Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juli 2011, 07:03   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Exit Joëlle Millquet - Nieuwe Titel voor Bart De Wever !

Madame Joëlle Millquet gaat tevreden zijn.

De Wever gepromoveerd tot "Monsieur NON".

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...non-789790.php

Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2011, 07:05   #2
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Madame Joëlle Millquet gaat tevreden zijn.
Zeker, dat is een foto van 10 jaar geleden zeker ?
Oud 9 juli 2011, 08:04   #3
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dacht ik ook. VOOR haar zorgenrimpels die Bart haar bezorgde "aiaiaiai shit, ne flamand die tegenspartelt! nondedjunondedjunondedjunondedju"
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 08:41   #4
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen een politiek echtpaar vormen: Meneer & Madam NON.
En uit dit huwelijk wordt ne kleine geboren: VKN..
Hopelijk moeten we daar geen 9 mnd op wachten...
Oud 9 juli 2011, 08:47   #5
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ze kunnen een politiek echtpaar vormen: Meneer & Madam NON.
En uit dit huwelijk wordt ne kleine geboren: VKN..
Hopelijk moeten we daar geen 9 mnd op wachten...
Den eerste die de Vlaamse leeuw durft vervangen door de hollandse vlag, schiet ik eigenhandig af.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 09:04   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Den eerste die de Vlaamse leeuw durft vervangen door de hollandse vlag, schiet ik eigenhandig af.
U verandert het geweer van schouder ?

Zijn de Hollanders de volgende kop van Jut ?
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2011, 09:07   #7
EddyBal

Standaard

Citaat:
U verandert het geweer van schouder ?

Zijn de Hollanders de volgende kop van Jut ?
Heb ik ooit iets anders beweerd?

jij bent mijn vorige onderschrift/handtekening al vergeten Henri? Die waardoor ik een Belgicist en hollanderhater werd genoemd? Omdat ik opkom voor de ONafhankelijkheid van Vlaanderen?

Wel typisch dat enkel DIT artikel je noopt om ook maar enig commentaar te geven. De rest zie je niet zitten zeker?

EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 09:52   #8
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denk aan uw hart, niet zo opwinden.
Gij peist toch niet dat ik als geboren Gentenaar de Vlaamse Leeuw ga vervangen? Nog in geen 100 jaar. Die hangt maandg triomfantelijk uit het raam hier.

Nee, ik combineer beiden vanuit het historisch perspectief en onze vaderlandse geschiedenis. Dat ik met een N -Nederlanse getrouwd ben heeft pas later een politieke accentje gekregen. Ik heb mee moeten aanpassen, dat sloeg ff door soms en haar reactie was: blijf vlaams en wordt geen ollander. Zij heeft een voorliefde voor Vlaanderen...dus wat wilde nog meer.
En in de geschiedenis heb ik ontdekt dat vlamingen (gemakshalve voor Nederlandstalig Belziek) feitelijk Nederlanders zijn die van hun wortels beroofd en vervreemd zijn door het franstalig superioriteitscomplex.
http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=905-3

BTW wist ge dat Belgium, Belgica de Latijnse naam is voor: De Nederlanden, de Lage Landen? De franse bezetter heeft het van zijn oorspronkelijke betekenis beroofd en de kloonstaat van Frankrijk Belgique genoemd.
http://users.telenet.be/alexanderc/fr.html

Lees eens grondig Plan-N.
http://www.baarlewerkgroep.org/nl/vi...ren-en-brussel

Dus beste Eddy, wees gerust, enigste wat ik ben is vet verlimburgst, maar ik heb mijn vlaamse wortels niet gekapt, eerder uitgebreid en mijn historisch nederlandse ook ontdekt.
Dat merkt mijn sjoeke altijd als we het over Belziek hebben en frans: dat ziet ge de Vlaamse Leeuw rechtop komen en dan wordt hij furieus.
We gaan der maandg ene op drinken samen op het NEE van BDW.
Doeme, dat rijmt ook nog, proost..
Oud 9 juli 2011, 10:11   #9
stropke
Minister-President

Standaard

Nog ff aanvullend op #8. Waar liggen de wortels van de anti- nederland houding van ons Vlamingen? Liggen die niet in alweer het franse boerenbedrog.
Citaat uit...

De Oostenrijkse Nederlanden waren in Europa een unicum van 200 jaar Contrareformatief Katholicisme geweest dat van het gewone volk een meerderheid van analfabeten gemaakt had. Slechts 3% van de bevolking bezocht de schaarse scholen Godsdienst en Frans.Erger, volgens brieven waarin reizigers in die tijd beschreven wat zij hier gezien hadden, was het een soort toeristische attractie geworden. Vooral Engelsen bezochten dit landje om de Katholieke erediensten, gebruiken en processies te bekijken. Voor protestanten was het een bezoek aan het rijk van occulte tovenarij en bijgeloof. Vooral de overdadige stijlloze kerkintérieurs met houten panelen beschilderd als marmer en de vergulden versieringen die meer aan een salon dan een Christelijke bidplaats deden denken, wekte hun lachlust op. Twintig jaar Franse bezetting, die in het begin schoon schip maakten met de eeuwenoude achterlijke tradities, kon dan ook gemakkelijk de elite totaal verfransen en onder voogdij van Franse intellectuelen stellen. Na 1814 was voor deze Franstalige intellectuelen de door Willem I opgelegde taalpolitiek, die het Nederlands als nationale taal bevestigde, een teken van misprijzen van de Franse taal. In 1900 schreef een Belgisch Generaal als argument voor de scheiding: 'de Hollanders verachtte onze taal‘. lIs méprisent notre langue. Hij bedoelde het Frans natuurlijk. Maar zijn boekje werd gewoon vertaald in het Vlaams voor gebruik in de Belgische Vaderlandse geschiedenisles voor Vlaamse kinderen en dat nog na de eerste wereldoorlog te Aalst b.v. Die Vlaamse kinderen leerden dan dat de Hollanders hun Vlaamse taal verachtten .Het geeft een voorbeeld van het intellectueel peil van de Belgische onderwijzer in 'Vlaamse' Katholieke, er waren geen andere, scholen van die tijd. Men hield inderdaad geen rekening met de meerderheid van de bevolking. Het waren immers slechts arbeiders en boeren! Voor de katholieke kerk waren België en het koningshuis heilig.
http://users.telenet.be/alexanderc/fr.html

