Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 15:14   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Roma problems in Gent - hoezo?

Termont heeft spijt dat Bourgeois de rode loper heeft uitgelegd.... Hoekandana?

Citaat:
De stad Gent werft drie mensen aan die op termijn vertrouwenspersonen moeten worden van Oost-Europese nieuwkomers, waaronder ook de Romazigeuners.

Schepen Guy Reynebeau (sp.a) wil, als dat nodig is, snel contact kunnen leggen met de zigeuners.

"Bij de Turkse gemeenschap werkt dit al zeer goed. Na de rellen bij de wedstrijd tussen België en Turkije is er bijvoorbeeld heel snel overlegd", zegt hij in een krant van De Persgroep.

Twee van de drie Romabemiddelaars gaan op het terrein werken. "Zodat we via hun netwerk goed kunnen communiceren over bepaalde zaken waarvan we merken dat die niet altijd duidelijk zijn, zoals schoolplicht."
http://www.vandaag.be/binnenland/711...laars-aan.html

Iek wiel ook een aparte bemiddelaar! Ik ben het beu om zèlf te moeten weten wat de Belgische wetten zijn, en een advokaat te moeten betalen als ik die onvrijwillig overtreedt.
Waarom krijgen die turken en die roma een eigen bemiddelaar (op mijn kosten) en ik niet?

Moeten Roma ook naar school? die mensen krijgen toch thuisonderricht dacht ik? geweetwelhé.... beroepsopleiding.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 juni 2011 om 15:15.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 12:39   #2
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Termont heeft spijt dat Bourgeois de rode loper heeft uitgelegd.... Hoekandana?

http://www.vandaag.be/binnenland/711...laars-aan.html

Iek wiel ook een aparte bemiddelaar! Ik ben het beu om zèlf te moeten weten wat de Belgische wetten zijn, en een advokaat te moeten betalen als ik die onvrijwillig overtreedt.
Waarom krijgen die turken en die roma een eigen bemiddelaar (op mijn kosten) en ik niet?

Moeten Roma ook naar school? die mensen krijgen toch thuisonderricht dacht ik? geweetwelhé.... beroepsopleiding.
Omdat die probleemgevallen betweterig zijn, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen hebben, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, ... enz.
En aangezien wij het ocmw van de wereld zijn betalen wij de bemiddelaar.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 12:43   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ambetantig zeker dat die Roma geen moslims zijn?
Oud 23 juni 2011, 12:48   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ambetantig zeker dat die Roma geen moslims zijn?
niet echt. lijkt er tamelijk goed op: niet integreerbaar, niet naar school, beroepsopleiding als straatrover, huwen op 12, geen vrouwenrechten.
ge zou bijna denken dat ze hun leefwijze uit de koran hebben gehaald.
Oud 23 juni 2011, 12:57   #5
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet echt. lijkt er tamelijk goed op: niet integreerbaar, niet naar school, beroepsopleiding als straatrover, huwen op 12, geen vrouwenrechten.
Dat lijkt me gezien de geschiedenis van de zwerftochten van de Roma, voor ze Europa bereikten, dan ook niet geheel onwaarschijnlijk.
Oud 23 juni 2011, 13:01   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aha, uiteraard kon je toch een link met de koran vinden!

stel je voor zeg, dat je die niet zou vinden! je zou er nachtmerries van kunnen krijgen hé.
Oud 23 juni 2011, 13:03   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aha, uiteraard kon je toch een link met de koran vinden!

stel je voor zeg, dat je die niet zou vinden! je zou er nachtmerries van kunnen krijgen hé.
Dieper inzicht krijgen in vele dingen is een talent dat men slecht na veel ervaring kan krijgen.
Wees gerust, misschien komt het nog.
Oud 23 juni 2011, 13:12   #8
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het gaat even niet over de Moslims, en de mensen die degenen met een zogenaamde "rechtse visie" altijd in het Moslimhatende en racistische hoekje (jegens Moslims) duwen weten niet meer waar ze het hebben

Gek toch hé? Dat mensen klagen over al wie zich niet gedraagt in de samenleving en zich niet specifiek op één bevolkingsgroep richten zoals jullie in jullie natte dromen wensen?

Dat probleem zou jullie overigens al langer moeten bekend zijn, als jullie de rode zender V.R.T. volgen hadden jullie gemerkt dat daar al lang een noodkreet werd gegeven, onder andere in Panorama (Bulgarije aan de Leie).

Het wordt vooral leuk als al die mensen vertellen hoeveel - en hoelang ze al geld krijgen van onze overheid, voor die "integratie".

Verder moet er dringend schot in de gesprekken komen tussen Vlaanderen (met stuwende kracht Gent op komt gezien die het grootste deel over de vloer krijgt en de Gentse inwoners er gek van worden, terwijl het OCMW compleet door zijn budgetten en mankracht uit is (dan hebben we het nog niet over de problemen door de taal) en de bevoegde ministers van de betrokken Oost-Europese landen.

De Bulgaarse minister van binnenlandse zaken gaf echter al aan er ook niet fier op te zijn. Hij wist, bij iedere migrant, dat die terecht zou komen op het sociale zekerheidssysteem van het land waar ze zouden opgevangen.
Doch hij wist niet wat te doen. Jaren geleden had hij flats voor de Roma laten bouwen. Op vijf jaar tijd moest het volledig nieuwe gebouw gesloopt worden (er was langer aan gebouwd dan het kon worden gebruikt ): ik heb het hier al vijftig keer gezegd maar niemand leest het blijkbaar: de Roma's vonden de weg naar de sanitaire mogelijkheden niet maar gebruikten in plaats daarvoor de kelder als "vergaarbak". Dit was niet geweten bij de start van de afbraakwerken. Dat men sanitair anderzins niet gebruikte (hygiëne) merkte men wel.
De reden van de afbraakwerken was dat het gebouw instabiel was: de Roma's hadden, na de sloop van hekwerken, trapleuningen, balkons, raamkozijnenen, lavabo's, alle mogelijke keukenonderdelen, toiletten, ... het ijzer uit de muren gebroken... om dit ook te verkopen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2011 om 13:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be