Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 17:00   #1
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

do 10/06/04 - De kabinetschef van Vlaams minister Jef Tavernier (Groen!) vraagt in een interne mail aan de kabinetsmedewerkers Algemeen Beleid wat de punten zijn waarmee de groenen naar de regeringsonderhandelingen willen stappen. Dat schrijven verschillende Vlaamse kranten.
In de mail vraagt Guido Steenkiste om "tegen woensdag drie �* vier punten op te sommen en te omschrijven die we als eisen kunnen stellen in een mogelijke onderhandelingsronde na de verkiezingen".

ik had daar ook al aan gedacht. ofwel halen de groene de kiesdrempel niet, en verdwijnen ze. ofwel halen ze de kiesdrempel wel en zijn misschien nodig voor een paars-groene meerderheid.
tis dus alles of niks voor hen.

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 17:02   #2
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Het word niks... FERME AFSTRAFFING...

Wat ooit groeide van een fietserbeweging tot een politieke 'partij' wordt nu een massa zonder politiek en zonder fiets... lang leve groen! lang leve de boomhutten!

Als hun voorzitter nu al oproept aan de mensen om niet op een racistische partij ( lees: Vlaams Blok , denk ik dan ) maar wel op groen, dan zit er wel iets los oin haar koppeke...
mja zal wel normaal zijn aan 'groene mensen'
afwijking ofzo
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 17:13   #3
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat paars-groen een minderheidsregering zou zijn. Bijna onhoudbaar met een tripartite.
Reken maar (grof gesneden):
VLD 20%
SP.A. 22%
GROEN! 4.5%

Als Groen! stemmen bij zou winnen komen die gegarandeerd van de sossen. Zelfs Stevaert verwittigd daarvoor. Eindtotaal blijft dus krak dezelfde.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 17:16   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
do 10/06/04 - De kabinetschef van Vlaams minister Jef Tavernier (Groen!) vraagt in een interne mail aan de kabinetsmedewerkers Algemeen Beleid wat de punten zijn waarmee de groenen naar de regeringsonderhandelingen willen stappen. Dat schrijven verschillende Vlaamse kranten.
In de mail vraagt Guido Steenkiste om "tegen woensdag drie �* vier punten op te sommen en te omschrijven die we als eisen kunnen stellen in een mogelijke onderhandelingsronde na de verkiezingen".

ik had daar ook al aan gedacht. ofwel halen de groene de kiesdrempel niet, en verdwijnen ze. ofwel halen ze de kiesdrempel wel en zijn misschien nodig voor een paars-groene meerderheid.
tis dus alles of niks voor hen.
Ik hoop dat ze onder het drempel vallen. Mocht dat niet zo zijn, dan nog hoop ik in ieder geval dat geen enkele coalitie gebruik gaat maken van hun paar zetels om een meerderheid te vormen.

Want met 5 of 6% van de stemmen de groenen laten meeregeren is beschamend. Het zou de zoveelste minachting van de bevolking betekenen.
Oud 10 juni 2004, 17:18   #5
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

Groen! haalt zeker verkozenen. Dat moet wel, want het zijn de enigen die campagne voeren rond de thema's waarrond er nood is om campagne te voeren.

Terwijl de andere partijen als communautaire kiekens op elkaar afgeven, is dat de enige partij waarvoor mijn respect terug van dag tot dag toeneemt omdat ze inhoudelijk bezig is.

En er zullen toch wel 5% mensen met verstand rondlopen zeker?
Surlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 19:03   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

de kiesdrempel is 5%. Als er 5% halve zolen met geitewollen sokken rondlopen, ben ik niet boos, dan zitten er misschien wat beltrekkers tussen de zakkenvullers.

Maar alle kleine partijen 5% en de groten 4.9% gewoon voor het plezier. leuke herprogrammatie vand e stemcomputers.
Oud 10 juni 2004, 19:17   #7
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Groen! haalt zeker verkozenen. Dat moet wel, want het zijn de enigen die campagne voeren rond de thema's waarrond er nood is om campagne te voeren.

Terwijl de andere partijen als communautaire kiekens op elkaar afgeven, is dat de enige partij waarvoor mijn respect terug van dag tot dag toeneemt omdat ze inhoudelijk bezig is.

Das ook mijn idee, enkel Groen! en het Blok (en voor een deel CD&V en NVA) spelen nog op een maatschappelijke visie, de andere partijen zitten op gimmicks (gratis, belastingverlaging) of op BV's. En aangezien het nieuwe van die gimmicks er af is, denk ik dat deze twee parijen stemmen gaan winnen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 19:39   #8
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet

Das ook mijn idee, enkel Groen! en het Blok (en voor een deel CD&V en NVA) spelen nog op een maatschappelijke visie, de andere partijen zitten op gimmicks (gratis, belastingverlaging) of op BV's. En aangezien het nieuwe van die gimmicks er af is, denk ik dat deze twee parijen stemmen gaan winnen.

groen is zéér sterk aanwezig in 't mediabeeld de laatste dagen, viel me op.. Ik vermoed dat ze toch wel makkelijk de 5% drempel gaan halen.. 't zijn vreemde verkiezingen deze keer..
Mijn stem hebben ze, al was 't maar omdat ik op ideeën stem.. 'k vind niet dat ze bijster veel capabel politiek personeel hebben, maar bon, 't zjin de ideeën die tellen .
Oud 10 juni 2004, 22:47   #9
Vengeance
Burger

Standaard

enerzijds hoop ik dat ze de kiesdrempel niet halen, aangezien ik de arrogantie van een Geysels helemaal bestraft wil, maar anderzijds zou een groene partij ervoor kunnen zorgen dat paars-groen verder regeert, begrijp me niet verkeerd, ben tegen paars-groen, maar ben nog meer tegen de arrogantie van de cd&v en voornamelijk de nva, dus ik wens die laatste nog een oppositiekuurtje toe, zou nog leuke TV kunnen opleveren
Vengeance is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be