![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Hallo,
Wij kwamen eergisteren thuis en onze TV had de geest gegeven. Na een avondje zoeken achter een betaalbaar toestel hebben wij vandaag een Samsung LED Full HD 3D gekocht. (Niet 3D ready zoals op sommige tv's, gewoon 3D). Kochten we daar een 3D bril bij, maar na opladen en het aanzetten van deze bril blijft ons beeld gewoon wazig. Wij hebben een 3D blue ray opgezet maar gaf geen zuiver beeld door de bril. Wij hebben via digitaal een film besteld, kwam geen zuiver beeld op. We hebben nochtans een monster HDMI kabel erbij gekocht die 3D ondersteunt. Is dat omdat mijn toestel niet 3D ready maar gewoon 3D is dat dat niet lukt? De bril is wel degelijk volledig opgeladen en van hetzelfde merk als Samsung. Maar het beeld blijft gewoon wazig door de bril komen. Frustrerend want als ik geen 3D kan kijken was het wel een duur toestel. Ik ben van die winkel tot in de game mania achter raad geweest. Volgens die vent van de winkel moet je gewoon voor de TV zitten en uw bril opzetten. De game mania kon mij niet helpen. Subiet hebben ze mij een kapotte bril verkocht? Maandag is dat opgelost, maar ik vraag mij toch af of ik niets verkeerd gedaan kan hebben met een bepaalde instelling te verzetten? Eigenlijk kunt ge daar toch niets fout met doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Staat je tv aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is uw dieptezicht al eens getest?
Bij mij hetzelfde, het 3D brilletje opzetten maakt geen verschil, ik heb geen dieptezicht.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() 3D is zalig, maar momenteel nog zo'n geldklopperij. Zo zijn er 100'tal brillen die elk op een ander apart toestel werken. Niet elke 3D bril werkt op dezelfde TV. Doch raadde die winkel me aan bij hetzelfde merk TV te blijven qua 3D bril.
Zo gezegd zo gedaan, macheert dat spel niet en de winkel staat met een mond vol tanden als ge uitleg vraagt. Niemand dat U technische ondersteuning kan geven. Het weekend is voorbij en ik heb geen fragment 3D gezien. Morgen bel ik de helpdesk van Samsung zelf eens om te vragen of ik wel een juiste bril heb. Gelukkig werkt de HD perfect en zijn de hdmi kabels al hun geld waardig. Alles stroomt perfect door. De bril kan het gewoon niet omzetten naar 3D; wat puur balen is. Als de winkels en het internet al tekort schiet, wil dat toch zeggen dat er iets mankeert aan die bril? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik heb al 3D tv gekeken bij iemand anders. Ik zag wel degelijk door zijn bril 3D beelden. Niets mis met het dieptezicht, wat overigens bij te stellen valt. Ik heb me met deze bril in elke hoek gewrongen, alle lichtcomposities geprobeerd en nog altijd geen 3D beeld door die bril gezien. Beetje zenuwslopend, maar zou dit toch graag in orde hebben voor PSN (Playstation Network) terug online staat. De update is net gereleased dus het is dichtbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() 3D is toch niet meer dan zo een groen-rood brilletje opzetten zoals bij het medisch schooltoezicht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zit precies echt letterlijk in uw TV en af en toe schiet er zo eens iets uit. Maar of het al echt is om WAUW "wauw" te zeggen niet neen. Deze TV koste gewoon evenveel dan een andere LED tv, enkel hier 3D functie op en daarom dat ik hem kocht. Anders moest ik hem ook niet hebben. Met dat brilleke erbij en 3D hdmi kabels is de rekening wel fel opgelopen. Laatst gewijzigd door Alienation : 15 mei 2011 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zo ver ik weet zijn er 2 verschillende soorten 3D bril.
Om niet te technisch te gaan; eentje met en eentje zonder batterijen. Die met batterijen kennen we uit de cinema en het zijn die brillen die je wel eens ziet 'flikkeren'. Degene zonder batterijen leveren naar verluidt de beste resultaten maar zijn ook duurder en kunnen niet onderling gewisseld worden met de andere brillen bij hetzelfde tv-toestel. M.a.w. uw tv bepaalt welke bril u nodig hebt. Volgens mij moet je via een korte zoektocht langs internet al vrij simpel te weten kunnen komen welke bril bij jou toestel hoort en of je dan ook daadwerkelijk de juiste in uw pollen gestoken hebt gekregen.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brillen zonder batterij zijn blijkbaar goedkoper. Ik dacht laatst gehoord te hebben van de nieuwste brillen op 3d gebied en die zouden zonder batterij en verbinding met uwen tv schitterend beeld geven. Maar ze zouden duurder zijn meen ik toen gehoord te hebben... Misschien betreft het het nieuwste van het nieuwste op 3d-brillengebied en zijn die super-zonder-batterijbrillen nog niet te koop. In ieder geval; feit blijft dat uwen tv bepaald welke bril je behoeft. In het geval dat je een actieve bril hebt (met batterijen dus) kan je de batterijen checken en je ook vergewissen dat de draadloze verbinding tussen bril en tv (want die verbinding stuurt de bril) wel werkt. Misschien kan je dat in 1 of ander menu in of uitschakelen, weet ik veel.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dat is pertang precies wat de meesten onder ons verstaan onder 3D hoor.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3D
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is zo een van de momenten dat ik lig te vloeken dat ik zo geen stoem tweekleurig brilleke heb
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge hard genoeg op uw linkeroog koekt wordt dat na verloop van tijd vaneigens groen.
Als ge dan op die moment net niet hard genoeg op uw rechteroog koekt wordt dat rood. Eh voila. 3D voor de minder bedeelden! Gewoon, hier tussendoor op een forum uitgevonden. Ne mens maakt wa mee ja.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De helpdesk van Samsung bood ook al niet veel hulp. Ze gingen mij zo snel mogelijk bellen. Het is wel degelijk zo'n oplaadbare bril dat flikkert. De TV is een Samsung 6300 LED Full HD 3D. Wie het terugvindt, bedankt! Het briltype is Samsung SSG 2200AR Die winkels weten het blijkbaar ook niet wat er aan kan schelen. Plezant he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vroeger was ik niet zo onder de indruk van 3D. Nu al iets meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de openingspost trekt 3D nog op geen botten en nog geen hele pagina verder staan de piraten in het midden van uw huiskamer! Ist nu eigenlijk goed of niet want ik volg niet meer...
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen kopen idd misschien beter gewoon een bril...
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |