![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() Op een weg waar de maximum snelheid van 70km/u geldt stop ik aan een zebrapad om een zestal kinderen te laten oversteken. Ik moest toch al tot bijna stilstand vertragen omwille van een voorganger die rechts afsloeg. In tegenovergestelde richting naderen 2 auto's die sowieso niet meer veilig kon stoppen voor het zebrapad. Een heel eind daarna een politiecombi. Deze had mijn inziens gemakkelijk kunnen stoppen ... als hij zich tenminste aan de snelheidsbeperking zou houden. Ik ben deze combi al vaker tegengekomen en telkens merk ik dat zij zich geen lor aantrekken van de geldende snelheidsbeperking. Deze zijn dan ook voor het klootjesvolk, niet voor onze vrienden in 't blauw (zie ook de foto's die ik een tijd geleden op facebook heb gezet, waar ze 120km/u rijden waar wij klootjesvolk ons moeten beperken tot 70km/u). Ik steek mijn duim op en mompel tegen mezelf "goed bezig manne... k*tflikke". De combi raast voorbij, de auto achter hem eveneens, de auto daarachter stopt zodat de kinderen veilig kunnen oversteken. Goed, iedereen zet zijn weg verder, tot ik een paar honderd meter verder in mijn achteruitkijkspiegel blauwe lampen van een combi of ambulance ofzoiets zie rijden, half op de ene, half op de andere rijstrook. Het gaf een nogal dringende indruk, hoewel ze geen sirène lieten loeien. Mijn achterligger (ca 50 meter achter mij) gaat net zoals ik aan de kant om de hulpdiensten te laten passeren. De combi rijdt echter niet voorbij maar parkeert achter mij, nog steeds met blauwe zwaailampen aan. Het bleek de combi van zojuist te zijn. Een kale, pafferige agent komt samen met zijn jonge vrouwelijke collega - van laat het ons 'mediteraanse' afkomst noemen - hijgend en zwetend op me af. Duidelijk zwaar onder de indruk dat zulk een minderwaardig sujet het zich veroorlooft te gebaren naar dit godsgeschenk aan de mensheid. Terwijl ik mijn raam al zo goed als volledig geopend had blaft de agente me nog snel toe dat ik m'n raam moest opendoen, terwijl ze nog net het einde van haar zin kon inslikken toen ze besefte dat ik hier al mee bezig was. Daar komt ons godsgeschenk aangewaggeld. het aangezicht rood aangelopen, hijgend en zwetend met de enkele grijze haren die het nog overhad netjes over de kale vlakte gefixeerd. Godsgeschenk: "Awel?!" ik: "wat?" Godsgeschenk: "Wat is dat met die gebaren?!" (steekt middelvinger op) ik: "Zo deed ik niet, ik stak m'n duim op en mompelde 'Goed bezig manne'. " Godsgeschenk: "Waarom?!" ik: "Omdat ik gestopt was om die kinderen aan het zebrapad te laten oversteken en ik dacht dat de politie dat ook wel zou doen, meneer". (op de meest onderdage, kruiperige maar vastberaden toon die ik kon voortbrenge, zelfverzekerd van mijn eigen grote gelijk) Godsgeschenk: "Wij KONDEN helemaal niet stoppen" - omdat ze te snel reden - " en als u de verkeersregels zou kennen, zou u weten dat u buiten de bebouwde kom hier niet voor moet stoppen." Ik meende heel even te zien dat hij zelf besefte wat voor onzin hij uitkraamde, maar ik ben er niet helemaal zeker van. ik : "achzo." Godsgeschenk: "Ja, [blablabla] " zich duidelijk nog meer aan het opwinden over het feit dat ik er zo kalm onder bleef. ik: "Ach jaaa, natuurlijk. Zo had ik het nog niet bekeken. Daar zit iets in. U had die kinderen natuurlijk niet op tijd kunnen zien staan omdat ze aan mijn kant van de weg stonden." Godsgeschenk: "Inderdaad! Op die manier werkt u verkeersagressie in de hand ... [blablabla] ... verkeersagressie [blablabla] ...!!!" In werkelijkheid had de combi gemakkelijk kunnen stoppen. Er waren al 2 auto's voor hen gepasseerd waar zij eigenlijk vrij ver achter reden. De kinderen hadden zelfs al aanstalten gemaakt om over te steken maar zagen ook dat de combi veel te snel reed en niet zinnes was om te vertragen. Bovendien stond mijn auto al die tijd stil, zonder richtingaanwijzer vlak voor een zebrapad, wat er voor de flik die naar eigen zeggen zo goed op de hoogte is van het verkeersreglement er toch op moest wijzen dat het groepje kinderen aan de kant van de weg, met de fiets netjes in de hand, graag gebruik zouden maken van de voorzieningen die een zebrapad in normale omstandigheden aanbied. Overigens was er hier maar 1 partij die agressie vertoonde, namelijk onze vriend in het blauw. ik: "Ja, als u het zo stelt. U hebt volkomen gelijk. Mag ik u bij deze mijn oprechte excuses aanbieden?" Godsgeschenk: "Ja!" Het was duidelijk dat hij zijn opgeblazen ego nog wat wou laten strelen, door het mij nog eens te laten herhalen. Dus weer op de meest slijmerige toon die ik eruit kon krijgen: ik: "Bij deze wil ik u graag formeel mijn oprechte excuses aanbieden meneer." Hij had deze situatie precies niet verwacht want hij reageerde verder niet, hij bleef mij gewoon met de ogen van een ziedende draak strak aankijken. Ik heb hen beide dan nog een hand aangeboden, waarna ze terug naar hun combi waggelden en ik mocht beschikken. Conclusie: 1. Zebrapaden buiten de bebouwde kom worden louter ter versiering aangebracht. Het is niet aangewezen hiervoor te stoppen. 