Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 12:01   #1
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard Indien er ... een regering komt ...

Wat ik me afvraag ...

NVA kan haar maagdelijkheid en rechtlijnigheid nu behouden.

CD&V kan een premier en een vice loskrijgen plus misschien zelfs de deal dat grote delen van de komende hervormingen pas bekend worden gemaakt en uitgevoerd na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 om op die manier ( tot dan ) te kunnen liegen dat zij toegevingen en redelijkheid hebben losgekeuterd bij de Franstaligen. Dit is de totale afgang op korte termijn vermijden en hopen dat de kiezer het tegen 2018 ( volgende verkiezingen rond de burgemeester en schepenpostjes , oftewel de echte machtsbasis van de CVP ) vergeten zal zijn.

Wat zal er dan nog gebeuren ?

Ik denk dat ALS de cd&v gaat onderhandelen ze niet anders meer zullen kunnen dan in een regering te stappen, als er verkiezingen komen dan worden ze afgestraft wegens doorpraten toen NVA dat niet deed. VLD idem. Dat wil zeggen dat er zowieso een ( erg slechte ) regering zal komen omdat mislukken voor de Flamands de service die doorpraten geen valabele optie is. Die zullen extreem zwak staan.

Zal dit ook invloed hebben op de Vlaamse regering ? Zal nva er uit stappen of druk zetten op de coalitiepartners ? Of zullen ze er uit worden gezet en vervangen door de VLD ? Je zou kunnen zeggen dat Peeters dit niet zal slikken, maar is dit wel zo ? Die zou je toch kunnen paaien met een vetpot ( oh sorry ... ministerportefeuille ) op federaal vlak ? Of zou die dat niet slikken ?

Wat denken jullie ?

mvg. Sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 17 juli 2011 om 12:02.
UFSIA is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:21   #2
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Wat ik me afvraag ...

NVA kan haar maagdelijkheid en rechtlijnigheid nu behouden.

CD&V kan een premier en een vice loskrijgen plus misschien zelfs de deal dat grote delen van de komende hervormingen pas bekend worden gemaakt en uitgevoerd na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 om op die manier ( tot dan ) te kunnen liegen dat zij toegevingen en redelijkheid hebben losgekeuterd bij de Franstaligen. Dit is de totale afgang op korte termijn vermijden en hopen dat de kiezer het tegen 2018 ( volgende verkiezingen rond de burgemeester en schepenpostjes , oftewel de echte machtsbasis van de CVP ) vergeten zal zijn.

Wat zal er dan nog gebeuren ?

Ik denk dat ALS de cd&v gaat onderhandelen ze niet anders meer zullen kunnen dan in een regering te stappen, als er verkiezingen komen dan worden ze afgestraft wegens doorpraten toen NVA dat niet deed. VLD idem. Dat wil zeggen dat er zowieso een ( erg slechte ) regering zal komen omdat mislukken voor de Flamands de service die doorpraten geen valabele optie is. Die zullen extreem zwak staan.

Zal dit ook invloed hebben op de Vlaamse regering ? Zal nva er uit stappen of druk zetten op de coalitiepartners ? Of zullen ze er uit worden gezet en vervangen door de VLD ? Je zou kunnen zeggen dat Peeters dit niet zal slikken, maar is dit wel zo ? Die zou je toch kunnen paaien met een vetpot ( oh sorry ... ministerportefeuille ) op federaal vlak ? Of zou die dat niet slikken ?

Wat denken jullie ?

mvg. Sint ignacius
Ik denk dat het federale Peeters helemaal niet interesseert. Peeters heeft ook al afscheid van België genomen, alleen zijn partij nog niet helemaal!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:24   #3
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Wou ik ook just zeggen; ik denk niet dat Kris Peeters een Letermeke gaat doen en van de MP van VL verandert in de federale schoothond van de FR
Fj9lnir is offline  
Oud 17 juli 2011, 13:25   #4
freelancer
Banneling

Standaard

Wat ik denk dat is dat - als de CD&V in de regering stapt er tussen de 3 'Vlaamse' partijen die hiervan deel zullen uitmaken... een feitelijk cordon rond de N-VA zal gelegd worden... en dit zowel federaal, gewestelijk en gemeentelijk vlak...

Maar ik kan me natuurlijk vergissen..
freelancer is offline  
Oud 17 juli 2011, 16:20   #5
steven44
Schepen

Standaard

dat ziet u helemaal juist , het za ook zo gebeuren
steven44 is offline  
Oud 17 juli 2011, 16:29   #6
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat ik denk dat is dat - als de CD&V in de regering stapt er tussen de 3 'Vlaamse' partijen die hiervan deel zullen uitmaken... een feitelijk cordon rond de N-VA zal gelegd worden... en dit zowel federaal, gewestelijk en gemeentelijk vlak...

