Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2011, 21:29   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Afvallige moslima's in het nauw: alweer racisme ?

Ik vond deze docu nogal shockerend om het grove taalgebruik en de soms zeer gespannen, bijna agressieve sfeer die er heerste.
Ik ben toch echt blij dat die Tattoo-chick mijn dochter niet is, maar ik zou haar daar niet voor mishandelen of uitschelden.
Als het woord negers vraag ik me af of wie hier niet te doen hebben met onvervalst racisme. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik blij ben dat mijn dochter niet met deze jongens omgaan, niet om hun kleur, maar ik denk dat hun sociale achtergrond niet pluis is.
Vraag me af of Uitzending gemist wel in België te ontvangens is, andersom gaat dat namelijk niet.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afle...-s-in-het-nauw
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 23:29   #2
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik vond deze docu nogal shockerend om het grove taalgebruik en de soms zeer gespannen, bijna agressieve sfeer die er heerste.
Ik ben toch echt blij dat die Tattoo-chick mijn dochter niet is, maar ik zou haar daar niet voor mishandelen of uitschelden.
Als het woord negers vraag ik me af of wie hier niet te doen hebben met onvervalst racisme. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik blij ben dat mijn dochter niet met deze jongens omgaan, niet om hun kleur, maar ik denk dat hun sociale achtergrond niet pluis is.
Vraag me af of Uitzending gemist wel in België te ontvangens is, andersom gaat dat namelijk niet.

Ja het filmpje is te zien met deze link.
Ik vond het gewoon hallucinant. Dat dergelijke toestanden kunnen bestaan in een modern vooruitstrevend Westers land, dat is gewoon surreëel.
Ik ben blij dat het de Marokkaanse meisjes zelf zijn, op straat, in hun eigen omgeving die aan het woord komen. Als een autochtoon die verhalen zou vertellen, werd hij meteen als racist gedoodverfd en voor leugenaar of overdrijver uitgemaakt.
Veelbetekend zijn de woorden van die 12-jarige jongen in het laatste deel van het filmpje als hij zegt dat hij ze zou slaan als hij zo'n zuster had en dat zijn vader haar zou "killen" maar ook dat hij met een Westers meisje wil trouwen en haar moslima wil maken. Dat zijn woorden waarover wij hier eens serieus moeten nadenken! Die macho-houding moet in de scholen aangepakt worden, die jongens moeten eindelijk leren dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn.
De verhalen van de meisjes zelf zijn schrijnend en triestig. Hoe is het mogelijk dat die kinderen niet efficiënter kunnen geholpen worden!
Oud 13 juli 2011, 23:33   #3
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Het zijn wel lelijke wijven , de meesten ...Die Tara, die Tattoochick...Amai, ze mogen ze houden , de Marrokkanen, of de negers, die die meisjes toch zo graag zien blijkbaar. Ik vind ook dat het stadsbeeld er afschuwelijk " vreemd " uitziet. Als dat het huidige ( en toekomstige ! ) Nederland is ?!
Echt deprimerend...
Dit gezegd zijnde , ik beklaag die meisjes. Het moet niet gemakkellijk zijn voor hen.

Laatst gewijzigd door den dinges : 13 juli 2011 om 23:35.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 00:14   #4
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vond het gewoon hallucinant. Dat dergelijke toestanden kunnen bestaan in een modern vooruitstrevend Westers land, dat is gewoon surreëel.
Ik ben blij dat het de Marokkaanse meisjes zelf zijn, op straat, in hun eigen omgeving die aan het woord komen. Als een autochtoon die verhalen zou vertellen, werd hij meteen als racist gedoodverfd en voor leugenaar of overdrijver uitgemaakt.
Veelbetekend zijn de woorden van die 12-jarige jongen in het laatste deel van het filmpje als hij zegt dat hij ze zou slaan als hij zo'n zuster had en dat zijn vader haar zou "killen" maar ook dat hij met een Westers meisje wil trouwen en haar moslima wil maken. Dat zijn woorden waarover wij hier eens serieus moeten nadenken! Die macho-houding moet in de scholen aangepakt worden, die jongens moeten eindelijk leren dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn.
De verhalen van de meisjes zelf zijn schrijnend en triestig. Hoe is het mogelijk dat die kinderen niet efficiënter kunnen geholpen worden!
Precies.
Ik zei het net al in een ander topic, maar wil het hier nog eens herhalen:

Als je toch ziet wat ze elkaar, tot en met hun bloedeigen familie zelfs, in naam van hun geloof al aandoen, dan kun je zelf wel bedenken wat dat geloof voor jou en mij in petto heeft.

Dat is zeer zeker iets om serieus over na te denken.
Oud 14 juli 2011, 02:31   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het zijn wel lelijke wijven , de meesten ...Die Tara, die Tattoochick...

