![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie was het ook alweer die hier verkondigde dat de dollar in elkaar zou storten en dat de euro zo sterk was...
![]() De euro bestaat pas 10 jaar en t'is misschien al afgelopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Na alle upheavel van de laatste dagen staat de euro staat nog altijd 35% hoger tov de usd in vgl met 2000...
En trouwens, als de euro in mekaar zou klappen is het toch weer door zwaar georganiseerde speculatie door the usual suspects. Men creeert iets (de eur), om het daarna naar de kloten te helpen zodat er enkelen zeer goed aan kunnen verdienen. Diezelfde enkelen die meehielpen aan de opbouw van de eur (de bankiers), hielpen direct ook mee aan de kiemen voor de vernieling (Goldman Sachs die het budgettair gat van de Grieken mee hielp verdoezelen), en passeren zoals altijd twee keer langs de kassa. Dat is waar het echt op aan komt en waar het echt zou moeten over gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, de euro is een politiek project. Er is natuurlijk wel een reeël economische basis voor maar een andere basis van de euro is meer ideologisch en politiek. Het gaat hier om het historische project van de eenmaking van Europa. Welke van de 2 fundamenten is het zwakste? De economische of politieke? Ik denk dat aan de economische basis niet veel scheelt. die is nu niet zwakker dan pakweg 10 jaar geleden toen de euro ingevoerd werd. De echte zwakte kan weleens vanuit de politieke hoek komen. Hoe je het draait of keert, er is nog altijd geen "europese ideologie", een eengemaakte europese geest, of zelfs maar een sterk verbonden gevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Maar ik heb me altijd afgrvraagd. Jij bent toch zelf van Europa. Jij bent toch Europees?
Waarom dan altijd zo pro-amerikaan? pro-amerikaan zijn hoeft op zich niet slecht te zijn, maar dit leidt bij jou toch wel tot anti-europese sentimenten. hoe komt dat eigenlijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef daar niet voor op te passen, indien blijkt dat ik mis was zal ik dit als eerste hier ook toegeven. Ik heb daar geen probleem mee, anderen blijkbaar wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terechte kritiek...daar heb ik geen problemen mee, maar zoals dikwijls gebeurt hier op dit forum is iedereen tegen veralgemening behalve als het om amerikanen gaat, dan mag het volgens sommigen. Amerikanen zijn niet allemaal hersenloze soldaten, schiet-grage burgers, domme dweilen, vette mc donalds eters,... deze zitten er idd tussen, maar zo zijn er ook Belgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik heb stevig belegd in de dollar toen die laag stond dus nu kan ik mijn winst nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen zien.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom kom, jij doet niet anders dan propaganda spuien op dit forum en fulmineren tegen alles en iedereen die eens een negatief bericht schrijft over de USA. Dat u ondertussen vaak niet weet waarover u praat is ook meer dan duidelijk. De dollar is helemaal niet sterk, de EURO kent gewoon een dipje, maar die komt er wel uit. De dollar heeft veel grotere fundamentele problemen dan de EURO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is echt geen reden om in een van die munten enig vertrouwen te stellen. Er is een reusachtige inflatie aan de gang die nog niet voelbaar is als grote prijsstijgingen, maar een explosie van de consumptieprijzen is op middellange termijn in het hele Westen onafwendbaar.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef dan eens een vb...
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon een dipje ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda Dus ja, uw bericht is een schoolvoorbeeld van propaganda. |
|
![]() |
![]() |