Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2011, 01:00   #1
Pin en Puk
Banneling

Standaard Adresverandering zonder een Pin code onmogelijk

Wie kent er zijn persoonlijke pincode van je indentiteitskaart ?

Jaren geleden bij de vernieuwing van de indentiteitskaarten zou iedere Belg een Pin code moeten ontvangen hebben.
Ik in ieder geval niet.
Waarvoor dient dit ??
Enkel en alleen om je adres te kunnen veranderen.
Wanneer je naar je gemeenthuis stapt en je wil je adres laten veranderen en je kent je pincode nietmeer, gaat dit feestje niet door.(Je kan dus je adres niet laten veranderen)
Ze vragen wel of je een e-mail adres hebt en daar zullen ze je oude pincode naartoe zenden ???????
Verleden week meegemaakt, maar nog steeds geen e-mail ontvangen.

Wat is nu de truk met de duif ? (GEKREGEN VAN xxxxxx )
Smijt gewoon je indentiteitskaart weg, ga aangifte doen van verlies en zeg er tegelijkertijd bij dat je op een ander adres woont (wijkagent zal wel komen kijken)
Dag pincode en je bent terug in orde
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:14   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb al meerdere keren brieven gekregen om mijn paspoort te laten veranderen. Zelfs met de dreiging dat ze me gingen schrappen uit het gemeente register. (joepie) Maar ik vertik het. Mijn oud paspoort is geldig tot 2013 en ik ga dat tot dan gebruiken.
Minpuntje is dat ik niet meer binnen mag in het containerpark. Omdat ik geen chip heb.
Hun chips interesseren me echter niet. Als ik in 2013 een nieuw ga halen met chip sla ik er een hamer op in het gemeentehuis.
Ik laat me niet chippen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:19   #3
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb al meerdere keren brieven gekregen om mijn paspoort te laten veranderen. Zelfs met de dreiging dat ze me gingen schrappen uit het gemeente register. (joepie) Maar ik vertik het. Mijn oud paspoort is geldig tot 2013 en ik ga dat tot dan gebruiken.
Minpuntje is dat ik niet meer binnen mag in het containerpark. Omdat ik geen chip heb.
Hun chips interesseren me echter niet. Als ik in 2013 een nieuw ga halen met chip sla ik er een hamer op in het gemeentehuis.
Ik laat me niet chippen.
Gelijk heb je en kip je rommel voor de poorten van het containerpark uit als het gesloten is.
Oud 29 juli 2011, 01:21   #4
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Ik zou wel eens graag willen weten wat er allemaal op die chip staat.
Ik weet het niet
Is dat geen inbreuk op je privacy ?
Oud 29 juli 2011, 01:22   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ken die PIN kode van buiten.

Pin en Puk, U bent bereid bij elke adresverandering zowiezo een nieuwe identiteitskaart te kopen, omdat U te dom bent een PIN kode te onthouden?

Geniaal.

Mambo, u hebt geen behoefte aan "staatshulp", integendeel, als zelfstandige bent U ten zeerste gebaat bij de afwezigheid ervan, en dat kan ik best begrijpen.
Maar het is duidelijk dat U niet gemakkelijk buitelandse reizen maakt. Ik ga regelmatig naar de UK, en aan de grensposten worden de identiteitskaarten gecontroleerd.

Nu, indien U niets op uw kerfstok hebt, is uw oude identiteitskaart geen belemering, aangezien de getalletjes enzo daarop aangeven dat ze nog geldig is.
Oud 29 juli 2011, 01:28   #6
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Pin en Puk, U bent bereid bij elke adresverandering zowiezo een nieuwe identiteitskaart te kopen, omdat U te dom bent een PIN kode te onthouden?

Geniaal.

Mambo, u hebt geen behoefte aan "staatshulp", integendeel, als zelfstandige bent U ten zeerste gebaat bij de afwezigheid ervan, en dat kan ik best begrijpen.
Maar het is duidelijk dat U niet gemakkelijk buitelandse reizen maakt. Ik ga regelmatig naar de UK, en aan de grensposten worden de identiteitskaarten gecontroleerd.

