![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan de klimaatwissel nog geweerd worden? | |||
Kan nog geweerd worden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,91% |
Kan n iet meer geweerd worden, alleen afgeremd |
![]() ![]() ![]() |
36 | 53,73% |
Kan niet meer afgeremd worden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 28,36% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() Je hebt de believers en de non-believers. Met de gegeven stand van zaken, in de climat-science, beschouw ik de non-believers als geretardeerd, exentriek, of tangentieel. Zelf zeg ik: niet meer te weren. Omdat de politieke wil ontbreekt om internationaal snel en afdoend in te grijpen in de tijd dat we misschien nog over een kleine window of opportunity daartoe beschikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij kan het zelfs niet afgeremd worden, vermits economische hebzucht blijft primeren.. dan mogen er nog 1000 kyoto protocollen komen.. als niet iedereen akkoord is met het eerste zal er van de rest ook niks in huis komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politiek is op zijn best rationeel. Maar we zitten met een onoverkomelijke decalatie tussen rationeel denken en doen. Om het rationele denken te realiseren zijn er in deze materie algauw een paar decennia verstreken... OP communautaire zaken ga ik hier niet in. Overschakelen op een CO2-vrije of CO2-arme economie betekent niet noodzakelijk veel economische groei inleveren. Dat niet doen, betekent dat gegarandeerd wél. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2006 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me alleen af, of het niet telaat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met de huidige technologische middelen kan het klimaat niet meer gered worden. Als we echt een ecologisch-fascistisch beleid gaan voeren, dan kan het wel afgeremd worden, maar dan nog zal het CO2 gehalte niet afnemen, hooguit stabiliseren.
Maar eigenlijk zou het best zijn dat de technologie oplossing brengt. Bijvoorbeeld enorme installaties bouwen die CO2 uit de lucht halen. Zo kunnen we een gezond evenwicht behouden tussen economische welvaart en minder gaan vervuilen. Zonder technologische hulpmiddelen vrees ik dat we te laat gaan komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Als we geen rekening houden met taboes en massaal overschakelen op kernenergie zie ik een nog een mogelijke oplossing.
Helaas denkt de groene beweging véél te dogmatisch.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en kan ze alleen dienen als zweepstaartpartij bij de kunstmatige bevruchting van de milieu-wetgeving, waarbij ze nauweljiks het stalen pantser van de industriële lobbying weet te doordringen. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2006 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() "Vera Dua is een hoer" is een plakkaat gedragen door verontwaardigde boeren en jagers die iets hadden tegen "de groene regelneverij". De maatregelen waar ze tegen protesteerden zijn door de volgende vlaamse regering "zonder groen" ingevoerd. Of "niveau" in de vlaamse politiek, meer bepaald van de Christelijke partijen.
Ik heb me mateloos in die slogan geërgerd.. volksverlakkerij als "goed bestuur" en nog zo van die verhalen.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2006 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
om de mogelijkheden van kernfusie verder te bestuderen. Indien de huidige stand van zaken ivm kernenergie zo zijn dat dit een zuivere en veilige technologie zou zijn, zouden dergelijke gigantische investeringen totaal overbodig zijn. Geloof me gerust de kernenergie is momenteel "te vuil". De kosten voor 1000 jaar durende stockage van afval is onvoorstelbaar hoog, de problemen gewoon doorschuiven naar de volgende generaties is kortzichtig. Laten we hopen dat er oplossingen uit de bus komen, zonder vooroordelen, met een open geest.
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) Iets uit de lucht halen kost energie(tenzij je alternatieve energiebronnen gebruikt, zullen die CO2-oppompinstallaties zelf ook CO2 produceren). 2) Het is altijd beter om de lozingen(van om het even welk schadelijk product) te voorkomen(=ervoor zorgen dat de CO2 NIET wordt uitgestoten om ze nadien ergens op te slaan) dan de schadelijke producten nadien te verwijderen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
-Kernfusie is inderdaad een mooi alternatief, maar het zal nog relatief lang duren vooraleer we resultaten zien. -Die opslag is, mits men verstandig te werk gaat, helemaal geen probleem.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Der is allemaal geen probleem.
Het klimaat op de aarde heeft altijd geschommeld. We moeten er gewoon mee leren leven en ons aanpassen. en wacht maar af. Binnen enkele honderden jaren zullen onze kleinkinderen misschien zelfs in de zomer met ne pelse frak moeten rondlopen. Ik ben blij dat ik een opwarmperiode mag meemaken. Lekker weertje toch de laatste maanden, gewoon zalig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Maar ge kunt altijd naar Noorwegen verhuizen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() En wat ga je doen als je kinderen en kleinkinderen oogst- energietekort- en watertekortoorlogen beginnen uitvechten? In het gedeelte van België dat nog boven water uitsteekt?
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2006 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |