Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 14:58   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard "Een beetje zwartwerk moet kunnen"

Een simplistische HORECA-staf
schiet de antifaudekassa af.
Minder BTW
helpt bar noch café.
Schaf dus belasting op arbeid af !

De Standaard
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 15:07   #2
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Zwart geld kan men wit maken zonder problemen. Laat werkenden mensen toe om na 8 uur arbeid 2 uurtjes belastingvrij te werken.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 19:07   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ergste is dat die die kassa er pas over een jaar moet zijn,en dat het een afspraak was met de overheid,in ruil voor een halvering van de BTW op serveringen zorgt de sector voor een modernere opvolging van de geldstromen in de horeca.

Het zwartwerk MAG geen argument meer zijn,we zijn 2011,GEEN ZWARTWERK MEER!

Als het "niet gaat",wel,jammer dan maar...(het zou ook niet gaan met slechts 6% BTW en volledige rooktoelating dan,laat ons geen illusies koesteren, ...)

De brouwers,grootste eigenaars in de branche, zullen het concept van "thema-café" ,"weekend-café","dans-café" en zo eens dieper moeten uitwerken,maar een café is niet een zaak waar je van kunt leven,je zult nog iets anders moeten doen...

En wat al die eethuisjes en restaurants betreft........er is voor hen toch weinig toekomst....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2011 om 19:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 19:23   #4
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Ik snap niet waarom de politici het niet snappen (ik snap het eigenlijk wel ... 't zijn wouwelende advokaten die niet logisch kunnen denken. Dat was mij al lang duidelijk bij het einde van de humaniora). Schaf in godsnaam de belasting op arbeid AF en VERHOOG de BTW !!! Resultaat : de consumptieprijs blijft DEZELFDE, de fiscus int EVENVEEL en de werkgever heeft MINDER lasten.

Het is ongehoord hoe weinig politici die eenvoud verstaan. Maar ja, ze waren dan ook niet geschikt voor enig ander beroep.
Oud 5 juni 2011, 19:57   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als de consument niet meer betaald en de overheid schiet er niet bij in zie ik niet hoe de werkgever met een euro meer in zijn zakken gaat eindigen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 20:12   #6
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als de consument niet meer betaald en de overheid schiet er niet bij in zie ik niet hoe de werkgever met een euro meer in zijn zakken gaat eindigen.
Je bent dus zoals elke politieker en snapt de ballen van enige logica. Ik herhaal het daarom :

Huidig scenario :
- de kostprijs van een product bestaat uit productiekosten + belasting op arbeid + BTW21%
- de werkgever betaalt aan de overheid dus: belasting op arbeid + BTW21%
- de overheid ontvangt dus : belasting op arbeid + BTW21%

Nieuw scenario :
- vervang de belasting op arbeid door een BTW* waarbij geldt : BTW* = belasting op arbeid + BTW21%
- de staat ontvangt dus nog steeds diezelfde BTW* (= belasting op arbeid + BTW21%)
- de consument betaalt nog steeds dezelfde prijs (productiekosten + BTW* = belasting op arbeid + BTW21%)
- de werkgever betaalt aan de staat enkel nog de BTW21% en géén belasting op arbeid.
- het verschil wordt betaald door de consument, zonder dat zijn consumptieprijs stijgt.

Ik weet het, het vraagt enige carthesiaanse logica en dat is er teveel aan voor de verstokte casuïstieke juridische warhoofden. Zij kunnen dan ook nergens anders werk vinden dan in emotionele politieke middens ... ver weg van alle nuchterheid. En dat brengt dus geld op ...

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 5 juni 2011 om 20:14.
Oud 5 juni 2011, 20:16   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Je bent dus zoals elke politieker en snapt de ballen van enige logica. Ik herhaal het daarom :

Huidig scenario :
- de kostprijs van een product bestaat uit productiekosten + belasting op arbeid + BTW21%
- de werkgever betaalt aan de overheid dus: belasting op arbeid + BTW21%
- de overheid ontvangt dus : belasting op arbeid + BTW21%

Nieuw scenario :
- vervang de belasting op arbeid door een BTW* waarbij geldt : BTW* = belasting op arbeid + BTW21%
- de staat ontvangt dus nog steeds diezelfde BTW* (= belasting op arbeid + BTW21%)
- de consument betaalt nog steeds dezelfde prijs (productiekosten + BTW* = belasting op arbeid + BTW21%)
- de werkgever betaalt aan de staat enkel nog de BTW21% en géén belasting op arbeid.
- het verschil wordt betaald door de consument, zonder dat zijn consumptieprijs stijgt.

