Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2011, 16:24   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De VRT alweer anti-Vlaams op 11 juli met de Gulden Ontsporing

Deze mail mocht ik ontvangen, zoals iedereen die geabonneerd is op de persberichten van de NVA.

De VRT vervult alweer zijn anti-Vlaamse rol.

Ik zit na te denken wat ik als individu kan doen om mijn ongenoegen aan de VRT te laten blijken.
Ik roep de Vlaamse actieve flamingantenbewegingen (tak, voorpost ...) op om, indien de VRT volhardt in de boosheid, om met enorm veel Vlaamse Leeuwenvlaggen de "uitzending van dat ander evenement" op te fleuren.

Want, en dat is het hem, de VRT plooit zich niet naar het Vlaamse Parlement, en is dus ondemocratisch bezig.

Citaat:
Titel: De Gulden Ontsporing moet op VRT

De VRT zal de Gulden Ontsporing ook dit jaar niet rechtstreeks uitzenden. Het evenement verenigt op 11 juli een massa Vlamingen en Brusselaars op de Brusselse Grote Markt. De VRT opteert die dag voor de uitzending van een evenement elders in Vlaanderen. Vlaams parlementslid Wilfried Vandaele (N-VA) ondervraagt minister Lieten hierover vandaag tijdens de plenaire zitting van het Vlaams Parlement.

Volgens Wilfried Vandaele hoort de Vlaamse openbare omroep op de Vlaamse feestdag ook in Brussel aanwezig te zijn. Het Vlaams parlementslid van de N-VA herinnert er aan dat hij minister Lieten vorig jaar dezelfde vraag stelde. "Ik werd daarin gesteund door diverse collega’s, ook van de oppositie. Minister Lieten zou de bezorgdheden van het parlement aan de VRT melden. Dat de VRT er opnieuw voor kiest Brussel links te laten liggen, getuigt volgens mij van slechte wil."

Vandaele vindt dat politici zich uiteraard niet moeten moeien met de inhoud van tv-programma’s. "Maar in de beheersovereenkomst staat duidelijk dat de openbare omroep de Vlaamse identiteit moet versterken. Misschien moeten we straks nog duidelijker in de beheersovereenkomst stellen dat een aanwezigheid in Brussel op de Vlaamse feestdag essentieel is." Vlaams minister voor Brusselse Aangelegenheden Smet (sp.a) ondersteunt dat in zijn beleidsnota Brussel, waarin we lezen dat "de VRT haar communicatieve en informatieve rol in verband met de Gulden Ontsporing moet vervullen".

Als de media-aandacht voor dit evenement wordt weggenomen, dreigt de Gulden Ontsporing aan bekendheid te verliezen. Als de berichtgeving over het evenement afneemt, verkleint ook het draagvlak. De Vlaamse feestdag is uiteraard meer dan de evenementen in Brussel alleen. Dat men aandacht heeft voor een evenement in Brasschaat is goed. Toch verslaat elke staat of deelstaat bij de viering van de eigen feestdag de evenementen die in de hoofdstad worden gehouden. En Brussel is nog steeds de hoofdstad van Vlaanderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 16:38   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Wat? Om te tonen dat er geen kat aanwezig is in Brussel en dat de Grote Markt in Brussel half leeg staat. Zowaar een unicum voor een festival in Vlaanderen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 16:50   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
What's next, rechtstreekse uitzending van ijzerwake en -bedevaart op de VRT ??
Stel je dat voor...

Natuurlijk, jij zou liever hebben dat ze nog wat toespraken van Ceauscescu uitzenden.
Oud 29 juni 2011, 17:09   #5
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Geeft de RTBF de waalse feestdag dan wel weer? ik kan me trouwens herinneren dat er een aantal jaar geleden in Vlaanderen vakantieland een item was over de Vlaamse feestdag. Dat ze het nu niet uitzenden maakt weinig uit alle vlamingen zijn aan' het feesten en de anti-vlamingen zullen hun tijd niet besteden om naar die uitzending te kijken.
Oud 29 juni 2011, 17:27   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VRT opteert die dag voor de uitzending van een evenement elders in Vlaanderen.
Zolang we niet weten wat ze wel uitzenden lijkt het me moeilijk om hierover een oordeel te vellen.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 17:30   #7
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat? Om te tonen dat er geen kat aanwezig is in Brussel en dat de Grote Markt in Brussel half leeg staat. Zowaar een unicum voor een festival in Vlaanderen.
Waar jij op doelt is voor de 21e juli, waar de verplichte opkomst van een hoop ambetantenaren de radarhekken bevolken, waarschijnlijk in ruil voor 1 dagje verlof.
Oud 29 juni 2011, 17:32   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

En de puntjes op de i zetten, de Vrt is baas, niet het Vlaams parlement.
Oud 29 juni 2011, 17:34   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Met grote kleurenfoto's. We kunnen al raden van wie...
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 17:39   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel je dat voor...

Natuurlijk, jij zou liever hebben dat ze nog wat toespraken van Ceauscescu uitzenden.
Nu, om heel eerlijk te zijn, hij geeft nog steeds interviews hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=cLlNX9rZLok

Laatst gewijzigd door Fieseler : 29 juni 2011 om 17:39.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 17:52   #11
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Vlaams zangfeest in het sportpaleis misschien nu Clouseau daar is gestopt
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 17:54   #12
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zolang we niet weten wat ze wel uitzenden lijkt het me moeilijk om hierover een oordeel te vellen.
Ronde van Frankrijk
Daar staan meer leeuwenvlaggen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 18:44   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Waar jij op doelt is voor de 21e juli, waar de verplichte opkomst van een hoop ambetantenaren de radarhekken bevolken, waarschijnlijk in ruil voor 1 dagje verlof.
Vorig jaar stond meer dan de helft van de Grote markt leeg en moest de VRT er alles aan doen om dit niet te laten opvallen.
Oud 29 juni 2011, 18:45   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik dacht dat er een evenement was in de buurt van Antwerpen en dat Kris Peeters daarop aanwezig zal zijn.
Oud 29 juni 2011, 19:31   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik zit na te denken wat ik als individu kan doen om mijn ongenoegen aan de VRT te laten blijken.
Ge vraagt wat ge kunt doe, welaan, ik laat het u hier terstond weten.

