![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou de algemene discussie over de toespraak van de Hooggeborene de Laeken even laten, om er twee puntjes uit te lichten die mij erg storen. Die details zouden de algemene discussie slechts verstoren.
Eerst: hij gebruikt alweer het begrip 'gefedereerde entiteiten'. Vlamingen gebruiken dat begrip niet. Zij zeggen: 'deelstaten'. De roi drukt met zijn woordkeuze tegelijk een voorkeur uit voor de Franstaligen. En dan dat poujadisme. Een zware belediging. Hij is niet mijn roi. En Leterme die zoiets 'gedekt' heeft, is niet mijn eerste minister. http://nl.wikipedia.org/wiki/Poujadisme Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Wie had iets anders verdacht van dit sujet? Walgelijk, en dan die "duiding" door de VRT. Nooit wordt iets dat belgicistisch is eens in vraag gesteld. Ze hadden er misschien eens kunnen op wijzen dat hij zelf verantwoordelijkheid voor dit debacle draagt door steeds zijn kompas af te stemmen op de PS.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoeveel extra stemmen zou de N-VA erbij krijgen omdat het parasiet van Laeken hen proto-fascisten heeft genoemd? Idiots die franstaligen. Moest Bart himself de zetten van zijn tegenstanders mogen bepalen zou het ons niet beter uitkomen
![]() Stupid is as stupid does... maarja dat komt ervan als men inteelt en nepotisme (niet enkel in Laeken, in alle traditios) als basis neemt van een politieke structuur...
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat: