![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Religieuze gebouwen zetten deuren open
Basiliek van Koekelberg, Brussel zo 05/06/2011 - 07:05 Vandaag zetten meer dan 350 religieuze gebouwen hun deuren open. De meeste daarvan zijn katholiek kerken, maar ook 4 protestantse en 3 ortodoxe gebedshuizen en 2 synagogen ontvangen bezoekers. Er zijn concerten, gidsbeurten, lezingen en tentoonstellingen. Bedoeling is dat elke kerk, hoe vertrouwd het silhouet ook is, een of ander geheim of merkwaardige anekdote prijsgeeft, en dat de belangstellende een blik krijgt achter de schermen, of van op de toren. Lucas Vanclooster bekeek het programma. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu..._OpenKerkendag zie ook http://www.openkerken.be/ ---------------------------------------------- Waarom deden de moskeeën niet mee? moesten zij een aparte dag opeisen en zeker niet samen met de andere aan deze dag deelnemen? Toch weer een duidelijk staaltje van non-integratie. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 juni 2011 om 06:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Religieuze gebouwen interesseren mij sowieso niet laat staan een moskee.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de hoop op wat frisse lucht en dat alle stank naar buiten waait.
Lieve mensen: de oude kerken zijn voorbij en ziet niet om naar het verleden. Wij hebben een toekomst voor ons die veel belangrijker is. Open daarom uw eigen gesloten Geest voor harrie-GOD-Christus en de microwezentjes. Daarom gaat het in deze wereld die in hoge mate in crisis is. Het verleden kan ons niet meer helpen. Dat is echt wel door en door uitgekauwd tot in diepe treurnis. Help de toekomst en laat het verleden gerust sterven. Al die Goden van vroeger zijn allang dood. Laat ze verder met rust. Weest geen lijkenschenner door hen steeds maar weer uit hun graf te halen. Help een nieuwe Kerk te bouwen: de immense kerk van de toekomst der ruimtevaart in het heelal als herhaling en tevens wedergeboorte van de hogere goddelijke cultuur der microwezentjes in de microkosmos. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 juni 2011 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom niet emigreren?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin: dan werkt God niet meer, maar dat heeft ie toch al nooit gedaan.
![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 juni 2011 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoon is het verleden, maar laat deze niet de toekomst om zeep helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doornik.
Buitenuit vrij intact en compleet, en vrij ver gevorderd inzake restauratie (leg het even stil en betaal er de slachtoffers van de pedopriests mee uit) Binnenin: een schande van verval. Citaat:
Er ontbreekt godbetert een toren aan! Mag wat mij betreft ontploffen, met de pedees van dienst aanwezig, incluis hun tabbaarden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2011 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet het mooiste kruis wat ik totnutoe heb gezien.
Het lijkt Mij meer van een jongen dan van een vrouw (hoe raar dat ook moge klinken). Dus ik voel me niet verleid en ik blij dat ik nu aan de Heilige Maagd Mijn Moeder Maria ben toegewijd. Vele kinderen zal ik voortbrengen, maar het zullen allen waarachtige geestelijke kinderen zijn. En wat die kerken betreft: Wie ontwerpt er een waarlijk mooie en vooruitstrevende kerk der ruimteschepen voor onze eeuwige toekomst in het heelal? Zo mooi dat niemand meer naar die oude vervelende krengen zal kijken, die protserig in de hemel staren maar nog nooit iets christelijks hebben voortgebracht. Vooruit: de mensen hebben gehoopt, maar hunne hoop is vervuld in Mij: een totaal ander leven. Dus op naar de toekomst en laat het verleden voor zichzelf zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betreffende uw onderschrift: wat is het christendom anders dan positief atheïsme?
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Geen enkele, kost belastingbetaler handen vol geld. Alle vormen van gedrag die puur worden ingegeven vanuit een levensovertuiging, religie, horen thuis in de privésfeer.
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 6 juni 2011 om 05:36. |
![]() |
![]() |