Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2011, 14:17   #1
weense worst
Vreemdeling

Standaard juwelier laat geen allochtonen meer binnen

link

Amaai, dat is puur op basis van afkomst iemand weigeren in je winkel. Als dit geen discriminatie is... Daar zal toch wel tegen gereageerd worden, denk ik.

Anderzijds begrijp ik die man wel: 8 keer overvallen, je zou van minder.
weense worst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 14:21   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Deur op slot en laten bellen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 14:22   #3
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Ik kan die man best begrijpen.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 14:36   #4
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik gooi hier maar wat in het midden:
Is een winkel een openbare ruimte? Ik dacht het niet.
Ik vermoed dat een winkel een privé ruimte is waar het publiek toeglaten wordt.
Ik denk wel dat vroeger een café als een openbare ruimte werd beschouwd. Om die reden waren vroeger althans de toiletten van cafés toegankelijk voor het publiek. Je kon dus een café binnenstappen, niets consumeren en toch gratis naar de toiletten.

Laatst gewijzigd door kwantum : 11 juli 2011 om 14:37.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 18:49   #5
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Groot gelijk heeft ie!

Marokkanen of dergelijke die ik niet ken, moeten ook uit m'n buurt blijven. Zeker die met een afgetrokken hasj-smoeltje.

Je weet toch al wat ze gaan vragen of doen. "Hedde gèn sigaret?" of "wat doet gij hier?"
Miserie gegarandeerd. Beter voorkomen dan genezen, want de leukers hebben natuurlijk direkt een hoop bijstand.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 19:17   #6
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

In het Rapport Overvallen in Nederland komt een aantal zaken duidelijk naar voor. Ik citeer van pagina 73 en 74 van dat rapport:

In LORS kan de etniciteit van overvallers op verschillende manieren worden vastgesteld. Zo wordt getuigen gevraagd naar de oorsprong van de daders (bijvoorbeeld Indiër/Hindoe, Noord-Afrikaan/Turk, Surinaams, Zuid-Europa, maar ook Aziaat, negroïde, et cetera). Daarnaast wordt gevraagd naar de huidskleur van de daders. Op basis van een combinatie van deze informatie hebben we vier zeer globale categorieën vastgesteld: blanke daders, negroïde daders, (overig) getinte daders en Aziaten. Per overval is nagegaan of de betreffende etniciteit is waargenomen.

In figuur 14 zien we dat getuigen bij ongeveer een derde van de overvallen getinte overvallers hebben waargenomen, bij iets meer dan een kwart van de overvallen gaat het om negroïde daders, en bij iets minder dan een kwart om blanke daders. Aziaten worden in een gering aantal gevallen waargenomen. Als de onderlinge verhoudingen tussen deze etniciteiten representatief zijn voor de verhoudingen bij alle overvallen en we extrapoleren deze verhoudingen, dan kunnen we schatten dat bij ongeveer 39% van de overvallen getinte daders betrokken waren, bij circa 31% van de overvallen negroïde daders, bij 28% blanke daders en bij 3% Aziaten. We zien in figuur 14 een lichte daling van blanke daders op de langere termijn, een vrij plotse toename van getinte daders vanaf 2006 en een min of meer gelijkblijvend aandeel van negroïde daders in de afgelopen 10 jaar.

Aangezien niet 39% van de bevolking in Nederland uit "lichtgetinten" bestaat, het aantal "lichtgetinten" (Noord-Afrikanen/Turken) op de totale bevolking is veel lager, en aangezien ook niet 31% van de bevolking van Nederland uit "negroïden" bestaat, het aantal "negroïden" (Antillianen/Surinamers/Afrikanen) ligt veel lager, kunnen we gerust stellen dat allochtonen schrikbarend veel overvallen plegen. Veel meer dan we op grond van hun aandeel in de totale bevolking zou mogen verwachten.
De situatie in België zal niet veel anders zijn.

Enfin, er staat nog veel meer interessants in dat rapport te lezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be