Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2012, 22:55   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Do Muslims make friends with non-Muslims?

First I apologize for writing in English; the source is English and I could inadvertently pervert the quoted text below.

I've always had a cordial relationship with a few Muslim colleagues, but I was never befriended with them. My dealings with them were similar to my dealings with Roman Catholics and Reformed Christians and the like. In my opinion the segregation Muslims prefer, as is outlined below, does not differ from the segregation voluntarily maintained by members of different churches in my childhood. They had their 'own' grocers and bakers, and as I have observed, a similar situation exists in many countries.

Nevertheless, when I took notice of the requirements to Muslims made ​​in connection with dealing with non-Muslims and especially in case the wife is not Muslim, I suppose this is something different. What if your collogue looks friendly whereas he is hostile? Are the demands of the Islam regarding a marriage of a Muslim with a non Muslim wife in accordance with the law?

For more information: http://www.thereligionofpeace.com/Qu...tians-jews.htm

Citaat:
Are Muslims allowed to make friends with Christians, Jews or other non-Muslims?

Summary Answer:

Unbelievers are described by Muhammad (in the Qur'an) as "the vilest of animals" and "losers." Christians and Jews are hated by Allah to the extent that they are destined for eternal doom as a result of their beliefs. It would make no sense for Muhammad to then recommend them to be taken in as friends by Muslims. In fact, the Qur'an plainly commands believers not to take unbelievers as friends.

The Qur'an:

Qur'an (5:51) - "O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people."

Qur'an (5:80) - "You will see many of them befriending those who disbelieve; certainly evil is that which their souls have sent before for them, that Allah became displeased with them and in chastisement shall they abide." Those Muslims who befriend unbelievers will abide in hell.

Qur'an (3:28) - "Let not the believers Take for friends or helpers Unbelievers rather than believers: if any do that, in nothing will there be help from Allah: except by way of precaution, that ye may Guard yourselves from them..." This last part means that the Muslim is allowed to feign friendship if it is of benefit. Renowned scholar Ibn Kathir states that "believers are allowed to show friendship outwardly, but never inwardly."

Qur'an (3:118) [...]

Qur'an (9:23) - "O ye who believe! Choose not your fathers nor your brethren for friends if they take pleasure in disbelief rather than faith. Whoso of you taketh them for friends, such are wrong-doers." Even family members are not to be taken as friends if they do not accept Islam. (This is the mildest interpretation of this verse from the 9th Sura, which also advocates "slaying the unbeliever wherever ye find them").

From the Hadith:

Muslim (1:417) - Taken to mean that one's own relatives should not be taken as friends if they are not Muslim.

Abu Dawud (41:4815) - "The Prophet (peace be upon him) said: A man follows the religion of his friend; so each one should consider whom he makes his friend."

Abu Dawud (41:4832) - The Messenger of Allah [said] "Do not keep company with anyone but a believer and do not let anyone eat your food but one who is pious." [...]

Additional Notes:

[...] Some Muslims interpret this to mean that they should not even act friendly toward nonbelievers. (Most, fortunately, do not). Islamic TV preacher Sheikh Muhammad Hassan says that a Muslim is not even permitted to smile at a non-Muslim. However, a fatwa from Islam Q&A, although warning Muslims against taking unbelievers as "sincere friends" does permit infidels to be dealt with "in a kind manner in the hope that they might become Muslim." (Of course, the same site also encourages Muslims to "stop keeping company with Christians and replace them with Muslim friends"). [...]

Modern apologists such as Jamal Badawi try to cloud the straightforward interpretation of verse 5:51 by pointing out that Muslims are allowed to take non-Muslims as marriage partners, thus implying friendship. In fact, verse 2:221 explicitly forbids Muslims from marrying unbelievers, even though verse 5:5 allows it (Allah's change of mind corresponded somewhat curiously with Muhammad's own desire to marry a non-Muslim woman). Yusuf Ali reconciles the contradiction by saying that non-Muslims wives are "expected" to become Muslim.

