Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2011, 20:41   #1
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Koning vraagt meer aandacht voor gehandicapten.

Hij kan ze steunen met een gedeelte van zijn persoonlijke inkomsten en als hij een half miljoen van de jaarlijkse dotatie aan Fabiola en de rest van zijn familie vraagt, kan hij al een heel eind opschieten met de steun i.p.v. aandacht aan de gehandicapten
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 20:49   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De koning moet zijn bakkes houden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 21:43   #3
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind ook dat gehandicapten ondersteund mogen worden maar het mag niet té worden.
Bij Delhaize bijvoorbeeld zijn er 4 parkings voor gehandicapten, waarvan er 3 nooit gebruikt worden.

En inderdaad, de koning moet zijn bakkes houden. Die achterbakse feeks van Mathilde irriteert me ook zwaar, vrijgevig zijn met andermans geld is gemakkelijk.
Oud 18 juli 2011, 22:06   #4
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Gezinnen met een gehandicapte in de familie hebben het inderdaad een pak zwaarder, en niet alleen financieel.

Of er op sommige plaatsen teveel gehandicaptenparkings zijn kan ik niet beoordelen, maar ik kan u verzekeren dat het heel frustrerend is voor mensen met bijv. een gehandicapt kind, als die parkings altijd bezet zijn door mensen zonder gh-parkeerkaart.
Ge kunt zeggen, wat is dat nu die 20 meter extra lopen, maar in een al veel stresserendere alledag ook nog eens bv. een zware autist die ook nog half mank is, 2x 20m extra moeten voortslepen is geen pretje. Dan is het een hele opluchting voor die mensen om tenminste vlak bij den ingang te kunnen parkeren.

Goed opgemerkt dat de keunink inderdaad maar beter wat van zijn eigen fortuin afgeeft als 'goei voorbeeld' aan de Natie. Wat doet dien eigenlijk met zijn geld behalve boten kopen en andere overbodige lux?
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 00:27   #5
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik kan slechts hopen dat u niet op het verkrijgen van een adellijke titel rekent.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 00:31   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hij begint te panikeren voor zijn zonen zeker?
Die zijn minstens allebei sociaal gehandicapt. Bovendien is er wat mis met hun verstandelijk vermogen en staan hun poten averechts.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 juli 2011 om 00:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 02:46   #7
Pin en Puk
Banneling

Standaard

De koning stijgt terug in mijn achting.
Het is ho zo gemakkelijk om op invaliden en chronisch zieken te kappen indien je zelf (nog) gezond bent.

Het zijn hier altijd dezelfde gefrustreerde clowns die over dit punt belachelijke praat verkopen.

Wat die parkings betreft, deze zijn in verhouding met het aantal andere parkings en in verhouding met invaliden welke Vlaanderen heeft.

Ik heb het in een andere topic reeds aangehaald, na de allochtonen (dit probleem is zowat door iedere partij aangekaart) begint men nu op de invaliden te kappen (zogenaamd de onproductieven)

Deze kritiek komt vooral uit 1 hoek en meestal zijn het dan nog analfabeten

Wees blij dat je gezond bent - denk hier aan : gezondheid is het enigste wat je in onze wereld NIET kan kopen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 03:35   #8
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Het is ho zo gemakkelijk om op invaliden en chronisch zieken te kappen indien je zelf (nog) gezond bent. Wees blij dat je gezond bent - denk hier aan : gezondheid is het enigste wat je in onze wereld NIET kan kopen
Ik kan je geruststellen, ik ben gehandicapt en kan dit ook onder je aandacht brengen (dat kost niets), maar daar schieten jij en ik dus niets mee op. Toevallig heb ik mijn rekeningen van het gene ikzelf heb moeten bijdragen, zonder terugbetaling, vanaf februari tot nu, aan medicamenten en ziekenhuiskosten heb uitgegeven samengeteld. Ik zit aan 2848,76 € en er zijn dit jaar nog 6 maanden te gaan. En dit zonder privaat kamer. Vertel mij dus niet dat mijn achting voor al diegenen, die de afbraak van de sociale zekerheid voorstaan en dat zijn alle rechtse partijen, de koning incluis, zou moeten stijgen.
Oud 19 juli 2011, 03:42   #9
subocaj

Standaard

Wat de parkings voor invaliden betreft kan men klagen, maar dat is de essentie niet.
Oud 19 juli 2011, 08:54   #10
Rangzen
Burger

Standaard

Het beleid in België laat zwaar te wensen over. Op het gebied van arbeidstrajectbegeleiding en begeleiding voor beschut wonen zijn de wachtlijsten enorm lang en zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Er wordt veel te weinig gedaan om vooral de lichter gehandicapten in te schakelen in de normale arbeidscircuits.

