Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2011, 13:26   #1
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard kapers op de kust

vrede,

ik vind het jammer dat sommige mensen hier er in slagen om iedere discussie in dit subforum te verdraaien tot een discussie die alleen nog over hun eigen stompzinnigheid gaat. dat is jammer. discussies die vrij interessant zouden kunnen zijn, worden op die manier steeds weer een herhaling van hetzelfde thema. echt interessante onderwerpen worden zo overschaduwd door heen en weer gescheld.

vrij lang was deze vorm van monomanie het alleenrecht van de islamofoben, maar sinds kort is er een nieuwe kaper op de kust. om het even welke discussie die hier wordt gevoerd, wordt binnen vrij korte tijd omgeturnd tot een welles nietes spelletje over de zogenaamde atoomtheorie van de heer weggelaar.

ik vind niet dat die (al bij al vrij nonsensikale) discussie niet meer gevoerd mag worden, maar het zou leuk zijn als ze beperkt blijft tot die draden die ook echt over dat onderwerp gaan. misschien is het een goed idee om de bijdragen die niet over het onderwerp van de desbetreffende draad gaan gewoon te negeren en min of meer bij het onderwerp te blijven.

vrede,

redwasp
Oud 11 mei 2011, 17:33   #2
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik vind het jammer dat sommige mensen hier er in slagen om iedere discussie in dit subforum te verdraaien tot een discussie die alleen nog over hun eigen stompzinnigheid gaat.
Deze zin deed mij denken aan U zelver.
Waarschijnlijk is het omdat U, wat zei U ook alweer, het West-Vlaamse verbond met oerdom ofzo.

Veel plezier met Uw verdere gesprekken.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 17:38   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

ik vind het jammer dat sommige mensen hier er in slagen om iedere discussie in dit subforum te verdraaien tot een discussie die alleen nog over hun eigen stompzinnigheid gaat. ...

vrede,

redwasp
Wereldvrede,

goed, laat het ons dan hebben over uw stompzinnigheid.

Wereldvrede,

Xenophon.
Oud 11 mei 2011, 18:40   #4
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

ik doe een poging om alleen in discussies tussen te komen wanneer ik vind dat ik iets relevants te zeggen heb over het onderwerp. heel waarschijnlijk zal ik hier en daar al wel eens de bal mis geslagen hebben en het over een van mijn stokpaardjes gehad hebben. ik doe wel een eerlijke poging.

sommige mensen hier komen in iedere discussie tussen, niet omdat het onderwerp hen interesseert, maar omdat ze keer op keer dezelfde boodschap willen blijven herhalen. het lijkt alsof het hen niets uitmaakt of die boodschap ook maar iets te maken heeft met het eigenlijke onderwerp van de discussie.

persoonlijk vind ik dat dit toch twee verschillende houdingen zijn, maar wie ben ik om daar over te oordelen?

vrede,

redwasp
Oud 12 mei 2011, 11:03   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

ik doe een poging om alleen in discussies tussen te komen wanneer ik vind dat ik iets relevants te zeggen heb over het onderwerp.
Je bedoelt dat je mijn idee graag voor krankzinnig houdt, zonder met iets inhoudelijks te komen.

Ik mijnerzijds zal nooit iemand willen beletten op dit forum zijn eigen idee ter berde te brengen.

Vrijheid, blijheid: iedereen zijn idee en ik het mijne.

Ben je het daar niet mee eens, dan kun je inhoudelijke reageren en beargumenteren of je kunt mij ook negeren.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 18:20   #6
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

misschien moeten sommige mensen beseffen dat niet iedere discussie over de islam of over atomen en ruimteschepen gaat. dat is eigenlijk wat ik min of meer bedoelde.

vrede,

redwasp
Oud 12 mei 2011, 18:33   #7
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

ik vind het jammer dat sommige mensen hier er in slagen om iedere discussie in dit subforum te verdraaien tot een discussie die alleen nog over hun eigen stompzinnigheid gaat. dat is jammer. discussies die vrij interessant zouden kunnen zijn, worden op die manier steeds weer een herhaling van hetzelfde thema. echt interessante onderwerpen worden zo overschaduwd door heen en weer gescheld.

