![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Europees Commissaris
|
Niet alleen Sinardet en andere Belgische proffen zijn het erover eens, nu voegt ook een Amerikaanse prof zich bij het gezelschap:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110525_014 Citaat:
|
|
|
#2 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gouverneur
|
Ik vrees dat hij gelijk heeft. Daarom stoor ik mij soms ook aan al die zegedronken medevlamen hier die percies geloven dat de buit al binnen is. Hoe ging die ook alweer van die beer en dat vel?
Een echte confederatie met 95% autonomie (behalve leger, buitenlandse zaken ofzo) lijkt mij momenteel het hoogst haalbare. Puur nationaalromantisch vind ik een onafhankelijke Vlaamse staat ook de droom, maar ge moet ook realsitisch blijven he. En geweld, dat zou het inderdaad alleen maar erger maken voor de vlaamse zaak en iedereen in Europa zou pal achter de Walen staan. (PS waar blijft dat Vlaams front, die (incl SPA!) aan 1 zeel gingen trekken (sic, voor de verkiezingen) en voor 'confederalisme' kozen ipv de borrelnootjes die nu voorliggen? Zelfs Elio sprak in zijn toespraak over 'confederalisme' maar van hem verwacht ik niet veel hoe hij dat gaat invullen...)
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot ze die prof eens gaan uitleggen; dat ge hier de helft van uw pre aan de staat moogt afgeven en dat dat geld dan vooral dient om in een bodemloos vat te dumpen.
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Splitsen zal België pas doen als we hier compleet aan de grond zitten, niet eerder. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
"'Jullie hebben echt alles geregionaliseerd.' ", zegt die Amerkiaanse prof.
Kent die ons landje wel? |
|
|
|
|
#9 |
|
|
Ik heb gelezen tot: VUB - eredoctoraat
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 mei 2011 om 12:16. |
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
blijkbaar niet
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
VUB is niet bepaald Vlaams ook niet, natuurlijk moet die prof zeggen dat het allemaal nog lang gaat duren.
|
|
|
#12 |
|
Europees Commissaris
|
VUB niet vlaams? Niet op de hoogte van de enorme oversubsidiëring van de VUB om toch nog Vlaamse studenten te lokken?
|
|
#13 |
|
|
Veel sociale gevallen op de VUB.
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Amai, en aartsleugenaar De Gucht had dit ook al laten weten.
En natuurlijk, dat er geen Belgische regering meer komt zal ook geen consequenties hebben...
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#16 |
|
Gouverneur
|
Kent er hier iemand de prof in kwestie en de zaken die hij geschreven heeft?
Op een forum vol 'politiek geïnformeerde' individuen zou dat anders wel mogen... Horowitz wordt tot op vandaag nog als één van de meest toonaangevende wetenschappers beschouwd op het gebied van de studies van etnische conflicten en cultureel/linguïstisch/... verdeelde maatschappijen. Lees er zijn werk op na. En als het u daarna niet aanstaat, kak dan op de VUB. Ge kunt misschien nog argumenteren dat hij in dit geval geen gelijk heeft, maar het is niet mogelijk om te beweren dat deze man niets van zijn vakgebied afweet. Een linkje voor de geïnteresseerden: http://www.google.com/search?hl=en&s...qi=g1&aql=&oq= Laatst gewijzigd door captain jack : 25 mei 2011 om 13:12. |
|
|
|
|
#17 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#18 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een Nederlands/juridisch woordenboek moet niet heruitgevonden worden voor een eenmalig verkiezingsfenomeen, voor de verkiezingen van 2010 was er zo goed als nooit sprake van confederalisme.
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De komende jaren zal dit verschil maar groeien: Vlaanderen heeft actie ondernomen om te besparen en zal er de vruchten van plukken, steeds meer. Eenmaal we genoeg over hebben, komt de extra vlaamse ziekteverzekering op de been en de aanvullende kinderbijslag. En de rest van dit land, die weigerde ook maar één maatregel te nemen om in evenwicht te geraken, zal erbij staan en ernaar kijken |
|
|
|