Nu, indien U niets op uw kerfstok hebt, is uw oude identiteitskaart geen belemering, aangezien de getalletjes enzo daarop aangeven dat ze nog geldig is.
Hier se, HIJ kent ze van buiten.
Ik moet niet overal gaan lopen van mijn oude adres maddox
Jij blijkbaar wel, want die Pin is enkel voor adresveranderingen

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 29 juli 2011 om 01:29.
Oud 29 juli 2011, 01:32   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geniaal.

Als ik het goed begrijp staan dus mijn zonden genoteerd op de chip?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:32   #8
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Wie kent er zijn persoonlijke pincode van je indentiteitskaart ?

Jaren geleden bij de vernieuwing van de indentiteitskaarten zou iedere Belg een Pin code moeten ontvangen hebben.
Ik in ieder geval niet.
Waarvoor dient dit ??
Enkel en alleen om je adres te kunnen veranderen.
Wanneer je naar je gemeenthuis stapt en je wil je adres laten veranderen en je kent je pincode nietmeer, gaat dit feestje niet door.(Je kan dus je adres niet laten veranderen)
Ze vragen wel of je een e-mail adres hebt en daar zullen ze je oude pincode naartoe zenden ???????
Verleden week meegemaakt, maar nog steeds geen e-mail ontvangen.

Wat is nu de truk met de duif ? (GEKREGEN VAN xxxxxx )
Smijt gewoon je indentiteitskaart weg, ga aangifte doen van verlies en zeg er tegelijkertijd bij dat je op een ander adres woont (wijkagent zal wel komen kijken)
Dag pincode en je bent terug in orde
ik heb hetzelfde voor
maar ze hebben me gerustgesteld: er is een kosteloze procedure om een nieuwe pincode te krijgen. En dat duurt maar een paar weken.

(en dan zeg ik: amai, maar een paar weken!
ja, zegt ze, da's een meevaller eh! en 't is gratis!)
Oud 29 juli 2011, 01:35   #9
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik heb hetzelfde voor
maar ze hebben me gerustgesteld: er is een kosteloze procedure om een nieuwe pincode te krijgen. En dat duurt maar een paar weken.

(en dan zeg ik: amai, maar een paar weken!
ja, zegt ze, da's een meevaller eh! en 't is gratis!)

We zullen onze pincode aan de Einstein (Maddox) van het forum in bewaring geven
Oud 29 juli 2011, 01:40   #10
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu, indien U niets op uw kerfstok hebt, is uw oude identiteitskaart geen belemering, aangezien de getalletjes enzo daarop aangeven dat ze nog geldig is
Dat is een prachtige opmerking maddox - geniaal gevonden - zijn kaart is geldig tot 2013 en U maakt de conclusie dat ze nog geldig is.
De genialiteit druipt er af
Oud 29 juli 2011, 02:20   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een prachtige opmerking maddox - geniaal gevonden - zijn kaart is geldig tot 2013 en U maakt de conclusie dat ze nog geldig is.
De genialiteit druipt er af
Sarcasme gat U niet goed af.
De enige reden waarom ik niet verwacht dat Mambo last gaat krijgen aan grenzen die open zijn voor de niet "paspoort" geldige landen, is omdat de grenswachters geen methode hebben om te "zien" dan mabmo een "nieuwe" kaart moest gaan halen als de kaart zelf geen chip heeft.
Dus die mannen voeren zijn naam in, en dat is dat, geen "gerechterlijke miserie", geen probleem.
Oud 29 juli 2011, 02:24   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zullen onze pincode aan de Einstein (Maddox) van het forum in bewaring geven
Waarom zou U mij die moeite laten doen?
Ik zou dan gewoon een post-itje in mijn "post it" map steken, met PIN kode en forumlid naam.
En hoe moeilijk is het een zelf ingegeven kode van 4 cijfers te onthouden? Daar moet je geen Einstein voor zijn, maar doorsnee kiesvee.
Ik heb er geen enkel probleem mee.
Maar misschien ben ik wel slimmer dan U, die niet bij elke adresverandering ( de volle 4 keer in mijn leven) de volle pot moet betalen voor een nieuwe identiteitskaart.
Oud 29 juli 2011, 02:27   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp staan dus mijn zonden genoteerd op de chip?
Dat weet ik niet, in theorie alleen uw huwelijkse staat en adres, samen met uw rijksregisternummer en pasfoto.
Maar het is perfect mogelijk dat er andere info op komt als U die "moet" laten updaten, zoals strafblad en mogelijk huisarrest/enkelband en dergelijke.
(zou wel makkelijk zijn dat het goed gedrag en zeden daar bij op staat, moet ge niet telkens naar 't gemeentehuis of politie lopen voor dat stomme A4tje".
Oud 29 juli 2011, 06:01   #14
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

