Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2004, 21:37   #1
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat vooral onbegrijpelijk is aan het zogenaamde Groot Debat is dat er geen enkele vertegenwoordiger van de partij N-VA aanwezig mocht (?) zijn. Kleinere partijen als Spirit en Groen! mochten natuurlijk wel hun vertegenwoordigers sturen, en zelfs het Vlaams Blok wordt vriendelijk behandelt. Echter, de persona non grata van dienst was Geert Bourgeois die werkelijk onrealistisch negatief werd voorgesteld en bijna werd gediaboliseerd. Hoe Verhofstadt en Stevaert erover spraken, leek het wel of ie van plan is Vlaanderen onafhankelijk te maken door middel van deze Vlaamse verkiezingen. Op bepaalde momenten leek het bijna of ze zouden nog liever met het Vlaams Blok in het bootje stappen! Waarom deze plotse diabolisering van Bourgeois en de N-VA in het bijzonder? Om de CD&V in verlegenheid te brengen? Om het Kartel alsnog te (proberen) laten barsten?
Oud 6 juni 2004, 21:43   #2
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Een vrij correcte voorstelling van wat u en nog vele anderen gezien hebben deze avond..... de zelfverklaarde, politiek correcte " democratische" heren van paars hebben blijkbaar nogal veel schrik dat cd&v na een overwinning in de federale regering zal inbreken.

Dus laten we dan maar de schijnhuwelijk partner als zondebok aanwijzen om niet met cd&v samen te werken....
Oud 6 juni 2004, 21:46   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Het was een prachtig debat waarin achtereenvolgens het Vlaams-nationalisme, Geert Bourgeois en Yves Leterme vakkundig de grond in werden geboord door onze blauwe vrienden. 8)
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:47   #4
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik begrijp niet waarom ze hem zo zwart maken, zij kennen Bourgeois toch als een hardwerkend parlementair? Die ettelijke voorstellen vanuit de oppositie gestemd kreeg en vaak zelfs constructief wetsvoorstellen samen indient met Waalse collegae (bvb het voorstel ter afschaffing en verbanning van de doodstraf, dat hij samen met MR-collega Mangain indiende en gestemd kreeg). Iemand die dus perfect de dialoog kan en wil aangaan met het zuiden van het land.
Oud 6 juni 2004, 21:51   #5
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het was een prachtig debat waarin achtereenvolgens het Vlaams-nationalisme, Geert Bourgeois en Yves Leterme vakkundig de grond in werden geboord door onze blauwe vrienden. 8)
Prachtig was vooral de duidelijkheid waarmee Somers stelde dat de VLD geen onafhankelijk Vlaanderen nastreeft. Mensen die dus voor de VLD stemden en een autono(o)m(er) Vlaanderen willen, weten nu dat ze daarvoor niet (meer) bij de VLD moeten zijn.

Overigens heeft Yves het heel goed gedaan. Ten bewijze (hoewel dit in twijfel kan getrokken worden):

Welk kopstuk heeft u het meest overtuigd in "Het groot debat"?
Guy Verhofstadt (VLD) 751 (30%)
Yves Leterme (CD&V) 1086 (44%)
Steve Stevaert (SP.A) 633 (26%)

Het totaal stemmen tot dusver: 2470

vrtnieuws.net
Oud 6 juni 2004, 21:56   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Prachtig was vooral de duidelijkheid waarmee Somers stelde dat de VLD geen onafhankelijk Vlaanderen nastreeft. Mensen die dus voor de VLD stemden en een autono(o)m(er) Vlaanderen willen, weten nu dat ze daarvoor niet (meer) bij de VLD moeten zijn.
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat niemand, 0 personen dus, op de VLD stemt voor een onafhankelijk Vlaanderen. Het zou eens gaan tijd worden dat de VLD, en dan nog bij monde van ex-flamingant Somers , klaar en duidelijk stelt dat ze niet moeten hebben van die flamingantische zever!