Schiet vooreerst in een Fransche coleire, en roep vol gramschap uw kameraden-vendelzwaaiers-landsknechtroffelaars-volksdanschers en Chiromeisjes met leren botten bijeen.
Verorden dat ze hun goedendags poetsen, en hun leeuwevlaggen controleren of er geen roode nagels prijken aan de zwarte heraldische beest.
Trekt de lederen, korte broek aan en rijdet met boerekar en snuivend ros spoorslags ofte vierklauwens naar de Reyerslaan.

Parkeert aldaar uw platte hooikar en bindet uw Brabantsche trekpaard aan den zendmast.
Ga met een delegatie het omroepgebouw binnen met forschen tred, borst vooruit en met terugwijkende kinnebak.
Vraag aan den bode bij den inganck of hij u bij den directeur-generaal-afgevaardigden-bestierder wil brengen.
Herhaal uw vraag in 't Arabisch want Fransch dat kunt ge niet over uw schuimbekkende lippen gewrongen krijgen.

Schop de deur van het directeurskantoor open, en kondigt uw aenkomst aan met enen harden slag van uwen goedendag op zijn clean desktop.
Bries hem toe, net iets te kort bij zijns aanschijns, zodat hij uwen wrangen adem vol gramschap gewaarwordet, in hiernavolhende bewoordinghen:
"Rode Rat, Nestbevuiler, Francofiel gespuis, volksveraeder! Wij picken niet langer uw anti-Vlaemsche kaak-slagen ende -smijtingen!"
"Vanaf nu zendt gij enkel nog oerdegelijke Vlaemsche programma's uit ter leringhe ende vermaek van het Vlaemsche Volk!!"
"Vanaf nu zendt gij alleen nog Vlaamsche slagers uit van Laura Linn!"
"Op 11 juli wil ick de volledige heruitzending der Kampioenen, een film van de Vlaemsche Leeuw, en een reportage van de Vlaemsche Pensen en Breughelkermis te Broekzele onze roemruchte hoofdstede!"
"Gedaan met geven en toegeven, Wat Waelsch is vals is, sla dood!!!"

Met verachtelijken blik in de ooghen keert gij u om en schrijdt met waerdighen tred het omroepgebouw uit, den directeur generaal verbouwereerd achterlatend, onder besmuikte bewondering van uwe delegatie.

Zakt af met uw gevolg en ga op het Madoeplein uzelven laeten vollopen met een oerdeglijk Vlaemsch Bier zoals Gouden Carolus, tot het scheel van uwen kop gezopen is, en uw terugwijkenden kinnebak ontspannen.
Laet u dan voor de duisternis invalt moede doch voldaen huiswaarts voeren door uw edel ros.

Werpt aldaer nog een blik in de Amerikaansche koelkast en neem het paksken fileedanvers tot u, terwijl ge naar 't Laetavondjournael kijkt, en in slaap valt, het laatste schelleken vleesch bengelend uit uwen rechter mondhoek.
Tijg des ochtends aan het bandwerk met een fiksen kater, maar in de wetenschap dat ge voorwaer uw land en volk vrijwaerde van den onderganck in broedertwist en schand.

Zizo.
Ge weet wat u te doen staat.
Oud 29 juni 2011, 19:36   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze mail mocht ik ontvangen, zoals iedereen die geabonneerd is op de persberichten van de NVA.

Ik roep de Vlaamse actieve flamingantenbewegingen (tak, voorpost ...) op om, indien de VRT volhardt in de boosheid, om met enorm veel Vlaamse Leeuwenvlaggen de "uitzending van dat ander evenement" op te fleuren.

Want, en dat is het hem, de VRT plooit zich niet naar het Vlaamse Parlement, en is dus ondemocratisch bezig.

Dat is wel het laatste dat je moet doen, die zeloten van voorpost of dat clubje van Tak oproepen... Besef je wel hoe de modale belg/vlaming/burger denkt over dat zootje ?

Oefen druk uit in het parlement, de nva zit in de vlaamse regering, waarom vragen laten stellen door een tweede keuze parlementair ? Doe dat open en bloot via politici die gewicht hebben. Alsof Lieten zich ook maar iets aantrekt van een politici met dat soortelijk gewicht... En veel tegenwerk krijgt ze blijkbaar niet van de rest van het halfrond.

De nva moet leren haar numeriiek gewicht te gebruiken, in plaats van in de marge te staan roepen want alleen de reeds overtuigden geven dan applaus.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 19:43   #17
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 21:49   #18
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vlamingen zoals u moeten begrijpen dat die 11-Juli viering niet de hele Vlaamse bevolking interesseert en dat het dus logisch is dat de VRT dit niet uitzendt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 21:50   #19
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet echt voor morgen!
Oud 29 juni 2011, 21:52   #20
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel je dat voor...

Waarmee kom je nu? Nee, dat de VRT gewoon hun gewone programma's uitzendt. 11 Juli is maar een dag zoals een andere, niets meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be