Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 14:52   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Australie ontdekt nieuwe oplossing voor azielzoekers

Ik word hier met en pek veren beladen als ik voorstel om afgewezen asielzoekers te droppen in de Sahara (met parachute en boterhammekes) zodat ze aan hun medeburgers kunnen verhalen hoe slecht ze hier wel ontvangen werden, maar ondertussen heeft de Australische regering een soortgelijk plan al in daden omgezet.

Citaat:
Asielzoekers afschrikken met YouTube

De Australische regering gaat videofilmpjes posten op YouTube en Facebook om asielzoekers af te schrikken. Op de beelden is te zien hoe vluchtelingen naar Maleisië worden teruggestuurd in het kader van een overeenkomst tussen beide landen. De regering hoopt hiermee potentiële kandidaten te ontmoedigen.

"Door de beelden zal de bekendheid van het nieuwe Australische beleid verbeteren", aldus de Australische minister voor Migratie Chris Bowen.

Het gaat vooral om Afghanen, Irakezen en Iraniërs die met gammele bootjes vanuit Indonesië Australië trachten te bereiken. Deze vluchtelingen worden in eerste instantie opgevangen in centra op Christmas Island, maar worden dan op het vliegtuig gezet met bestemming Kuala Lumpur. "Sommige van de mensen waar we mee te maken hebben, zijn niet geletterd, dus deze beelden moeten de boodschap duidelijk overbrengen", verklaarde een ambtenaar van de Immigratiedienst. Bovendien zijn de sociale media wijdverspreid en rekent men op mond-aan-mondreclame.
http://www.vandaag.be/buitenland/746...t-youtube.html
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 17:28   #2
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Op onze vlaamse TV liep onlangs nog een reeks over de grensdouane als je Australië binnenkomt langs de luchthaven. Het werd voorgesteld als een documentaire, het wel en wee op de luchthaven, maar uiteraard is dat om aan de wereld duidelijk te maken dat je niet zomaar kan binnenwandelen in Australië...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 17:32   #3
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Iemand ontmoedigen door een youtube namaakfilmpje te maken is toch wat anders dan mensen boven de sahara droppen.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 17:35   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik word hier met en pek veren beladen als ik voorstel om afgewezen asielzoekers te droppen in de Sahara (met parachute en boterhammekes) zodat ze aan hun medeburgers kunnen verhalen hoe slecht ze hier wel ontvangen werden, maar ondertussen heeft de Australische regering een soortgelijk plan al in daden omgezet.

http://www.vandaag.be/buitenland/746...t-youtube.html
Dubbel belachelijk, tripel zelfs

1 parachute en bokes heeft moderatie erbij bedacht om je op forum te houden

2 Repatriëren is niet droppen.

3 Bovendien zeg je er niet bij dat het akkoord tot stand kwam op voorwaarde en belofte dat Australië vrijwillig evenveel immigranten van dezelfde nationaliteit binnenlaat van eigen keuze.

Zoals ik zei, belachelijke post

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2011 om 17:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be