Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2011, 08:38   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Nep Apple- en Ikea-winkels in China

Dat de Chinees kopieert en bespiedt
is iets waar je niet meer van verschiet.
Zelfs het restaurant
is Ikea-verwant
maar aan hun hot-dogs waag ik mij niet.

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 08:46   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Achtereen copyeen van Delvaux winkels en Volvo's, ...

Waarom die gasten eens zelf niet creatief zijn, als ge het zo goed kunt copyeren moet ge toch ook in staat zijn zelf eens iets te realiseren...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 08:52   #3
giserke
Banneling

Standaard

Zolang Chinezen op deze manier bezig zijn, zal China altijd een luchtbel blijven.

Op korte termijn rendabel voor Europese bedrijven om naar daar te trekken, maar op lange termijn nefast voor het bedrijf.

Lenin zei ooit: We gaan het touw verkopen aan het westen, waarmee ze zichzelf gaan opknopen

Laatst gewijzigd door giserke : 2 augustus 2011 om 08:53.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 08:54   #4
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Achtereen copyeen van Delvaux winkels en Volvo's, ...

Waarom die gasten eens zelf niet creatief zijn, als ge het zo goed kunt copyeren moet ge toch ook in staat zijn zelf eens iets te realiseren...
Chinese kunstenaars waren eeuwenlang niet trots op hun originaliteit, maar op het feit dat ze de tradities nauwgezet naleefden. Misschien denken de meeste Chinezen nog een beetje zo.

En er valt wat voor te zeggen. In het Westen wordt overdreven veel geëxperimenteerd, al is dat voor de vooruitgang van de computertechniek wel goed, natuurlijk.
Oud 2 augustus 2011, 09:01   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Chinese kunstenaars waren eeuwenlang niet trots op hun originaliteit, maar op het feit dat ze de tradities nauwgezet naleefden. Misschien denken de meeste Chinezen nog een beetje zo.

En er valt wat voor te zeggen. In het Westen wordt overdreven veel geëxperimenteerd, al is dat voor de vooruitgang van de computertechniek wel goed, natuurlijk.
Daardoor staan we waar we nu staan.
Een land dat niet experimenteerd, innoveerd gaat ook niet vooruit.
Oud 2 augustus 2011, 09:06   #6
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daardoor staan we waar we nu staan.
Een land dat niet experimenteerd, innoveerd gaat ook niet vooruit.
ik stel voor om hier een dt-winkel te openen. Lijkt mij een gat in de markt
Oud 2 augustus 2011, 09:11   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
ik stel voor om hier een dt-winkel te openen. Lijkt mij een gat in de markt
Ik stel voor taalpuriteinen de kasteien op een trekbank.
Oud 2 augustus 2011, 09:22   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge kunt nooit niet overdreven genoeg experimenteren, ... veel vindingen zijn net het resultaat van experimenten of zelf mislukte experimenten of het resultaat van research om experimenten uit te voeren, vandaar ook misschien onze originialiteit.

Inderdaad er wordt misschien te traditioneel gedacht, en is het dat dat de creativiteit fnuikt, zoals ik al zei ik geloof niet dat ze te dom zijn om zelf iets uit te vinden, dat er hen iets remt om het zelf te proberen is wel degelijk het geval. Misschien spiegelen zichzelf op dit ogenblik zelf teveel naar het Westen en willen ze een soort pseudo westen creeren in China, het copyeren van dat Oostenrijks dorp is daar ook een voorbeeld van. Terwijl ze zelf ook een rijke cultuur, mooie natuur enz hebben.

onbegrijpelijk eigenlijk.

ik zie nog een Westerling technologie uitvinden om hologrammen van gebouwen te kunnen maken om ze vervolgens aan de Chinezen te verkopen...
Oud 2 augustus 2011, 09:57   #9
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt nooit niet overdreven genoeg experimenteren, ...
als je een goede computer of auto wil wel, natuurlijk. We hebben echter ook op grote schaal geëxperimenteerd met, bij voorbeeld, de man-vrouw-verhouding, of de ouder-kind-relatie, en daar weliswaar successen mee geboekt (emancipatie), maar ook veel onnodig leed veroorzaakt. We moeten blijven experimenteren, ook op dat gebied, maar het zou stilaan wel wat voorzichtiger mogen worden aangepakt.

Of om op het voorbeeld van de kunst terug te komen: slechts weinig avant-garde-romans hebben het tot de status van wereldliteratuur gebracht. De grootste schrijvers, musici en beeldende kunstenaars combineren een grondige kennis van de traditie met het talent, die creatief te gebruiken. Gelukkig bestaat in de wetenschap en de techniek niet dat idee dat je al het bestaande zomaar van tafel kunt vegen en iets geheel nieuws moet beginnen. De modernste auto bouwt waarschijnlijk nog steeds voort op het idee van de uitvinder van het wiel - al kan ik me vergissen.

Ik denk dat wij in de politiek, de kunst, de moraal en op vele andere gebieden moeten afstappen van het idee van "revolutie". Het revolutionaire denken heeft tientallen miljoenen het leven gekost en ook de cultuurvernieling van de mei-68'ers mogelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 augustus 2011 om 10:07.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:10   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge kunt nooit niet overdreven genoeg experimenteren, ... veel vindingen zijn net het resultaat van experimenten of zelf mislukte experimenten of het resultaat van research om experimenten uit te voeren, vandaar ook misschien onze originialiteit.