De pincode van uw ID is aanpasbaar. Ik heb die gelijk veranderd zodat ik die kan onthouden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 06:59   #15
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Als je geregeld in een ziekenhuis terecht komt weet je dat je ipv je SIS-kaart ook je paspoort kan geven als je eenmaal geregistreerd bent. Dus er kan wel meer van dat chipke afgelezen worden als jij denkt. Alles wat jij thuis kan met je ID-lezer kan ook door iedere gouvernementele instelling opgevraagd worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 07:22   #16
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, in theorie alleen uw huwelijkse staat en adres, samen met uw rijksregisternummer en pasfoto.
Maar het is perfect mogelijk dat er andere info op komt als U die "moet" laten updaten, zoals strafblad en mogelijk huisarrest/enkelband en dergelijke.
(zou wel makkelijk zijn dat het goed gedrag en zeden daar bij op staat, moet ge niet telkens naar 't gemeentehuis of politie lopen voor dat stomme A4tje".
Citaat:
Als u uw pin- en pukcode kwijt of vergeten bent, kunt u via de website van de FOD Binnenlandse Zaken nieuwe codes aanvragen.
U kunt ook bij de gemeentelijke administratie nieuwe codes aanvragen. Om de nieuwe codes te kunnen aanvragen mag er geen procedure van adreswijziging of aanvraag van een nieuwe eID hangende zijn. Als er een adreswijziging hangende is, dan kunt u pas nieuwe codes aanvragen bij de inschrijving in uw nieuwe gemeente. Bij een lopende aanvraag voor een nieuwe eID wordt de nieuwe pin- en pukcode automatisch naar u thuis verzonden.
Ik ken die pincode vanbuiten. Niet abnormaal, als je die nodig hebt omdat je (verplicht) via internet de driemaandelijks BTW-aangifte moet doen.
Met je identiteitskaart en een eID kaartlezer op je pc aangesloten kan je zelf lezen wat daarop genoteerd staat. Maar je kan bv ook via internet zien welke onroerende eigendommen op jouw naam staan.

Laatst gewijzigd door pajoske : 29 juli 2011 om 07:23.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 07:26   #17
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar je kan bv ook via internet zien welke onroerende eigendommen op jouw naam staan.
Interessant. Heb je een linkje?
Oud 29 juli 2011, 07:35   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
via taxonweb, doorklikken op 'myfin' of zoiets ...

ps alle onroerend goed staat daarbij, ook als niet 100% eigenaar bent ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 07:36   #19
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Citaat:
Particulieren kunnen de kadastergegevens m.b.t. goederen waarvan ze eigenaar zijn online raadplegen op www.myminfin.be (deze toepassing werkt met een eID-kaartlezer).
Oud 29 juli 2011, 07:38   #20
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
via taxonweb, doorklikken op 'myfin' of zoiets ...

ps alle onroerend goed staat daarbij, ook als niet 100% eigenaar bent ...
Idd. interessant voor mensen die bv zonder het te weten via erfenis eigenaar zijn geworden van 1/100 e deel van ergens een klein stukje landbouwgrond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be