Citaat:
Overigens heeft Yves het heel goed gedaan. Ten bewijze (hoewel dit in twijfel kan getrokken worden):

Welk kopstuk heeft u het meest overtuigd in "Het groot debat"?
Guy Verhofstadt (VLD) 751 (30%)
Yves Leterme (CD&V) 1086 (44%)
Steve Stevaert (SP.A) 633 (26%)

Het totaal stemmen tot dusver: 2470
Mooi. Paars haalt dus de meerderheid.

Overigens is N-VA weer mooi aan 't mobiliseren geslagen hé, met internet-polls kan je alles bewijzen.
Ter illustratie:

Oud 6 juni 2004, 21:57   #7
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Wat mij vooral opviel is dan Bert Anciaux van een flamingant een nationalist is geworden,het kan verkeren zei bredero!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:58   #8
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

De N-VA was zelfs niet op het Groot Debat

Overigens kan men toch nog meer geloofwaardigheid hechten aan een poll op de drukbezochte site van vrtnieuws.net dan aan een poll georganiseerd door god weet wie op god weet welke site.
Oud 6 juni 2004, 22:04   #9
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ja, het was nog grof hoe Geert Bourgeois werd gediaboliseerd door Verhofstadt & Stevaert, dan nog zonder Bourgeois de kans te geven om iets te zeggen. Heel gemakkelijk om iemand de grond in te boren als hij niet aanwezig is en geen wederwoord kan bieden.

Wat ook belachelijk was waren de debatten met de Vlaams Blokkers. Ik ben het ook niet eens met hun standpunten maar het niveau van debateren lag bij Somers en Anciaux wel enorm laag deze keer. Verder dan lachen, zich kwaad maken en in de aanval treden kwamen ze niet. En als Vanhecke dan vraagt aan Somers waarom die studie er nog niet is gekomen krijgt hij geen antwoord. Laf, heel laf, dan nog van iemand die in de Volksunie zat. Opnieuw een bewijs dat Bart Somers geen politicus is om serieus te nemen.

En als ik dan nog iets positief, voor zolang dat dit mogelijk is, over dit debat moet zeggen; Inge Vervotte deed het zeer goed, niet alleen qua inhoud maar ook qua niveau van debat voeren. De andere heren in het debat zoals Anciaux en Somers kunnen een voorbeeld nemen aan haar.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 22:07   #10
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ja, het was nog grof hoe Geert Bourgeois werd gediaboliseerd door Verhofstadt & Stevaert, dan nog zonder Bourgeois de kans te geven om iets te zeggen. Heel gemakkelijk om iemand de grond in te boren als hij niet aanwezig is en geen wederwoord kan bieden.

Wat ook belachelijk was waren de debatten met de Vlaams Blokkers. Ik ben het ook niet eens met hun standpunten maar het niveau van debateren lag bij Somers en Anciaux wel enorm laag deze keer. Verder dan lachen, zich kwaad maken en in de aanval treden kwamen ze niet. En als Vanhecke dan vraagt aan Somers waarom die studie er nog niet is gekomen krijgt hij geen antwoord. Laf, heel laf, dan nog van iemand die in de Volksunie zat. Opnieuw een bewijs dat Bart Somers geen politicus is om serieus te nemen.
Ik vond het debat tussen Somers en Vanhecke erg goed (het eerste deel). Somers heeft me aangenaam verrast en Vanhecke stond er voor spek en bonen bij. Je bent toch wel zeker dat we naar hetzelfde debat hebben gekeken?
Oud 6 juni 2004, 22:08   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw een bewijs dat Bart Somers geen politicus is om serieus te nemen.

