![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koning vraagt meer aandacht voor gehandicapten.
Hij kan ze steunen met een gedeelte van zijn persoonlijke inkomsten en als hij een half miljoen van de jaarlijkse dotatie aan Fabiola en de rest van zijn familie vraagt, kan hij al een heel eind opschieten met de steun i.p.v. aandacht aan de gehandicapten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koning moet zijn bakkes houden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind ook dat gehandicapten ondersteund mogen worden maar het mag niet té worden.
Bij Delhaize bijvoorbeeld zijn er 4 parkings voor gehandicapten, waarvan er 3 nooit gebruikt worden. En inderdaad, de koning moet zijn bakkes houden. Die achterbakse feeks van Mathilde irriteert me ook zwaar, vrijgevig zijn met andermans geld is gemakkelijk.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Gezinnen met een gehandicapte in de familie hebben het inderdaad een pak zwaarder, en niet alleen financieel.
Of er op sommige plaatsen teveel gehandicaptenparkings zijn kan ik niet beoordelen, maar ik kan u verzekeren dat het heel frustrerend is voor mensen met bijv. een gehandicapt kind, als die parkings altijd bezet zijn door mensen zonder gh-parkeerkaart. Ge kunt zeggen, wat is dat nu die 20 meter extra lopen, maar in een al veel stresserendere alledag ook nog eens bv. een zware autist die ook nog half mank is, 2x 20m extra moeten voortslepen is geen pretje. Dan is het een hele opluchting voor die mensen om tenminste vlak bij den ingang te kunnen parkeren. Goed opgemerkt dat de keunink inderdaad maar beter wat van zijn eigen fortuin afgeeft als 'goei voorbeeld' aan de Natie. Wat doet dien eigenlijk met zijn geld behalve boten kopen en andere overbodige lux?
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij begint te panikeren voor zijn zonen zeker?
Die zijn minstens allebei sociaal gehandicapt. Bovendien is er wat mis met hun verstandelijk vermogen en staan hun poten averechts. Laatst gewijzigd door Garry : 19 juli 2011 om 00:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De koning stijgt terug in mijn achting.
Het is ho zo gemakkelijk om op invaliden en chronisch zieken te kappen indien je zelf (nog) gezond bent. Het zijn hier altijd dezelfde gefrustreerde clowns die over dit punt belachelijke praat verkopen. Wat die parkings betreft, deze zijn in verhouding met het aantal andere parkings en in verhouding met invaliden welke Vlaanderen heeft. Ik heb het in een andere topic reeds aangehaald, na de allochtonen (dit probleem is zowat door iedere partij aangekaart) begint men nu op de invaliden te kappen (zogenaamd de onproductieven) Deze kritiek komt vooral uit 1 hoek en meestal zijn het dan nog analfabeten Wees blij dat je gezond bent - denk hier aan : gezondheid is het enigste wat je in onze wereld NIET kan kopen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Wat de parkings voor invaliden betreft kan men klagen, maar dat is de essentie niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Het beleid in België laat zwaar te wensen over. Op het gebied van arbeidstrajectbegeleiding en begeleiding voor beschut wonen zijn de wachtlijsten enorm lang en zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Er wordt veel te weinig gedaan om vooral de lichter gehandicapten in te schakelen in de normale arbeidscircuits.
Ik heb er persoonlijk ervaring mee en het is soms hemeltergend hoeveel papierwerk en wachttijd er te pas komt bij het aanvragen van een enkele maatregel...
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gehandicapt ben ik niet (dat is spijtig genoeg niet te genezen) maar wel chronisch ziek, en val buiten het systeem dus moet alles zelf betalen. Gelukkig zijn er behandelingen dus binnen een jaar zou ik vermoedelijk beter zijn, maar het gaat hier om zo'n 5-600eu per maand (gedurende 2 jaar) alleen al medisch. De meeste zieken die ik ken, kunnen deze behandeling dan ook niet betalen en blijven ziek; ik heb dan al chance dat mijn vader zijn bedrijf goed draait, anders hadden ik of mijn moeder dat nooit kunnen betalen en hadden we ons diep in de schulden moeten steken. Dus de enige optie die ik heb, is juist dat: mijn gezondheid WEL kopen. Zonder geld geen gezondheid. En gelijk ik al zij zijn er inderdaad dingen die niet 'genezen' kunnen worden; maar daarom geldt uw uitspraak nog niet voor 'gezondheid' in het algemeen.
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() en zelf nodigt hij laurent niet uit
hypocriet |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht je nu echt dat die ook maar één seconde denkt aan de mensen in dat apenland? Daar hadden ze in Laken al meer dan 150 jaar de tijd voor, nu is het te laat en moet hij maar zwijgen en zien dat hij met een pensioentje toekomt (als men dan effectieve werkdagen gaat tellen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar kapt er iemand trouwens op zieken en personen met een handicap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |