Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2011, 20:52   #1
zwart op wit
Banneling

Standaard Vlaams Belang tegen Moskee in Lier

Citaat:
en supermoskee in Lier!

02.06.2011 Vorig jaar diende de vzw ‘Ass Diyanet de Belgique’ een aanvraag in voor de bouw van een supermoskee in Lier. Het islamitische gebedshuis zou een capaciteit van 300 personen hebben en een minaret van meer dan 13 meter hoog. Daarnaast zou ook een ‘cultureel centrum’ worden opgetrokken, met onder meer een grote zaal voor vrouwenbijeenkomsten, besnijdenissen, uitvaarten en vergaderingen van de vele vzw’s.

Het Vlaams Belang stelt alles in het werk om de komst van deze megamoskee te verhinderen. Nu zondag betoogt onze partij in Lier. Er wordt verzameld om 11 uur op het Leopoldplein (voor het station).

Tegen een nieuwe Moskee kan ik wel inkomen, maar of daar besnijdenisrituelen besproken worden lijkt me ver gezocht!
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:18   #2
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Veel gaat dat betogingske niet uithalen. Ze moesten weer is int nieuws komen zeker en nieuwe accenten leggen.
In Ninove heeft men de bouw van een nieuwe moskee nochtans kunnen verhinderen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 23:00   #3
Schafarnisch
Vreemdeling

Standaard

"een grote zaal voor vrouwenbijeenkomsten"

Wat is daar mis mee? Raar dat ze dat in hun betoog zetten dan, past toch niet echt met de hulpeloze-moslimvrouw-die-het-huis-niet-uitmag.

Enfin, megamoskee is ook overdreven natuurlijk. Maar nu ze door de N-VA in het vlaamse discours overvleugeld zijn, moeten ze terug naar hun roots. Zolang de communautaire problemen echter aanslepen zie ik de aandacht rond migratie/veiligheid/... relatief slap blijven, en zal het Vlaams Belang blijven klappen krijgen, ironisch genoeg.
Schafarnisch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 08:04   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar gaan we weer.
Het befaamde moskee-lied....

http://www.youtube.com/watch?v=MpmqJub99x8
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 08:10   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schafarnisch Bekijk bericht
"een grote zaal voor vrouwenbijeenkomsten"

Wat is daar mis mee? Raar dat ze dat in hun betoog zetten dan, past toch niet echt met de hulpeloze-moslimvrouw-die-het-huis-niet-uitmag.
Zoiets als het Jordaans/Maleisische "vrouwenonderdanigheidsonderwijs"?

Oud 4 juni 2011, 08:12   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Citaat:
en supermoskee in Lier!

02.06.2011 Vorig jaar diende de vzw ‘Ass Diyanet de Belgique’ een aanvraag in voor de bouw van een supermoskee in Lier. Het islamitische gebedshuis zou een capaciteit van 300 personen hebben en een minaret van meer dan 13 meter hoog. Daarnaast zou ook een ‘cultureel centrum’ worden opgetrokken, met onder meer een grote zaal voor vrouwenbijeenkomsten, besnijdenissen, uitvaarten en vergaderingen van de vele vzw’s.

Het Vlaams Belang stelt alles in het werk om de komst van deze megamoskee te verhinderen. Nu zondag betoogt onze partij in Lier. Er wordt verzameld om 11 uur op het Leopoldplein (voor het station).

Tegen een nieuwe Moskee kan ik wel inkomen, maar of daar besnijdenisrituelen besproken worden lijkt me ver gezocht!
Lier telt zeer veel (vooral niet-Marokkaanse) moslims. Het is helemaal geen slecht idee om hen alle faciliteiten te gunnen zodat ook moslims in de Kempen nabij Lier bediend kunnen worden.

Ik begrijp ook niet meteen wat er mis is met een minaret van "13" meter hoog. Een minaret van drie meter hoog zou nogal stom zijn, niet?
Oud 4 juni 2011, 08:13   #7
Albrecht
Banneling

Standaard

Goh, ik denk dat het veiliger is om op z'n minst een paar moskees te laten bouwen. (wel elk triomfalisme in de architectuur en hoogte vermijden)

Anders zullen vele moslims gedreven worden tot salafistische en andere extremistische groeperingen.

Om de rust te bewaren, en integratie te bevorderen, lijkt me de afwezigheid van minaret en oosterse elementen het meest wijze.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 08:32   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Goh, ik denk dat het veiliger is om op z'n minst een paar moskees te laten bouwen. (wel elk triomfalisme in de architectuur en hoogte vermijden)

Anders zullen vele moslims gedreven worden tot salafistische en andere extremistische groeperingen.

