![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is bekend dat een groot deel van de gelden die aan migranten gegeven worden (zij het uit uitkeringen, uit zwartwerk of uit officieel werk), rechtstreeks naar het thuisland terug worden gestuurd.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...huisland.dhtml Hierdoor schiet dit geld wat betreft de Belgische economie zijn doel voorbij. Geld dat uit het land wordt gepompt, wordt immers niet terug in de Belgische economie gepompt, waardoor het niet kan gebruikt worden om te investeren en het uiteindelijk niet loont voor België. Het gaat daarentegen naar een onbekende, verre bestemming en komt allicht niet meer terecht in de Belgische economie, zelfs niet indirect. Maar het is nog erger: ook de economie van het thuisland wordt geremd door de giften van contant geld. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...huisland.dhtml Om dat te begrijpen is het nodig te weten hoe onze sociale zekerheid werkt: als je een uitkering of dergelijke aanvraagt, ben je verplicht de toestemming te geven aan de kruispuntbank dat ze al je financiële transacties mogen controleren. M.a.w. bij iedere bank kan er worden nagegaan of er een rekening van je is, etc., en of je verklaringen over je financiële status wel overeenkomen met de werkelijkheid. Probleem waar veel mensen mee geconfronteerd worden is dat ze daardoor niet weg kunnen met het zwart geld dat ze verdienen, bovenop hun uitkeringen. De oplossing is gewoon of het geld contant bewaren, of het op naam van een ander familielid, of in het buitenland op een rekening zetten. Vaak wordt er echter voor de eerste optie gekozen, en dit geld gaat dan o.a. naar het thuisland. (Alsook naar de aankopen van vastgoed, op naam van een ander, etc.) Maar nu probleem zelfs nog verder te gaan: Citaat:
Goed bezig, België ... dat zijn brave inwoners laat werken, om de kosten waarmee zijzelf, de mensen die hun nauw aan het hart gelegen zijn of andere onschuldigen mee op te blazen...
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Krijgen alochtonen méér? Wie zijn die terroristenorganisaties die geld krijgen en die meedewerkers die dat doorsluizen. Namen en bewijzen aub |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee iets wat de normale man met iet of wat verstand, die kritisch kan nadenken al meer dan 10 jaar weet, wordt nu ontdekt door de Vlaamse Media, ...
een klein applaus is hier wel op zijn plaats... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ze krijgen niet meer, maar het gros van hun geld verdienen ze met andere illegale praktijken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stond daar ooit eens 10 minuutjes binnen en de tienduizenden euro's van ongure maffia types die er toen versluisd werden... Allemaal geld dat afkomstig is van zwarte handel, zwart werk, misdaad etc... want waarom gebruik je dergelijke kantoren die een vette commisie pakken denk je ? Als ge als Belg bij een bank 5000 euro komt storten, moeten ze u vragen waar dat geld vandaan komt. Wel bij WU pakten ze dat geld zonder problemen aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, hou de remittances tegen en een aantal grote en kleine naties vallen om of je krijgt een koeriermaffia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() tja de arme allochtoontjes hebben zo ook hun zwartcircuit, net zoals onze rijkjes, alleen wat minder paradijslijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een beetje sjans kopen ze er belgische wapens mee, dan vloeit er toch nog iets van terug naar de staatskas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Witteboordcriminelen bestaan ook, klopt.
Maar er zijn twee grote verschillen - ze gebruiken geen geld bestemd voor de sociale zekerheid en met andere woorden voor de allerzwaksten van de bevolking, namelijk zij die om één of andere reden niet voor zichzelf kunnen zorgen - ze dragen meestal af aan de sociale zekerheid, doordat ze mensen te werk stellen - de mensen die ze te werk stellen, hoeven ook niet te leven van de sociale zekerheid - onschuldigen als u en ik moeten niet boeten voor de dingen die deze mensen doen. Witteboordcriminelen zullen ons niet komen opblazen of in mekaar slaan op de bus, bv. Herr Flick, het klopt helaas wat je zegt. En ik denk dat we allen achter over vallen als we beseffen om welke bedragen het hier gaat. Het is puur geld dat weggepompt wordt uit onze economie. Eno2: De uitkering van een alleenstaande allochtoon is niet hoger dan uw uitkering. Maar er wordt iets bij vergeten te vermelden: die allochtoon zal allicht sneller in een sociale woning wonen. We weten inmiddels hoeveel problemen autochtonen hebben voor het vinden van een sociale woning, zeker alleenstaande kinderlozen. Dat betekent dat er maandelijks veel minder geld van zijn rekening verdwijnt om te besteden aan huur. Samen met het feit dat onze allochtoon bovendien zeer goed ingelicht wordt over welke voordelen er allemaal aan zijn statuut verbonden zijn en gratis procedeert indien hij meent een eurocent te weinig te hebben gekregen... kan het maandelijks honderden euro's schelen op de rekening. Maar dat is natuurlijk niet het enige. De meeste allochtonen leefden ginder ook ergens. Ze bezaten maw vastgoed. Uiteraard, de echte armen zullen we hier nooit zien. Het is de meer slimmere en begoedere middenklasse die de oversteek maakt (al dan niet via mensenhandel die maandelijks hun percentage van de uitkering willen). Dat vastgoed leeg laten staan is niet aantrekkelijk. Het wordt dus verhuurd ... Boven op hun uitkeringen hebben ze maw huurinkomsten. Het is al lang bekend dat hun lange vakanties in het land van herkomst tijdens de zomer veelal dienen om de huurinkomsten te innen. Eerst hebben ze één pand, maar via hun Belgisch zwart geld en hun uitkeringen bezitten ze later meerdere panden. In Marokko of ik weet niet waar is vastgoed namelijk een stuk goedkoper. En zoals ik al zei: het zwart geld kan men niet op een rekening zetten, want dan komt de kruispunt bank erachter. Het zwart geld wordt ook wel geïnvesteerd in het kopen van een nieuw pand in België, meestal met verschillende families samen. (Wie hier vastgoed bezit uitzetten, wordt al moeilijker.) Dat brengt mogelijkheden te weeg want het kan verhuurd worden zonder dat men voldoen moet aan de Vlaamse wooncode. Zo nauw komt het voor hun niet. Ten andere is het kleine kamertje voor de meeste gezinnen toch maar een doortochtwoonst tot ze een sociale woning hebben gekregen. Bovendien kan men het pand gebruiken voor zijn "zelfstandige activiteit" (die onbestaande is natuurlijk), dat levert nog eens een fikse belastingsvermindering op. En is er weer een bedrijf bij waar de schijnzelfstandigheid kan floreren en wat als draaischijf kan dienen in de mensenhandel. Ik ben me ervan bewust dat ik hier een bijzonder somber beeld neerzet. Maar als je om je heen kijkt, weet je dat dit al lang geen uitzondering meer is in de grotere steden als Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Oostende, ... Dit om op je vraag te beantwoorden wat ze meer "krijgen", eno2.
