Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2011, 13:34   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Volgende patiënt: Italië.

Merkel waarschuwt Italië:

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Eu...oet-omlaag.htm
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 14:05   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Hadden we Italië niet als volgend doelwit? Leeggestolen door voortdurend wanbeheer en mafiagroepen, loopt het stadstatencollectief nu massaal naar de (ECB) bijstand?

Als dat inderdaad zo is kan Eurokloot Barroso naar een ander baantje gaan uitzien. "Der Herman" dito plus ster.

Het zuiden beneden de horizontale lijn van Napels is geheel in handen van de vele mafieuze groeperingen, die niet alleen de staat maar ook de EU e.d. plunderen en van ieder bestuur een farce maken. Zie de vuilnisbelten van Napels, een typische mafia-onderneming zijn de vuilnisophaaldiensten.

Maar de zaken zijn altijd geweest zoals die geweest zijn. Ook Italië is een schemerland waar orde en regelmaat zeer ver te zoeken is.
Oud 11 juli 2011, 14:45   #3
den dinges
Banneling

Standaard

De enige manier om uit de nesten te komen is doodgewoon alle staatsschulden ter wereld kwijt te schelden.
Alle banken en multinationals nationaliseren. De " one-percent " wereld-elite, die 95 % van de rijkdommen bezit onteigenen, en voor de rechtbank slepen.
Een planetaire revolutie dus...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 15:11   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Hadden we Italië niet als volgend doelwit? Leeggestolen door voortdurend wanbeheer en mafiagroepen, loopt het stadstatencollectief nu massaal naar de (ECB) bijstand?

Als dat inderdaad zo is kan Eurokloot Barroso naar een ander baantje gaan uitzien. "Der Herman" dito plus ster.

Het zuiden beneden de horizontale lijn van Napels is geheel in handen van de vele mafieuze groeperingen, die niet alleen de staat maar ook de EU e.d. plunderen en van ieder bestuur een farce maken. Zie de vuilnisbelten van Napels, een typische mafia-onderneming zijn de vuilnisophaaldiensten.

Maar de zaken zijn altijd geweest zoals die geweest zijn. Ook Italië is een schemerland waar orde en regelmaat zeer ver te zoeken is.
Wat kan na Italië eventueel nog vallen Frankrijk ?

De econoom De Grauwe vreest einde euro:

http://www.rtl.nl/components/financi...einde-euro.xml
Oud 11 juli 2011, 15:11   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De enige manier om uit de nesten te komen is doodgewoon alle staatsschulden ter wereld kwijt te schelden.
Alle banken en multinationals nationaliseren. De " one-percent " wereld-elite, die 95 % van de rijkdommen bezit onteigenen, en voor de rechtbank slepen.

Ligt de hele economie dan niet op zijn gat ?

Lijkt me net iets als geld bijdrukken.
Oud 11 juli 2011, 16:09   #6
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zal altijd wel ergens in de wereld een plaats zijn waar het kapitalisme blijft en dan zullen ze er daar wel bij varen terwijl men in de rest van de wereld in armoede zal leven. (je hebt immers net iedereen behalve degene die met hun geld weten weg te komen zijn spaargeld verbeurd verklaart)
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 16:52   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Padania" is momenteel nog een ietwat lachwekkend concept,waar wel eens mee gezwaaid wordt door de Lega Nord...

Enige economische druk op de Noord-Italianen,die zouden moeten boeten voor het non-gedrag van hun meer zuidelijke "land"genoten(toevallig wel taalgenoten) zou wel eens.......tiensssss...aan wel ander Europees land(je) moet ik nu plots denken

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juli 2011 om 16:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 16:54   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Is het niet grappig hoe verhalen zich steeds herhalen?
Vorig weekend ontkende Van Rompuys woordvoerder that het EU spoedoverleg iets met Italie te maken had, het ging enkel over algemene financiele coordinatie.
En nu in het VTM nieuws: spoedoverleg inzake... Italie.

Elke overheid in de afgelopen 3 jaar heeft ten stelligste ontkend dat ze steun van de ECB gingen nodig hebben of gingen vragen.
Maar ze deden het van de eerste tot de laatste.
Toen Griekenland van probleem naar kritiek ging een maand terug, was er op een vrijdag laatavond ook een spoedoverleg. De Duitse krant Der Spiegel berichtte erover en zei dat het over Griekenland ging. En de politici ontkenden het. De week erna ging alles over Griekenland.

