Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2011, 11:35   #1
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard Ja lap, ze komen weeral eens af....

Na de reprobel tax op printers & scanners, de auvibel tax op zowat alles waar eentjes en nullekes op kunnen staan, nu de internet tax?

http://www.zdnet.be/news/127728/inte...al-downloaden/

Ecolo/Groen! (Freya Piryns en Jacky Morael) willen 5€ per maand tax op uw internet factuur zien voor het betalen van auteursrechten, en den Richard Miller van de MR is nog zotter, die wilt taxen zien voor muziek, filmkes, boeken,... you name it, he'll tax it.

Wordt het niet eens tijd dat deze waanzin stopt? Als ik een SD kaartje koop voor mijnen kodak betaal ik verdomme muzikanten!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 11:45   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

We betalen al auteursrechten genoeg ook al worden ze zelfs niet door alle betalers gebruikt socialer kan niet, dus tijd om de andere kant van het systeem te doorlichten, daarom pleit ik meer voor een commissie die Sabam controleert en/of de inkomsten wel op een goede manier terugvloeien naar de artiesten.
Oud 19 mei 2011, 11:51   #3
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
We betalen al auteursrechten genoeg ook al worden ze zelfs niet door alle betalers gebruikt socialer kan niet, dus tijd om de andere kant van het systeem te doorlichten, daarom pleit ik meer voor een commissie die Sabam controleert en/of de inkomsten wel op een goede manier terugvloeien naar de artiesten.
Ik pleit voor een commissie die de leden van Sabam dumpt waar ze thuishoren: Het gevang.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 19 mei 2011, 13:31   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Het internationaal Strafhof in Den Haag lijkt me een goede plaats voor Sabam hooggeplaatsten. No worries... net als J. Cash in Saint-Quinten kan nu Johan Verminnen het publiek wat entertainen. Deze keer liefst wel met een bol aan zijn poot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 13:47   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik download nooit muziek of films. Moet ik toch niet gaan betalen voor wie dat wel doet, zeker? Dat is zoiets als die zonnepanelen, he mannekes. Laat de downloader extra betalen, laat de zonnepaneelhouder extra betalen. Wat is dat nu, zeg? Binnenkort extra milieutaksen omwille van bijvoorbeeld SUV's of wat?

Wat een zever is dat? Gelukkig is het maar de senaat die loopt te zagen. Dat stelt nog niet al teveel voor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 13:49   #6
giserke
Banneling

Standaard

Zou SPA ook gezegd hebben op de 1 mei viering dat links staat voor belastingverhoging en nieuwe belastingen? of hadden ze het enkel over de Nieuw Vlaamse Arrogantie.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 13:53   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zou SPA ook gezegd hebben op de 1 mei viering dat links staat voor belastingverhoging en nieuwe belastingen? of hadden ze het enkel over de Nieuw Vlaamse Arrogantie.
Sinds wanneer is MR links?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 19 mei 2011, 13:56   #8
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Sinds wanneer is MR links?
MR in Wallonie rechts? Toch niet als het op de transfers aankomt?
Oud 19 mei 2011, 14:05   #9
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Leuk
Dan mag ik vanaf nu zoveel downloaden als ik wil,... ik betaal er toch al voor.
CD's, USB-sticks, door naar de radio te luisteren genereer ik inkomsten voor de radio die op hun beurt sabam betalen (voor reclame voor artisten,....) wat een rare wereld. Naar wie vloeit het geld van sabam? Naar de grote bazen ervan, de artisten die het niet nodig hebben,.... voor de kleine artist kost het nog altijd een fortuin om hun plaat te promoten. Overheid = georganiseerde mafia.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 14:25   #10
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik download nooit muziek of films. Moet ik toch niet gaan betalen voor wie dat wel doet, zeker? Dat is zoiets als die zonnepanelen, he mannekes. Laat de downloader extra betalen, laat de zonnepaneelhouder extra betalen. Wat is dat nu, zeg? Binnenkort extra milieutaksen omwille van bijvoorbeeld SUV's of wat?

Wat een zever is dat? Gelukkig is het maar de senaat die loopt te zagen. Dat stelt nog niet al teveel voor.
Het is al véél erger dan dat. Koop je een GSM? Je betaalt Auvibel. Koop je een camera, je beaalt Auvibel op de opslagmedia. Koop je een scanner/printer? Je betaalt reprobel....

Je betaalt sowieso al jaren voor het "downloaden" van anderen.