In any event, only Muslim men are allowed to marry outside the faith. The women they marry relinquish control over their own lives, even to the extent that they cannot raise their own children in their own faith. All children must be raised Muslim. The non-Muslim woman also agrees to a lifetime of sexual servitude, and may be beaten if she does not submit. ...]

Laatst gewijzigd door Piero : 9 maart 2012 om 22:57. Reden: leesteken
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 22:58   #2
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
First I apologize for writing in English; the source is English and I could inadvertently pervert the quoted text below.

I've always had a cordial relationship with a few Muslim colleagues, but I was never befriended with them. My dealings with them were similar to my dealings with Roman Catholics and Reformed Christians and the like. In my opinion the segregation Muslims prefer, as is outlined below, does not differ from the segregation voluntarily maintained by members of different churches in my childhood. They had their 'own' grocers and bakers, and as I have observed, a similar situation exists in many countries.

Nevertheless, when I took notice of the requirements to Muslims made ​​in connection with dealing with non-Muslims and especially in case the wife is not Muslim, I suppose this is something different. What if your collogue looks friendly whereas he is hostile? Are the demands of the Islam regarding a marriage of a Muslim with a non Muslim wife in accordance with the law?

For more information: http://www.thereligionofpeace.com/Qu...tians-jews.htm
1. Van loverfatima's heb ik nog nooit gehoord, van loverboys wel.
2. De xenofobe, onverdraagzame aard van artisjoks lievelingsreligie hoeft niet meer bewezen te worden. Het % aan huwelijken met geloofszuivere importbruiden uit eigen moslimvolk bewijst het voorgaande.
Hun totaal gebrek aan respect voor andere culturen hoeft ook niet meer geduid te worden. Het is een wetmatigheid op elke plek waar ze zich opdringen.

Laatst gewijzigd door Elbow : 9 maart 2012 om 23:08.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 11:54   #3
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Vriendschap tussen mensen die met elkaar omgaan op school, op het werk of in de sport is de normaalste zaak van de wereld. Een vriendschap ontstaat onbewust en onopzettelijk als je iets herkent of bewondert in de ander. Als er een cultureel verschil is dan blijft dat eerst op de achtergrond, maar als het later een rol gaat spelen dan wordt dat geaccepteerd als een eigenaardigheid zoals iedereen wel iets heeft waarin hij van anderen verschilt. Dat is van beide kanten zo. Je moet elkaar vrij laten, daar is geen partij voor de vrijheid voor nodig. Hier het resultaat van een enquête over vriendschap met moslims onder leden van een radiopanel:

Citaat:
Moslims hebben veel meer vrienden die geen moslim zijn dan andersom. Bijna alle moslims, 91 procent, geven aan vrienden te hebben die geen moslim zijn. Slechts 27 procent van de mensen die zelf geen moslim zijn hebben moslims in hun vriendenkring. Onder jongeren tussen de 12 en 24 jaar liggen de cijfers iets hoger. Van moslim jongeren heeft 92 procent vrienden die geen moslim zijn. En 35 procent van de jongeren die geen moslim zijn dat ze moslims in hun vriendenkring hebben. Dit blijkt uit een grote enquête gehouden onder 20.000 leden van het TweeVandaag Opiniepanel. Dezelfde enquête werd gehouden onder 9400 jongeren van 12 tot en met 24 jaar onder de naam top-x. Denken jongeren anders dan ouderen?
Lees verder

