![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Goed idee? | |||
Ja, liberté! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Nee, egalité! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Ik weet het niet, doe mij maar fraternité... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Duvel |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Bah |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Rot nou toch eens op met die polls van je! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zal zelfs de meeste Vlamingen niet ontgaan zijn: Geert Wilders is vrijgesproken van haatzaaien en beledigen. Het grootste deel van de mensen vindt dit natuurlijk een orima ontwikkeling. Wilders is in ieder geval wel begonnen met zich in te dekken tegen nog een proces: Alle artikelen omtrent haatzaaien moeten wat hem betreft uit de wetboeken verdwijnen. Eerder al was bekend dat Wilders vondt dat artikel 1 van de Nederlandse grondwet, het antidiscriminatiebeginsel, vervangen moest worden door een artikel dat vastlegt dat de joods-christelijke cultuur vastlegt als de dominante cultuur in Nederland.
Dus, wat u betreft, zou dit vooral een goede zet zijn die de vrijheid van meningsuiting bevorderd, of ziet u ook ongewenste of zelfs gevaarlijke kanten aan dergelijke aanpassingen aan de wetgeving? Is het een kwestie van "ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg", of lopen we het risico op "ik zeg wat jij denkt en jij doet wat ik zeg"? Tenslotte, hoe wil Wilders haatpredikende imams stoppen als er geen wetten zijn die zeggen dat wat zij doen niet mag? Moet het dan maar normaal worden dat mensen vrouwen geen hand willen geven? De vloer is aan u.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 juni 2011 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Haatzaaien is een rekbaar begrip. Het triumviraat Hitler-Göring-Goebbels vóór en tijdens WWII, jazeker. Wilders met Fitna? Nee, niet direct.
Het is allemaal zo vaag. Bekend is dat in Eindhoven en Amsterdam Imams een moskeeverbod kregen opgelegd voor een bepaalde periode. Maar wat hun teksten precies inhielden werd niet openbaar gemaakt. Je zou daarvoor een RBnummer moeten hebben en/of een zaaknummer. Dan valt een uitspraak wel op te vragen bij de griffie en kun je de zwaarte van het bewuste vergrijp beoordelen. Het elementaire probleem is dat de moslims na 50 jaar aanwezigheid nog steeds niet begrijpen dat er vrij weinig ruimte is voor activiteiten die een redelijke integratie belemmeren. Als ik in de Dordogne de tabaksboeren begin uit te schelden vanwege hun traditionele tabakscultuur kan ik een schot hagel verwachten. Maar de politieke beïnvloeding door de Islamitische cultuur is keihard voelbaar en uit zich aan alle kanten ondermeer in dit Wilders-proces. Het is aangespannen door een scala van linkse organisaties met Moslimse connecties. Het is een middel dat is politiek toegepast met de bedoeling de populariteit van Wilders aan te tasten met echter het volstrekt tegenovergestelde resultaat.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet m.i. wel iets gebeuren om mensen zoals Wilders te vrijwaren van steeds opnieuw en opnieuw... voor een rechtbank te moeten verschijnen voor (gelijkaardige) feiten , terwijl over deze (gelijkaardige) feiten reeds voorafgaandelijk uitspraken ten gronde zijn geweest. Anders kan elke moslim, die zich weerom op zijn tenen getrapt voelt door een nieuwe, doch gelijkaardie uitspraak hem steeds opnieuw en opnieuw dagvaarden enkel om hem te pesten en brengt hij alzo de rest van zijn leven door in de beklaagdenbank en is zijn bankrekening leeg. Bestaat er in Nederland iets zoals rechtsmisbruik ? Het lijkt mij toch niet mogelijk dat daar niets is voor voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Het recht op vrije mening behoort onvoorwaardelijk te zijn (hoe verwerpelijk deze ook als mening moge zijn). Eens men ook maar één inperking stelt, doet men de deur open voor de bewindhebbers naar censuur en dictatuur. Eén inperking en men zit met een probleem: wie gaat er bepalen wat en hoever, wie heeft deswege de autoriteit, waar haalt die het al dan niet morele gezag? M.a.w laat alle meningen vrij uiten, en bestrijd de foute met argumenten.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() @ Eno - Daar is denk ik,iedereen wel van overtuigd, maar waar ligt de grens?
@ Bovenbuur - Amsterdam is een rood bolwerk en in het bijzonder Rechtbankpresidente Carla Eradius. Zo rood als het waarschuwingslicht op de onbewaakte spoorwegovergang. De rest kun je zelf invullen. Wat Pericles schrijft is natuurlijk een zeer grote (en rode) mogelijkheid. Duidelijk is dat men 50 jaar geleden niets van andere culturen begreep en afwist. Het kortstondige winstoogmerk en de kortzichtigheid van politiek en ambtenaren is de oorzaak van alle problemen van nu. Echter schieten we daar niets mee op en de politiek is ook niet van zins om in dat verband enige duidelijkheid te scheppen, de linkse partijen al helemaal niet.
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk naar Amerika: daar mag men alles zeggen, en wonder boven wonder zijn de neonazis of radicale islamieten toch niet aan de macht gekomen... ongedierte bestrijdt men best met veel licht en frisse lucht, niet door ze naar de schaduwen te verdrijven (kunnen ze nog de martelaar uithangen ook (zie resultaat VB toen ze na hun proces 25% haalden))...
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op TV is iets anders, en dan gelden die regels ook enkel voor TV die over de ether uitgestuurd wordt, niet TV via kabel of sateliet. En het gaat ook enkel over scheldwoorden, niet over meningen zelf...
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Al een jaar of dertig niet meer in de VS geweest, noch jezelf op de hoogte gehouden van de veranderingen daar?
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juni 2011 om 02:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() "haatzaaien" is een onwerkbaar begrip. De enige beperking moet volgens mij gelden op
-) oproepen tot geweld of andere strafrechtelijke daden -) laster en eerroof jegens rechtspersonen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Daar ben ik het mee eens. Bovendien wordt datgene wat onder haatzaaien valt al verboden met wetten over belediging, smaad, godslastering, opruiing en discriminatie. Voordat haatzaaien verboden wordt moet eerst haten verboden worden en dat zie ik niet gebeuren. Dus, als haten niet verboden is, kan het aankweken van haat ook niet verboden worden.
Laatst gewijzigd door Piero : 24 juni 2011 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Daarbij komt dat de Islam nog een zeer tribale achtergrond heeft die pas na de 50er jaren van de 20e eeuw aan invloed begon te verliezen. Tot dan konden de Arabische nomaden nog tamelijk vrijelijk rondzwerven.
Nu is dat vrijwel geheel verleden tijd maar is wel de industriële revolutie volledig aan hen voorbij gegaan en leven ze in de evenbedoelde middeleeuwse dictatuur van hun geloof, iets dat alleen de tijd kan uitwissen. Het tribale aspect in de west-europese samenleving is non existent. Die binnen de Arabische en pan-Arabische volken nog volop aanwezig, getuige de aanwezige onverdraagzaamheid en het opzoeken van conflicten. Een eigenschap die politiek goed door de linkse partijen wordt uitgebuit.