Vraag je liever eens af hoe ze dat geld verdelen... want ze weten nu eenmaal niet wat gedownload wordt....
Oud 19 mei 2011, 15:00   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het is al véél erger dan dat. Koop je een GSM? Je betaalt Auvibel. Koop je een camera, je beaalt Auvibel op de opslagmedia. Koop je een scanner/printer? Je betaalt reprobel....

Je betaalt sowieso al jaren voor het "downloaden" van anderen.

Vraag je liever eens af hoe ze dat geld verdelen... want ze weten nu eenmaal niet wat gedownload wordt....
Je hebt gelijk. Pervers.
Oud 19 mei 2011, 15:00   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
MR in Wallonie rechts? Toch niet als het op de transfers aankomt?
Wat is dat nu voor zever, giserke... Kom, niet onnozel doen, he.
Oud 19 mei 2011, 15:08   #13
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Na de reprobel tax op printers & scanners, de auvibel tax op zowat alles waar eentjes en nullekes op kunnen staan, nu de internet tax?

http://www.zdnet.be/news/127728/inte...al-downloaden/

Ecolo/Groen! (Freya Piryns en Jacky Morael) willen 5€ per maand tax op uw internet factuur zien voor het betalen van auteursrechten, en den Richard Miller van de MR is nog zotter, die wilt taxen zien voor muziek, filmkes, boeken,... you name it, he'll tax it.

Wordt het niet eens tijd dat deze waanzin stopt? Als ik een SD kaartje koop voor mijnen kodak betaal ik verdomme muzikanten!
Tja, de belastinggeilheid van de regeringen in dit land kent geen grenzen. We zijn nu al één van de zwaarst belaste landen ter wereld.

Nog niet zolang geleden wou men zorgen dat iedereen in België toegang had tot internet. Dit lijkt me allesbehalve de manier.

We merken nu al dat alles in dit land serieus achteruit aan het gaan is door de overvloedige taksen. Ik vraag me af wanneer dit zodanig problemen gaat geven, dat zelfs bijkomende taksen geen soelaas meer bieden.

Laatst gewijzigd door Stingray : 19 mei 2011 om 15:11.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 20:13   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Tja, de belastinggeilheid van de regeringen in dit land kent geen grenzen. We zijn nu al één van de zwaarst belaste landen ter wereld.

Nog niet zolang geleden wou men zorgen dat iedereen in België toegang had tot internet. Dit lijkt me allesbehalve de manier.

We merken nu al dat alles in dit land serieus achteruit aan het gaan is door de overvloedige taksen. Ik vraag me af wanneer dit zodanig problemen gaat geven, dat zelfs bijkomende taksen geen soelaas meer bieden.
Naar het schijnt waren we op 1 januari hét zwaarst belaste land ter wereld.
Iedereen toegang tot internet en dan iedereen nog eens extra laten bet�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*len.
Door de overvloedige taksen gaan veel mensen die relatief dicht bij de grenzen wonen, winkelen in onze buurlanden. Er zijn nogal wat Westvlamingen die winkelen in Sluis, Roubaix en Rijsel. Dat is niet 1 X maar bijna wekelijks.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 23:02   #15
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Rupo gaat, voor zover ik gehoord heb op radio 1, de helft van 17 miljard bijkomende middelen zoeken in nieuwe belastingen, dus dit is nog maar peanuts.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 01:10   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor zever, giserke... Kom, niet onnozel doen, he.
Ik zever zeer zeker niet.
De MR gedraagt zich exact hetzelfde als de PS als het over de financieringswet aankomt.
Oud 20 mei 2011, 08:05   #17
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Rupo gaat, voor zover ik gehoord heb op radio 1, de helft van 17 miljard bijkomende middelen zoeken in nieuwe belastingen, dus dit is nog maar peanuts.
En gezien de hoofdmoot van de werkende bevolking in Vlaanderen zit, kunnen we al raden wie daar de rekening voor mag betalen.

Nog een beetje en ik immigreer naar het buitenland. Ze denken toch niet dat ik alleen ga werken om belastingen te betalen zeker.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 11:40   #18
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht

Het ergste van al is, dat deze 'taxen' verdwijnen in private zakken, de staat heeft er zo goed als niets aan, dit zijn maffiapraktijken gesponsord door de staat.
Oud 20 mei 2011, 11:41   #19
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
lol. Ik ga gaan doppen....
Oud 20 mei 2011, 11:54   #20
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is alle illegale content legaal want men heeft er een tax op betaald. Ze ( = de downloaders van illegale content ) zullen blij zijn
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be