Inderdaad er wordt misschien te traditioneel gedacht, en is het dat dat de creativiteit fnuikt, zoals ik al zei ik geloof niet dat ze te dom zijn om zelf iets uit te vinden, dat er hen iets remt om het zelf te proberen is wel degelijk het geval. Misschien spiegelen zichzelf op dit ogenblik zelf teveel naar het Westen en willen ze een soort pseudo westen creeren in China, het copyeren van dat Oostenrijks dorp is daar ook een voorbeeld van. Terwijl ze zelf ook een rijke cultuur, mooie natuur enz hebben.

onbegrijpelijk eigenlijk.

ik zie nog een Westerling technologie uitvinden om hologrammen van gebouwen te kunnen maken om ze vervolgens aan de Chinezen te verkopen...
De chinese economie boomt vooral omdat ze nog steeds relatief goedkoop producten kunnen maken in grote massa en die uitvoeren (maar ook voor de groeiende interne markt).

Maar, de lonen in china stijgen ook, en dan gaan ze daar geconfronteerd worden met de noodzaak tot innovatie, en daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Chinese technologische successes (zoals hun ruimtevaartprogramma) zijn vaak gewoon kopies van bvb de russische soyoez capsules, en ook hun gevechtsvliegtuigen komen erg bekend voor.

De groei zal niet oneindig blijven duren en china gaat hetzelfde meemaken als europa: innovatie zal er moeten komen. Maar kan dat snel genoeg komen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 13:51   #11
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
werkelijk een zéér groot gat in de markt !
Oud 2 augustus 2011, 14:20   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je een goede computer of auto wil wel, natuurlijk. We hebben echter ook op grote schaal geëxperimenteerd met, bij voorbeeld, de man-vrouw-verhouding, of de ouder-kind-relatie, en daar weliswaar successen mee geboekt (emancipatie), maar ook veel onnodig leed veroorzaakt. We moeten blijven experimenteren, ook op dat gebied, maar het zou stilaan wel wat voorzichtiger mogen worden aangepakt.

Of om op het voorbeeld van de kunst terug te komen: slechts weinig avant-garde-romans hebben het tot de status van wereldliteratuur gebracht. De grootste schrijvers, musici en beeldende kunstenaars combineren een grondige kennis van de traditie met het talent, die creatief te gebruiken. Gelukkig bestaat in de wetenschap en de techniek niet dat idee dat je al het bestaande zomaar van tafel kunt vegen en iets geheel nieuws moet beginnen. De modernste auto bouwt waarschijnlijk nog steeds voort op het idee van de uitvinder van het wiel - al kan ik me vergissen.

Ik denk dat wij in de politiek, de kunst, de moraal en op vele andere gebieden moeten afstappen van het idee van "revolutie". Het revolutionaire denken heeft tientallen miljoenen het leven gekost en ook de cultuurvernieling van de mei-68'ers mogelijk gemaakt.
Soms moet je ook wel durven he, Tabula rasa, wie zegt er nu dat het wiel de beste methode is, ... het slijt, ge moet er nen band opzetten die kan platlopen, het kan eraf springen, het vangt slecht putten op, en het is aan wrijving onderhevig, eigenlijk is een wiel helemaal niet de juiste methode als ge het zo bekijkt,

Dus, weg met het wiel, ... dat bedoel ik nu, ge moet kunnen iets dat volkomen vanzelfsprekend is kunnen weggooien en iets beter vinden of in het slechste geval iets vinden dat dat supergoeie nog beter maakt.
Oud 2 augustus 2011, 14:22   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook gewoon plezant om naar te kijken, ik breng nen bak trappist mee, zorgt gij voor de worstjes en de kaas ?
Oud 2 augustus 2011, 14:26   #14
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook gewoon plezant om naar te kijken, ik breng nen bak trappist mee, zorgt gij voor de worstjes en de kaas ?
hier in de Ardennen alle soorten boudins. Welke wildt ge ?
Oud 2 augustus 2011, 14:45   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hier in de Ardennen alle soorten boudins. Welke wildt ge ?
ik had meer aan zo een droog 100 % puur porc sausieske gedacht maar nen boudin, ja maar dan wel gebakken want ik heb er zo eens koude gegeten van ne collega uit Luik , ze had er bij met appelkes en rozeinen , maar koud vond ik dat maar een vieze bedoening.
Oud 2 augustus 2011, 14:46   #16
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe slaag je er in een DT-fout te maken in een voorzetsel?

Het is overigens kastijden, niet kasteien.

Mag ik nu op uw trekbank?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 15:05   #17
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Gij trekt al genoeg
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 15:22   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Voor u hebben we de special, eerst uitrekken op de bank en als al uw gewrichten uit elkaar hangen, het rad op, daarna een korte radbraaksessie, en dan liefst nog levend met het rad de paal op, de kraaien hebben ook honger.
Oud 2 augustus 2011, 15:43   #19
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 15:46   #20
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u hebben we de special, eerst uitrekken op de bank en als al uw gewrichten uit elkaar hangen, het rad op, daarna een korte radbraaksessie, en dan liefst nog levend met het rad de paal op, de kraaien hebben ook honger.
Zijn die niet kieskeurig?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be