De uitslag van de enquête vond ik verrassend. Wat de waarde van de enquête is voor een beeld van de totale maatschappij weten we natuurlijk niet. Een vraag die volgens mij bij de enquête gevoegd had moeten worden is hoe frequent de moslimrespondent de moskee bezoekt. Want ik veronderstel een relatie tussen moskeebezoek en de bereidheid al dan niet niet-moslims als vrienden of vriendinnen te hebben. Ik verwacht dat er in de moskees herhaaldelijk gewezen wordt op de 'gevaren' van vriendschappen met niet-moslims.
Oud 10 maart 2012, 11:59   #4
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Vriendschap tussen mensen die met elkaar omgaan op school, op het werk of in de sport is de normaalste zaak van de wereld. Een vriendschap ontstaat onbewust en onopzettelijk als je iets herkent of bewondert in de ander. Als er een cultureel verschil is dan blijft dat eerst op de achtergrond, maar als het later een rol gaat spelen dan wordt dat geaccepteerd als een eigenaardigheid zoals iedereen wel iets heeft waarin hij van anderen verschilt. Dat is van beide kanten zo. Je moet elkaar vrij laten, daar is geen partij voor de vrijheid voor nodig. Hier het resultaat van een enquête over vriendschap met moslims onder leden van een radiopanel:

Lees verder

De uitslag van de enquête vond ik verrassend. Wat de waarde van de enquête is voor een beeld van de totale maatschappij weten we natuurlijk niet. Een vraag die volgens mij bij de enquête gevoegd had moeten worden is hoe frequent de moslimrespondent de moskee bezoekt. Want ik veronderstel een relatie tussen moskeebezoek en de bereidheid al dan niet niet-moslims als vrienden of vriendinnen te hebben. Ik verwacht dat er in de moskees herhaaldelijk gewezen wordt op de 'gevaren' van vriendschappen met niet-moslims.
En nu de cijfers voor moslima's en hun mannelijke non-muslim vrienden.
Oud 10 maart 2012, 12:51   #5
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bijna alle moslims, 91 procent, geven aan vrienden te hebben die geen moslim zijn.
Citaat:
Lees verder
Misschien eens een test doen, en eens (bijvoorbeeld) in een uitgaansbuurt of winkelstraat rondkijken of daar de meeste van de moslim jongeren samen op stap zijn met hun autochtone vrienden.

Ook eens stil staan bij het begrip "vrienden te hebben die geen moslim zijn".
Men heeft de tekst bewust verdraaid. Er word gesproken over niet-moslims, maar niet over autochtonen niet-moslims, maar in de inleiding gaat het dan over een Nederlands meisje.

Men had de vraag moeten stellen of die moslims vrienden maken met autochtonen.

Voor mij is een moslim alle allochtonen afkomstig (rechtstreeks of onrechtstreeks) uit moslim landen. Ook diegene die met z'n alle dronken de hoerenbuurt overbevolken.
Moslim zijn is niet alleen een kwestie van religie, maar heeft voornamelijk met gedrag te maken.

Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 12:58.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 14:29   #6
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Misschien eens een test doen, en eens (bijvoorbeeld) in een uitgaansbuurt of winkelstraat rondkijken of daar de meeste van de moslim jongeren samen op stap zijn met hun autochtone vrienden.

Men heeft de tekst bewust verdraaid. Er word gesproken over niet-moslims, maar niet over autochtonen niet-moslims, maar in de inleiding gaat het dan over een Nederlands meisje.

Voor mij is een moslim alle allochtonen afkomstig (rechtstreeks of onrechtstreeks) uit moslim landen. Ook diegene die met z'n alle dronken de hoerenbuurt overbevolken.
Moslim zijn is niet alleen een kwestie van religie, maar heeft voornamelijk met gedrag te maken.
Niet enkel gedrag. Ze zijn in het algmeen, betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 14:44   #7
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lees verder

