Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2010, 09:29   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Hoop voor Maddie

Stervende pedofiel: ' Maddie op bestelling ontvoerd'
donderdag 02 september 2010

De Britse pedofiel Raymond Hewlett, ooit verdachte in de verdwijningszaak van Madeleine Maddie McCann, heeft op zijn sterfbed een brief gestuurd aan zijn zoon waarin hij zegt dat hij weet wat er met het meisje is gebeurd. Volgens Hewlett is Maddie in mei 2007 in opdracht van een rijk echtpaar ontvoerd door 'zigeuners' en weggebracht uit Portugal, waar het meisje met haar ouders op vakantie was.

Hewlett stierf aan de gevolgen van kanker. In de brief onthult hij hoe een zigeunervriend hem in een dronken bui vertelde wat er met Maddie gebeurd is. De bende ontvoerde kinderen voor kinderloze koppels.

Volgens Hewlett zou de bende werken met zogenaamde boodschappenlijstjes van klanten. Vooral meisjes met blond haar zouden de voorkeur genieten. Als kidnappers een geschikt slachtoffer ter beschikking hadden, belden ze de opdrachtgever met de vraag of ze in actie moesten komen. Ze maakten een foto van de kandidaten en lieten de ouders de keuze of het kind iets voor hen was.

Zo zou het volgens Hewlett ook zijn gegaan met Maddie. Waar het meisje nu is en of ze nog leeft, wist Hewlett niet te zeggen.

De ouders van Maddie en de detectives die nog steeds met de verdwijningszaak bezig zijn, hebben binnenkort een ontmoeting met Hewletts zoon om te weten te komen of er nog meer nuttige informatie is over het vermiste meisje.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GC12UQK0Q

Enig goed nieuws, dus als het waar is. Die kans is er wel want in het zicht van de dood wordt vaak het geweten wakker.
Dus de mogelijkheid dat ze nog leeft en ergens in een vreend gezin woont is aanwezig.
Ook gerichte kans voor speurders in welke richting te zoeken: kinderloze koppels, mensen die geen kinderen kunnen krijgen en ze wel willen.
Er is een legeale weg voor een onvervulde kinderwens: adoptie.
Dit is misschien ook een licht op vele verdwijnen van kinderen die nooit opgelost werden tot nu toe: zijn ze niet onder zelfde voorwendsels ontvoerd, mensenhandel voor kindeloze koppels?

Laatst gewijzigd door stropke : 2 september 2010 om 09:30.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 09:34   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

De Britse pedofiel Raymond Hewlett, ooit verdachte in de verdwijningszaak van Madeleine Maddie McCann, heeft op zijn sterfbed een brief gestuurd aan zijn zoon waarin hij zegt dat hij weet wat er met het meisje is gebeurd. Volgens Hewlett is Maddie in mei 2007 in opdracht van een rijk echtpaar ontvoerd door 'zigeuners' en weggebracht uit Portugal, waar het meisje met haar ouders op vakantie was.

Hewlett stierf aan de gevolgen van kanker. In de brief onthult hij hoe een zigeunervriend hem in een dronken bui vertelde wat er met Maddie gebeurd is. De bende ontvoerde kinderen voor kinderloze koppels.

Volgens Hewlett zou de bende werken met zogenaamde boodschappenlijstjes van klanten. Vooral meisjes met blond haar zouden de voorkeur genieten. Als kidnappers een geschikt slachtoffer ter beschikking hadden, belden ze de opdrachtgever met de vraag of ze in actie moesten komen. Ze maakten een foto van de kandidaten en lieten de ouders de keuze of het kind iets voor hen was.

Zo zou het volgens Hewlett ook zijn gegaan met Maddie. Waar het meisje nu is en of ze nog leeft, wist Hewlett niet te zeggen.

De ouders van Maddie en de detectives die nog steeds met de verdwijningszaak bezig zijn, hebben binnenkort een ontmoeting met Hewletts zoon om te weten te komen of er nog meer nuttige informatie is over het vermiste meisje.

