Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 20:48   #1
asperge
Vreemdeling

asperge's schermafbeelding

Standaard

Dag Yves,

Met veel belangstelling voor jullie partijpunten, en in het bijzonder het woonbeleid, heb ik enkele concrete vragen. Misschien eerst even mijn persoonlijke situatie verduidelijken. Mijn vriendin en ik hebben onlangs een bouwgrond gekocht en gaan dit en volgend jaar ons nieuw huis optrekken. Uw programma omvat volgende punten die voor mij van belang zijn:

1. We voeren een bouw- en renovatiepremie in van maximum 12.500 euro die volgens een zeer eenvoudige procedure kan worden aangevraagd. Binnen drie maanden na de start van de bouw- of renovatiewerken krijgt de aanvrager de premie op zijn bankrekening gestort.

2. Om het verwerven van een eigen woning verder aan te moedigen, stellen we bij aankoop van een eerste gezinswoning of bouwgrond de eerste schijf van 125.000 € vrij van de registratierechten.
(bron: CD&V website)

Wat ik me afvraag is, indien uw partij zal verkozen worden, of bovenstaande maatregelen:

* uitgevoerd kunnen worden in de Vlaamse gemeenschap zonder goedkeuring van de federale overheid?

* wij nog in aanmerking komen voor de vrijstelling van registratierechten aangezien onze aankoop van een bouwgrond deze maand voltooid zal zijn (is er een terugwerkende kracht voor 2004)?

* alsook een aanvraag kunnen indienen voor de bouwpremie van max. 12.500 EUR bij het begin van uw legislatuur?

* hoe zou ik maximaal kunnen de bouwpremie kunnen benutten? Zijn er bepaalde voorwaarden die u al vooropgesteld heeft?

Alvast bedankt en veel succes met de campagne.
asperge is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be