![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() First I apologize for writing in English; the source is English and I could inadvertently pervert the quoted text below.
I've always had a cordial relationship with a few Muslim colleagues, but I was never befriended with them. My dealings with them were similar to my dealings with Roman Catholics and Reformed Christians and the like. In my opinion the segregation Muslims prefer, as is outlined below, does not differ from the segregation voluntarily maintained by members of different churches in my childhood. They had their 'own' grocers and bakers, and as I have observed, a similar situation exists in many countries. Nevertheless, when I took notice of the requirements to Muslims made in connection with dealing with non-Muslims and especially in case the wife is not Muslim, I suppose this is something different. What if your collogue looks friendly whereas he is hostile? Are the demands of the Islam regarding a marriage of a Muslim with a non Muslim wife in accordance with the law? For more information: http://www.thereligionofpeace.com/Qu...tians-jews.htm Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 9 maart 2012 om 22:57. Reden: leesteken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. De xenofobe, onverdraagzame aard van artisjoks lievelingsreligie hoeft niet meer bewezen te worden. Het % aan huwelijken met geloofszuivere importbruiden uit eigen moslimvolk bewijst het voorgaande. Hun totaal gebrek aan respect voor andere culturen hoeft ook niet meer geduid te worden. Het is een wetmatigheid op elke plek waar ze zich opdringen. Laatst gewijzigd door Elbow : 9 maart 2012 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Vriendschap tussen mensen die met elkaar omgaan op school, op het werk of in de sport is de normaalste zaak van de wereld. Een vriendschap ontstaat onbewust en onopzettelijk als je iets herkent of bewondert in de ander. Als er een cultureel verschil is dan blijft dat eerst op de achtergrond, maar als het later een rol gaat spelen dan wordt dat geaccepteerd als een eigenaardigheid zoals iedereen wel iets heeft waarin hij van anderen verschilt. Dat is van beide kanten zo. Je moet elkaar vrij laten, daar is geen partij voor de vrijheid voor nodig. Hier het resultaat van een enquête over vriendschap met moslims onder leden van een radiopanel:
Citaat:
De uitslag van de enquête vond ik verrassend. Wat de waarde van de enquête is voor een beeld van de totale maatschappij weten we natuurlijk niet. Een vraag die volgens mij bij de enquête gevoegd had moeten worden is hoe frequent de moslimrespondent de moskee bezoekt. Want ik veronderstel een relatie tussen moskeebezoek en de bereidheid al dan niet niet-moslims als vrienden of vriendinnen te hebben. Ik verwacht dat er in de moskees herhaaldelijk gewezen wordt op de 'gevaren' van vriendschappen met niet-moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook eens stil staan bij het begrip "vrienden te hebben die geen moslim zijn". Men heeft de tekst bewust verdraaid. Er word gesproken over niet-moslims, maar niet over autochtonen niet-moslims, maar in de inleiding gaat het dan over een Nederlands meisje. Men had de vraag moeten stellen of die moslims vrienden maken met autochtonen. Voor mij is een moslim alle allochtonen afkomstig (rechtstreeks of onrechtstreeks) uit moslim landen. Ook diegene die met z'n alle dronken de hoerenbuurt overbevolken. Moslim zijn is niet alleen een kwestie van religie, maar heeft voornamelijk met gedrag te maken. Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 12:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan het anders zo verschillend zijn? Vriendschap zou dan toch wederzijds moeten zijn? En hoeveel van die relaties zijn gekend bij de familie en leiden tot een huwelijk of samenwonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is volgens mij een onderschat aspect aan allochtonen. Vlamingen gaan communicatie met allochtonen liever uit de weg. En dan vooral de communicatie met de maghrebijnse allochtonen. Vlamingen hebben over het algemeen liever geen moslims in hun directe vriendenkring of omgeving. Een gesprek met een morokkaan of turk wordt vaak als invasief, aanvallend en agressief ervaren. Over een conflict of een verhitte discussie met een met maghrebijnse allochtonen zal ik maar helemaal niet beginnen. Zelfs de zogezegde "verdraagzame" hebben dit liever niet (ook al zullen ze dat nooit toegeven). Kijk maar eens in de directe omgeving van deze "verdraagzame". Interessant om te zien of die verhoudingsgewijs evenveel allochtonen vrienden hebben als de stad waarin ze wonen. Als er her en der al eens een vriendenkring of dergelijke een allochtoon heeft, dan gaat het steeds om 95% geassimileerde allochtonen . Heb dit eerder al eens gesteld in een discussie met iemand, waarop die beweerde dat er in zijn vriendenkring ook allochtonen waren. Achteraf bleek het om een geadopteerde Indische te gaan. De correcte denkers zullen dit natuurlijk in alle talen ontkennen, hetgeen alleen maar bijdraagt aan die segregatie. Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zou het fijn zijn mochten steeds meer moslims zich van die regelgeving niets aantrekken, maar ik betwijfel of dit werkelijk zo is, In Antwerpen zie je amper moslims optrekken met niet moslims en omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zijn volgens mij vooral andere aspecten zijn die de omgang onmogelijk maken. Ook krijg je de indruk dat wanneer je met een marokkaan e.d. praat, dat je dan steeds op een andere golflengte zit. Vele woorden en begrippen schijnen een andere lading te hebben. Bijvoorbeeld "respect" heeft voor een Vlaming te maken met waardering. Voor een maghrebijn heeft dat te maken met onderwerping. Die zaken gaan volgens mij niet samen. Ik merk ook een verschil tussen mannen en vrouwen. Heel af en toe zie je al eens een marokkaans(uitziende)tiener met een groepje blanke meisjes rondtrekken. Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
De vraag of moslims vrienden maken met autochtonen is inderdaad interessant, maar dan kan die autochtoon toch ook weer moslim(a) zijn en zo gaan we weer verder naar de volgende vragen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er wordt gevraagd of moslims, niet-moslims als vriend hebben, maar er wordt nergens verwezen naar de afkomst van de niet-moslims. Vervolgens koppelt "EenVandaag" het begrip van die niet-moslim aan een autochtone Nederlandse. We laten de autochtone moslims best buiten beschouwing, omdat deze groep te klein is om in rekening gebracht te worden. Of geloof jij echt dat 90% van de moslims een autochtone vriend hebben? Kan zijn hoor. Maar dat impliceert toch wel dat er totaal geen probleem is met omgang met allochtonen. Het feit dat autochtonen, moslims niet zouden aanvaarden, zou dan ook definitief van tafel geveegd zijn. Ik weet niet of ik het juist zie, maar als ik dan in de drukke winkelstraat loop, dan zou 90% van de moslim allochtonen, over het straat kuieren met een autochtoon. Moslim-allochtonen, die op sportkamp gaan met hun autochtone vrienden,... Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind dit wel een serieuze opmerking, omdat de omgang tussen moslima's en autochtone mannen, nog een discussie is van een veel hoger en pijnlijker niveau.
Laatst gewijzigd door F.B. : 10 maart 2012 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is straf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Omgang is nog geen vriendschap. En autochtonen hebben denk ik wel 20x zo vaak een seksegenoot als vriend dan iemand van de andere sekse.
|
![]() |
![]() |