Enig goed nieuws, dus als het waar is. Die kans is er wel want in het zicht van de dood wordt vaak het geweten wakker.
Dus de mogelijkheid dat ze nog leeft en ergens in een vreend gezin woont is aanwezig.
Ook gerichte kans voor speurders in welke richting te zoeken: kinderloze koppels, mensen die geen kinderen kunnen krijgen en ze wel willen.
Dit is misschien ook een licht op vele verdwijnen van kinderen die nooit opgelost werden tot nu toe: zijn ze niet onder zelfde voorwendsels ontvoerd, mensenhandel voor kindeloze koppels?
dat willen we uiteraard allemaal heel hoopvol graag geloven

je gaat wel even hoopvol voorbij aan het feit dat het een stervende PEDOFIEL betrof, en zonder emotie : een pedo-netwerk zal imho steeds meer geld kunnen leggen dan een kinderloos koppel ...

on the other hand : 'ouders dr' ... zal interessanter zijn voor adoptieouders dan voor een pedonetwerk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:56   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik heb al te veel theorietjes gehoord in verband met dat arme kind. Ik geloof geen van hen nog vooraleer ze haar echt vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:51   #4
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Doet mij denken aan het paneel 'de rechtvaardige rechters'. En dat is ook niet meer boven water gekomen (helaas)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:58   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eerst zien dan geloven.

Voor hetzelfde geld ligt het kind ergens gewoon begraven na verkracht en misbruikt te zijn geweest door meerdere van zijn vriendjes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 12:32   #6
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eerst zien dan geloven.

Voor hetzelfde geld ligt het kind ergens gewoon begraven na verkracht en misbruikt te zijn geweest door meerdere van zijn vriendjes.
Ik zei ook erbij "als het waar is". Hopen maar dat het waar is.
Oud 2 september 2010, 13:25   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei ook erbij "als het waar is". Hopen maar dat het waar is.
Zelfs als het waar is, is de kans heel klein dat ze word teruggevonden.
Als het waar is, is ze immers reeds lang buiten Europa en bestaat er zelfs de kans dat ze in een land verblijft waar geen uitleveringsverdragen mee bestaan of dat ze reeds officieel in dat land verblijft en er zelfs een staatsburger is geworden.

Voor de ouders is het dus beter dat ze aanvaarden dat ze dood is, maar haar lichaam nog niet is gevonden en zo geen ijdele hoop koesteren, dan dat ze hopen op het zoveelste wonder dat waarschijnlijk toch niet gaat gebeuren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 14:22   #8
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als het waar is, is ze immers reeds lang buiten Europa en bestaat er zelfs de kans dat ze in een land verblijft waar geen uitleveringsverdragen mee bestaan of dat ze reeds officieel in dat land verblijft en er zelfs een staatsburger is geworden.
In dit geval is staatsburgerschap niet rechtsgeldig en een niet-uitleveringscontract ook.
Het kind is slachtoffer misdrijf en hoort aan de ouders terug.
Oud 2 september 2010, 22:58   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Doet mij denken aan het paneel 'de rechtvaardige rechters'. En dat is ook niet meer boven water gekomen (helaas)
Het zal wel eens uitkomen ooit.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 september 2010 om 23:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 23:37   #10
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Je kind verliezen, ik mag er niet aandenken, je wordt toch gewoon zot van verdriet.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 00:21   #11
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Je kind verliezen, ik mag er niet aandenken, je wordt toch gewoon zot van verdriet.
Daarom kan ik best begrijpen dat de ouders niet opgeven, zou ik ook niet doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 07:24   #12
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daarom kan ik best begrijpen dat de ouders niet opgeven, zou ik ook niet doen.
Maar dan toch op een andere manier..bijna iedereen heeft een hekel gekregen aan hun mediageilheid..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 07:36   #13
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb al te veel theorietjes gehoord in verband met dat arme kind. Ik geloof geen van hen nog vooraleer ze haar echt vinden.

