Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 14:24   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Belastingen: mag het ook eens leuk nieuws zijn?

een kinderhand is gauw gevuld, maar ik laat jullie graag delen in de pret van Hoop en Vreugde.

Normaal kreeg ik mijn te betalen ticket in de bus rond juni. Toen werd het april. Toen ik voor de eerste maal tax on web gebruikte viel het papiertje niet enkel in april in de bus, maar ook nog eens in december (was aanslag van het jaar voordien). Het jaar nadien was het zelfs november voor zover ik me herinner.

Dit jaar heb ik nog niks gezien. Niet in november, december en tot nog toe ook niet in januari.

Ik begin te twijfelen: heb ik dat nu al betaald? of nog niet? Check bankrekening: nope. Dan als brave burger toch maar bellen naar belastingdienst (stel je voor dat IK het niet in de bus heb gevonden?)

Nope: er zijn nog 15 minuten wachtenden voor je. Maar : inkomsten2012 / aanslagjaar 2013 k�*n nog toegestuurd worden tot JUNI 2014.

OK. Ik zoek verdere informatie.

Maar nu komt het leuke: �*ls (met de nadruk op als ) ze de datum van juni 2014 overschrijden, dan ben ik niks meer verschuldigd!
http://www.test-aankoop.be/familie-p...-ontvangen-sst

Ik weet wel dat dit niet zal gebeuren, net zoals ik weet dat sinterklaas niet echt bestaat (zwarte piet wèl), maar het blijft even spannend wachten tot juni 2014 als dat het spannend wachten was tot 6 december!

en kijk zenne: volgende week ligt dat ding in mijn brievenbus!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 januari 2014 om 14:27.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 15:53   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Ikke al gehad....meer dan de helft minder terug....zjust over de drempel naar een hogere aanslagvoet....
Oud 15 januari 2014, 17:32   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben ademloos aan't wachten op een kleine teruggave.

Ben benieuwd...
Oud 15 januari 2014, 20:13   #4
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben ademloos aan't wachten op een kleine teruggave.

Ben benieuwd...
Ik zou mijn adem toch niet al te lang inhouden. Stel je voor dat je een grote teruggave zou krijgen en er dan niet meer van kunnen genieten. Zou toch zonde zijn.....
Oud 21 februari 2014, 19:14   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een kinderhand is gauw gevuld, maar ik laat jullie graag delen in de pret van Hoop en Vreugde.

Normaal kreeg ik mijn te betalen ticket in de bus rond juni. Toen werd het april. Toen ik voor de eerste maal tax on web gebruikte viel het papiertje niet enkel in april in de bus, maar ook nog eens in december (was aanslag van het jaar voordien). Het jaar nadien was het zelfs november voor zover ik me herinner.

Dit jaar heb ik nog niks gezien. Niet in november, december en tot nog toe ook niet in januari.

Ik begin te twijfelen: heb ik dat nu al betaald? of nog niet? Check bankrekening: nope. Dan als brave burger toch maar bellen naar belastingdienst (stel je voor dat IK het niet in de bus heb gevonden?)

Nope: er zijn nog 15 minuten wachtenden voor je. Maar : inkomsten2012 / aanslagjaar 2013 k�*n nog toegestuurd worden tot JUNI 2014.

OK. Ik zoek verdere informatie.

Maar nu komt het leuke: �*ls (met de nadruk op als ) ze de datum van juni 2014 overschrijden, dan ben ik niks meer verschuldigd!
http://www.test-aankoop.be/familie-p...-ontvangen-sst

Ik weet wel dat dit niet zal gebeuren, net zoals ik weet dat sinterklaas niet echt bestaat (zwarte piet wèl), maar het blijft even spannend wachten tot juni 2014 als dat het spannend wachten was tot 6 december!

en kijk zenne: volgende week ligt dat ding in mijn brievenbus!
Ik hoopte, en hoopte, en hoopte.

En dit is wat er is gebeurd! Niet te geloven:

k heb netjes mijn aangifte voor 2013 gemaakt in taxonweb.

Mijn afrekening had ik verwacht tegen december, maar ik heb niks ontvangen.

Ik telefoneerde dus naar betreffende diensten en het antwoordapparaat zei me dat indien mijn vraag ging over nog niet toegestuurde afrekeningen, deze nog tot juni (of zo) konden toegestuurd worden. Dus ik onderneem niks en wacht.

Ik had een brief gestuurd om nog een aanpassing uit te voeren op mijn aanslag, want ik kon die niet meer online uitvoeren. Ik vermoedde dus dat die verlate toezending van de afrekening daarmee kon te maken hebben;

Vandaag krijg ik een brief van Financien met een AANMANING .
- blijkbaar moest ik betalen voor 21/1
- de interestkosten tot 10/2 (!!! ) bedroegen al 5.000 euro (ik moet een serieus bedrag betalen)
- deze werden slechts aangerekend tot 10/2 en de brief ontvang ik dus vandaag 21/2 dus er komen nog kosten bij.