vrij lang was deze vorm van monomanie het alleenrecht van de islamofoben, maar sinds kort is er een nieuwe kaper op de kust. om het even welke discussie die hier wordt gevoerd, wordt binnen vrij korte tijd omgeturnd tot een welles nietes spelletje over de zogenaamde atoomtheorie van de heer weggelaar.

ik vind niet dat die (al bij al vrij nonsensikale) discussie niet meer gevoerd mag worden, maar het zou leuk zijn als ze beperkt blijft tot die draden die ook echt over dat onderwerp gaan. misschien is het een goed idee om de bijdragen die niet over het onderwerp van de desbetreffende draad gaan gewoon te negeren en min of meer bij het onderwerp te blijven.

vrede,

redwasp
Ik moet zeggen dat ik deze mening deel.
Het was even grappig, maar het is ondertussen wel echt belachelijk geworden.
Oud 12 mei 2011, 18:34   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

ik doe een poging om alleen in discussies tussen te komen wanneer ik vind dat ik iets relevants te zeggen heb over het onderwerp. heel waarschijnlijk zal ik hier en daar al wel eens de bal mis geslagen hebben en het over een van mijn stokpaardjes gehad hebben. ik doe wel een eerlijke poging.

sommige mensen hier komen in iedere discussie tussen, niet omdat het onderwerp hen interesseert, maar omdat ze keer op keer dezelfde boodschap willen blijven herhalen. het lijkt alsof het hen niets uitmaakt of die boodschap ook maar iets te maken heeft met het eigenlijke onderwerp van de discussie.

persoonlijk vind ik dat dit toch twee verschillende houdingen zijn, maar wie ben ik om daar over te oordelen?
vrede,

redwasp
Precies, als we de kerk in het midden houden, dan is elke houding gelijkwaardig.
Oud 12 mei 2011, 18:40   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
zegt de man die nooit iets zinnigs weet te zeggen op mijn atoomtheorie evenals Redwasp, die naar verluiden een Islamiet schijnt te zijn.
Daarvan is dan wel bekend de dictatuur en onverdraagzaamheid.
Oud 12 mei 2011, 18:43   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

misschien moeten sommige mensen beseffen dat niet iedere discussie over de islam of over atomen en ruimteschepen gaat. dat is eigenlijk wat ik min of meer bedoelde.

vrede,

redwasp
Als jij een andere discussie wil dan ben je vrij zelf een topic te plaatsen.

Maar blijkbaar kan je dat zelf niet en kom je niet verder dan steeds maar weer met onzinreacties op mijn topics, waarschijnlijk uit jaloezie dan ik wel wat te vertellen heb.
Oud 13 mei 2011, 12:10   #11
Rael
Vreemdeling

Standaard

Beste Redwasp,

Deze topic is een prima initiatief, maar ik neem aan dat je wel had verwacht dat het toch weer wat heen en weer gezwets ging worden over dingen die er uiteindelijk niets mee te maken hebben.

Als democraat ben ik tegen het uitsluiten van mensen op basis van hun overtuiging(en), IQ/EQ, fysieke kenmerken, geloof of wat dan ook, maar wat ik op dit forum zie gebeuren zet mij aan het twijfelen of dat wel zo'n goed idee is.

Om maar te zeggen dat ik akkoord ben met Uw beginstandpunt, en ook hier alweer enkele reacties heb gezien van mensen die hetzij de berichten niet of onvolledig lezen, ofwel gewoon zo verzuurd zijn, dat ze enkel nog negatief kunnen reageren. Triest, maar het is natuurlijk realiteit.

Grtz.
Rael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:23   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De negativiteit gaat van Redwasp zelf uit.

Behalve de Islam en het christendom is er ook nog de atoomtheorie der Heilige Geest, die het bestaan van God kan bewijzen.

De eerste twee religies zijn verouderd, maar wel algemeen geaccepteerd.

