![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() In ons land mag een man met een man trouwen en een vrouw met een vrouw. Ik ben voorstander van het wettelijk kaderen van een polygaam huwelijk (omdat het feitelijk bestaat). Dus als vb 3 vrouwen en 1 man besluiten om samen te wonen en zichzelf als één gezin beschouwen en dat graag wettelijk ook zouden erkent zien moet dat kunnen. Graag uw mening? en waarom wel/niet?
En natuurlijk moet het vrijwillig zijn etc, dus niet zoiets zeggen als: omdat die vrouwen gedwongen worden etc... Bedankt Moslim! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik ben voor. Er zijn weinig argumenten om tegen te zijn, als we zo hardvochtig het homohuwelijk staan te verdedigen, dan moeten andere samenlevingsvormen ook kunnen.
Ik ben benieuwd naar de argumenten.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg en ... mag "in ons land" één vent dan ook huwen met twee andere venten èn één vrouw? Of met twee venten èn twee vrouwen; de helft van hen hetero en de andere helft bi ? Want dat waart ge toch niet vergeten hé ?? Slimmeke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dommeke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig voorstander.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moet kunnen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen op vlak van het juridisch en fiscale stellen zich nu wel wat problemen en dat zou dan eveneens dienen veranderd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het niet typisch dat als mannen het over polygamie hebben ze altijd denken aan één man met meerdere vrouwen. Over de omgekeerde situatie wordt netjes gezwegen, natuurlijk. Welke man zou het verdragen om zijn vrouw te delen met andere mannen? Maar vrouwen die moeten er maar tegen kunnen dat hun man ook nog andere bedpartners heeft. (P.S. er schijnt ergens in Azië een stam te bestaan waar vrouwen meer partners kunnen hebben, maar dit is een uitstervende groep en hun manier van leven zou hier onmogelijk zijn, ik zag ooit jaren geleden een documentaire over hen. Ik haal het hier enkel aan om de wijsneuzen voor te zijn die zullen reageren met : jamaar, er zijn ook culturen waar vrouwen ...)
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar g'hebt gelijk. Dik gelijk. Ik heb nu geen tijd meer, maar ik ben tegenstander van het burgerlijk huwelijk. De staat heeft geen uitstaans met mijn privaat leven. Waar de staat wel voor kan gaan, namelijk sommige solidariteiten edm, kan perfect georganiseerd worden op andere manieren dan met een Napoleontisch burgerlijk huwelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
enerzijds omdat ik, èn hij, niet zeker ben/zijn of dit voor ons wel hetzelfde begrip is; anderzijds omdat hij in zijn openingspost volledig, maar dan ook volledig voorbijgaat aan het homohuwelijk. Dan vraag ik me af of hij het wel heeft over 'ons land'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dat is iets wat je normalerwijs 'afspreekt'... als dat een breekpunt is dan ga je uiteraard geen polygaam ( hier 'polygynaam' ) huwelijk als vrouw aan ... of toch ? Citaat:
In Nepal oa ( maar er zijn wel veel meer plaatsen ) bestond/bestaat dat. ...en nu speciaal voor de Paulussen onder ons : De basis van de polyandrie ligt veelal in het erfrecht waarbij in sommige volkeren de vrouw de grond erft dat ontstaan vanuit socio-economische redenen omdat in die bepaalde onherbergzame gebieden het vaak zo was dat je eenvoudigweg meerdere mannen moest 'uitsturen' om als gezin te overleven. Leuk detail : polygamie werd nog net oogluikend getolereerd door de westerse kolonisten terwijl polyandrie dat niet werd en vaak streng gestraft. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik lees net dat jij het geen probleem zou vinden om uw vrouw te delen met een andere man? Weet uw vrouw/vriendin dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Bovendien zal zij net dezelfde zinsnede hanteren en tegelijkertijd zowat hetzelfde bezwaar opperen als Marie ![]() Waarop ik dan weer op mij beurt zeg : Pasop, die vrouw maakt een punt hoor. Dat is nu eens een echte vrouw ![]() Laatst gewijzigd door praha : 28 juni 2011 om 23:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook, maar slechts als er geen seksisme aan te pas komt. Met andere woorden een vrouw die er drie mannen op na houdt moet evenzeer legaal zijn.
Wat zal het zijn moslim! ? Akkoord om het non discriminatieprincipe toe te passen in deze materie? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 juni 2011 om 23:19. |
![]() |
![]() |