Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2011, 15:11   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Asiel

Citaat:
29.04.2011 15.35u - Het is dus gelopen zoals voorspeld. Amper een half jaar nadat de regering van lopende zaken dacht de opvangcrisis te hebben bezworen, belandden deze week opnieuw asielzoekers op straat wegens gebrek aan opvangplaatsen. Ondanks het feit dat de capaciteit ondertussen werd opgetrokken tot liefst 23.000 plaatsen zit het opvangnetwerk opnieuw overvol.

Naar de oorzaak van deze nieuwste crisis hoeft men niet ver te zoeken: de instroom ligt nog steeds hoger dan de uitstroom. Alleen al tijdens de eerste drie maanden van dit jaar werden liefst 5.824 asielaanvragen ingediend. Dat zijn er zegge en schrijve een kwart meer dan tijdens dezelfde periode van 2010, dat met zo’n 20.000 aanvragen al een recordjaar was.

Op het moment dat België – met bijna vijf keer zoveel aanvragen als het Europese gemiddelde – een topbestemming voor asielzoekers blijft, is van een geloofwaardig uitwijzingsbeleid absoluut nog altijd geen sprake. En in tegenstelling tot wat de met veel mediashow begeleide uitzetting van 39 Nigerianen en 15 Congolezen doet vermoeden, is geen beterschap in zicht. Integendeel zelfs. Terwijl het budget voor de opvang van asielzoekers ondertussen is opgetrokken tot liefst 415 miljoen euro, wordt in de begroting van 2011 amper nog zeven miljoen voorzien voor de gedwongen terugkeer. Dat is nog eens tien procent minder dan vorig jaar, toen het uitwijzingsbeleid met nauwelijks 2.419 gedwongen repatriëringen reeds een absoluut dieptepunt bereikte.

Het wil tot de traditionele partijen blijkbaar niet doordringen dat een consequent uitwijzingsbeleid het sluitstuk vormt van een geloofwaardig asielbeleid. Wanneer uitgeprocedeerden en illegalen niet daadwerkelijk uit het Beloofde Land worden gezet, is zelfs de strengste asielwet tot mislukken gedoemd.
uit een VB-online-krantje
Eerst ervan uit gaan dat sommige multicullers niet doen alsof wat hierboven staat niet eens moet gelezen worden want het is toch maar eenVB-berichtje. Van sommige zeer democratische andere politiekers en hun pers zullen ze het op die manier niet vernemen natuurlijk...
De kunst bestaat er nu in om te bewijzen dat er niets klopt van wat hierboven staat als het eventjes kan? Hoe dan ook, dat probleem is er, iets groter of iets kleiner, maakt niet uit en we moeten dringend beginnen de nodige maatregelen treffen om ons landje niet verder naar de dieperik te laten gaan met al de politieke problemen die er reeds zijn aangevuld met al de verrijkende problemen en kosten die de gezegende multicul op onze nek schuift!
Lees en denk er het uwe van, zou ik zeggen. Het is nuttig en nodig dat alle "echte" Belgen uit dit landje weten en beseffen wat er zoal aan het gebeuren is...

Laatst gewijzigd door andev : 2 mei 2011 om 15:14.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 10:46   #2
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kosten voor opvang asielzoekers haast verdubbeld
dinsdag 03 mei 2011, 07u58Auteur: bvb Aanraden 31 Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print De federale regering trekt dit jaar zo'n 415 miljoen euro uit voor de opvang van asielzoekers. Dat is bijna een verdubbeling op drie jaar tijd, hekelt N-VA-Kamerlid Sarah Smeyers dinsdag in Metro.
Dat het budget ten opzichte van vorig jaar met 109 miljoen euro stijgt, noemt ze "niet te verantwoorden nu het begrotingstekort moet worden teruggedrongen". Ze vindt dat de instroom van asielzoekers dringend ingeperkt moet worden.