De derde religie heeft een harde strijd te voeren tegen leugens en beledigingen en onverdraagzaamheid.
Oud 13 mei 2011, 12:28   #13
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
belachtelijk en irritant. discussies die potentieel interessant zijn worden gekaapt en gaan ineens alleen nog over niets anders dan steeds dezelfde ruimteschepen-nonsense.

ik gun iedereen zijn mening, zelfs als die mening duidelijk absurd is, maar ik zou het ook leuk vinden als er plaatsen op dit forum zijn waar discussies kunnen gevoerd worden en waar op een iets hoger niveau geargumenteerd kan worden (niet bang zijn, ik maak me daar ook al niet veel illusies meer in).

vrede,

redwasp
Oud 13 mei 2011, 12:34   #14
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als jij een andere discussie wil dan ben je vrij zelf een topic te plaatsen.

Maar blijkbaar kan je dat zelf niet en kom je niet verder dan steeds maar weer met onzinreacties op mijn topics, waarschijnlijk uit jaloezie dan ik wel wat te vertellen heb.
ik heb al lang opgegeven om nog iets rechtstreeks tegen u te zeggen. ik maak hier nog één keer een uitzondering.

u bent het die elk mogelijk onderwerp dat in dit subforum wordt aangesneden kaapt door te doen alsof alles over uw verzinsels over atomen en ruimteschepen gaat. als u uw eigen domme sprookjes wil verspreiden, doe maar. als u in andere discussies wil deelnemen, graag. maar gelieve u in die andere discussies dan wel aan dat onderwerp te houden en niet te proberen ieder onderwerp naar uw hersenspinsels om te turnen.

dat is eigenlijk alles wat ik vraag. hou uw onzin voor de discussies die over die onzin gaan en laat de andere discussies met rust.

overigens geldt dit onversneden voor die paar islamofoben die er een erezaak van maken om iedere discussie om te turnen naar een discussie over de islam.

zoals gezegd reageer ik verder niet meer op wat u schrijft. als u zo vriendelijk zou willen zijn met bovenstaande rekening te houden, dan lopen we mekaar in het vervolg ook niet meer voor de voeten.

overigens vind ik het grappig dat u uitgerekend in een door mij gestarte topic reageert met een opmerking dat ik zelf geen topics kan starten. het lijkt illustratief voor de gegrondheid van uw wereldbeeld.

vrede,

redwasp

vrede,

Laatst gewijzigd door redwasp : 13 mei 2011 om 12:35.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:36   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

belachtelijk en irritant. discussies die potentieel interessant zijn worden gekaapt en gaan ineens alleen nog over niets anders dan steeds dezelfde ruimteschepen-nonsense.
Mijn atoomtheorie het enige wat werkelijk belangrijk is: al het andere is allang bekend en geaccepteerd.
Ouwe koeien uit de sloot halen dus.
Bovendien belet ik niemand om het daar over te hebben, maar blijkbaar is men zo aan de Islam en de Katholieke kerk verknocht, dat men het alleen daar over wil hebben en zich in niks anders wil verdiepen.
Citaat:
ik gun iedereen zijn mening, zelfs als die mening duidelijk absurd is, maar ik zou het ook leuk vinden als er plaatsen op dit forum zijn waar discussies kunnen gevoerd worden en waar op een iets hoger niveau geargumenteerd kan worden (niet bang zijn, ik maak me daar ook al niet veel illusies meer in).

vrede,

redwasp
het hogere niveau van Redwasp bestaat vooral uit domme en inhoudloze beledigingen, zoals ik zelf steeds weer heb mogen ervaren en Alboreto is nog erger wat dat betreft.

Dus: leugens allemaal.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 13 mei 2011 om 12:37.
Oud 13 mei 2011, 12:45   #16
Rael
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De negativiteit gaat van Redwasp zelf uit.

Behalve de Islam en het christendom is er ook nog de atoomtheorie der Heilige Geest, die het bestaan van God kan bewijzen.

De eerste twee religies zijn verouderd, maar wel algemeen geaccepteerd.

De derde religie heeft een harde strijd te voeren tegen leugens en beledigingen en onverdraagzaamheid.
Beste harrie,

Tegen beter weten in tracht ik beleefd te blijven, en alvast mijn excuses aan te bieden mocht ik daar niet altijd in slagen/geslaagd zijn.

Ik daag je uit om deze vraag met enkel ja of nee te beantwoorden. Zal dat gaan ?