Ik weet het, het vraagt enige carthesiaanse logica en dat is er teveel aan voor de verstokte casuïstieke juridische warhoofden. Zij kunnen dan ook nergens anders werk vinden dan in emotionele politieke middens ... ver weg van alle nuchterheid. En dat brengt dus geld op ...
Hoe ga je de BTW* innen op export ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 20:24   #8
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Momenteel werkt een legioen zwaarbetaalde verificateurs op de afdeling "belasting op arbeid" van het ministerie van Financiën. Die zijn daar dan niet meer nodig en kunnen het legioen van de BTW-controleurs versterken. Al beweren deze laatsten zelf dat ze hun werk momenteel "perfekt uitvoeren" en dus recht hebben op dezelfde weddenschalen als in de privé ... Check dat eens bij de prikklok om 16u richting Noord-Station in Brussel. Een zelfstandige is dan nog uuuren bezig. Zij mogelijk ook, als fiscaal adviseur na de uren en ... in het zwart.
Oud 5 juni 2011, 20:31   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Momenteel werkt een legioen zwaarbetaalde verificateurs op de afdeling "belasting op arbeid" van het ministerie van Financiën. Die zijn daar dan niet meer nodig en kunnen het legioen van de BTW-controleurs versterken. Al beweren deze laatsten zelf dat ze hun werk momenteel "perfekt uitvoeren" en dus recht hebben op dezelfde weddenschalen als in de privé ... Check dat eens bij de prikklok om 16u richting Noord-Station in Brussel. Een zelfstandige is dan nog uuuren bezig. Zij mogelijk ook, als fiscaal adviseur na de uren en ... in het zwart.
Ik zie niet in hoe dit een antwoord is op mijn vraag.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 juni 2011, 20:40   #10
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe dit een antwoord is op mijn vraag.
Hoezo ? Je schakelt alle huidige verificateurs op personenbelasting in bij het departement BTW-controle.

Uiteraard dient het systeem op Europese schaal ingevoerd te worden, maar hebben we toch een Belgische EU-president voor ?
Oud 5 juni 2011, 20:45   #11
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Je schakelt alle huidige verificateurs op personenbelasting in bij het departement BTW-controle.

Uiteraard dient het systeem op Europese schaal ingevoerd te worden, maar hebben we toch een Belgische EU-president voor ?
Yep. One born every minute.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 20:54   #12
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Yep. One born every minute.
Door de handdoek in de ring te gooien komen we nergens ... en pas op met die rologen .. straks zie je eruit als Freddy Willockx ..
Oud 5 juni 2011, 21:39   #13
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de handdoek in de ring te gooien komen we nergens ... en pas op met die rologen .. straks zie je eruit als Freddy Willockx ..
Mijn ogen is niet zo erg. Zolang mijn brein maar geen onzin verkoopt zoals het jouwe ben ik dik tevreden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 22:33   #14
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ergste is dat die die kassa er pas over een jaar moet zijn,en dat het een afspraak was met de overheid,in ruil voor een halvering van de BTW op serveringen zorgt de sector voor een modernere opvolging van de geldstromen in de horeca.

Het zwartwerk MAG geen argument meer zijn,we zijn 2011,GEEN ZWARTWERK MEER!

Als het "niet gaat",wel,jammer dan maar...(het zou ook niet gaan met slechts 6% BTW en volledige rooktoelating dan,laat ons geen illusies koesteren, ...)

De brouwers,grootste eigenaars in de branche, zullen het concept van "thema-café" ,"weekend-café","dans-café" en zo eens dieper moeten uitwerken,maar een café is niet een zaak waar je van kunt leven,je zult nog iets anders moeten doen...

En wat al die eethuisjes en restaurants betreft........er is voor hen toch weinig toekomst....
Ik begrijp niet dat verstandige mensen de noodkreet van Horeca Vlaanderen niet begrepen hebben...
In feite vragen ze enkel een personeelsbeleid dat hen toelaat te overleven...
Nu moeten ze om in bepaalde situaties mensen te werk te stellen volgens hun noden... mensen in het zwart betalen... DAT GAAT NIET ANDERS!
Wat natuurlijk meebrengt dat er (redelijk weinig) zwart moet gedraaid worden...
Enkel in eetfabrieken (baanrestaurants...) is het mogelijk om niet zwart te draaien...

