Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 12:35   #1
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard Vluchtende huurder

3 jaar geleden verhuurde ik een garage aan een Ollander , maandelijks opzegbaar .
Het laatste jaar geraakte ie in de problemen , een cafébaas , het gaat slecht in de horeca enz , deurwaarders , maar zijn garagehuur betaalde hij wel .
Enkele maanden geleden sloeg hij op de vlucht , weg van zijn financiele problemen , wellicht zit hij ergens in Nederland en zien we hem nooit meer ;
Hij betaalde ook zijn garage niet meer , ik stuur hem een aangetekende , hij was nog gedomicilieerd op zijn oude adres , geen antwoord , kijk ik in die garage , staat daar een hele oude inboedel en een autowrak , stuur ik hem opnieuw een aangetekende , geen antwoord ;
En nu , die troep moet eruit anders kan ik het niet opnieuw verhuren , maar wettelijk blijft hij de eigenaar en ik kan hem niet bereiken .
Oud 3 augustus 2011, 12:36   #2
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

...maak dat het op een ongeluk lijkt....

Wat zegt de polies of een advokaat?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 12:37   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
3 jaar geleden verhuurde ik een garage aan een Ollander , maandelijks opzegbaar .
Het laatste jaar geraakte ie in de problemen , een cafébaas , het gaat slecht in de horeca enz , deurwaarders , maar zijn garagehuur betaalde hij wel .
Enkele maanden geleden sloeg hij op de vlucht , weg van zijn financiele problemen , wellicht zit hij ergens in Nederland en zien we hem nooit meer ;
Hij betaalde ook zijn garage niet meer , ik stuur hem een aangetekende , hij was nog gedomicilieerd op zijn oude adres , geen antwoord , kijk ik in die garage , staat daar een hele oude inboedel en een autowrak , stuur ik hem opnieuw een aangetekende , geen antwoord ;
En nu , die troep moet eruit anders kan ik het niet opnieuw verhuren , maar wettelijk blijft hij de eigenaar en ik kan hem niet bereiken .
ge zijt al gaan zien wat erin stond ... en nu ineens zou je wakkerliggen van wettelijkheden ? ... zwaanst na ni hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 12:37   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
...maak dat het op een ongeluk lijkt....

Wat zegt de polies of een advokaat?
brandstichting

edit : zit er nog iemand in in dien auto ? ebde de koffer open gehad ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 augustus 2011 om 12:38.
Oud 3 augustus 2011, 12:52   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
brandstichting

edit : zit er nog iemand in in dien auto ? ebde de koffer open gehad ?
Misschien ligt dien Hollander er zelf wel in.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 12:54   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en gij zult gene gepriviligeerde schuldeiser zijn ... ja die dingen kunnen verdwijnen natuurlijk ... ja dan is dat diefstal...

Als er natuurlijk geen contract meer is, dan zijt gij wel nog altijd eigenaar van dien box en hetgeen er in staat is bijgevolg ook van u ...

Maar ik zou mij toch ook maar eens bevragen , want dat zijn van die situaties waar ge serieus mee in de miserie kunt komen als ge het verkeerd aanpakt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 12:54   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Misschien ligt dien Hollander er zelf wel in.
ge kunt als verhuurder best zo wat een strenge, mogelijk zelfs hardhandige reputatie bezitten ... maar ne wanbetaler in zijne koffer steken ... dat is mss toch wat teveel van t goeie
Oud 3 augustus 2011, 12:57   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge kunt als verhuurder best zo wat een strenge, mogelijk zelfs hardhandige reputatie bezitten ... maar ne wanbetaler in zijne koffer steken ... dat is mss toch wat teveel van t goeie
Hij gaat ondertussen ook niet meer al te vers zijn,...
Oud 3 augustus 2011, 13:02   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hij gaat ondertussen ook niet meer al te vers zijn,...
dat gaat potentiele huurders afschrikken ook
Oud 3 augustus 2011, 13:44   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de kogel doorbijten...na het laten aflopen van het lopend contract (waar je blijkbaar niks meer voor ontvangt...)