O jawel, hij is het net geworden
Oud 6 juni 2004, 22:09   #12
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Ik vond het debat tussen Somers en Vanhecke erg goed (het eerste deel). Somers heeft me aangenaam verrast en Vanhecke stond er voor spek en bonen bij. Je bent toch wel zeker dat we naar hetzelfde debat hebben gekeken?
inderdaad, ik vond Somers ook verassend goed tegenover Van Hecke. Bij Anciaux was de haat van deze "onverdraagzaamheids-bestrijder" echter weer af te lezen van zijn gezicht tegenover Annemans
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 22:10   #13
X-Shape
Vreemdeling

Standaard

Zullen bij de VRT uitgegaan zijn van de uitslag van 13 juni in combinatie met kartelvorming. Gevolg de CD&V krijgt spreektijd, de N-VA niet. SP.A heeft een stukje van haar spreektijd allicht aan spirit gegeven. (1xBert, 1xSteve). En groen! komt apart op dus zij mochten een keer in debat treden.
X-Shape is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 22:12   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Inderdaad, ex-flamingant Somers is een goede, verdraagzame Belg geworden 8)
Oud 6 juni 2004, 22:13   #15
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Dat Annemans en Vanhecke ook soms zever hebben verkocht ga ik niet ontkennen. Ik heb het hier over het niveau van debateren, niet over de inhoud van hun standpunten. Als je je politieke overtuiging (die bij mij helemaal niet VB is) niet kan loskoppelen van het niveau van een debat moet je niet te veel kritiek hebben op het VB, dan beland je zelf en het dogmatische bootje.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 22:18   #16
Storm
Partijlid

Standaard

Moest Vanhecke niet bij dat groot debat... ?

Anyway, heeft die Guy Verhofstadt geen arrogante smoel om op te slaan
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 22:24   #17
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

[size=7]wat doet een FEDERALE premier in een VLAAMS verkiezingsdebat ?[/size]
Oud 6 juni 2004, 22:27   #18
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

ik vond de meeste debatten en debaters vrij goe, bejalve bertje

het gtrote debat heb ik niet gezien
politici aanvallen als ze niet kunnen reageren en met uit de context gerukte citaten is wel laag :d verhofstadt en stevaert zitten echt met het ****** in de broek precies

enfin, er heeft er nog eens ene gezegd 'c'est moi où le chaos '
Oud 6 juni 2004, 22:28   #19
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Dat Annemans en Vanhecke ook soms zever hebben verkocht ga ik niet ontkennen. Ik heb het hier over het niveau van debateren, niet over de inhoud van hun standpunten. Als je je politieke overtuiging (die bij mij helemaal niet VB is) niet kan loskoppelen van het niveau van een debat moet je niet te veel kritiek hebben op het VB, dan beland je zelf en het dogmatische bootje.
Tja, als je het niveau van annemans wel niveau kon noem... Die ging gewoon af in dat debat...
Zo grâppig hoe Annemans tekeer ging tegen het "gratisbeleid": Hij was TEGEN gratis onderwijs! totdat bart hem zij dat Kosteloos onderwijs in de grondwet stond!!! Haha, Annemans verklaarde daarna doodserieus dat hij VOOR kosteloos onderwijs was...

Tss, gewoon een draai van 180° nemen in een minuut tijd... Het toont nog maar eens aan hoe een populisten dat het zijn, en hoe ze zich in bochten wringen om toch maar hun "kritische" kiezertjes te krijgen!!!
Oud 6 juni 2004, 22:34   #20
Petzel
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Petzel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
[size=7]wat doet een FEDERALE premier in een VLAAMS verkiezingsdebat ?[/size]
Uitstekende vraag

Wat zoekt een schijnkandidaat tussen 2 voorzitters? Is wel een erg veeg teken, vertrouwt Vrhfstdt zijn eigen voorzitter al niet meer? 't Is bij de VLD precies tijd geworden voor de grote mensen, de kindertjes (Sterckx) moeten naar bed!

Inge Vervotte kon me echt wel bekoren! 'k Vond dat debatje het beste. Anciaux was ronduit zwak.

De NVA-behandeling was inderdaad beschamend.

Overigens ben ik dat applaudiseren echt wel beu. Stomme kiekens die op een stoere uitspraak van hun idool wachten om uit hun stoel te springen en hun handen tegen elkaar te slaan. Publiek irriteert me al de hele campagne: ook bij Terzake 04, ik herinner me nog Joke Schauvlieghe met op den achtergrond nen blauwe die constant zat te knikkebollen als Joke (die het best wel goed deed) aan bod kwam. Echt irritant.

Steven
Petzel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be