte als politie-agent in burger, nadat hij me gewaarschuwd had, mijn ski's nergens onbewaakt achter te laten. Ik vertelde hem dat ik in dat oord vroeger nooit weet had gehad van diefstallen.

"En toen waren wij hier nog niet aan het patrouilleren", antwoordde hij; "het hoefde ook niet". Maar sinds de autobranden in Parijs had men er niets beters op gevonden dan de "jeunes des banlieues" zoet te houden met gesubsidieerde skivakanties in de Vogezen, en sindsdien was geen onbewaakt paar ski's meer veilig. De betere toeristen begonnen weg te blijven...

Waarom eigenlijk skivakanties en niet een alomtegenwoordige kritiek op de inhoud van de koran en de soenna; verplicht bijwonen van islamkritische cursussen voor alle mohammedanen, op straffe van uitwijzing?

Zij zijn toch niet uit de Vogezen naar de Franse steden komen afzakken om er de autochtone Fransen het leven zuur te komen maken? Ze kunnen toch in de Atlas gaan skiën - op eigen kosten?

Het is de combinatie van twee kwalen:
- het verzuim, de mohammedanerij en de "heilige" geschriften ervan aan te pakken

- het idee dat de vrije markt absoluut zo veel mogelijk verstoord moet worden door maatregelen die "herverdelen" van de producent naar de consument, en het liefst nog naar de "jongere" hangmatconsument.
Oud 13 mei 2011, 12:34   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik geloof dat ze in Nederland mochten gaan "vlinders vangen in Marokko" als ze niet gespijbeld hadden, en een aantal mochten een cruise met een zeilschip naar New York maken.... je zou voor minder straatboefje worden.

Wou Smet hier ook niet iets voor marokkaantjes in Marokko doen? het was te ridicuul om te onthouden.

De aanleg van het Smulbos voor Allochtonen (let op Youssef: dit is geen racisme, dit is ECHT) op kosten van de Nederlandse belastingbetaler was ook zo'n leuk ding. Omdat "de allochtoon" in zijn woestijnlanden gewoon was om van de struiken en de bomen te eten in de vrije natuur, moest zo'n smulbos worden aangelegd, alwaar ze dan in de bomen mochten klimmen en hun appeltje plukken of bessen gaan verzamelen.... Alleen, voordat de bomen groot genoeg waren om vruchten te dragen, of voordat de bessen rijp waren aan de struiken hadden ze gewoon alles al verwoest. WOESTIJN moesten ze hebben denk ik. Misschien gaan ze dat nu eens aanleggen op kosten van de Nederlander: "woestijnlandschap voor kameeltochtjes voor allochtonen". Je kan nooit weten.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 mei 2011 om 12:34.
Oud 13 mei 2011, 12:38   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Drie jaar geleden zat ik in een Frans ski-oord op de lift naast een man die zich bekend maakte als politie-agent in burger, nadat hij me gewaarschuwd had, mijn ski's nergens onbewaakt achter te laten. Ik vertelde hem dat ik in dat oord vroeger nooit weet had gehad van diefstallen.

"En toen waren wij hier nog niet aan het patrouilleren", antwoordde hij; "het hoefde ook niet". Maar sinds de autobranden in Parijs had men er niets beters op gevonden dan de "jeunes des banlieues" zoet te houden met gesubsidieerde skivakanties in de Vogezen, en sindsdien was geen onbewaakt paar ski's meer veilig. De betere toeristen begonnen weg te blijven...

Waarom eigenlijk skivakanties en niet een alomtegenwoordige kritiek op de inhoud van de koran en de soenna; verplicht bijwonen van islamkritische cursussen voor alle mohammedanen, op straffe van uitwijzing?

Zij zijn toch niet uit de Vogezen naar de Franse steden komen afzakken om er de autochtone Fransen het leven zuur te komen maken? Ze kunnen toch in de Atlas gaan skiën - op eigen kosten?

Het is de combinatie van twee kwalen:
- het verzuim, de mohammedanerij en de "heilige" geschriften ervan aan te pakken

- het idee dat de vrije markt absoluut zo veel mogelijk verstoord moet worden door maatregelen die "herverdelen" van de producent naar de consument, en het liefst nog naar de "jongere" hangmatconsument.
Wellicht daarom dat het stelen van ski's en snowboards al 20 jaar een plaag is in ongeveer elk skigebied. Skigebieden waar Marokkanen ongeveer even talrijk zijn als orthodoxe Joden in Mekka.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be