Dit gezegd zijnde , ik beklaag die meisjes. Het moet niet gemakkellijk zijn voor hen.
gaat ovre hetinnerlijk , niet uitrlijke
Ikrespekteeer hun keuze ,zij komenaar buitn als hunzelf ,
hetzij alsprotest of zijn/voelen zixhzelf !!
NIEMAND heeeft rechthen bijeeen t kloppen (eendrwelke reden) !!!!
Vooor mij: enige echt verschiltusse man & vrouw ,
vrouw (waneeer zwanger) draagt 9 maaande (een) kind[eren] !!!!
Willlen zijalleenwonen , hun vrijheid !!!!
Willlen zij trouwe/samenwonen met iemanndvan wiezij houden , hun vrijheid !!!!

btw: Ik hadat filmpke aleeerder gezien !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 14 juli 2011 om 02:32.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 02:35   #6
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Heb het eerder al eens gezien. Best problematische families. Kom je overal tegen, helaas en met een religieuze dekmantel is het alleen erger.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 08:16   #7
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn wel lelijke wijven , de meesten ...Die Tara, die Tattoochick...Amai, ze mogen ze houden , de Marrokkanen, of de negers, die die meisjes toch zo graag zien blijkbaar. Ik vind ook dat het stadsbeeld er afschuwelijk " vreemd " uitziet. Als dat het huidige ( en toekomstige ! ) Nederland is ?!
Echt deprimerend...
Sorry hoor maar wat maakt dat uit of ze nu lelijk of dik zijn?
Het gaat om 't principe, zowel voor die marokkaanse mannen als bij mij.
Voor die gasten is het "dochter/zus binnen en vroom zijn, we zullen wij wel in het rondvogelen, maar jij niet"

En in mijn ogen is het : elk heeft het recht om te doen en denken wat ze wil. Ook een vrouw.
En dat die chicks vol tattou's staan is best te begrijpen. Hoeveel tieners lieten zich hier een 20 jaar geleden tattoueren om zich af te zetten tegen hun ouders/omgeving.

Dit zijn vrouwen met ballen, waar veel mannen aangaande moed en durf nog wat van kunnen leren.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 08:47   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
De houding van de mannen in een gezin/familie is een obstakel voor de emancipatie van moslimvrouwen of nog beter ex-moslim vrouwen. Wel vind ik deze meiden wel erg "losgeslagen".
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 09:07   #9
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Precies.
Ik zei het net al in een ander topic, maar wil het hier nog eens herhalen:

Als je toch ziet wat ze elkaar, tot en met hun bloedeigen familie zelfs, in naam van hun geloof al aandoen, dan kun je zelf wel bedenken wat dat geloof voor jou en mij in petto heeft.

Dat is zeer zeker iets om serieus over na te denken.
zeker en vast. Wat we zagen is het nieuwe straatbeeld, we gaan helemaal geen andere richting uit.
Laat de linkerkant maar rustig verderslapen, deden ze in 1935 ook.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 15:12   #10
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Sorry hoor maar wat maakt dat uit of ze nu lelijk of dik zijn?
Het gaat om 't principe, zowel voor die marokkaanse mannen als bij mij.
Voor die gasten is het "dochter/zus binnen en vroom zijn, we zullen wij wel in het rondvogelen, maar jij niet"

En in mijn ogen is het : elk heeft het recht om te doen en denken wat ze wil. Ook een vrouw.
En dat die chicks vol tattou's staan is best te begrijpen. Hoeveel tieners lieten zich hier een 20 jaar geleden tattoueren om zich af te zetten tegen hun ouders/omgeving.

Dit zijn vrouwen met ballen, waar veel mannen aangaande moed en durf nog wat van kunnen leren.
Ik zei ook al dat het niet makkellijk moet zijn voor die meisjes. Ik heb ook niks tegen tattoos's.
Maar al bij al, vrijgevochten of niet, ben ik die meisjes, en hun broers, vaders en heel de rest van het zottekesspel, liever kwijt dan rijk.
Als ze nu toch blijven, is het goed dat ze in opstand komen tegen hun patriarchen & dwingende religie.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 15:24   #11
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei ook al dat het niet makkellijk moet zijn voor die meisjes. Ik heb ook niks tegen tattoos's.
Maar al bij al, vrijgevochten of niet, ben ik die meisjes, en hun broers, vaders en heel de rest van het zottekesspel, liever kwijt dan rijk.
Als ze nu toch blijven, is het goed dat ze in opstand komen tegen hun patriarchen & dwingende religie.
We verstaan mekaar.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 15:42   #12
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond deze docu nogal shockerend om het grove taalgebruik en de soms zeer gespannen, bijna agressieve sfeer die er heerste.Ik ben toch echt blij dat die Tattoo-chick mijn dochter niet is, maar ik zou haar daar niet voor mishandelen of uitschelden.