En De Vlies begint dat ook te beseffen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 22:43   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn vraag is hoe je BTW* gaat belasten op export. Hoe ga je de arbeid verrekenen in de BTW bij export.

Oud 5 juni 2011, 23:23   #16
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Kijk he.. als de staat een instituut was voor en door de burgers dan zou het nog veel simpeler kunnen opgelost zijn:
Het eerste doel wan een staat en regering van en door het volk is elks belangen te behartigen. Persoonlijke winst of financieële rijkdom is dan het laatste waar men aan zou mogen denken.

Ieder werkende mens draagt 25% van zijn loon af aan de staat net als de werkgever ook 25% bijdraagt op zijn winst t.b.v. de sociale zekerheid, opleidingen, infrastructuur en diensten zoals openbaar vervoer en dergelijke. Tenslotte nog eens 6 tot 18% aan BTW op de producten en diensten die ook naar de staat gaan.
Maar daar we graag complex doen en de hebzucht zo groot is is dit blijkbaar veel te simplistisch opgelost want dat raakt te veel aan het persoonlijk gewin en aldus schildert men dit af als onrealistisch, net zozeer als de echte oplossing van het hele probleem; de resource based maatschappij waarin geld overbodig is.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 23:39   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iedereen moet wel hun keuze maken hier.
Ofwel werkt iedereen voor iedereen.
Ofwel is het elk voor zichzelf.

Me dunkt dat het is om te krijgen men iedereen voor iedereen zal kiezen.
En als het is om te betalen, ieder voor zichzelf zal kiezen.
Oud 6 juni 2011, 06:33   #18
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat verstandige mensen de noodkreet van Horeca Vlaanderen niet begrepen hebben...
In feite vragen ze enkel een personeelsbeleid dat hen toelaat te overleven...
Nu moeten ze om in bepaalde situaties mensen te werk te stellen volgens hun noden... mensen in het zwart betalen... DAT GAAT NIET ANDERS!
Wat natuurlijk meebrengt dat er (redelijk weinig) zwart moet gedraaid worden...
Enkel in eetfabrieken (baanrestaurants...) is het mogelijk om niet zwart te draaien...

En De Vlies begint dat ook te beseffen...
Eigenlijk vraagt Horeca Vlaanderen gewoon een uitzonderingspositie. Dat zei gewoon mogen frauderen omdat ze "het anders niet overleven".

Hoe zit het dan met de "gewone burger" ? Dan mogen wij dat ook gewoon, ongestraft. Of niet soms?

Ik vind het verdomme sterk dat ze wel een btw-verlaging wilden, natuurlijk NIET doorgerekend voor de klant en daarna zitten zeveren over de tegenmaatregel waar ze zelf hebben mee ingestemd.

Bende maffiosi, dat is het.
Eigenlijk moesten ze die hoop afpersers gewoon in de bak gooien.

Doet me trouwens sterk denken aan 2002, toen de euro werd ingevoerd en de prijzen niet naar boven afgerond mochten worden.
Welke malafide sector deed dat toen wel? Inderdaad... Onze "vrienden" van de horeca.

Ze staan er trouwens ook als eerste om prijzen te verhogen bij "verhogingen van kostprijzen van de producten".

Maar als die prijzen weer dalen... Wie volgt dan niet... Idd... De horeca.

Gevolg dat er zal komen: Minder mensen die uit gaan eten. Dat wordt gewoon onbetaalbaar hier.

Ga gewoon eens naar Duitsland. Daar kan je je kwalitatief en kwantitatief volproppen tegen een veel lagere prijs.
Maar ja... Hier in "ons" België is er een graaicultuur die zijn gelijke niet kent.
Oud 6 juni 2011, 06:58   #19
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waaw. Van bij de invoering van de BTW is export VRIJGESTELD van BTW, en wordt de IMPORT belast.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 07:00   #20
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Misschien moet je gewoon de regels toepassen zoals het hoort. Als een BTW controlleur vragen gaat stellen in pakweg Molenbeek wordt hij uitgelachen. De voorziene boetes worden niet toegepast om politieke redenen. Wat dacht je?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be