Zo zie je wat een bende leugenaars het zijn. Ze zullen pas toegeven dat hun bazar aan het instorten is de dag dat we aan de bankloketten staan om al ons geld in cash te eisen. Te laat dus. Zulke informatieve waarde hebben ze, die bende fascisten.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 17:16   #9
kameleon
Minister

Standaard

Wat denk je dat public relations is ? Het publiek koest houden, desnoods met de smerigste dikste leugens, zolang ze het maar niet door krijgen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 17:24   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Van De Grauwe gesproken, zo een 6 tal jaar geleden was die tegen overheidsbemoeienis en naar wat ik van hem las de voorbije jaren is hij precies 180° gedraaid.
Eigenlijk hoeft de euro niet te verdwijnen, enkel de rotbedrijven genaamd banken en overheden en hun parasiterende achterban moeten dat. Die hebben met hun schuldenbergen de munteenheid in de problemen gebracht.
Ik denk dat ze zelf de euro willen vervangen, zodat ze een nieuw rondje inflatie kunnen starten zonder dat het teveel opvalt. En in het overgangsproces kunnen ze hun eigen schulden van zich afschudden door de bijgaande devaluatie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 18:55   #11
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Van De Grauwe gesproken, zo een 6 tal jaar geleden was die tegen overheidsbemoeienis en naar wat ik van hem las de voorbije jaren is hij precies 180° gedraaid.
Eigenlijk hoeft de euro niet te verdwijnen, enkel de rotbedrijven genaamd banken en overheden en hun parasiterende achterban moeten dat. Die hebben met hun schuldenbergen de munteenheid in de problemen gebracht.
Ik denk dat ze zelf de euro willen vervangen, zodat ze een nieuw rondje inflatie kunnen starten zonder dat het teveel opvalt. En in het overgangsproces kunnen ze hun eigen schulden van zich afschudden door de bijgaande devaluatie.
Je zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen want je hebt het varken bij de staart:

Men keert gezamenlijk terug naar het oude muntstelsel anno 2002 en keren terug naar de prijzen van weleer. De Euro wordt als munteenheid gelijk gesteld met de BFR voor 2002 - en alle schulden zijn plotseloos verdwenen.
Oud 11 juli 2011, 18:56   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En van de banken weet ik het nog niet

Inderdaad zijn de staten zich rot verschoten van de Euro: echt geld !! Geld dat ge niet zomaar kunt bijdrukken en devalueren. Miljaar. Dat hadden ze nog niet gezien. Daar hadden ze met hun groot feest destijds niet aan gedacht, dat het valsmunten voorbij zou zijn. Godmiljaar toch !!

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2011 om 19:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 18:58   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wacht eens, wat gij zegt is dat we vaststellen dat er EEN stel wanbeheerders is, namelijk de staten die zichzelf tot over hun oren in de schuld hebben gefeest, en dat er natuurlijk anderen zijn die zo dom geweest zijn om daaraan te lenen (banken) want die waren toch wel "heel betrouwbaar" niewaar, en uw oplossing is dus:

- we schelden alle schulden kwijt van die kwanselaars (staten), en
- we geven alles wat belangrijk is in handen van die wanbeheerders (staten).

Euh ???
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 19:44   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Degrauwe is al lang geen econoom meer maar wel een politicus geworden.

Verder ben ik het met u eens maar degenen die u vernoemt zullen nooit ofte nooit vrijwillig opstappen en hebben samen alle macht in handen. Ik verwacht maar dramatische veranderingen op het moment dat er ergens revolutie uitbreekt. Ik verwacht maar verandering ten goede als die ten goede zou komen aan de productieven in de samenleving. Spijtig genoeg zijn the odds dat dat gebeurt infenitesemaal klein.

Ik verwacht een algemene zware toename van armoede in de hele EU die 'bestreden' zal worden door de snel inkrimpende middenklasse helemaal de armoede in te jagen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 20:34   #15
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Eurotop in paniek

Wat vervelend nou, we hadden een toneelstuk afgesproken met een duidelijke lijn. Eerst het kleinste landje redden, Ierland, dan een groter landje, Griekenland, dan Portugal en Spanje zou zichzelf moeten redden want de EU kan dat niet opbrengen. En nu zijn we met Portugal nog maar net begonnen, Spanje zit nog in de wachtkamer en nu slaat de crisis toe in Italië, de derde van de grootste EU-economieën. Daarom is er vandaag EU-crisisberaad. De eu-leiders moeten deze week al beslissen over een extra noodkrediet voor Griekenland, waar de euro's sneller wegvliegen dan ze erin gepompt worden en daarover worden ze het al niet eens. En dan worden opeens ook de Italiaanse staatsobligaties gedumpt. Schande!

