Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2011, 16:25   #1
Scheet in een fles
Banneling

Standaard Muslamic infidels - English Defense League in actie

Nu, dat men protesteert tegen de invoering van arbitraire sharia-rechtbanken in Engeland (complete waanzin!) daar kan ik in bijtreden, maar waarom in godsnaam een complete halfgeletterde mongool als volgende aan het woord laten? Ik zou me schamen me in hun plaats, ware het niet dat het om een fascistoïde groupuscule (EDL) ging:

http://www.youtube.com/watch?v=kjuNuqIev8M

Citaat:
Im hareto protast righet ca im goinon a martch cus i wand briddan tobea bout briddish. we gad intarasial loaw, nthe muoslamic infadel, ther trian do gad thed loaw ovaroura coandry. anesep e sop tha ouar contris evrythin e sapne evry condry salit entla yu've yuf goad the iraki loaw theyf puat dawn in lundun i withno rollsn londun taday, bot, the trian ta pud tha iraqui luaw doawn oan on lundan, thei trianfo they jast triando pud thed luaw dowan on uas. We wea cannt stey foar thad

- Which Iraqi law is this?

Is tha moaslim maslamic loaw, theife got thair theiyf got thair loaw oabvisli sedon in it righat we cannt do anyfim boudthat bod were jost trian to stoap muaslamic. we got moslamic RAY GUNS nowdais gittin get fiften yeas oald gattin rapet n'evryfin. eh eh eh just can hapan. thas why oll thes peapl are hare oall fese papple nround us. thas why thatha!

- Thank you very much.

Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 17 mei 2011 om 16:30.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 16:30   #2
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

ik heb een beetje medelijden met die man. hij lijkt niet meteen heel snugger.

ik hoop dat een deel van zijn onsamenhangendheid te wijten is aan een te hoge alcoholpercentage in zijn bloed. de enige andere mogelijke oorzaak lijkt me een hersenbloeding. in dat geval moet hij niet geïnterviewd, maar medisch behandeld worden.

vrede,

redwasp
Oud 17 mei 2011, 16:33   #3
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

luister ook naar de muzikale versie, hier komt ie toch iets beter over:

http://www.youtube.com/watch?v=AIPD8qHhtVU
Oud 17 mei 2011, 16:39   #4
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

lol @ Urban Dictionary:
http://www.urbandictionary.com/defin...ic%20Ray%20Gun

Citaat:
Muslamic Ray Gun
Powerful, futuristic weapon with which the "Muslamic Infidel" plan to enforce "Interracial Law" upon the UK.
Oh crap, they've got muslamic ray guns! We're shafted!
Oud 17 mei 2011, 17:45   #5
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
Nu, dat men protesteert tegen de invoering van arbitraire sharia-rechtbanken in Engeland (complete waanzin!) daar kan ik in bijtreden, maar waarom in godsnaam een complete halfgeletterde mongool als volgende aan het woord laten? Ik zou me schamen me in hun plaats, ware het niet dat het om een fascistoïde groupuscule (EDL) ging:

De klassieke truc van sensatiebeluste journalisten: Men neme een demonstratie, bijeenkomst of iets dergelijks. Men pikke er vervolgens degene(n) uit die er het domst of het radicaalst uitzien. Men neme vervolgens een kort interviewtje af, en degene die het platst praat en niet uit zijn woorden kan komen, of niet kan argumenteren, dat is degene die vervolgens wordt uitgezonden. Mission completed.

Op dezelfde manier kun je ook een reportage van bijvoorbeeld een gaypride demonstratie maken. Je pikt er dan een superverwijfde extravagante homo met veren in zijn achterste uit, ontlokt hem vervolgens wat jeanetterige uitspraken, en je zendt dat dan uit als reportage over die gaypride.
Dat je daarmee dan aan het overgrote deel aan normale aanwezige mensen compleet voorbij gegaan bent, mag de pret verder natuurlijk niet drukken.
Oud 17 mei 2011, 18:01   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Afgezien van het feit dat hij een beetje vreemd praat (ik vermoed een spraakgebrek) heb ik de man geen onwaarheden horen vertellen.
Maar goed, uitlachen is een volwaardige vorm van zelfontplooiing geworden.
Woestijnvispunten scoren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 18:15   #7
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De klassieke truc van sensatiebeluste journalisten: Men neme een demonstratie, bijeenkomst of iets dergelijks. Men pikke er vervolgens degene(n) uit die er het domst of het radicaalst uitzien. Men neme vervolgens een kort interviewtje af, en degene die het platst praat en niet uit zijn woorden kan komen, of niet kan argumenteren, dat is degene die vervolgens wordt uitgezonden. Mission completed.
De media manipuleren de werkelijkheid zoals zij dat willen.
Nu niet meer in dienst van één of andere dictator, maar in dienst van de hoogste bieder.
Oud 18 mei 2011, 13:40   #8
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Jullie habben beiden (Machiavelli en Mitgard) gelijk. Het is inderdaad een klare journalistentruuk, alhoewel ik er nog niet uit ben of de persoon in kwestie een spraakgebrek heeft, of dit gewoon een plat Londens dialect is (eventueel gecombineerd met een kater).