Ik heb er persoonlijk ervaring mee en het is soms hemeltergend hoeveel papierwerk en wachttijd er te pas komt bij het aanvragen van een enkele maatregel...
Oud 19 juli 2011, 08:56   #11
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wees blij dat je gezond bent - denk hier aan : gezondheid is het enigste wat je in onze wereld NIET kan kopen
Niet altijd. Echter kunnen rijke mensen dikwijlder dure en experimentele behandelingen of operaties betalen die arme mensen niet aankunnen.
Gehandicapt ben ik niet (dat is spijtig genoeg niet te genezen) maar wel chronisch ziek, en val buiten het systeem dus moet alles zelf betalen.
Gelukkig zijn er behandelingen dus binnen een jaar zou ik vermoedelijk beter zijn, maar het gaat hier om zo'n 5-600eu per maand (gedurende 2 jaar) alleen al medisch.
De meeste zieken die ik ken, kunnen deze behandeling dan ook niet betalen en blijven ziek; ik heb dan al chance dat mijn vader zijn bedrijf goed draait, anders hadden ik of mijn moeder dat nooit kunnen betalen en hadden we ons diep in de schulden moeten steken.

Dus de enige optie die ik heb, is juist dat: mijn gezondheid WEL kopen. Zonder geld geen gezondheid.
En gelijk ik al zij zijn er inderdaad dingen die niet 'genezen' kunnen worden; maar daarom geldt uw uitspraak nog niet voor 'gezondheid' in het algemeen.
Oud 19 juli 2011, 08:59   #12
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik kan slechts hopen dat u niet op het verkrijgen van een adellijke titel rekent.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=158000
Oud 19 juli 2011, 09:03   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie wil dat nu, dat is toch zowat de ergste beledeging die ge kunt krijgen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 09:05   #14
born2bewild
Banneling

Standaard

en zelf nodigt hij laurent niet uit
hypocriet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 09:06   #15
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ho zo gemakkelijk om op invaliden en chronisch zieken te kappen indien je zelf (nog) gezond bent.

Het zijn hier altijd dezelfde gefrustreerde clowns die over dit punt belachelijke praat verkopen.

Wat die parkings betreft, deze zijn in verhouding met het aantal andere parkings en in verhouding met invaliden welke Vlaanderen heeft.

Ik heb het in een andere topic reeds aangehaald, na de allochtonen (dit probleem is zowat door iedere partij aangekaart) begint men nu op de invaliden te kappen (zogenaamd de onproductieven)

Wat de koning nu doet en zegt is een onderdeel van een reclamecampagne om te proberen "belgie" nog als een mooie zaak voor te stellen, inclusief het koningshuis waarvan de bevolking nu wel door heeft wat voor een smeerlapperij het eigenlijk is.
Dacht je nu echt dat die ook maar één seconde denkt aan de mensen in dat apenland? Daar hadden ze in Laken al meer dan 150 jaar de tijd voor, nu is het te laat en moet hij maar zwijgen en zien dat hij met een pensioentje toekomt (als men dan effectieve werkdagen gaat tellen ), het geld dat men zal uitsparen kan weer deels gebruikt worden om bv gehandicapten een beter leven te bezorgen. Er staat genoeg gestolen geld op z'n rekeningen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 09:07   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
en zelf nodigt hij laurent niet uit
hypocriet
't Is niet dat het zijne kleine is hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 09:10   #17
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't Is niet dat het zijne kleine is hé...
dat moet ge aan paola vragen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 09:16   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik kan je geruststellen, ik ben gehandicapt en kan dit ook onder je aandacht brengen (dat kost niets), maar daar schieten jij en ik dus niets mee op. Toevallig heb ik mijn rekeningen van het gene ikzelf heb moeten bijdragen, zonder terugbetaling, vanaf februari tot nu, aan medicamenten en ziekenhuiskosten heb uitgegeven samengeteld. Ik zit aan 2848,76 € en er zijn dit jaar nog 6 maanden te gaan. En dit zonder privaat kamer. Vertel mij dus niet dat mijn achting voor al diegenen, die de afbraak van de sociale zekerheid voorstaan en dat zijn alle rechtse partijen, de koning incluis, zou moeten stijgen.
Er moet effectief iets gedaan worden aan dat hoge kostenplaatje. De afbraak of het behoud van de SZ heeft daar echter vrij weinig mee te maken. Het is aan de bron dat er iets gedaan moet worden. En die bron vinden we in de medische en farmaceutische sectoren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 19 juli 2011, 09:18   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is belachelijke toogpraat. Als morgen de N-VA komt zeggen dat er meer aandacht nodig is voor personen met een handicap, stijgt de N-VA in uw achting, of wat? Hoe simpel redeneer jij dan?

Waar kapt er iemand trouwens op zieken en personen met een handicap?
Oud 19 juli 2011, 09:19   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik had zo graag Graaf Txiki geworden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be