Om de rust te bewaren, en integratie te bevorderen, lijkt me de afwezigheid van minaret en oosterse elementen het meest wijze.
Waarom, er bestaan nochtans minaretten die jij héél mooi zou moeten vinden...

Oud 4 juni 2011, 08:42   #9
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Citaat:
en supermoskee in Lier!

Wat is er ver gezocht aan besnijdenissen?
Iedere moslimman is besneden hoor.
Ik begrijp hieruit dat je hier komt zeveren over zaken waar je niets van afweet en het u eigenlijk te doen is om het VB te bashen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 juni 2011 om 08:42.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 08:47   #10
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Lier telt zeer veel (vooral niet-Marokkaanse) moslims. Het is helemaal geen slecht idee om hen alle faciliteiten te gunnen zodat ook moslims in de Kempen nabij Lier bediend kunnen worden.

Ik begrijp ook niet meteen wat er mis is met een minaret van "13" meter hoog. Een minaret van drie meter hoog zou nogal stom zijn, niet?
De Donk is een volkse buurt in Lier, een moskee en de vrijdagse drukte die dat met zich meebrengt kunnen ze daar missen. In Lier zijn er bijna geen problemen met Turken (met de weinige marokkanen daar is het anders gesteld). Laat die Turken op de Lispersteenweg blijven en laat ze de Donk gerust laten.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 09:18   #11
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:

Zeer zeker, en niet alleen die van moskeeën die in kerken veranderd zijn, of op een andere manier herbestemd zijn.

Ik denk gewoon dat weinigen begrip zullen tonen voor een muezzin die vijf keer per dag zit de roepen door luidsprekers. Het zou alleen maar tot meer conflicten leiden. Ik zou opteren voor een gebouw dat sober en klassiek is aan de buitenkant, maar zo majestueus als ze willen vanbinnen. En ook zeker in een buurt waar veel moslims zitten.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 4 juni 2011 om 09:21.
Oud 4 juni 2011, 09:37   #12
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed voorbeeld. Ook daar was er een instroom van moslims in Christelijk gebied. Europa heeft de muzelmannen daar echter kunnen verdrijven, met het zwaard.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 4 juni 2011 om 09:39.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 10:46   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Goed voorbeeld. Ook daar was er een instroom van moslims in Christelijk gebied. Europa heeft de muzelmannen daar echter kunnen verdrijven, met het zwaard.
De "instroom" lag volgens mij meer aan de lokale bekeringen en de incoherentie van de Gothische kerk op dat moment dan aan de massale immigratie van Noord-Afrikaanse moslims...

Vele van de "Moren" waren mensen die al even teruggingen op het Iberische schiereiland.
Oud 4 juni 2011, 10:49   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer zeker, en niet alleen die van moskeeën die in kerken veranderd zijn, of op een andere manier herbestemd zijn.

Ik denk gewoon dat weinigen begrip zullen tonen voor een muezzin die vijf keer per dag zit de roepen door luidsprekers. Het zou alleen maar tot meer conflicten leiden. Ik zou opteren voor een gebouw dat sober en klassiek is aan de buitenkant, maar zo majestueus als ze willen vanbinnen. En ook zeker in een buurt waar veel moslims zitten.
Volgens mij impliceert het bouwen van een minaret niet dat er ook vijfmaal per dag tot gebed zal opgeroepen worden.
Oud 4 juni 2011, 11:00   #15
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij impliceert het bouwen van een minaret niet dat er ook vijfmaal per dag tot gebed zal opgeroepen worden.
Daar dient de minaret wel voor.
Oud 4 juni 2011, 13:16   #16
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar dient de minaret wel voor.
Kerktorens dien(d)en ook niet enkel om klokken te kunnen luiden.

Een minaret heeft het element van zichtbaarheid, dat nu des te belangrijker is vanwege het feit dat door moderne technologieën de persoon van de muezzin niet meer vereist is in de toren zelf.
Oud 4 juni 2011, 13:44   #17
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Kerktorens dien(d)en ook niet enkel om klokken te kunnen luiden.
Het is de voornaamste functie, en niet alle kerken hebben een toren.

Citaat:
Een minaret heeft het element van zichtbaarheid, dat nu des te belangrijker is vanwege het feit dat door moderne technologieën de persoon van de muezzin niet meer vereist is in de toren zelf.
Goh, de moslims zullen hun moskee wel vinden. En de persoon is niet vereist nee, men steekt er gewoon een hoop luidsprekers in...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be