De vraag (volledig lezen aub, en met ja of nee beantwoorden, zonder verdoken beledigingen, zonder referenties naar de inhoud van Uw overtuigingen etc... niets van dat alles, alleen ja of nee) :

Je hebt uiteraard het recht om Uw overtuiging te hebben (de door U genoemde derde religie, maar er zijn er uiteraard veel meer). En ik begrijp dat die religie de ambitie heeft om groot te worden. En dat er daarvoor iets moet gebeuren, al ben ik niet akkoord dat je dat met het woord "strijd" moet aanduiden, maar goed, it serves the purpose.

Maar... (en dit is de vraag: ) denk je echt dat je jouw religie/overtuiging vooruithelpt met je manier van reageren op dit forum ?
Rael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 17:59   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rael Bekijk bericht
Beste harrie,

Tegen beter weten in tracht ik beleefd te blijven,
dus je bent niet echt beleefd en gelooft daar niet in.
Citaat:
en alvast mijn excuses aan te bieden mocht ik daar niet altijd in slagen/geslaagd zijn.
waarom moet je plotseling je excuses aanbieden en waarvoor?
Citaat:
Ik daag je uit om deze vraag met enkel ja of nee te beantwoorden. Zal dat gaan ?
Het is een vraag die je aan jezelf moet stellen, want of jij je excuses aan wil bieden of niet dat hangt van jou af en niet van mij.
Citaat:
De vraag (volledig lezen aub, en met ja of nee beantwoorden, zonder verdoken beledigingen, zonder referenties naar de inhoud van Uw overtuigingen etc... niets van dat alles, alleen ja of nee) :
het is mij heel erg onduidelijk waar je mee komt, dus probeer eens wat duidelijk en eerlijk te zijn.
Citaat:
Je hebt uiteraard het recht om Uw overtuiging te hebben (de door U genoemde derde religie, maar er zijn er uiteraard veel meer).
dank je wel dan.
Citaat:
En ik begrijp dat die religie de ambitie heeft om groot te worden. En dat er daarvoor iets moet gebeuren, al ben ik niet akkoord dat je dat met het woord "strijd" moet aanduiden, maar goed, it serves the purpose.
geestelijke strijd, want ik sta er helemaal alleen voor tegen velen die allemaal tegen mij zijn.
Niet zo moeilijk dat te vatten.
Citaat:
Maar... (en dit is de vraag: ) denk je echt dat je jouw religie/overtuiging vooruithelpt met je manier van reageren op dit forum ?
Ik denk dat er iets mankeert aan het reageren van anderen, die er vooral op uit zijn mij te beledigen en eindeloos te sarren.

Ik verdedig mij daar tegen.

Een van hen is Redwasp.

Iets inhoudelijks heb ik nog niet van hem gehoord en als mijn overtuiging hem niet aanstaat, dan moet ie gewoon van mijn topics wegblijven.
Ik reageer ook niet op topics die mij niet interesseren.
Ook heb ik ooit iemands mening misgund.
Wel heb ik het recht te zeggen hoe ik over andere meningen denk.
Daar is dan de discussie voor.

Dus het ligt echt niet aan mij.
Opnieuw schuif je mij de zwarte Piet toe.
Wat je excuses dan nog te betekenen heeft is mij wel duidelijk.
Het zal dus niet gaan, want je wilt het zelf niet.

Niet jij, maar ik moet mijn excuses aanbieden, daar komt het op neer, en dat doe ik zeker niet.
Ik ken de mensen langer dan vandaag.
Oud 13 mei 2011, 18:26   #18
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus het ligt echt niet aan mij.
Toch wel.
Oud 13 mei 2011, 18:39   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.
toch niet: we leven in een tijd waarin de slachtoffers nog eens extra gestraft worden en de misdadigers vrij uit gaan.

Denk daar maar eens over na.

En het is veel gemakkelijker een enkeling te grazen te nemen dan een hele massa verantwoordelijk te stellen.

Denk ook daar maar eens over na.
Oud 13 mei 2011, 18:43   #20
Alboreto

Standaard

Citaat:
toch niet: we leven in een tijd waarin de slachtoffers nog eens extra gestraft worden en de misdadigers vrij uit gaan.
Ge zijt enkel een slachtoffer van uw eigen fantasie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be