Ik telefoneer naar het ontvangkantoor om te melden dat ik NIKS (geen afrekening met vraag tot betaling) had ontvangen. Zij vertelde me dat ze de rekening via ZOOMIT hadden verstuurd, want dat ik dat had aangevinkt. Ik val uit de lucht en denk dat ik misschien een vergissing had gemaakt, ik had wel aangeduid geen papieren versie van het aangiftebiljet meer te willen.
Op mijn vraag of ik die interesten dan niet kon negeren kreeg ik een negatief antwoord: ik moet die 50 euro betalen (tot 10/2, en vanaf 10/2 tot vandaag zullen er dus nog volgen).

Ik ga kijken op mijn myminfin.be en zie dat ik GEEN zoomit had aangevraagd (ik heb het vierkantje niet aangevinkt, laat staan de voorwaarden gelezen en goedgekeurd).

Echter: bij nazicht blijkt die rekening van de belastingen dus wèl in mijn Zoomit map te zitten (ik heb die nog nooit gebruikt, ik WIL dat niet gebruiken, ik wens papieren facturen).

Ik heb ook geen email gekregen (van wie zou ik die dan moeten krijgen en op welk adres?) met mijn afrekening van de belastingen.

Nu heb ik dus vandaag (stomweg!) wèl via Zoomit snel betaald, en ik zie nu natuurlijk dat in die zoomit rekening geen interesten waren bijgeteld (ik wil die in feite ook niet betalen).

Maar wat kan ik nu doen om die achterstallige interesten terug te krijgen indien ze me die alsnog zouden aanrekenen? En hoe geraak ik in godsnaam aan mijn afrekening?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 februari 2014, 19:21   #6
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

5.000 euro nalatigheidsinterest na 20 dagen ?

En je woont nog in België ??

.

Laatst gewijzigd door Knipp : 21 februari 2014 om 19:21.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 19:57   #7
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik hoopte, en hoopte, en hoopte.

En dit is wat er is gebeurd! Niet te geloven:

k heb netjes mijn aangifte voor 2013 gemaakt in taxonweb.

Mijn afrekening had ik verwacht tegen december, maar ik heb niks ontvangen.

Ik telefoneerde dus naar betreffende diensten en het antwoordapparaat zei me dat indien mijn vraag ging over nog niet toegestuurde afrekeningen, deze nog tot juni (of zo) konden toegestuurd worden. Dus ik onderneem niks en wacht.

Ik had een brief gestuurd om nog een aanpassing uit te voeren op mijn aanslag, want ik kon die niet meer online uitvoeren. Ik vermoedde dus dat die verlate toezending van de afrekening daarmee kon te maken hebben;

Vandaag krijg ik een brief van Financien met een AANMANING .
- blijkbaar moest ik betalen voor 21/1
- de interestkosten tot 10/2 (!!! ) bedroegen al 5.000 euro (ik moet een serieus bedrag betalen)
- deze werden slechts aangerekend tot 10/2 en de brief ontvang ik dus vandaag 21/2 dus er komen nog kosten bij.

Ik telefoneer naar het ontvangkantoor om te melden dat ik NIKS (geen afrekening met vraag tot betaling) had ontvangen. Zij vertelde me dat ze de rekening via ZOOMIT hadden verstuurd, want dat ik dat had aangevinkt. Ik val uit de lucht en denk dat ik misschien een vergissing had gemaakt, ik had wel aangeduid geen papieren versie van het aangiftebiljet meer te willen.
Op mijn vraag of ik die interesten dan niet kon negeren kreeg ik een negatief antwoord: ik moet die 50 euro betalen (tot 10/2, en vanaf 10/2 tot vandaag zullen er dus nog volgen).

Ik ga kijken op mijn myminfin.be en zie dat ik GEEN zoomit had aangevraagd (ik heb het vierkantje niet aangevinkt, laat staan de voorwaarden gelezen en goedgekeurd).

Echter: bij nazicht blijkt die rekening van de belastingen dus wèl in mijn Zoomit map te zitten (ik heb die nog nooit gebruikt, ik WIL dat niet gebruiken, ik wens papieren facturen).

Ik heb ook geen email gekregen (van wie zou ik die dan moeten krijgen en op welk adres?) met mijn afrekening van de belastingen.

Nu heb ik dus vandaag (stomweg!) wèl via Zoomit snel betaald, en ik zie nu natuurlijk dat in die zoomit rekening geen interesten waren bijgeteld (ik wil die in feite ook niet betalen).

Maar wat kan ik nu doen om die achterstallige interesten terug te krijgen indien ze me die alsnog zouden aanrekenen? En hoe geraak ik in godsnaam aan mijn afrekening?
Misschien een printscreen van dat myfindinges nemen en mailen naar de belastingsontvanger ? Je weet maar nooit dat dat er per uitzondering ene is met hersens ?
Maar voor zover ik het mij nog herinner van lang vervlogen tijden hebben ze als regel 'eerst betalen, en dan zien we wel weer'. Dus is er veel kans dat als je die intresten niet betaalt, die zullen oplopen tot je wel betaalt.
Daarom toch voor alle zekerheid maandag als eerste werk, maar natuurlijk wachten tot de kantooruren, nog eens bellen en dat explikeren en horen wat ze te vertellen hebben......
Oud 21 februari 2014, 20:04   #8
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Interest op interest ? Dacht het niet.
Enfin. Met de islam geïnstalleerd zou het zelfs ondenkbaar zijn.