Waar in 2009 nog 246 miljoen euro werd uitgetrokken, blijkt dat cijfer in de begroting voor dit jaar bijna verdubbeld.

"Koken kost immers geld", reageert Waut Es, woordvoerder van staatssecretaris voor Maatschappelijke Integratie Philippe Courard (PS). "We hebben opvangplaatsen moeten bijcreëren, het is maar logisch dat de budgetten dan eveneens stijgen. En uiteindelijk willen we die mensen ook op een menswaardige manier ontvangen."

Smeyers is echter niet overtuigd en eist structurele maatregelen, zoals een verkorting van de asielprocedure, het uitfilteren van de "kansloze aanvragen van economische migranten uit veilige landen" en een betere opvolging van de gratis medische dienstverlening.
uit DS vandaag
Raar dat nog geen enkele reactie volgt op het artikel van de bovenstaande posting? Past niet in het kraam?
Ook het artikel dat ik er nu aan toevoeg en dat mooi aansluit op het vorige artikel zal misschien geen reacties teweegbrengen? Het is allemaal "racisme" misschien?
En dan hebben we het nog niet over de dames en heren van het VN die de mening zijn toegedaan dat ons landje met zijn 5x meer "asielzoekers" dan het gemiddelde van de andere landen ... nog niet genoeg doet om hen het leven aangenaam te maken. De gevangenissen zitten overvol: natuurlijk, als er 5x zoveel "asielzoekers" zijn komen er ook 5x zoveel ongure figuren mee...
Maar daar heeft dat VN geen commentaar op? Raar, zeer raar...
Oud 4 mei 2011, 10:19   #3
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Op drie jaar tijd is de asielbegroting verdubbeld!! We zitten nu al inderdaad aan om en bij het half miljard Euro. En wat levert dat op aan ons land?

Laatst gewijzigd door kwantum : 4 mei 2011 om 10:20.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 10:24   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Op drie jaar tijd is de asielbegroting verdubbeld!! We zitten nu al inderdaad aan om en bij het half miljard Euro. En wat levert dat op aan ons land?
veel asielzoekers!
extra medische ingrepen (kassa kassa voor de ziekenhuizen en dokters)
meer last op scholen (joepie! hoeven we niet meer in de klas)
kleuterklaskes met vijftig kleuterkes (jasje uit, wantjes uit, sjaaltje uit, broekje af, potje plassen, jasje aan, wantjes aan, sjaaltje aan: ho dag mama! hebben veel geleerd vandaag - hé waar is mijn kind haar broekje gebleven)
geen geld voor kankerpatienten
amper geld voor zieken (woon maar als alleenstaande in een appartementje dat je net kan betalen, en zie dan je loon bijna halveren en je dokterskosten de pan uitrijzen! )
aanschuiven aan de wachtrijen: er zijn nog 50 asielzoekers voor je.

vul gerust aan.

Een hele verrijking zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2011 om 10:24.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 10:26   #5
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
veel asielzoekers!
kleuterklaskes met vijftig kleuterkes (jasje uit, wantjes uit, sjaaltje uit, broekje af, potje plassen, jasje aan, wantjes aan, sjaaltje aan: ho dag mama! hebben veel geleerd vandaag - hé waar is mijn kind haar broekje gebleven)
amper geld voor zieken (woon maar als alleenstaande in een appartementje dat je net kan betalen, en zie dan je loon bijna halveren en je dokterskosten de pan uitrijzen! )

vul gerust aan.

Das coeltoer
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 10:33   #6
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veel asielzoekers!

vul gerust aan.

tja, wat DOEN we er aan hé....wat baten kaars en bril als men in Brussel niet horen wil....
Massaal emigreren?

Laatst gewijzigd door lantjes : 4 mei 2011 om 10:34.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 10:52   #7
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
tja, wat DOEN we er aan hé....wat baten kaars en bril als men in Brussel niet horen wil....
Massaal emigreren?
Het antwoord op die vraag ken je toch reeds? Het is nu al volop bezig: waar te veel allochtonen zitten emigreren de autochtonen. Blijf jij in een straat wonen met te veel allochtonen? En hoe meer ze kweken en binnenhalen hoe erger het gaat worden. Wordt met de dag plezanter.