2. We zitten hier op het randje van Hasselt, een streek waar over het algemeen de mensen zichzelf sowieso al heel erg belangrijk vinden, van een flik kan je dan al op z'n minst dát verwachten. Geen goed idee om in die situatie flikken te wijzen op hun asociaal gedrag, ook al denk je dat ze het niet gezien hebben. 3. Als gewone werkmens kan je je best koest houden tegenover flikken. Ze zijn sowieso al gefrustreerd dat ze niets te zeggen hebben in de talrijke no-go zones en daarbovenop naar verluid vaak niet eens mogen tussenkomen bij een oproep, tenzij om de vaststellingen te gaan doen wanneer het kwaad geschied is. Jij bent dan de uitgelezen kans om hun frustraties op los te laten. De gemiddelde werkmens heeft namelijk geen mes, pistool of oorlogstuig bij, dat weten zij ook. 4. ik heb in m'n leven al een aantal keer hulp van de politie nodig gehad voor mezelf of iemand anders en nooit was er een combi beschikbaar. Door de week, 's weekends, overdag of 's nachts, er is nooit zomaar een combi beschikbaar. Voor dit soort achterlijke futuliteiten is er echter wel meer dan genoeg tijd om de melkkoe dat het klootjesvolk is eens even flink af te blaffen nadat het een lange, vermoeiende, stressvolle werkweek achter de rug heeft. 5. Flikken zitten in een hogere kaste dan het klootjesvolk. Voor hen gelden geen snelheidsbeperkingen of andere verkeersregels en het klootjesvolk dat meent hen hierover aan te spreken zal het zich berouwen. 6. Blijf ten alle tijde rustig. De belgische flik is geweldig kort van stof, in tegenstelling tot de Nederlandse politieagent. Langs de andere kant heeft het een bijzonder gevoelig ego, een streeltje hier, een streeltje daar en je kan je er vrij makkelijk uit praten. Dit is uw belastingsgeld aan het werk mensen. Ik hoop dat jullie er net zo fier op zijn als ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Magistraal geschreven! De vinger op het necrotisch bindweefsel van de groteske wantoestanden, corruptie en het machtsmisbruik bij de popo's. België is sowieso al een land van gefrustreerde zotten en halve zolen, maar ik denk dat ze er bij de selectieproeven van de fedpol vooral de autoritaire egotrippers en zelfgeproclameerde helden uitzoeken die zeker niet meer dan 70 IQ-punten scoren en gediagnosticeerd als gepatenteerde narcistische sociopaten kunnen worden. Volgens mij zitten veel van die apen vaak van die Amerikaanse reality shows �* la "Cops" te bekijken en menen ze dat ze dat hier ook moeten doen om hun werk wat op te luisteren en hun opgeblazen ego voor zichzelf te verrechtvaardigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hij had dan nog eens ongelijk ook. Want je moet aan elke oversteekplaats stoppen als er voetgangers willen oversteken.
Daarnaast was hij nog eens in fout, want je moet voor elke voorzienbare onvoorziene hindernis kunnen stoppen. Nog een fout die hij maakte is zijn zwaailichten gebruiken om iemand die een handeling met gesloten ramen maakte binnen zijn voertuig te controleren. In België telt immers nog steeds de wet, dat politie je langst de voorkant moet aanwijzen dat je moet stoppen en telt het Amerikaanse systeem van zwaailichten aansteken om een voertuig te doen stoppen niet. Volgende fout is het gebruik van zijn zwaailichten opzich, die mag de politie namelijk enkel gebruiken bij hoogdringendheid. Dit wil zeggen enkel bij een interventie waarbij tijd bepalend is om mensenlevens te redden of criminelen te betrappen. Maar ja, in dit land kan zelfs een kindermoordenaar niet ontslagen worden uit zijn functie en amper zijn loon afgepakt worden als hij in de gevangenis zit eens hij ambtenaar is, zonder dat er een hele berg papier en jare lange interne onderzoeken worden gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de tips! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hierbij wens ik uiteraard geen afbreuk te doen aan de waardigheid van autisten of andere mentaal gehandicapten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slecht geschreven. Nogal arrogant ook. En o ja, Hoax
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet begrip hebben voor die flikken. Zeker gezien de besluiteloosheid van de auteur in kwestie. Niet eens het lef om tegen die flikken te zeggen dat ze een debielenkorps zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar, ik weet niet hoe het aan de kanten van Hasselt is, maar hier heb je geen zebrapaden in een zone 70
![]() Dat wil nie zeggen dat ik nu de kant van de flikken kies natuurlijk
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Jah, ik ben dan ook een van hun grootste sponsors ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest zal ik stilaan een fotoalbum bij elkaar krijgen ![]() Maar nog nooit zo hoog dat ik moest voorkomen ![]()
![]() |
![]() |