Maar ze boeken msschn eerst de interest af ?

Spannend

Is het nu 50 € of 5.000 €.

Hmm. Let me guess

Laatst gewijzigd door Knipp : 21 februari 2014 om 20:11.
Oud 21 februari 2014, 20:27   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je in de "Z" van Zoomit in je PC banking geen extra berichten krijgt over de interesten kan je vrij gerust zijn. De fiscus zal dan niet achter de inning van de interesten aangaan. Ze stellen zich tevreden met de betaling die je hebt uitgevoerd.

Je kan inloggen via Tax On Web. Daar vindt je een e-mail adres van je lokale FOD administratie. Daar kan je naar toe mailen om je te laten uitschrijven uit zoomit.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 21:05   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Zoomit iets gevaarlijk en ik zal het dan ook mijden als de pest.

Bij PC Banking durft dat al wel eens een ! te zetten achter bepaalde zaken om u er even op te attenderen dat je dat nog moet betalen. Kijk dat maar goed na want het kan best zijn dat je het al betaalde.

Heeft Tax-On-Web ook geen tijdje 'stil/overhoop gelegen' toen men met het 'invullen' kon beginnen.

Tax-On-Web portaalsite

Ik hoop dat u allemaal mag terugtrekken
Oud 21 februari 2014, 21:17   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht

.
nog even.

Oud 21 februari 2014, 21:19   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interest op interest ? Dacht het niet.
Enfin. Met de islam geïnstalleerd zou het zelfs ondenkbaar zijn.

Maar ze boeken msschn eerst de interest af ?

Spannend

Is het nu 50 € of 5.000 €.

Hmm. Let me guess
...... helemaal klots kwaiit! 50 natuurlijk ! voor 10 dagen. is dat niet genoeg? (en er komen nog 10 dagen bij gezien ze maar gerekend hebben tot 10/2)

Oud 21 februari 2014, 21:20   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

wachten tot maandag! ik ben benieuwd.

Oud 21 februari 2014, 21:27   #14
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog even.
Wonen is geen probleem, ge moet gewoon niet zo stom zijn er te werken.
Oud 21 februari 2014, 21:33   #15
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wachten tot maandag! ik ben benieuwd.
Komaan Circe. Laat je niet kennen. Betaal die 50.
Als je de administratie een paar uur ambeteert, dan kost het uiteindelijk meer.
Oud 21 februari 2014, 21:35   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan Circe. Laat je niet kennen. Betaal die 50.
Als je de administratie een paar uur ambeteert, dan kost het uiteindelijk meer.
het zullen er dus 100 worden:

50 van 21/1 tot 10/2 en dus nog eens 50 van 10/2 tot 21/2 (kreeg de aanmaning pas vandaag!).

Maar dat is dus niet het enige.

Met welk recht vinden zij dat ze me mogen achterstallige betalingen aanrekenen (9% !!!) als ze me verdorie geeneens een afrekening hebben gestuurd!

en ik heb tijd genoeg om me een hele dag bezig te houden met het ambeteren van de belastingdiensten hoor.

Laatst gewijzigd door circe : 21 februari 2014 om 21:36.
Oud 21 februari 2014, 21:45   #17
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Vooral die 9% is schandalig. Daar heb je wel gelijk.

Dacht dat het 7.4 % was ?

Anyhow. Your call.
Maar over dat soort bedragen maak ik geen herrie.
Ik spaar mijn energie voor bigger battles

Laatst gewijzigd door Knipp : 21 februari 2014 om 21:49.
Oud 21 februari 2014, 22:00   #18
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
het zullen er dus 100 worden:

50 van 21/1 tot 10/2 en dus nog eens 50 van 10/2 tot 21/2 (kreeg de aanmaning pas vandaag!).

Maar dat is dus niet het enige.

Met welk recht vinden zij dat ze me mogen achterstallige betalingen aanrekenen (9% !!!) als ze me verdorie geeneens een afrekening hebben gestuurd!

en ik heb tijd genoeg om me een hele dag bezig te houden met het ambeteren van de belastingdiensten hoor.
Dan zou ik, natuurlijk enkel als ze maandag geen clementie tonen, de rest met overschrijvingen van telkens 1 euro overmaken.....
Oud 22 februari 2014, 02:08   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Lees..5€
Oud 22 februari 2014, 02:11   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral die 9% is schandalig. Daar heb je wel gelijk.

Dacht dat het 7.4 % was ?

Anyhow. Your call.
Maar over dat soort bedragen maak ik geen herrie.
Ik spaar mijn energie voor bigger battles
9% is de aanslagvoet voor laattijdige betalingen dit jaar.

Echter...dit moet feitelijk wel in hun algemene voorwaarden staan.
Allicht zal er staan ongeveer..."naar Belgisch recht"...of zo...en dat is momenteel idd 9%

Beter dan spaarboekjes hé?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be