Voor mij ontbreekt de definitie van vrienden zijn want blijkbaar zien mensen die door moslims dan als vrienden beschouwt worden zelf die relatie niet als vriendschap.
Hoe kan het anders zo verschillend zijn? Vriendschap zou dan toch wederzijds moeten zijn?
En hoeveel van die relaties zijn gekend bij de familie en leiden tot een huwelijk of samenwonen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 15:36   #8
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Niet enkel gedrag. Ze zijn in het algmeen, betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz
Wel ja, dat omvat gedrag een beetje.
Is volgens mij een onderschat aspect aan allochtonen. Vlamingen gaan communicatie met allochtonen liever uit de weg. En dan vooral de communicatie met de maghrebijnse allochtonen. Vlamingen hebben over het algemeen liever geen moslims in hun directe vriendenkring of omgeving. Een gesprek met een morokkaan of turk wordt vaak als invasief, aanvallend en agressief ervaren. Over een conflict of een verhitte discussie met een met maghrebijnse allochtonen zal ik maar helemaal niet beginnen.
Zelfs de zogezegde "verdraagzame" hebben dit liever niet (ook al zullen ze dat nooit toegeven). Kijk maar eens in de directe omgeving van deze "verdraagzame". Interessant om te zien of die verhoudingsgewijs evenveel allochtonen vrienden hebben als de stad waarin ze wonen.
Als er her en der al eens een vriendenkring of dergelijke een allochtoon heeft, dan gaat het steeds om 95% geassimileerde allochtonen .
Heb dit eerder al eens gesteld in een discussie met iemand, waarop die beweerde dat er in zijn vriendenkring ook allochtonen waren. Achteraf bleek het om een geadopteerde Indische te gaan.
De correcte denkers zullen dit natuurlijk in alle talen ontkennen, hetgeen alleen maar bijdraagt aan die segregatie.

Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 15:43.
Oud 10 maart 2012, 15:48   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja, dat omvat gedrag een beetje.
Is volgens mij een onderschat aspect aan allochtonen. Vlamingen gaan communicatie met allochtonen liever uit de weg. En dan vooral de communicatie met de maghrebijnse allochtonen. Vlamingen hebben over het algemeen liever geen moslims in hun directe vriendenkring of omgeving. Een gesprek met een morokkaan of turk wordt vaak als invasief, aanvallend en agressief ervaren. Over een conflict of een verhitte discussie met een met maghrebijnse allochtonen zal ik maar helemaal niet beginnen.
Zelfs de zogezegde "verdraagzame" hebben dit liever niet (ook al zullen ze dat nooit toegeven). Kijk maar eens in de directe omgeving van deze "verdraagzame". Interessant om te zien of die verhoudingsgewijs evenveel allochtonen vrienden hebben als de stad waarin ze wonen.
Als er her en der al eens een vriendenkring of dergelijke een allochtoon heeft, dan gaat het steeds om 95% geassimileerde allochtonen .
Heb dit eerder al eens gesteld in een discussie met iemand, waarop die beweerde dat er in zijn vriendenkring ook allochtonen waren. Achteraf bleek het om een geadopteerde Indische te gaan.
De correcte denkers zullen dit natuurlijk in alle talen ontkennen, hetgeen alleen maar bijdraagt aan die segregatie.
Vriendschap ontstaat omdat je iets deelt, gemeenschappelijk hebt, geniet van mekaars gezelschap...voor moslims is dit eigenlijk verboden juist omdat het Westers denken niets met hun opvattingen deelt, en daarom als des duivels wordt afgeschilderd.

Toch zou het fijn zijn mochten steeds meer moslims zich van die regelgeving niets aantrekken, maar ik betwijfel of dit werkelijk zo is, In Antwerpen zie je amper moslims optrekken met niet moslims en omgekeerd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 15:53   #10
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vriendschap ontstaat omdat je iets deelt, gemeenschappelijk hebt, geniet van mekaars gezelschap...voor moslims is dit eigenlijk verboden juist omdat het Westers denken niets met hun opvattingen deelt, en daarom als des duivels wordt afgeschilderd.