Alweer véélbetekend is de afwezigheid van onze forumlinkies in deze draad...zo zie je maar dan enkel één bepaald soort flets racisme hun degouteerd...geen woord over het 100% raszuivere racisme in de ghetto wijken van hun beschermelingen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 15:43   #13
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ze zei dat ze op 'Niggers' valt. Dat is toch geen racisme ? Dat is het gebruik van een woordje dat 'foei' wordt beschouwd en waar ik o.a. niet wakker van lig. Het is ook zo dat Negers met een Marokkaanse vrouw walging opwekken. Eigenlijk komt dit ook bij ons voor, alleen gedragen we ons wel minder agressief wanneer het voorvalt. Dat is dan weer wel racisme, maar wel een volkomen begrijpbaar racisme helaas.

Nu ben ik wel politiek incorrect, maar ik vind mezelf minder racistisch dan minstens 50% van de autochtonen, juist omdat ik onder ogen durf zien hoe Negers bekeken worden in de wereld.
Oh ja, dit is ook een leuk filmpje.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 juli 2011 om 16:00.
Oud 14 juli 2011, 16:49   #14
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ze zei dat ze op 'Niggers' valt. Dat is toch geen racisme ? Dat is het gebruik van een woordje dat 'foei' wordt beschouwd en waar ik o.a. niet wakker van lig. Het is ook zo dat Negers met een Marokkaanse vrouw walging opwekken. Eigenlijk komt dit ook bij ons voor, alleen gedragen we ons wel minder agressief wanneer het voorvalt. Dat is dan weer wel racisme, maar wel een volkomen begrijpbaar racisme helaas.

Nu ben ik wel politiek incorrect, maar ik vind mezelf minder racistisch dan minstens 50% van de autochtonen, juist omdat ik onder ogen durf zien hoe Negers bekeken worden in de wereld.
Oh ja, dit is ook een leuk filmpje.
Ik ben helemaal niet racistisch, ik gebruik hoogstens stereotypes zoals in de filmpjes..
Oud 14 juli 2011, 16:52   #15
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet racistisch, ik gebruik hoogstens stereotypes zoals in de filmpjes..
Negers wekken afkeer op. Als ik met een Negerin over straat zou durven lopen zouden mensen bijna luidop denken: 'Ziet em dare. Ziet em dare. Da's ene me een importbruid.' (sic, inclusief dialect).
Oud 14 juli 2011, 17:41   #16
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zeker en vast. Wat we zagen is het nieuwe straatbeeld, we gaan helemaal geen andere richting uit.
Laat de linkerkant maar rustig verderslapen, deden ze in 1935 ook.
Gelukkig hadden we in die tijd de rechterkant om ons te wijzen op het dreigende gevaar. Of wacht ...

Neville Chamerlain was trouwens lid van de conservatives, toch moeilijk links te noemen. Hendrikus Colijn was al evenmin links. Historische parallellen kunnen leuk zijn, maar dan moeten ze wel ergens op slaan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 17:49   #17
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gelukkig hadden we in die tijd de rechterkant om ons te wijzen op het dreigende gevaar. Of wacht ...

Neville Chamerlain was trouwens lid van de conservatives, toch moeilijk links te noemen. Hendrikus Colijn was al evenmin links. Historische parallellen kunnen leuk zijn, maar dan moeten ze wel ergens op slaan.
Akkoord,deze reactie heeft Circe zelf gezocht met haar 'vergelijking'..

En nu even een reactie op het verbaal en fysiek racisme en de kinder- vrouwenmishandeling onder die arme migrantengroepen..Rob 'klop' typetjes bestaan blijkbaar in het kwadraat aan de 'overkant'
Oud 14 juli 2011, 17:54   #18
Steve_M

Standaard

Citaat:
Akkoord,deze reactie heeft Circe zelf gezocht met haar 'vergelijking'..

En nu even een reactie op het verbaal en fysiek racisme en de kinder- vrouwenmishandeling onder die arme migrantengroepen..Rob 'klop' typetjes bestaan blijkbaar in het kwadraat aan de 'overkant'
Uiteraard bestaan die. Ze zijn zelfs bijzonder talrijk. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat ontkennen.
Oud 14 juli 2011, 18:11   #19
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Uiteraard bestaan die. Ze zijn zelfs bijzonder talrijk. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat ontkennen.
Wat niet zo talrijk is zijn de klachten tegen racistisch, mishandelend en discriminerend allochtoon gedrag...terwijl dit beduidend hoger is dan bij de 'witte' provinciaal..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 juli 2011 om 18:12.
Oud 14 juli 2011, 18:16   #20
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat niet zo talrijk is zijn de klachten tegen racistisch, mishandelend en discriminerend allochtoon gedrag...terwijl dit beduidend hoger is dan bij de 'witte' provinciaal..
Je zou intussen al wel mogen weten dat ik de hele racismewetgeving een draak van een wet vind. Als het gaat over mishandeling, ligt het probleem nogal dikwijls bij vrouwen die geen klacht willen neerleggen, dat is trouwens ook zo bij autochtone vrouwen. Wat wel pakken beter zou kunnen is hoe dergelijke misdrijven bestraft worden als er toch een klacht wordt ingediend. Dat mag/moet pakken strenger. Geldt trouwens niet alleen voor intrafamiliaal geweld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be