Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2011, 17:20   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard 'Vermijd Molenbeek 's avonds tijdens ramadan'

'Vermijd Molenbeek 's avonds tijdens ramadan'
donderdag 28 juli 2011

SINT-JANS-MOLENBEEK - De burgemeester van Molenbeek, Philippe Moureaux, vraagt om volgende maand het centrum van Molenbeek te vermijden met de wagen. De ramadan valt dit jaar in augustus en 's avonds is er dan veel volk op de been, zo meldt 'Brussel Nieuws'.

Neen, het heeft niets te maken met het onveiligheidsgevoel in Molenbeek. Toch waarschuwt de burgemeester van de gemeente om het centrum van Molenbeek te vermijden in augustus.

Hij doet dat in een persmededeling getiteld 'De ramadan-regeling voor allen', zo meldt Brussel Nieuws.

De ramadan valt dit jaar tussen 1 en 30 augustus. Tussen zonsopgang en zonsondergang mogen moslims dan niet eten of drinken.

Moureaux stelt dat moslims hun inkopen meestal niet lang voor de zon ondergaat doen bij de traditionele beenhouwerijen en andere winkels met specialiteiten. In augustus zou het daarom rond 21 uur heel druk worden in het centrum van de gemeente.

Daarbij komt dat er heel wat wegenwerken bezig zijn in Molenbeek. Vandaar de oproep van Moureaux: vermijd het centrum van Molenbeek 's avonds met de wagen.

De handelaars krijgen de raad hun leveringen zoveel mogelijk te organiseren vóór 12 uur.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110728_107

Daar hebben we de top landverrader weer goe bezig. Opmerkelijk dat de moslims en de Fransen een zelfde soort gedrag vertonen.
Ze hebben last van hoogheidswaanzin en een superioriteiscomplex, de één religieus, de ander linqiustisch
Ik ben blij er niet te wonen, maar als ik er woonde... dan dacht die burgemeerster toch nie da ik me aan zijn dhimmiregel ging houden..???
Nog in geen 100 jaar.

Vlaanderen zonder Islam

Nederlanden herenigt U

Laatst gewijzigd door stropke : 28 juli 2011 om 17:20.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 18:24   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

De ramadan valt dit jaar tussen 1 en 30 augustus. Tussen zonsopgang en zonsondergang mogen moslims dan niet eten of drinken.
al meer dan 50 jaar is bij ons de braderij ('t kiel) de eerste week van augustus behalve dit jaar (week vroeger) nu snap ik het plaatje...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 18:44   #3
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Molenbeek moet je altijd vermijden, ook buiten de ramadan.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 20:57   #4
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Vermijd Molenbeek 's avonds tijdens ramadan'
donderdag 28 juli 2011

Daar hebben we de top landverrader weer goe bezig. Opmerkelijk dat de moslims en de Fransen een zelfde soort gedrag vertonen.
Ze hebben last van hoogheidswaanzin en een superioriteiscomplex, de één religieus, de ander linqiustisch
Ik ben blij er niet te wonen, maar als ik er woonde... dan dacht die burgemeerster toch nie da ik me aan zijn dhimmiregel ging houden..???
Nog in geen 100 jaar.

Vlaanderen zonder Islam

Nederlanden herenigt U

En Moureaux is het allebei; en franstalig en (bekeerd tot)moslim!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 21:09   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
al meer dan 50 jaar is bij ons de braderij ('t kiel) de eerste week van augustus behalve dit jaar (week vroeger) nu snap ik het plaatje...
Je zou ondertussen toch al moeten weten dat wij ons moeten aanpassen.

Moeilijk ventje.

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 juli 2011 om 21:10.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 00:42   #6
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
En dat werd besloten zonder veel tamtam over te maken, hé...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 00:45   #7
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

waarom moeten we dat mijden?
zo'n beetje avondshoppen met z'n allen, da's toch leuk en gezellig?
Oud 29 juli 2011, 23:21   #8
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
waarom moeten we dat mijden?
zo'n beetje avondshoppen met z'n allen, da's toch leuk en gezellig?
Zoalg je geen mes in je rug krijgt wel, ja...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 06:31   #9
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Is het nu niet nèt de bedoeling dat straten en pleinen voor IEDEREEN openbaar zijn?

Zou Moureaux niet beter een verwittiging gestuurd hebben naar zijn islamitische broeders om te vragen dat ze hun aankopen spreiden over de dag? Het is toch niet noodzakelijk om zijn schapenbout nèt voor zonsondergang te kopen?

Wat met de verplichte sluitingstijd van de winkels? Niet geldig voor moslims? zoals in de Handelsstraat in Antwerpen waar ook geen wekelijke sluitingsdag nodig blijkt? Ga me nu niet vertellen dat heel Molenbeek overdag sl�*�*pt tijdens de ramadan? wie gaat er dan nog werken? ook niet nodig?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 06:37   #10
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moureaux stelt dat moslims hun inkopen meestal niet lang voor de zon ondergaat doen bij de traditionele beenhouwerijen en andere winkels met specialiteiten. In augustus zou het daarom rond 21 uur heel druk worden in het centrum van de gemeente.