Laatst gewijzigd door kwantum : 4 mei 2011 om 10:53.
Oud 4 mei 2011, 11:00   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Massaal emigreren?
Wat we er kunnen aan doen is alvast die politiekers en politieke partijen die dat op hun geweten hebben en voor hun eigen profijt dat spelletje in stand houden, organiseren enz naar de verdoemenis sturen bij de volgende verkiezingen! Je hoeft geen VBer te zijn, te worden, ervoor te kiezen enz om te zien, te beseffen dat bepaalde partijen verantwoordelijk zijn voor deze schandalige en onaanvaardbare stand van zaken! Moeten we enkel maar lijdzaam toekijken hoe onze maatschappij langzaam maar zeker naar de bliksem gaat door de toevloed van lieden die hier niet passen en niet thuishoren en nog de pretentie hebben ons aan hen te willen laten aanpassen???
Las zojuist nog: "Marokkaanse kindjes mogen enkel geadopteerd worden door moslims in ons land!" Voor wie nemen die ingevoerde achterlijke onnozelaars zich eigenlijk?
En zo kun je dagelijks blz vullen...
Oud 4 mei 2011, 11:00   #9
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het antwoord op die vraag ken je toch reeds? Het is nu al volop bezig: waar te veel allochtonen zitten emigreren de autochtonen. Blijf jij in een straat wonen met te veel allochtonen? En hoe meer ze kweken en binnenhalen hoe erger het gaat worden. Wordt met de dag plezanter.
Waarom, denk je, dat ik uit Aalst ben vertrokken zonder omkijken?

De volgende stap dringt zich op, binnen een tiental jaar, boeltje verkopen en vertrekken naar andere oorden. De keuze is al gemaakt.

Laatst gewijzigd door lantjes : 4 mei 2011 om 11:05.
Oud 4 mei 2011, 11:12   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom, denk je, dat ik uit Aalst ben vertrokken zonder omkijken?

De volgende stap dringt zich op, binnen een tiental jaar, boeltje verkopen en vertrekken naar andere oorden. De keuze is al gemaakt.
Wellicht wordt het niet gemakkelijk om straks nog landen te vinden waar de islam niet bezig is met binnendringen. Alle landen zijn niet zo gek als België op dat gebied, maar het is een evolutie die, als ze niet gaat stoppen, de wereld een ander uitzicht zal geven binnen een paar decennia...
Trouwens, wegvluchten uit je eigen land daarvoor, dat kan toch ook niet de oplossing zijn!
Oud 4 mei 2011, 11:14   #11
Wisord
Banneling