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eerst dit je titel is onzin de staat betaalt uitkeringen wat de de genieters daarmee doen is hun zaak als ze terrorisme sponseren moeten ze bestraft worden veel zal het niet zijn ocharme , want de uitkeringen liggen onder de EU armoededrempel nog steeds Dat de staat terrorisme zou sponseren is een sensationele formuleringswijze, maar ze is onterecht. Trouwens het woordje "indirect" in je stelling neemt de angel er al uit. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2011 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() dit is wel een dubbeldraad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Het zou maar erg zijn, anders. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"belgië financiert direct financieel staatsterrorisme tegen eigen arme werkende burgers" Laatst gewijzigd door eno2 : 21 mei 2011 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groentje-18. Betaal alle migranten uit in maatijdcheques, of iets gelijkaardigs. Misschien zelfs wel ecocheques, erocheques of cultuurcheques ... Dan ben je zeker dat wat ze hier verdienen ook hier wordt geconsumeerd.
Mag er dan verwacht worden dat wat ik verdien door de verhuur van enkele appartementen in Spanje ook in Spanje moet worden geconsumeerd ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Los dit op door dezelfde wet als degene die bij asielzoekers werd toegepast: enkel materiële hulp of een bepaald aantal cheques. Mensonwaardig? Misschien ... Maar ik denk dat dit voor bepaalde groepen een zegen kan vormen. Je kan dan bv. opteren om een bepaald gedeelte van de uitkeringsgerechtigden via cheques te betalen. Dit biedt hen een bescherming, want hoeveel procent van die uitkeringsgerechtigden zit niet aan torenhoge schulden omdat ze boven hun stand willen leven? Een reden te meer waarom ze geen baan aannemen: werken of niet, hun schulden krijgen ze nooit meer afbetaald. Blijven "doppen" of uitkeringen vangen en de mogelijkheid op zwartwerk (dubbel kassa) is dus verkiesbaar. Het kan dus preventief (of als het kwaad al geschied is) werken voor die groep mensen die de neiging hebben hun geld alvorens het verdient is of buitensporige delen van hun inkomen aan gsm's, andere electronica, dure wagens, exclusieve reizen of trips, allerlei overbodige spullen, luxekleding, ... te spenderen, al dan niet ten nadele van dingen die te maken hebben met standaardgezondheid als tandzorg, doktersbezoeken, gezonde voeding, ... Ik weet dat uw idee daar niet voor bedoeld was, maar het lijkt me een mooie insteek te kunnen zijn voor de massa schuldbemiddelingsdossiers waar arbeidsrechtbanken mee worden geconfronteerd. On-topic: Neen, zo bezien gaat het natuurlijk te ver. Maar het is een feit dat dit geld, wat uit onze economie wordt gezogen, er niet in geïnvesteerd wordt en dus ons netto puur armer maakt. Concreto verdwijnt het in enkele monden. De echte armen ginder kopen er meestal met name of voedsel of medische kosten mee. Gezien het gebrek aan echte winkels daar wordt het zodanig opgesplitst dat het allicht nooit meer echt geïnvesteerd kan worden. Ik heb hiervoor geen alternatief ... Je kan moeilijk iemand verplichten toe te kijken en 200 euro in zijn kous te laten steken terwijl een landgenoot van ginderachter verhongerd. Anderzijds kan die landgenoot het ook oppotten om aan een mensenhandelaar te spenderen voor de vlucht naar België, wat een goede investering is. Die kan dan ook weer een leefloon, sociale woning, allerlei voordelen, ... krijgen. Zo is het niet moeilijk om te zien hoe ons land financieel volledig wordt gedraineerd richting zuiden. (Wat ze geven aan hun ex-landgenoten kunnen ze overigens aftrekken van de belastingen, wat het extra interessant maakt. Niet dat de meerderheid taksen moet betalen overigens. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 mei 2011 om 00:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wist ik niet, wat die aftrekbaarheid van de personenbelasting betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik vind is dat een overheid zich vooral niet moet bemoeien met waar je centen naartoe gaan. Pak de oorzaak aan, niet de symptomen. Controleren of geld terug naar een land van oorsprong gaat, voor vrouw en kinderen, gehandicapten of clandestiene doeleinden, is zinloos. Er schort iets aan ons stelsel van sociale zekerheid dat zo wordt aanbeden, en waar niet altijd op een eerlijke manier wordt mee omgegaan. |
|
![]() |
![]() |