Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2004, 19:38   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Men beweerd nog steeds dat de flitspalen en snelheidscontroles niet bedoeld zijn om de staatskas te spijzen maar wel om de veiligheid en omdat er op dergelijke punten veel ongevallen gebeuren. Nu indien dit waar is en men kent dus deze gevaarlijke punten al (men weet immers waar de meeste doden gevallen zijn), hoe komt het dan dat men eerst metingen doet met de bekende kabels over de weg, om te weten hoe hard men er rijd vooralleer men er palen plaatst of niet?

Kan iemand mij daar een antwoord op geven?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:04   #2
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Omdat er anders irritante mensen zijn die zeggen dat er bespaard moet worden... En omdat zo'n flitspaal een verliespost zou zijn... Er zijn namelijk blijkbaar mensen die vinden dat geld boven veiligheid gaat... Voor mij ma er om de kilometer een flitspaal staan op de autosnelwegen als dat de ongevallen zou doen verminderen!!!
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:12   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Omdat er anders irritante mensen zijn die zeggen dat er bespaard moet worden... En omdat zo'n flitspaal een verliespost zou zijn... Er zijn namelijk blijkbaar mensen die vinden dat geld boven veiligheid gaat... Voor mij ma er om de kilometer een flitspaal staan op de autosnelwegen als dat de ongevallen zou doen verminderen!!!
Geloof nooit dat overdreven snelheid (van personenwagens toch niet) oorzaak is van veel ongevallen op de autosnelwegen. Het zijn telkens vrachtwagens die hierin betrokken zijn. En deze geraken amper aan 120.
De echte reden liggen wel ergens anders (vermoeidheid, gsm'en, lezen...)
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:13   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Omdat er anders irritante mensen zijn die zeggen dat er bespaard moet worden... En omdat zo'n flitspaal een verliespost zou zijn... Er zijn namelijk blijkbaar mensen die vinden dat geld boven veiligheid gaat... Voor mij ma er om de kilometer een flitspaal staan op de autosnelwegen als dat de ongevallen zou doen verminderen!!!
Dus ze staan er helemaal niet voor de veiligheid van de burgers die op Anciaux (of hoe schrijfde zijn kl*te naam) zouden stemmen voor zijn superboetes.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:13   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Van mij ook.

Eerst echter ettelijke honderden camera's in Wallonië plaatsen voor er hier nog één bijkomt.

Samen met het werklozenbeleid en de overconsumptie in het gezondheidsbeleid komt dit immers neer op een zoveelste transfer.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:18   #6
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Men beweerd nog steeds dat de flitspalen en snelheidscontroles niet bedoeld zijn om de staatskas te spijzen maar wel om de veiligheid en omdat er op dergelijke punten veel ongevallen gebeuren. Nu indien dit waar is en men kent dus deze gevaarlijke punten al (men weet immers waar de meeste doden gevallen zijn), hoe komt het dan dat men eerst metingen doet met de bekende kabels over de weg, om te weten hoe hard men er rijd vooralleer men er palen plaatst of niet?

Kan iemand mij daar een antwoord op geven?
1) Die kabels dienen (ook) om het aantal voertuigen te meten.
2) Zelfs als deze kabels zouden dienen om de snelheid te meten, dan nog is een camera nuttig, omwille van de preventieve werking ervan.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:34   #7
Tijl Uilenspiegel
Burger
 
Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob

Geloof nooit dat overdreven snelheid (van personenwagens toch niet) oorzaak is van veel ongevallen op de autosnelwegen. Het zijn telkens vrachtwagens die hierin betrokken zijn. En deze geraken amper aan 120.
De echte reden liggen wel ergens anders (vermoeidheid, gsm'en, lezen...)
Indertijd zijn de snelheidsbeperkingen op de autostrades er niet gekomen in verband met de veiligheid maar om brandstof te sparen. Toen werden wij om de oren geslagen met cijfers dat een auto die tegen 140 reed zoveel meer verbruikte als een die tegen 100 reed. In Duitsland is er nog altijd geen snelheidsbeperking wel een richtsnelheid van 130. Er gebeuren daar minder ongevallen als in Belgie. Als ik daar kom vind ik dat men wel snel maar veel gediciplineerder rijdt dan in Belgie.
Tijl Uilenspiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:45   #8
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob

Geloof nooit dat overdreven snelheid (van personenwagens toch niet) oorzaak is van veel ongevallen op de autosnelwegen. Het zijn telkens vrachtwagens die hierin betrokken zijn. En deze geraken amper aan 120.
De echte reden liggen wel ergens anders (vermoeidheid, gsm'en, lezen...)
Indertijd zijn de snelheidsbeperkingen op de autostrades er niet gekomen in verband met de veiligheid maar om brandstof te sparen. Toen werden wij om de oren geslagen met cijfers dat een auto die tegen 140 reed zoveel meer verbruikte als een die tegen 100 reed. In Duitsland is er nog altijd geen snelheidsbeperking wel een richtsnelheid van 130. Er gebeuren daar minder ongevallen als in Belgie. Als ik daar kom vind ik dat men wel snel maar veel gediciplineerder rijdt dan in Belgie.
U heeft het wel over een gans andere infrastructuur hé. In België heb je -in tegenstelling tot Duitsland- de ene afrit na de andere. Mij maak je niet wijs dat het Duitse systeem bijvoorbeeld op de Ring rond Brussel zou werken.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 17:53   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

1) Die kabels dienen (ook) om het aantal voertuigen te meten.

Tja, maar daar heb ik het niet over.

2) Zelfs als deze kabels zouden dienen om de snelheid te meten, dan nog is een camera nuttig, omwille van de preventieve werking ervan.[/quote]

Daar ging het ook niet over. Indien men beweerd dat men ze plaatst om een bepaalde reden en niet om de staatskas te spijzen dan is dit dus het bewijs dat men simpelweg liegt. Ze moeten dan ook maar eerlijk zijn als politieker, of is dat niet meer een vereiste tegenwoordig voor iemand met zulk positie?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 18:07   #10
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
1) Die kabels dienen (ook) om het aantal voertuigen te meten.

Tja, maar daar heb ik het niet over.

2) Zelfs als deze kabels zouden dienen om de snelheid te meten, dan nog is een camera nuttig, omwille van de preventieve werking ervan.
Daar ging het ook niet over. Indien men beweerd dat men ze plaatst om een bepaalde reden en niet om de staatskas te spijzen dan is dit dus het bewijs dat men simpelweg liegt. Ze moeten dan ook maar eerlijk zijn als politieker, of is dat niet meer een vereiste tegenwoordig voor iemand met zulk positie?[/quote]

Ik begrijp het niet. Als er een camera staat, dan gaan de mensen toch trager rijden. Dat zorgt voor minder ongevallen.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be