Standaard

Binnen een paar jaartjes ben ik ook weer weg, weer een linkie winkie minder.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 11:31   #12
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wellicht wordt het niet gemakkelijk om straks nog landen te vinden waar de islam niet bezig is met binnendringen. Alle landen zijn niet zo gek als België op dat gebied, maar het is een evolutie die, als ze niet gaat stoppen, de wereld een ander uitzicht zal geven binnen een paar decennia...
Trouwens, wegvluchten uit je eigen land daarvoor, dat kan toch ook niet de oplossing zijn!
Een oplossing voor wat? Onze cultuur redden op dit grondgebied? Daar is het te laat voor vrees ik.
Het zal wel de enige oplossing zijn om in je eigen leven je eigen cultuur en levensgewoonte en levenswijze wat in stand te houden. Als je leeft in een wereld van gekken dan heb je niets te zeggen, want dan is 'gek zijn' normaal en de norm. Dat is het tragische van de situatie.
Oud 4 mei 2011, 11:37   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom niet? Wie van de Vlaamse Aboriginals heeft nog enige binding met het gedrocht dat België is geworden? Wees gerust, er zijn nog plaatsen met 0 islamieten.
Oud 4 mei 2011, 11:48   #14
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Wie van de Vlaamse Aboriginals heeft nog enige binding met het gedrocht dat België is geworden? Wees gerust, er zijn nog plaatsen met 0 islamieten.
Probleem is wel dat aangezien hun expansiedrang vruchten afwerpt ze vroeg of laat ook aan de deur van uw nieuw land zullen staan (of beter: langs de achterdeur binnenkruipen). Ga je dan weer vluchten?
Toegeven aan hun verzuchtingen helpt niets. Daar hebben zij zelfs geen respect voor. Integendeel, het is in hun cultuur een teken van onze zwakte.
Oud 4 mei 2011, 12:51   #15
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Binnen een paar jaartjes ben ik ook weer weg, weer een linkie winkie minder.
ja zo zijn julie eerst de boel verzieken en de stront is voor een ander
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 15:27   #16
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik lees zopas in 'De Vlaamse Brabander', een infoblad betaald met mijn belastingsgeld, dat de groeiende 'bevolking van niet-Belgische origine' (zeg dus maar allochtonen) 'nieuwe mogelijkheden en verrassende inzichten' schept.

Zo'n zin door mij strot duwen moet alweer dienen als slaapmutsje om de toekomst met een brede lach tegemoet te gaan... Echter, wat die 'nieuwe mogelijkheden' zijn weet ik na al die jaren nog steeds niet. Een halal frietkot beginnen misschien? Maar 'verrassende inzichten' heb ik al meer dan voldoende. Alvast voldoende om de zever in die bladjes niet meer klakkeloos te moeten slikken.
Oud 4 mei 2011, 16:05   #17
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht

Tiens, dat is nu wat jij deed.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 16:23   #18
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees zopas in 'De Vlaamse Brabander', een infoblad betaald met mijn belastingsgeld, dat de groeiende 'bevolking van niet-Belgische origine' (zeg dus maar allochtonen) 'nieuwe mogelijkheden en verrassende inzichten' schept.

Zo'n zin door mij strot duwen moet alweer dienen als slaapmutsje om de toekomst met een brede lach tegemoet te gaan... Echter, wat die 'nieuwe mogelijkheden' zijn weet ik na al die jaren nog steeds niet. Een halal frietkot beginnen misschien? Maar 'verrassende inzichten' heb ik al meer dan voldoende. Alvast voldoende om de zever in die bladjes niet meer klakkeloos te moeten slikken.
meer jobs doordat het gevangeniswezen hier vertienvoudigd zal moeten worden.
meer jobs doordat de zes jaar lagere en zes jaar middelbare school verdubbeld zullen worden zodat ze toch nog een diplomaatje halen
aparte halal slagerijen tot de andere worden afgebroken
hernieuwde textielindustrie in Westvlaanderen voor het weven van lange gewaden en soepjurken
herleving van de tapijtindustrie door het maken van bidmatjes
enzovoort enzovoort

de lijst is eindeloos.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2011 om 16:23.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 16:31   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
Maak je geen zorgen, hij blijft ten uwe laste.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 16:39   #20
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
meer jobs doordat het gevangeniswezen hier vertienvoudigd zal moeten worden.
meer jobs doordat de zes jaar lagere en zes jaar middelbare school verdubbeld zullen worden zodat ze toch nog een diplomaatje halen
aparte halal slagerijen tot de andere worden afgebroken
hernieuwde textielindustrie in Westvlaanderen voor het weven van lange gewaden en soepjurken
herleving van de tapijtindustrie door het maken van bidmatjes
enzovoort enzovoort

de lijst is eindeloos.
Correct.
Ik geef toe dat mijn inspiratie te kort schiet in die richting.
U daarentegen wacht nog een gouden toekomst.

Laatst gewijzigd door kwantum : 4 mei 2011 om 16:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be