Ga maar eens opzoeken wat WillemI gedaan heeft ook in Wallonie.
We zijn door die fransen belazerd tot en met, toen indertijd en NU NOG !!
Het moet nu maar eens gedaan zijn...

Laatst gewijzigd door stropke : 9 juli 2011 om 10:11.
stropke is offline  
Oud 9 juli 2011, 10:14   #10
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit iets anders beweerd?

jij bent mijn vorige onderschrift/handtekening al vergeten Henri? Die waardoor ik een Belgicist en hollanderhater werd genoemd? Omdat ik opkom voor de ONafhankelijkheid van Vlaanderen?
Je mag best voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn, dat is een legitieme verzuchting. Maar als je dat stoelt op afzetten tegen Holland dan is dat een verkeerde drijfveer. Het is daarom dat je wellicht Hollanderhater wordt genoemd. Het is ook een houding die Belgie momenteel in de kaart speelt, en het is wellicht daarom dat je door sommigen Belgicist wordt genoemd (wat het ook moge weze, want ik gebruik dergelijke terminologie zelf niet)
Hollander is offline  
Oud 9 juli 2011, 10:24   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je mag best voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn, dat is een legitieme verzuchting. Maar als je dat stoelt op afzetten tegen Holland dan is dat een verkeerde drijfveer. Het is daarom dat je wellicht Hollanderhater wordt genoemd. Het is ook een houding die Belgie momenteel in de kaart speelt, en het is wellicht daarom dat je door sommigen Belgicist wordt genoemd (wat het ook moge weze, want ik gebruik dergelijke terminologie zelf niet)
Dat heet kiezen tussen 2 slechte dingen.
Je kiest dan het minst slechte.

Alles is m.a.w. beter dan Hollander worden, zelfs Belg blijven.
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:07   #12
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik wil onafhankelijkheid, puur en droog. Als er hier zouden komen pleiten voor een eenheid met een ANDER land, dan zou ik die ook afschieten. Maar neen, enkel orangisten pleiten voor een eenheid. Die krijgen van mij dus de volle laag.

Ik wil ook geen eenheid met duitsland of denemarken of de USA... we vechten al zo lang ALLEEN tegen de verfransing, en nu we eindelijk gaan winnen, dat op een schoteltje brengen aan een ander zodat DIE ons kunnen gaan uitzuigen? NEEN!

O N A F H A N K E L I J K H E I D

Capish?
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:09   #13
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat heet kiezen tussen 2 slechte dingen.
Je kiest dan het minst slechte.

Alles is m.a.w. beter dan Hollander worden, zelfs Belg blijven.
Het hemd is nader dan de rok.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:12   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dat de andere partijen zaten te wachten op een reactie van BDW alvorens zelf hun muil open te trekken is nochtans een ietsje merkwaardiger. Blijkbaar is't voor hen makkelijker om zich te verbergen tot een ander zegt wat zij denken...
manta is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:13   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wees eerlijk, het was een lekker stuk.
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:14   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat de andere partijen zaten te wachten op een reactie van BDW alvorens zelf hun muil open te trekken is nochtans een ietsje merkwaardiger. Blijkbaar is't voor hen makkelijker om zich te verbergen tot een ander zegt wat zij denken...
U hoeft niet voor andere te denken.
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:24   #17
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet de Vlaamse Leeuw niet vervangen door de Nederlandse vlag, maar ze mogen broederlijk naast elkaar hangen. Qua Vlaams-nationalisme ben je een toffe peer, maar van de Groot-Nederlandse gedachte heb je geen snars begrepen. Van belgicisten als Henri1 en System kan ik dat nog begrijpen, maar van jou veel minder. Eens Vlaanderen onafhankelijk is, wat nu het belangrijkste is, komen we je bekeren, maar eerst gaan we je geweer afpakken.
robert t is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:25   #18
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

, het was een lekker stuk. [/quote]

jij bent ook gauw tevreden,een lekker stuk jesus die moet in Thailand nen farang zoeken van minstens 90 jaar,een jongere wil haar niet ,mss voor den afwas
louis49 is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:29   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis49 Bekijk bericht
, het was een lekker stuk.
jij bent ook gauw tevreden,een lekker stuk jesus die moet in Thailand nen farang zoeken van minstens 90 jaar,een jongere wil haar niet ,mss voor den afwas[/quote]

Uw Avatar past goed met uw uitspraken.
Wat is er mis met een Thai ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 juli 2011 om 11:29.
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2011, 11:34   #20
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hoeft niet voor andere te denken.
't Ging niet over mij maar over de Vlaamse partijen waarin uw laatste restje hoop op een belgië ligt... Ijdele hoop zo blijkt nu...
manta is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be