![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Citaat:
en supermoskee in Lier! 02.06.2011 Vorig jaar diende de vzw ‘Ass Diyanet de Belgique’ een aanvraag in voor de bouw van een supermoskee in Lier. Het islamitische gebedshuis zou een capaciteit van 300 personen hebben en een minaret van meer dan 13 meter hoog. Daarnaast zou ook een ‘cultureel centrum’ worden opgetrokken, met onder meer een grote zaal voor vrouwenbijeenkomsten, besnijdenissen, uitvaarten en vergaderingen van de vele vzw’s. Het Vlaams Belang stelt alles in het werk om de komst van deze megamoskee te verhinderen. Nu zondag betoogt onze partij in Lier. Er wordt verzameld om 11 uur op het Leopoldplein (voor het station). Tegen een nieuwe Moskee kan ik wel inkomen, maar of daar besnijdenisrituelen besproken worden lijkt me ver gezocht! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() "een grote zaal voor vrouwenbijeenkomsten"
Wat is daar mis mee? Raar dat ze dat in hun betoog zetten dan, past toch niet echt met de hulpeloze-moslimvrouw-die-het-huis-niet-uitmag. Enfin, megamoskee is ook overdreven natuurlijk. Maar nu ze door de N-VA in het vlaamse discours overvleugeld zijn, moeten ze terug naar hun roots. Zolang de communautaire problemen echter aanslepen zie ik de aandacht rond migratie/veiligheid/... relatief slap blijven, en zal het Vlaams Belang blijven klappen krijgen, ironisch genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp ook niet meteen wat er mis is met een minaret van "13" meter hoog. Een minaret van drie meter hoog zou nogal stom zijn, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Goh, ik denk dat het veiliger is om op z'n minst een paar moskees te laten bouwen. (wel elk triomfalisme in de architectuur en hoogte vermijden)
Anders zullen vele moslims gedreven worden tot salafistische en andere extremistische groeperingen. Om de rust te bewaren, en integratie te bevorderen, lijkt me de afwezigheid van minaret en oosterse elementen het meest wijze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iedere moslimman is besneden hoor. Ik begrijp hieruit dat je hier komt zeveren over zaken waar je niets van afweet en het u eigenlijk te doen is om het VB te bashen. ![]() Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 juni 2011 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk gewoon dat weinigen begrip zullen tonen voor een muezzin die vijf keer per dag zit de roepen door luidsprekers. Het zou alleen maar tot meer conflicten leiden. Ik zou opteren voor een gebouw dat sober en klassiek is aan de buitenkant, maar zo majestueus als ze willen vanbinnen. En ook zeker in een buurt waar veel moslims zitten. Laatst gewijzigd door Albrecht : 4 juni 2011 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed voorbeeld. Ook daar was er een instroom van moslims in Christelijk gebied. Europa heeft de muzelmannen daar echter kunnen verdrijven, met het zwaard.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 4 juni 2011 om 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele van de "Moren" waren mensen die al even teruggingen op het Iberische schiereiland.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerktorens dien(d)en ook niet enkel om klokken te kunnen luiden.
Een minaret heeft het element van zichtbaarheid, dat nu des te belangrijker is vanwege het feit dat door moderne technologieën de persoon van de muezzin niet meer vereist is in de toren zelf.
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goh, de moslims zullen hun moskee wel vinden. En de persoon is niet vereist nee, men steekt er gewoon een hoop luidsprekers in... |
|
![]() |
![]() |