Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2011, 13:58   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Waar zijn de feministen?

Vlinders

ELVI MAAS - 16 JUNI 2011

Waar ik mijn dochters wil zien dansen met de zonen van mensen die ik vertrouw, zie ik in tegenstelling de wreedheid van de moslims en hun gedrevenheid om alles en iedereen tot slaaf te maken en mens en dier te molesteren alleen vanwege hun grillige drang naar lust en macht.

Hun dochters dansen niet uit vreugde voor het leven, maar worden gedwangbuisd door alles bedekkende kleding. Hun zonen tonen geen respect voor deze dochters, maar zien er op toe dat ze de dwangbuis blijven dragen, om hen en alleen hen te behagen.

Zij willen onze dochters verbieden om luchtig, als vlinders, het leven te verkennen en zich te ontplooien. Ze randen ze aan, alleen daarvoor.

De idiotie heeft de overmacht genomen.

Waar aanranding, verkrachting ooit nog gold als een zwaar vergrijp, wordt vrouwen nu in heel Europa verteld zich degelijk te kleden. Wanneer moeten we de burka aan?

Waar vrouwen in een niet ver verleden vochten voor de vrouwenemancipatie, vechten vrouwen er nu voor om een hoofddoek te kunnen dragen. Die vrouwen willen de rechten van de geëmancipeerde vrouw, maar dan Halal.

En wij, vrouwen van Europa, staan toe dat alles wat we bereikt hebben, teniet gedaan wordt door vrouwen die een achterlijk geloof aanhangen en daarvan, zoals wij dat wel konden, niet los kunnen komen.

Vrouwen van Europa, als ‘onze’ mannen dan al stom genoeg zijn om de islam binnen te halen die onze positie ernstig ondermijnt, doen wij daar dan gewoon niks aan?

Waar is de ware vrouwenemancipatie gebleven? Zijn we zo blasé geworden en geloven het allemaal wel?

Die tijd is voorbij…

Als u uw dochters gelukkig wilt blijven zien, vaders, dan wordt het hoog tijd dat ook u actie onderneemt.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=13365

------------------------

Ik ben het hier volkomen mee eens. Maar blijkbaar vinden onze "mannen" het helemaal niet nodig om daar ook een lans voor te breken. Ik vrees dat het laagje emancipatie nog te dun was en nog geen deel uitmaakt van hun inzichten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 14:02   #2
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Deze (Moslims)vrouwen willen de rechten van de vrijgevochten westerse vrouw niet. Dat mogen ze immers nooit van hun man. Het is een doekje (zoals ze daar graag gebruiken) voor het bloeden.
Ze misbruiken enkel ons vrijgevochten statuut om onze vrijheden in te perken... Dat gebeurt niet enkel op het vlak van vrouwenrechten, maar op alle mogelijke facetten van de samenleving.

Het is de meest totalitaire en ook nog eens de meest hypocriete ideologie die er ooit heeft bestaan als je het mij vraagt ...
Oud 19 juni 2011, 14:13   #3
eno2
Banneling

Standaard

De feministen zitten in Saoedi-Arabië waar ze met de auto willen rijden

Hier zitten ze met tevelen in het in het Parlement, dank zij de positieve discriminatie, zoals ook in begeer, excuseer, beheerraden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 14:40   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Deze (Moslims)vrouwen willen de rechten van de vrijgevochten westerse vrouw niet. Dat mogen ze immers nooit van hun man. Het is een doekje (zoals ze daar graag gebruiken) voor het bloeden.
Ze misbruiken enkel ons vrijgevochten statuut om onze vrijheden in te perken... Dat gebeurt niet enkel op het vlak van vrouwenrechten, maar op alle mogelijke facetten van de samenleving.