2
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 07:42   #14
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Maar dan toch op een andere manier..bijna iedereen heeft een hekel gekregen aan hun mediageilheid..
Om eerlijk te zijn zou ik waarschijnlijk ook elke gelegenheid te baat nemen om het in de media te houden.
Of je er mee akkoord bent of niet, het aanhoudend verschijnen van haar foto houdt de aandacht gaande. God weet dat de gemiddelde mens maar al te vlug overstapt naar de volgende hoofdlijn en het vorige gemakkelijk vergeet.
Langs de andere kant bestaat er idd het gevaar dat er een soort van moeheid optreed.
Maar wat doe je als je kind gewoon verdwijnt?
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 07:53   #15
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zal wel eens uitkomen ooit.
Missschien hangt "het" wel ergens in een zigeunercaravan...
Oud 3 september 2010, 08:37   #16
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn zou ik waarschijnlijk ook elke gelegenheid te baat nemen om het in de media te houden.
Of je er mee akkoord bent of niet, het aanhoudend verschijnen van haar foto houdt de aandacht gaande. God weet dat de gemiddelde mens maar al te vlug overstapt naar de volgende hoofdlijn en het vorige gemakkelijk vergeet.
Langs de andere kant bestaat er idd het gevaar dat er een soort van moeheid optreed.
Maar wat doe je als je kind gewoon verdwijnt?
De wereld afreizen ..en je 3 overblijvende kinderen achterlaten ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 19:54   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Missschien hangt "het" wel ergens in een zigeunercaravan...
Hoeveel beloning zou men krijgen als men kan zeggen waar het is?
Oud 3 september 2010, 23:32   #18
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit geval is staatsburgerschap niet rechtsgeldig en een niet-uitleveringscontract ook.
Het kind is slachtoffer misdrijf en hoort aan de ouders terug.
ALS dit waar is, zal dat kind hoogstwaarschijnlijk bij rijke " ouders " zitten nu, die even zeker alle mogelijke voorzorgen genomen hebben, om zeker te zijn dat het kind niet meer terug gevonden word, dat haar papieren in orde zijn enz enz.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 13:31   #19
stropke
Minister-President

Standaard

do 28 jul 2011, 12:21

Maddie mogelijk in India

AMSTERDAM - De ouders van Madeleine McCann zijn in afwachting van de resultaten van een DNA-test, nadat er in India een meisje is gesignaleerd dat verdacht veel lijkt op de vermiste Maddie.

De politie in India werkt samen met het team van privédetectives van de familie McCann. Zij werden getipt nadat een Britse vrouw een meisje in de stad Leh signaleerde, dat opvallend veel gelijkenissen met Maddie zou vertonen. Zij zou nu 8 jaar oud zijn.

Het meisje bevond zich in het gezelschap van een Frans/Belgisch echtpaar op de drukke ''Fort Road markt'' . Het vermoeden van de vrouw werd bevestigd door andere toeristen. Een Amerikaanse man heeft zelfs geprobeerd het meisje weg te halen bij het echtpaar, die zeggen de biologische ouders van het kind te zijn. Dit schrijft de Daily Mail.

De plaatselijke politie neemt de situatie erg serieus en heeft DNA bij het meisje afgenomen. De paspoorten van het koppel zouden inmiddels zijn ingenomen.

Vier jaar vermist

Madeleine is inmiddels al meer dan vier jaar vermist. In mei 2007, vlak voor de vierde verjaardag van het meisje, verloren haar ouders Madeleine op een vakantie in het Portugese Praia da Laz. Ondanks een grootschalig onderzoek en wereldwijde publiciteit is zij nooit teruggevonden. De Portugese politie heeft het onderzoek naar de vermissing van Maddie officieel afgesloten in 2008, maar de privédetectives van de familie McCann zijn nog altijd op zoek.

Clarence Mitchell, woordvoerder van de familie McCann, laat weten dat het team van de familie zich bewust is van het onderzoek in India. Zij wachten nu eerst de resultaten van het DNA-onderzoek af.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...a__.html?p=1,1

Tja maar weer afwachten of ze gevonden is. Ze heeft wel dat opmerkelijk vlekje in het pupil, duidelijk kenmerk.
Hopelijk is het deze keer prijs. Wel knap dat die ouders niet opgeven.
En wat moet een engels kind bij Frans\Belziek koppel?
Ik vraag me wel af hoever ze niet gehersenspoeld is of last heeft van een Stockholm syndroom. Wil ze zelf nog weg en hoe ver is ze vervreemd van haar familie?
Die crimineel die haar ontvoerd heeft mogen ze , als ze die pakken, in de "vergeetput" vh Gravensteen in Gent dumpen.

Laatst gewijzigd door stropke : 28 juli 2011 om 13:33.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 13:36   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil ze zelf nog weg en hoe ver is ze vervreemd van haar familie?
vraag ik me ook af.
als het idd maddie is, in welke mate beseft die hoe ze bij dat koppel is gekomen?
nu, als ze gestolen is om als 'eigen kind' te dienen zal ooit haar frank wel moeten vallen... dus beter nu dan later, allicht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be