Misschien krijg je voor dat autowrak en die oude inboedel nog wat centen...fijn,want het afslepen gaat wat centen kosten...

Als daar later uw vroegere "huurder" op terugkomt dan kun je je met de beste wil niet herinneren dat daar iets in stond- of staat....waar zijn de bewijzen...misschien heeft hij die dingen zelf wel weggedaan na uw laatste aangetekende?

Laatst gewijzigd door kelt : 3 augustus 2011 om 13:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 13:46   #11
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Vraag het anders eens op www.juridischforum.be
Ik geloof dat ik daar ooit eens een gelijkaardige vraag heb zien staan.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 13:53   #12
giserke
Banneling

Standaard

Lijkt me eenvoudig?
Als het contract maandelijks opzegbaar is, zeg zijn contract officieel op, en vermeld de termein dat de garage moet worden leeggemaakt die bepaald is volgens het contract, of anders geef hem een week de tijd na het vervallen van het contract.

Daagt hij niet op? De borg inhouden, en huurder voor vredegerecht slepen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 14:20   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat gaat potentiele huurders afschrikken ook
Ja en als dat lijksap in dat betonneke getrokken is, krijg dat er nog maar uit...
Oud 3 augustus 2011, 14:20   #14
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt het contract op en je zet erbij dat hij zijn rommel uit die garage moet halen. Als hij dat niet doet doe jij dat. Terug komt hij toch niet.

Slimmer zou zijn dat je gewoon alles laat verdwijnen. Dan kan hij dat nog altijd aangeven als gepikt, maar jij weet van niets.

Wat voor autowrak is dat in feite?
Oud 3 augustus 2011, 14:25   #15
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en als dat lijksap in dat betonneke getrokken is, krijg dat er nog maar uit...
Als dat begint uit te zweten zit ge inderdaad met die lijkengeur.

Als je hem er zelf hebt ingelegd, doe je best wat fosfor onder uwe beton. Mengelt dat er maar wat onder. Toch wel veel van nodig. Toch zeker 1 kg op 50 kilo.
Oud 3 augustus 2011, 15:01   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Als dat begint uit te zweten zit ge inderdaad met die lijkengeur.

Als je hem er zelf hebt ingelegd, doe je best wat fosfor onder uwe beton. Mengelt dat er maar wat onder. Toch wel veel van nodig. Toch zeker 1 kg op 50 kilo.
Lijken wegwerken , het is nen business op zijn eigen, ... ge moogt nog ne goeie huurmoordenaar zijn, als ge uwen bazaar niet opgekuist krijgt, ...
Oud 3 augustus 2011, 16:12   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je kan het ook gemeen spelen. Een aangetekend schrijven sturen met het complimentje: "bedankt om de garage op lokatie Y in zo'n onberispelijke staat na te laten na het aflopen van het contract, prettig zaken te doen met U."
Oud 3 augustus 2011, 17:23   #18
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijken wegwerken , het is nen business op zijn eigen, ... ge moogt nog ne goeie huurmoordenaar zijn, als ge uwen bazaar niet opgekuist krijgt, ...
Ja, 't is ne stiel apart.
Oud 3 augustus 2011, 17:34   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zou dat niet beschouwd kunnen worden als "sluikstorten" van die ex-huurder ?

Niet helemaal te vergelijken, maar ik weet van iemand die een huis verhuurde aan een koppel. Bleek dat die een deel van het huis onderverhuurden aan een clan zigeuners. Iedereen is dan buitengezet, maar de zolder lag wel vol met ouwe fietsen, matrassen en allerhande ander oud spul, klein en groot. Dat hebben de eigenaars allemaal (op eigen kosten) laten weghalen.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 20:41   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Vreemd. Ik dacht dat als een aangetekende brief niet bij de bestemmeling geraakt, die brief retour kwam?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be