Het is de meest totalitaire en ook nog eens de meest hypocriete ideologie die er ooit heeft bestaan als je het mij vraagt ...
Binnen twintig jaar kan je onmogelijk nog met "naakte" knieën of armen over straat lopen. Héél de vijftiger jaren komen terug, mark my words.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 15:01   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Binnen twintig jaar kan je onmogelijk nog met "naakte" knieën of armen over straat lopen. Héél de vijftiger jaren komen terug, mark my words.
Ehm, mijns inziens was de mode tijdens de jaren vijftig nu niet meteen besluierend.
Oud 19 juni 2011, 16:44   #6
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp ook niet wat er met de Westerse vrouwen tegenwoordig aan de hand is!
Wij moeten onze mond weer durven open doen en laten merken dat we weigeren er bij te staan en toe te zien wanneer een groep vrouwelijke inwijkelingen in ons land zich moeten gedragen als gehoorzame kinderen omdat een ouderwetse godsdienst dat voorschrijft.
Mijn idee is dat veel vrouwen angst gekregen hebben omdat er zoveel criminele feiten tegen hen gepleegd worden waarvan de daders bovendien onvoldoende bestraft worden.
En de vrouwen die enige macht hebben, gebruiken die niet, integendeel, velen van hen steunen het pamperbeleid. Waarschijnlijk is dat het gevolg van positieve discrimatie (een politiek waar ik altijd tegen ben geweest!), immers op die manier zijn het niet de meest capabele en de meest krachtige vrouwen die belangrijk worden maar de vrouwen die door mannen gepushed werden.
Oud 19 juni 2011, 17:18   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wij moeten onze mond weer durven open doen en laten merken dat we weigeren er bij te staan en toe te zien wanneer een groep vrouwelijke inwijkelingen in ons land zich moeten gedragen als gehoorzame kinderen omdat een ouderwetse godsdienst dat voorschrijft.
Mijn idee is dat veel vrouwen angst gekregen hebben omdat er zoveel criminele feiten tegen hen gepleegd worden waarvan de daders bovendien onvoldoende bestraft worden.
En de vrouwen die enige macht hebben, gebruiken die niet, integendeel, velen van hen steunen het pamperbeleid. Waarschijnlijk is dat het gevolg van positieve discrimatie (een politiek waar ik altijd tegen ben geweest!), immers op die manier zijn het niet de meest capabele en de meest krachtige vrouwen die belangrijk worden maar de vrouwen die door mannen gepushed werden.
knap Marie

eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:02   #8
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer beginnen we daar dan aan ?
Tot nu toe heb ik daar nog niet veel van gemerkt enige emancipatie te bewerkstelligen... het enige waar men blijkbaar tot nu toe in slaagt is door deze vrouwen wat rechten te ontnemen hun respectievelijke mannen wat te plagen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 08:26   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Als u uw dochters gelukkig wilt blijven zien, vaders, dan wordt het hoog tijd dat ook u actie onderneemt.
------------------------
Ik ben het hier volkomen mee eens. Maar blijkbaar vinden onze "mannen" het helemaal niet nodig om daar ook een lans voor te breken. Ik vrees dat het laagje emancipatie nog te dun was en nog geen deel uitmaakt van hun inzichten.
Cynara. Jammer dat je met de vinger naar de vaders wijst. Niet helemaal terecht.
Ik stel vast dat onze 'dochters' aardig hun best doen, meer dan vroeger, om er vrij sexy uit te zien, en dan druk ik mij nog vrij eufemistisch uit. Daar is uiteraard niets mis mee. Hoewel onze 'mannen' ook al eens hun hart durven vasthouden.
Wat verwacht je uiteindelijk van onze 'mannen' ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 09:53   #10
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vrouwen van Europa, als ‘onze’ mannen dan al stom genoeg zijn om de islam binnen te halen die onze positie ernstig ondermijnt, doen wij daar dan gewoon niks aan?

Alleen de mannen ??????????

Het is erger geworden sinds de vrouwen in de politiek zitten.
Oud 20 juni 2011, 13:14   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de Westerse vrouwen is niets aan de hand. Evenmin met de Westerse mannen.

De eerste vraag die we ons kunnen stellen is of die niet-Westerse vrouwen zich echt wel oncomfortabel voelen in hun rollenpatroon en in de publieke ruimte. Er zijn voldoende allochtone vrouwen die mondig genoeg zijn, zelfs in staat zijn een groot publiek onder tafel te praten, maar op een of ander manier niet reageren. Waarom doen ze dit ? Toch niet uit schrik hun vent tegen het hoofd te stoten. Dit geloof ik niet.
Oud 20 juni 2011, 14:25   #12
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met de Westerse vrouwen is niets aan de hand. Evenmin met de Westerse mannen.

