![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Let op! Deze quiz staat in 'communautaire discussies' dus U zou mij al moeten voelen aankomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Patriot zit al op de goede weg.
![]() Nu nog zeggen waarom de Franstaligen dit tegen houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Persoonlijk ben ik voorstander om met het potlood te gaan stemmen. Ge weet niet welk een “foutje in het programma kan “geslopen” zijn. Bvb: Om de 10 stemmen is de volgende stem automatisch een stem voor een bepaalde partij. Wie gaat dat foutje zien? Mijn stembrief steek ik zelf in de bus. Bij de telling zijn er getuigen genoeg. In da kaske ziet niemand iets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Deze emigranten stemmen op de ambassades, en mogen zelf kiezen in welke proinciale kieskring of arrondissement hun stem geregistreerd wordt. De stemming gebeurt met potlood en papier. Blijkt dat de meesten van deze emigranten Franstalig zijn, welstellend, en dus vooral voor de MR stemmen. Bovendien laten de meesten zich registreren in B-H-V. Hun stemmen - vooral dus Franstalige MR stemmen - worden door Michel opgeteld in een kanton van B-H-V. Dat moet in een kanton zijn waar nog met potlood en papier wordt gestemd. Michel koos in 2003 het kanton Lennik, een kanton met weinig Franstalige stemmen. Plots haalden de Franstalige partijen daar een stuk meer dan 10%. Michel wil dat truukje in 2007 nog eens proberen. Maar dat lukt niet als gans B-H-V electronisch gaat stemmen. Dus daarom wordt er nog steeds met potlood en papier gestemd. Om de Franstalige stemmen in één van deze kantons flink op te voeren. Juist of juist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mooie poging.
Maar dat is niet het antwoord dat ik zoek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nee, Patriot, het is geen slecht "volk". De Franstaligen zijn niet slecht omdat ze Waal zijn hé.
Maar Bon, Ik geef Ulle nog tot 13u om de oplossing te vinden. Dan start ik een nieuw comm.Quisje |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens ben ik ook voorstander van de herinvoering van de papieren stem over heel het land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Antwoord:
Bij electronisch stemmen verschijnen er een aantal richtlijnen op het schem. In het Nederlands. Niet alle Franstaligen begrijpen voldoende Nederlands om dit tot een goed einde te brengen. Daarom trachten de Franstaligen het stemmen met pollood en papier zolang mogelijk instand te houden. aangezien dit niet overal lukt moeten ze folders zoals deze hieronder maken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden er toch mensen bestaan die tegen België zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs onze 'Vlaamsvriendelijke' Bubbeltjes staan er zo te zien niet van te kijken. Voor hen kan de Vlaamse rand maar beter zo snel mogelijk bij Brussel worden ingelijfd, dan valt de respectloosheid van hun liefste broedervolk veel minder op.
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens wel frappant: een franstalige zal steeds vriendelijk groeten, maar als je goedendag zegt tegen een nederlandstalige, dan krijg je vaak een scheve blik... Ik zelf groet steeds in twee talen. Be an example for the world if you wanna change it...
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is wel zever. |