![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Man bijt woeste pitbull en redt eigen hondje
woensdag 03 augustus 2011 BILZEN - Met doodsverachting stortte Karl Vervloet uit Bilzen zich op een agressieve pitbull die zijn tanden in zijn hondje had gezet. ‘Instinctief beet ik hem in de snuit. Zestien jaar al is Arca, de Lhasa Apso van Karl Vervloet, een 59-jarige opvoeder uit Bilzen. En al even lang gaan ze samen wandelen rond het kasteel in Alden Biesen. ‘Dat is een drukke toeristische trekpleister, maar nog nooit hebben we last gehad van andere honden.' Tot afgelopen vrijdag. Karl zag plots een pitbull zonder leiband liggen in het gras. Enkele seconden later beet diezich vast in de linkerachterpoot van Arca. ‘Dat beest was zo sterk dat het mij en mijn hond direct tegen de grond sleurde. We werden zelfs heen en weer geschud. Ik realiseerde me dat de woeste hond ons niet zou lossen, tenzij ik hem te lijf ging.' Zonder ook maar een moment te twijfelen stortte Karl zich op de pitbull en beet hij die in de snuit. ‘Een instinctieve reactie', beseft hij nu. ‘Ik moést gewoon mijn Arca redden. Misschien voelde ik me wel eventjes een pitbull.' Gelukkig schoot de eigenaar van de pitbull te hulp. De man sloeg zijn hond met een ketting op de kop. Pas dan werd duidelijk hoe groot de ravage was. ‘Mijn tenen en duimen werden verschillende keren gebeten. Ik had heel wat schaafwonden en was zwaar op mijn elleboog gevallen. In mijn knie zat een diepe wonde. Toch voelde ik helemaal niets toen het allemaal gebeurde', zegt Karl. Arca was er wat erger aan toe. ‘Hij had een zware wonde aan zijn pootje en moest worden geopereerd. Afgelopen weekend was hij nog wat getraumatiseerd, maar nu gaat het al beter.' Intussen gaan Arca en zijn beschermengel weer samen dagelijks op wandel. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=093DJ5B1 ![]() Dus gauw TV aan en... de inhoud klopt niet met wat ik zag. http://www.manbijthond.nl/ Een teleurstelling want ik maar wachte tot ik de man zag die een hond bijt. Maar nu is die man eindelijk bekend.. ![]() Toch wel moedig om zo in de tegenactie te gaan. Gelukkig met goede afloop en Arca komt er wel boven op. ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijnen hond werd zo ook ooit eens aangevallen door nen anderen hond, ik heb toen eens goed gegodverd,... en die 2 beesten stonden aan de grond genageld van schrik, ... t gevecht was direct afgelopen...
|
![]() |
![]() |