De Italiaanse banken zijn vrijdag op de beurs gemeen geraakt en vandaag kregen alle banken van de EU klappen:

Citaat:
In what Italian media dubbed "Black Friday," Italian stocks and bond yields plummeted at the end of last week, and trading was suspended for some Italian bank stocks following sharp sell-offs.

"What we're seeing over the last few days in Italy is investors are already starting to speculate against Italy," Westaway said. "I don't think policymakers can sit on their hands any longer and just hope contagion doesn't happen." - http://money.cnn.com/2011/07/11/markets/italy_debt/
Als de eurocrisis zo onvoorspelbaar verloopt dan kan ik als eenvoudige burger en belegger mijn geld niet veilig wegzetten. Ik heb mijn geld al weggehaald uit Ierland, Griekenland, Portugal, Spanje en België en dacht dat het in Italië nog wel veilig stond. Tja, die rekening moet ik dan ook maar opheffen. Wat dan? Een Turkse bank, Russisch of Chinees? De geschiedkundigen moeten straks de vraag beantwoorden of het financiële systeem is gecrasht doordat we te goed van vertrouwen waren of door te veel wantrouwen.

Deze huidige aanval op de banken komt wellicht door het gepraat over de stresstest van de EU-banken. Aanstaande vrijdag worden de resultaten bekend gemaakt en het lijkt erop dat in de voorafgaande dagen beleggers de proef op de som nemen. De officiële stresstest kan dan meteen in de papiervernietiger.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 22:12   #16
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

De rechtse Silvio Berlusconi brengt Italië naar de afgrond:

1. Hij is met een geschat bezit van 6,5 miljard de op een na rijkste persoon van Italië.
2. Berlusconi werd in eerste instantie veroordeeld wegens verschillende misdrijven (meineed, omkoping, fraude).
3. Diverse processen tegen hem of zijn bedrijf voor rechters te hebben omgekocht.
4. Door de procesgang zo lang mogelijk te rekken, alsnog een veroordeling kunnen voorkomen.
5. Beschuldigd wordt van "aanzetten tot minderjarige prostitutie".
6. De getroffen Abruzzese bevolking hun tijdelijke onderkomen in tentenkampen maar moesten nemen als "een weekendje op de camping".
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 22:40   #17
corse
Banneling

Standaard

De rechtse Silvio Berlusconi brengt Italië naar de afgrond:

http://www.youtube.com/watch?v=yJLWsjqqG64
Oud 11 juli 2011, 23:36   #18
D'ARTOIS

Standaard

Italië's grootste afnemer van luxe consumentengoederen was het betere publiek in de VS. Voor hun auto's hebben ze een grote lokale markt en ik ben ook niet vies van hun koetswerken. Ik heb ooit een paar misstappen begaan maar ik heb vnl Italiaans gereden. Hun vrouwen zijn precies al hun auto's: veel lol met het rijden zelf maar kostbaar in onderhoud en brandstof.

Hun kleding en schoenen zijn nagenoeg niet te overtreffen. Kortom het is een zeer kunstzinnig en industrieel volk. Ze moeten beslist blijven maar laten ze een grote kettingzaag huren en het onderste deel van de laars afzagen en enkele reis VS sturen.

Politiek gezien blijven ze de tradities van het Romeinse rijk volgen, maar Italië had nooit in de Eurozone gemogen.

En wie krijgen we nu? Frankrijk?
Oud 12 juli 2011, 00:00   #19
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Italië's grootste afnemer van luxe consumentengoederen was het betere publiek in de VS. Voor hun auto's hebben ze een grote lokale markt en ik ben ook niet vies van hun koetswerken. Ik heb ooit een paar misstappen begaan maar ik heb vnl Italiaans gereden. Hun vrouwen zijn precies al hun auto's: veel lol met het rijden zelf maar kostbaar in onderhoud en brandstof.

Hun kleding en schoenen zijn nagenoeg niet te overtreffen. Kortom het is een zeer kunstzinnig en industrieel volk. Ze moeten beslist blijven maar laten ze een grote kettingzaag huren en het onderste deel van de laars afzagen en enkele reis VS sturen.

Politiek gezien blijven ze de tradities van het Romeinse rijk volgen, maar Italië had nooit in de Eurozone gemogen.

En wie krijgen we nu? Frankrijk? Waar rechts aan het bestuur zit……………
Oud 12 juli 2011, 00:06   #20
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Tja……………

Italiaans gereden, hun vrouwen zijn precies al hun auto's, sprak Silvio Berlusconi.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be