Daarbij komt dat er heel wat wegenwerken bezig zijn in Molenbeek. Vandaar de oproep van Moureaux: vermijd het centrum van Molenbeek 's avonds met de wagen.
Als Moureaux, als goede en vooruitziende burgervader, nu eens zijn wegenwerken niet uitgerekend midden in de ramadan-periode had neergeploft, dan had hij misschien zijn burgers niet moeten oproepen om het centrum van hun eigen gemeente te vermijden.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 08:13   #11
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als Moureaux, als goede en vooruitziende burgervader, nu eens zijn wegenwerken niet uitgerekend midden in de ramadan-periode had neergeploft, dan had hij misschien zijn burgers niet moeten oproepen om het centrum van hun eigen gemeente te vermijden.
het zijn niet ZIJN burgers die Molenbeek moeten mijden, het zijn de niet-moslims die Molenbeek moeten mijden: gewoon omdat de moslims blijkbaar niet in de loop van de dag hun inkopen kunnen doen.
Zou deze BELGISCHE burgervader er niet beter voor zorgen dat de straten en pleinen van zijn gemeente voor iedereen beschikbaar blijven en niet enkel voor moslims?
Oud 30 juli 2011, 13:03   #12
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Is het nu niet nèt de bedoeling dat straten en pleinen voor IEDEREEN openbaar zijn?

Zou Moureaux niet beter een verwittiging gestuurd hebben naar zijn islamitische broeders om te vragen dat ze hun aankopen spreiden over de dag? Het is toch niet noodzakelijk om zijn schapenbout nèt voor zonsondergang te kopen?

Wat met de verplichte sluitingstijd van de winkels? Niet geldig voor moslims? zoals in de Handelsstraat in Antwerpen waar ook geen wekelijke sluitingsdag nodig blijkt? Ga me nu niet vertellen dat heel Molenbeek overdag sl�*�*pt tijdens de ramadan? wie gaat er dan nog werken? ook niet nodig?
Zoek eens op youtube met als zoekterm 'rue des poissoinniers' en zie hoe openbaar sommige straten van Parijs zijn op een vrijdagmiddag...
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 14:51   #13
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik las:
"...bij de traditionele beenhouwerijen en andere winkels met specialiteiten. ".
Ik kreeg even geen kloppend beeld voor ogen. Ik denk dat bedoeld wordt:
"... bij hun slagerijen en winkels.".

En over die wegwerkzaamheden: vaak slingeren daar losse stenen rond en Mohammedanen hebben iets met stenen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 15:52   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Zoek eens op youtube met als zoekterm 'rue des poissoinniers' en zie hoe openbaar sommige straten van Parijs zijn op een vrijdagmiddag...
En dan maar schrikken dat onze eigen werkende klasse massaal aangesproken wordt door anti-immigratie standpunten
Oud 30 juli 2011, 23:34   #15
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
.... dat onze eigen werkende klasse massaal aangesproken wordt door anti-immigratie standpunten
Die onze eigen werkende klasse, wordt steeds meer vervangen door onze eigen niet echt werkende uitvreters.

Het nieuwe witte profitariaat.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 23:38   #16
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Ik loop altijd overal rond op elk uur en meestal alleen en krijg nooit een mes in de rug. Wat is er mis met mij?
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 23:40   #17
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik loop altijd overal rond op elk uur en meestal alleen en krijg nooit een mes in de rug. Wat is er mis met mij?
Met u niets. Wel met degenen die zoiets typen.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 00:49   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mis is, is dat je niet op de juiste plaatsen rondloopt. Je moet rondlopen rond het Bockstaelplein in Laken, of in Kuregem, of Molenbeek of rond de metrostations van Beekkant, Weststation, Zwarte Vijvers en zo... na 8 uur 's avonds.
Leukleukleuk. Een mes kan niet gegarandeerd worden, maar misschien iets anders. Toen ik in Laken naast het Bockstaelplein woonde werd er een granaat gegooid naar de politiepost daar tesamen met wat drive-by-shooting. Er was daar elke dag wel iets. Dus, huur daar eens een appartementje.

Laatst gewijzigd door Zucht : 31 juli 2011 om 00:53.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 11:09   #19
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wat mis is, is dat je niet op de juiste plaatsen rondloopt. Je moet rondlopen rond het Bockstaelplein in Laken, of in Kuregem, of Molenbeek of rond de metrostations van Beekkant, Weststation, Zwarte Vijvers en zo... na 8 uur 's avonds.
Leukleukleuk. Een mes kan niet gegarandeerd worden, maar misschien iets anders. Toen ik in Laken naast het Bockstaelplein woonde werd er een granaat gegooid naar de politiepost daar tesamen met wat drive-by-shooting. Er was daar elke dag wel iets. Dus, huur daar eens een appartementje.
Ik heb enkele jaren in Brussel gewoond en geleefd en heb meermaals door Molenbeek en Schaarbeek gewandeld op de late uren. Natuurlijk is het niet allemaal peis en vree, maar mensen doen alsof het oorlogszones zijn.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 11:12   #20
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb enkele jaren in Brussel gewoond en geleefd en heb meermaals door Molenbeek en Schaarbeek gewandeld op de late uren. Natuurlijk is het niet allemaal peis en vree, maar mensen doen alsof het oorlogszones zijn.
tja als de burgemeester zèlf zegt dat je 's avonds niet meer op straat mag komen tenzij je moslim bent... wat wil je dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be