Verder vind ik het jammer dat bij een dergelijke gebeurtenis (arbitraire sharia-rechtbanken in Londen ingevoerd!) slechts protest komt uit één bepaalde hoek die geassocieerd wordt met groeperingen als de BNP en Combat-18. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat EDL pro-Israel is.

Wat Woestijnvispunten betreft: ik kijk geen televisie, en zeker geen Vlaamse, dus daarbij moet ik je commentaar schuldig blijven.
Oud 18 mei 2011, 13:55   #9
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Gisteren het programma over terugkeer naar "The Westboro Baptist church" gezien ?
duidelijk een geval van arbitraire Baptist rechtspraak...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 15:03   #10
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Nope, zoals gezegd ik kijk geen TV, maar Westboro Baptist ken ik wel goed.

WBC mag dan luidruchtig zijn, ze hebben één basis in Topeka, Kansas, een zeer beperkt ledenaantal en worden zelfs door de KKK als te extreem aanzien.

Totaal niet vergelijkbaar.
Oud 18 mei 2011, 15:20   #11
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
alhoewel ik er nog niet uit ben of de persoon in kwestie een spraakgebrek heeft, of dit gewoon een plat Londens dialect is (eventueel gecombineerd met een kater).
dit lijkt geen dialect. ik twijfel tussen zwaar geval van ethanol-intoxicatie (gaat in de meeste gevallen na een tijdje over in een kater, waarna de acute gevolgen verdwijnen, tenzij er voordien opnieuw blootstelling aan ethanol volgt) of een zwaar hersentrauma.

behalve hevige dronkenschap geven volgens mij alleen hersentumoren, en cerebrovasculaire accidenten dit soort symptomen. ik hoop dat de journalist een arts erbij haalde om toch een aantal tests te doen.

vrede,

redwasp
Oud 18 mei 2011, 16:25   #12
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Die vent spreekt gewoon met een zwaar cockney-accent en hij mist zo te zien een paar tanden ook, hetgeen de articulatie niet bepaald ten goede komt natuurlijk.
Oud 18 mei 2011, 16:56   #13
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

ik had het niet over accent of eventueel sprakgebrek, maar over de incoherentie van zijn uitspraken.

nogmaals, ik hoop eerlijk dat die door dronkenschap en niet door hersentrauma veroorzaakt werd.

vrede,

redwasp
Oud 18 mei 2011, 17:31   #14
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Groot-Britannië heeft het zichzelf natuurlijk wel aangedaan door het feit dat het geen seculiere staat is. Zoals bekend zijn bepaalde leden van de Engelse Kerk ook lid van de House of Lords. Daarnaast kunnen joden al een tijdlang aanspraak maken op arbitraire religieuze rechtbanken (beth din rechtbanken).

Voorstanders beweren dat de uitspraken van zo'n rechtbank enkel geldig zijn bij wederzijdse goedkeuring van beide partijen. Dit is natuurlijk slechts dode letter als men de situatie van de vrouw binnen de islam bekijkt.

Weet ook dat deze ontwikkeling veel kritiek krijgt van seculiere Turken (kemalisten) die erop wijzen dat zelfs in Turkije zoiets ondenkbaar zou zijn (je kan de gevangenis invliegen als je je vrouw slaat in Turkije).
Oud 18 mei 2011, 18:41   #15
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

in een rechtsstaat moet dezelfde wet voor iedereen gelden. het is schandalig dat er apparte rechtbanken voor moslims zouden komen, die dan nog eens een apparte regelgeving volgen.

dat niemand hier nu gaat beweren dat het net dat is wat ALLE moslims OVERAL willen invoeren. de overgrote meerderheid van de moslims die ik ken zijn tegen dit soort gedoe. veel geleerden zullen er zelfs op wijzen dat het tegen de regels van de islam is. moslims moeten zich in een niet islamitisch land gewoon aan houden aan de wetten die daar gelden. als die wetten hen opdragen om zaken te doen die tegen de islam ingaan, dan moeten ze andere oorden opzoeken.

het is inderdaad niet eerlijk dat onze joodse zusters en broeders wel hun aparte rechtbanken hebben en wij moslims niet. de oplossing is echter simpel: schaf ook de joodse aparte rechtbanken af. iedereen gelijk voor de wet.

vrede,

redwasp
Oud 18 mei 2011, 19:14   #16
Mitgard
Banneling

Standaard

Doorheen zijn ietwat onhandig taalgebruik schemert toch een vrij duidelijke boodschap, namelijk zijn misnoegdheid over het feit dat bepaalde moslims hun islamitische wetten willen opleggen in GB.
En er zijn idd islamitische organisaties die daarnaar streven (ik hoef jullie de sharia4's vast niet meer voor te stellen).
Dus nogmaals, welke fundamentele onwaarheden heeft de man verkondigd?
Het enige opzet van dat filmpje is dan ook het ridiculiseren van de antithese op basis van 1 niet al te welbespraakt figuur.
Oud 18 mei 2011, 21:31   #17
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

het gaat niet over de boodschap. het is niet echt beleefd van die journalisten om die man op zo'n belachelijke manier in beeld te brengen.

vrede,

redwasp

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be