Toch zou het fijn zijn mochten steeds meer moslims zich van die regelgeving niets aantrekken, maar ik betwijfel of dit werkelijk zo is, In Antwerpen zie je amper moslims optrekken met niet moslims en omgekeerd.
Ja, maar ik stel dat religie maar 1 aspect is, en volgens mij niet de belangrijkste. Het is een regel die wel niet ontzettend letterlijk zal genomen worden, maar de morele druk zal er ongetwijfeld zijn. Allochtonen leggen zeer graag de nadruk op "EIGEN cultuur", "EIGEN" volk,...
Het zijn volgens mij vooral andere aspecten zijn die de omgang onmogelijk maken.
Ook krijg je de indruk dat wanneer je met een marokkaan e.d. praat, dat je dan steeds op een andere golflengte zit. Vele woorden en begrippen schijnen een andere lading te hebben. Bijvoorbeeld "respect" heeft voor een Vlaming te maken met waardering. Voor een maghrebijn heeft dat te maken met onderwerping. Die zaken gaan volgens mij niet samen.
Ik merk ook een verschil tussen mannen en vrouwen. Heel af en toe zie je al eens een marokkaans(uitziende)tiener met een groepje blanke meisjes rondtrekken.
Citaat:
Een gesprek met een morokkaan of turk wordt vaak als invasief, aanvallend en agressief ervaren. Over een conflict of een verhitte discussie met een met maghrebijnse allochtonen zal ik maar helemaal niet beginnen.

Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 16:16.
Oud 10 maart 2012, 18:00   #11
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
En nu de cijfers voor moslima's en hun mannelijke non-muslim vrienden.
Je neemt de vraag niet serieus geloof ik.
Oud 10 maart 2012, 18:06   #12
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zie je niet al te makkelijk een complot? En wat willen 'ze' daarmee bereiken dan? Natuurlijk had de enquête beter gekund of dieper, maar is hij professioneel in elkaar gezet? Ik weet het niet.

De vraag of moslims vrienden maken met autochtonen is inderdaad interessant, maar dan kan die autochtoon toch ook weer moslim(a) zijn en zo gaan we weer verder naar de volgende vragen ...
Oud 10 maart 2012, 18:14   #13
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik heb er zo gekend, een Marokkaan en een Pakistaan, maar ik heb ook enkele sympathieke Pakistaanse en Turkse en Tunesische moslims ontmoet. Moslims van de eerste categorie komen volgens mij vooral van het platte land of uit kleine steden, de laatste komen meestal uit grote steden en hebben een opleiding genoten.
Oud 10 maart 2012, 18:16   #14
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij ontbreekt de definitie van vrienden zijn want blijkbaar zien mensen die door moslims dan als vrienden beschouwt worden zelf die relatie niet als vriendschap.
Hoe kan het anders zo verschillend zijn? Vriendschap zou dan toch wederzijds moeten zijn?
En hoeveel van die relaties zijn gekend bij de familie en leiden tot een huwelijk of samenwonen?
De enquête kan beter inderdaad. Maar misschien kent iemand een betere?
Oud 10 maart 2012, 18:21   #15
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zie je niet al te makkelijk een complot? En wat willen 'ze' daarmee bereiken dan? Natuurlijk had de enquête beter gekund of dieper, maar is hij professioneel in elkaar gezet? Ik weet het niet.

De vraag of moslims vrienden maken met autochtonen is inderdaad interessant, maar dan kan die autochtoon toch ook weer moslim(a) zijn en zo gaan we weer verder naar de volgende vragen ...
Geen complot, maar een verkeerde vraagstelling (of niet volledig genoeg), gevolgd door een verkeerde interpretatie. Het zou kunnen dat deze verkeerde interpretatie graag gemaakt werd, vanuit een morele verplichting om steeds positief met deze onderwerpen om te gaan. Je kan niet ontkennen dat de pers vaak uitzonderingen aanhaalt als weerlegging van de regel (niet alleen met dit soort onderwerpen).