Op zich houdt het geen probleem in om een cordon, al dan niet feitelijk of onfeitelijk, te leggen rondom het NV-A.

Beeld je in dat het NV-A zijn gang gaat.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 17 juli 2011, 16:33   #7
steven44
Schepen

Standaard

wel dat is toch goed dat nva zijn gang gaat
steven44 is offline  
Oud 17 juli 2011, 16:34   #8
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Het eerste dat gaat gebeuren is dat de 3 niet-burgemeesters hun nieuwe prerogatieven gaan gebruiken om benoemd te worden (hetgeen zal gebeuren) en dat zij en de 3 andere faciliteitenburgemeesters de Vlaamse regering zullen uitdagen door zo veel mogelijk het "Francofone karakter" van hun gemeente in de verf te zetten en daarnaast alle Nederlandstalige culturele initiatieven in de grond te boren.

Brussel zal ook niet lang talmen om zich te beginnen moeien in alle Vlaamse gemeenten waar de R0 doorloopt. De eis om de heizel parkings die op het grondgebied van Grimbergen liggen, aan te hechten aan Brussel bijvoorbeeld zie ik zó weer aankomen. Maar dit keer gesteund door het regeringsprogramma van EDR.

Het gaat er ongetwijfeld stuiven op communautair vlak als in de hoogdagen van de lokettenkwestie of Voeren. Als het 14 maanden geduurd heeft om die regering te vormen zal ze het IMO maar een fractie van die tijd uithouden.
Zucht is offline  
Oud 17 juli 2011, 16:35   #9
steven44
Schepen

Standaard

denkt u, ik denk dat ze gewoon de franstaligen hun zin gaan geven om toch maar enkel te kunnen regeren
steven44 is offline  
Oud 17 juli 2011, 16:51   #10
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

Voor de rest alles goed? Denk jij nu echt dat er een cordon rond de NVA kan komen? Je weet toch wat er gebeurd is toen ze het VB hebben veroordeeld met valse rechters enzo?

Dus als ze in één keer de NVA aan 60% willen helpen, dan doen ze dat maar. Ik zal schuddebuiken van het lachen, en heel de NVA met mij. Zeg dan maar al dag met je handje aan dit achterlijk landje, want dan is er niuks dat ons nog tegen,houd om artikel 1 tot uitvoer te brengen.

Maw: je vergist je iets meer een klein beetje...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 juli 2011, 17:08   #11
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik denk dat het federale Peeters helemaal niet interesseert. Peeters heeft ook al afscheid van België genomen, alleen zijn partij nog niet helemaal!
Van naïviteit gesproken zeg. Peeters is net als 99% van de politici een opportunist, dus als hij een beter jobke met vooral meer aanzien kan krijgen zoals minister van buitenlandse zaken dan pakt hij dat toch zeker.

Laatst gewijzigd door speurneus : 17 juli 2011 om 17:14.
speurneus is offline  
Oud 17 juli 2011, 17:18   #12
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Dus als ze in één keer de NVA aan 60% willen helpen, dan doen ze dat maar. Ik zal schuddebuiken van het lachen, en heel de NVA met mij. Zeg dan maar al

..
Mijne glazen bol zegt mij dat het eerder 160% zal zijn.
speurneus is offline  
Oud 17 juli 2011, 18:12   #13
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Van naïviteit gesproken zeg. Peeters is net als 99% van de politici een opportunist, dus als hij een beter jobke met vooral meer aanzien kan krijgen zoals minister van buitenlandse zaken dan pakt hij dat toch zeker.
Denk je nu echt dan premier worde van een zieltogend gebied lucratiever is dan minister-president blijven van een opkomende natie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 18:13   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
premier van België is geen beter jobke dan minister-president van Vlaanderen.
Oud 17 juli 2011, 18:22   #15
steven44
Schepen

Standaard

nva zal blijven stijgen
steven44 is offline  
Oud 17 juli 2011, 18:33   #16
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
premier van België is geen beter jobke dan minister-president van Vlaanderen.
Zie maar wat er van 'coming man' Leterme is geworden toen hij de sprong waagde
Fj9lnir is offline  
Oud 17 juli 2011, 18:51   #17
steven44
Schepen

Standaard

geen van de twee
steven44 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be