De eerste vraag die we ons kunnen stellen is of die niet-Westerse vrouwen zich echt wel oncomfortabel voelen in hun rollenpatroon en in de publieke ruimte. Er zijn voldoende allochtone vrouwen die mondig genoeg zijn, zelfs in staat zijn een groot publiek onder tafel te praten, maar op een of ander manier niet reageren. Waarom doen ze dit ? Toch niet uit schrik hun vent tegen het hoofd te stoten. Dit geloof ik niet.
Omdat zij zich binnen hun gemeenschap als gehoor en volgzaam opstellen zoals een moslima betaamt, een grote bek wordt enkel getolereerd naar anderen toe om Islamitische waarden te verdedigen.
Voelen die vrouwen zich onconfortabel? Een gedeelte zeker, ik zie er genoeg die willen en zelf moeten werken om hun gezin te onderhouden, maar hun man maakt hen het leven zuur en verbiedt het werk...
Waarom? Hij onderhoudt het gezin en wanneer dit betekent dat je moet leven van ene uitkering dan is dit zo, zij moet thuisblijven anders lijdt hij gezichtsverlies!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:46   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Alice. Als ik stel dat de vrouwen dit nu maar voor eens en altijd ondereen moeten uitvechten. Ben ik dan een kloot van een vent ?
Ik was op mijn pik getrapt omdat de topicstrater de bal in het kamp van de "ons mannen" gooide.
Alice. Laten we eerlijk zijn. Als 50% van de bevolking niet tevreden zou zijn, dan kunnen we het ons toch moeilijk voorstellen dat in een democratie die helft van de bevolking het daarbij laat.
Ik verwijt de vrouwen vorm van fatalisme, uit eigen belang, en dat van de kroost.
Klinkt dit seksistisch ?
Oud 20 juni 2011, 17:15   #14
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wij, vrouwen van Europa
liggen lui voor de webcam onze v*lva te promoten aan wie ze maar zien wil.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 18:19   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
liggen lui voor de webcam onze v*lva te promoten aan wie ze maar zien wil.
Idem voor wie z'n billen spreidt, en z'n kont tentoonstelt, of wie ook op wie ook wilt zeiken. Er is een cliënteel voor alles. Over de omvang en de aard en geslacht van het cliënteel hebben we het niet.

... dit doet hier gewoonweg niet ter zake.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 juni 2011 om 18:20.
Oud 20 juni 2011, 18:25   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ehm, mijns inziens was de mode tijdens de jaren vijftig nu niet meteen besluierend.
Dat is onbelangrijk. De jaren vijftig waren de vooravond van de vrije liefde. Alles mag, zolang het publiek het niet ziet.
Oud 20 juni 2011, 18:27   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Groentje. Hoe zal je reageren als je dochter stapelverliefd wordt op een moslim ?
Oud 20 juni 2011, 22:30   #18
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Groentje. Hoe zal je reageren als je dochter stapelverliefd wordt op een moslim ?
Met afgrijzen. Ik ken al een paar vrouwen die er van teruggekomen zijn.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 20:06   #19
Simbad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Is het juist niet dat waar jij en je gelijkgestemden naar terug willen ? Toen was vlaanderen toch nog zuiver ?
Toen droegen mannen ook nog geitenwollen sokken en de vrouwen hoofddoeken, zelfs in de kerk....

Citaat:
... en nu nog steeds niet. Hoeveel van jullie hebben vandaag, deze week, dit jaar al een gesluierde (met gezicht bedekt) vrouw gezien ? Hoeveel hebben in vlaanderen al een bourka gezien ?
Dat daar zo een spel rond gemaakt wordt, tot in het parlement toe, bewijst hoe ziek vlaanderen geworden is. Het enige gevolg hiervan zal zijn dat vlaanderen flink zal stijgen in de rankings van de zelmoordterroristen.
En als het onwaarschijnlijke dan toch gebeurt zal ik denken 'Eigen schuld, dikke bult'.

Citaat:
Met afgrijzen. Ik ken al een paar vrouwen die er van teruggekomen zijn.
En ik ken vlaamse vrouwen die overtuigde moslima's geworden zijn en die zich daar zeer goed bij voelen. Ze begrijpen nu dat het helemaal niet nodig is om als sekssymbool over straat te moeten lopen om aantrekkelijk of aanvaard te worden. Zelfs zonder hoofddoek.
Simbad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be