Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2004, 10:52   #1
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor vele Vlaams-nationalistische politici steeds zeggen dat we ons geld niet moeten weg geven en blablabla
Zou het misschien eerst al niet aangwezen zijn om aan de Walen (vreindelijk) te vragen naar meer transparantie? Ik zou wel eens precies willen weten waar al het geld dat ze van ons toegestopt krijgen naartoe gaat.
Zonder die transparantie zal ik de geldtransfers naar het Zuiden van het land nooit kunnen goedkeuren.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 22:33   #2
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Tja, door de regionaliseringen is transparantie zeer moeilijk te bekomen...

De énige manier om een echte eerlijke transparantie te bekomen, is een nationaal beheer met nationale statistieken, het geld dat van het nationale niveau komt en de verantwoordingen die nationaal moeten worden afgelegd...

kortom, slechts te bekomen door B.U.B. te stemmen.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 09:59   #3
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik hoor vele Vlaams-nationalistische politici steeds zeggen dat we ons geld niet moeten weg geven en blablabla
Zou het misschien eerst al niet aangwezen zijn om aan de Walen (vreindelijk) te vragen naar meer transparantie? Ik zou wel eens precies willen weten waar al het geld dat ze van ons toegestopt krijgen naartoe gaat.
Zonder die transparantie zal ik de geldtransfers naar het Zuiden van het land nooit kunnen goedkeuren.
Niet alleen Vlaamsnationale politici stellen de transfers in vraag.
Ook Degucht en Vandenbroucke zeggen heel voorzichtig en vriendelijk dat er iets moet aan gedaan worden.
Degucht sprak erover met Di Rupo en Laurette. Hij werd uitgescholden.
Vandenbroucke was voorzichtig van plan iets te doen aan de misbruiken in de soiale zekerheid in Wallonië.
Hij werd door zijn partijgenoten van de PS onmiddellijk aan de deur gezet.
We zullen nu eens zien wat de CD&V-NVA ervan bakt.
Als het VB als stok achter de deur stevig genoeg is zullen ze er op den duur wel iets moeten aan doen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 10:23   #4
ÞjóðríkR
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar ÞjóðríkR Stuur een bericht via MSN naar ÞjóðríkR Stuur een bericht via Yahoo naar ÞjóðríkR
Standaard

Citaat:
Zoû het misschien eerst al niet aangewezen zijn om aan de Walen (vriendelijk) te vragen naar meer transparantie? Ik zou wel eens precies willen weten waar al het geld dat ze van ons toegestopt krijgen naartoe gaat.
Naar 't schijnt gaat er de helft van de € 10.000.000.000 naar hun bodemloze sociale zekerheid (gisteren gehoord in het einddebat).
De andere € 5.000.000.000 weet ik ook niet.
Wel vreemd dar er zelfs met die 5 miljard extra nog zoveel armoede is en er niets echt opgelost geraakt.

En vriendelijk vragen blijkt niet te werken. Het is ons geld, we zouden bijgod toch wel kunnen EISEN dat we de bestemming kennen! 't Wordt tijd dat niet enkel de (echte) Vlaamse partijen met de vuist op tafel slaan maar ook Di Rupo's schoothondjens. Hij mag al blîj zijn dat hij het pertang nog krijgt.
(ik bedoel dus, niet lief vragen of ze het alstublieft mogen weten s'il vous plaît maar als één blok samen het probleem terug uit de doofpot trekken.

Kan iemand mij trouwens zeggen wat de jaarlijkse begroting is van de Federale, de Vlaamse en de Waalse Regering? Het is maar, ik weet niet goed of op zo'n grote schaal 10 miljard enorm veel is, redelijk of een toch niet zo grote kruimel...
ÞjóðríkR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 12:20   #5
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Þjóðr�*kR
Citaat:
Zoû het misschien eerst al niet aangewezen zijn om aan de Walen (vriendelijk) te vragen naar meer transparantie? Ik zou wel eens precies willen weten waar al het geld dat ze van ons toegestopt krijgen naartoe gaat.
Naar 't schijnt gaat er de helft van de € 10.000.000.000 naar hun bodemloze sociale zekerheid (gisteren gehoord in het einddebat).
De andere € 5.000.000.000 weet ik ook niet.
Wel vreemd dar er zelfs met die 5 miljard extra nog zoveel armoede is en er niets echt opgelost geraakt.
En vriendelijk vragen blijkt niet te werken. Het is ons geld, we zouden bijgod toch wel kunnen EISEN dat we de bestemming kennen! 't Wordt tijd dat niet enkel de (echte) Vlaamse partijen met de vuist op tafel slaan maar ook Di Rupo's schoothondjens. Hij mag al blîj zijn dat hij het pertang nog krijgt.
(ik bedoel dus, niet lief vragen of ze het alstublieft mogen weten s'il vous plaît maar als één blok samen het probleem terug uit de doofpot trekken.
Kan iemand mij trouwens zeggen wat de jaarlijkse begroting is van de Federale, de Vlaamse en de Waalse Regering? Het is maar, ik weet niet goed of op zo'n grote schaal 10 miljard enorm veel is, redelijk of een toch niet zo grote kruimel...
Inderdaad : [size=6]als één Blok[/size]
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 18:57   #6
ÞjóðríkR
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar ÞjóðríkR Stuur een bericht via MSN naar ÞjóðríkR Stuur een bericht via Yahoo naar ÞjóðríkR
Standaard

Ik heb net een Oostenrijkse politicus horen zeggen (op het VRT-nieuws) dat de EU jaarlijks € 30 miljard uitgeeft.
Daar is de Vlaamse transfer dus 33% van!
ÞjóðríkR is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be