Er wordt gevraagd of moslims, niet-moslims als vriend hebben, maar er wordt nergens verwezen naar de afkomst van de niet-moslims. Vervolgens koppelt "EenVandaag" het begrip van die niet-moslim aan een autochtone Nederlandse.
We laten de autochtone moslims best buiten beschouwing, omdat deze groep te klein is om in rekening gebracht te worden.

Of geloof jij echt dat 90% van de moslims een autochtone vriend hebben? Kan zijn hoor. Maar dat impliceert toch wel dat er totaal geen probleem is met omgang met allochtonen. Het feit dat autochtonen, moslims niet zouden aanvaarden, zou dan ook definitief van tafel geveegd zijn.
Ik weet niet of ik het juist zie, maar als ik dan in de drukke winkelstraat loop, dan zou 90% van de moslim allochtonen, over het straat kuieren met een autochtoon. Moslim-allochtonen, die op sportkamp gaan met hun autochtone vrienden,...

Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 18:50.
Oud 10 maart 2012, 18:46   #16
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je neemt de vraag niet serieus geloof ik.
Ik vind dit wel een serieuze opmerking, omdat de omgang tussen moslima's en autochtone mannen, nog een discussie is van een veel hoger en pijnlijker niveau.

Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 18:59.
Oud 10 maart 2012, 20:17   #17
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet jij zo op het zicht of iemand al dan niet moslim is?
Dat is straf.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 20:20   #18
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Weet jij zo op het zicht of iemand al dan niet moslim is?
Dat is straf.
Als ze in tenten lopen meteen.
Oud 10 maart 2012, 20:54   #19
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen complot, maar een verkeerde vraagstelling (of niet volledig genoeg), gevolgd door een verkeerde interpretatie. Het zou kunnen dat deze verkeerde interpretatie graag gemaakt werd, vanuit een morele verplichting om steeds positief met deze onderwerpen om te gaan. Je kan niet ontkennen dat de pers vaak uitzonderingen aanhaalt als weerlegging van de regel (niet alleen met dit soort onderwerpen).

Er wordt gevraagd of moslims, niet-moslims als vriend hebben, maar er wordt nergens verwezen naar de afkomst van de niet-moslims. Vervolgens koppelt "EenVandaag" het begrip van die niet-moslim aan een autochtone Nederlandse.
We laten de autochtone moslims best buiten beschouwing, omdat deze groep te klein is om in rekening gebracht te worden.

Of geloof jij echt dat 90% van de moslims een autochtone vriend hebben? Kan zijn hoor. Maar dat impliceert toch wel dat er totaal geen probleem is met omgang met allochtonen. Het feit dat autochtonen, moslims niet zouden aanvaarden, zou dan ook definitief van tafel geveegd zijn.
Ik weet niet of ik het juist zie, maar als ik dan in de drukke winkelstraat loop, dan zou 90% van de moslim allochtonen, over het straat kuieren met een autochtoon. Moslim-allochtonen, die op sportkamp gaan met hun autochtone vrienden,...
Ik geloof niet dat de enquête representatief was, want het betreft een bestaand panel van een radiozender. Dat is geen doorsnee van de bevolking en je kan begrijpen dat alleen goed geïntegreerde moslims daarvan lid zijn. Dus wat ik echt geloof? Het zou kunnen dat 10% van de moslims een vriend heeft onder autochtonen. Het is natte vinger werk, maar een hogere uitkomst vind ik twijfelachtig. En onder vriend versta ik dan iemand met wie je minstens een keer per maand een halve dag samen optrekt. Niet iemand met wie je op school ziet, met wie je naar je werk rijdt of die vaak naast je staat bij een voetbalwedstrijd.
Oud 10 maart 2012, 20:57   #20
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit wel een serieuze opmerking, omdat de omgang tussen moslima's en autochtone mannen, nog een discussie is van een veel hoger en pijnlijker niveau.
Omgang is nog geen vriendschap. En autochtonen hebben denk ik wel 20x zo vaak een seksegenoot als vriend dan iemand van de andere sekse.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be