Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2011, 17:20   #1
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard Het moet maar eens gezegd worden..

Vlaanderen is over het algemeen gewoon lelijk.

Wildbouw in alle stijlen die je je maar kunt inbeelden, lintbebouwing van de Panne tot Sint-Truiden, geen twee kilometer natuur blijft erover. De 'natuur' die er dan nog rest, is over het algemeen landbouwgrond (met nota bene oerlelijke mais, weg met die veevoederstokken!) of aangeplante dennenbomen die hier eigenlijk niet eens thuishoren.

De kust is door de band genomen lelijk, het gros van de dorpen en steden zijn lelijk, de plekken daar tussen zijn eveneens... lelijk.

Uitzonderingen daarop zijn de Maasstreek (Pajoske zal het graag horen), de (Beuken)bossen in het Zoniënwoud en Hoogstraten, de historische centra van Brugge en Gent en natuurlijk Bokrijk.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 18:16   #2
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht

Wildbouw in alle stijlen die je je maar kunt inbeelden, lintbebouwing van de Panne tot Sint-Truiden, geen twee kilometer natuur blijft erover. De 'natuur' die er dan nog rest, is over het algemeen landbouwgrond (met nota bene oerlelijke mais, weg met die veevoederstokken!) of aangeplante dennenbomen die hier eigenlijk niet eens thuishoren.

De kust is door de band genomen lelijk, het gros van de dorpen en steden zijn lelijk, de plekken daar tussen zijn eveneens... lelijk.

Uitzonderingen daarop zijn de Maasstreek (Pajoske zal het graag horen), de (Beuken)bossen in het Zoniënwoud en Hoogstraten, de historische centra van Brugge en Gent en natuurlijk Bokrijk.

Kijk eens in de spiegel en laat eens weten of wat je ziet ook lelijk is....

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 18:23   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Sommige mensen hebben ne schonen hof ... vanachter. Die hunne wereld is mooi.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 18:49   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

De Kempen en de Voerstreek dan ?

Beiden prachtig.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 19:36   #5
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

De Zennevallei, het Pajottenland, prachtige natuur.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 19:44   #6
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De dijken van de schelde. (maar meestal wel geen tweehonderd meter verder gaan)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 19:51   #7
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben grotendeels akkoord.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 20:03   #8
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vlaanderen is een stukje 'kapotte Nederlanden'. Veel Oost-Europese landen zijn misschien armer, maar veel beschaafder dan dit rijke land.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 20:09   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

absoluut waar.

Het enige wat Vlaanderen nog kan redden is 8 uur esthetica per week in alle middelbare scholen.
Oud 5 augustus 2011, 20:11   #10
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
absoluut waar.

Het enige wat Vlaanderen nog kan redden is 8 uur esthetica per week in alle middelbare scholen.
En een complete nivelering van alle bestaande lintbebouwing. Ik stel voor dat we voor een tijdje een nomadenbestaan leiden in Siberië en stelselmatig terugmigreren naar hier.
Oud 5 augustus 2011, 23:20   #11
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoogstraten
Als ge weet wat ge daar voor een appartementje betaald.
Dat komt door die vettige vastgoeddieven!
Oud 5 augustus 2011, 23:22   #12
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
absoluut waar.

Bij ons was dit slapen en meisjes ambeteren. Estetica.
Dan nog in een school in Hoogstraten zelfs.
Oud 5 augustus 2011, 23:23   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Bombardeer Vlaanderen plat
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 23:26   #14
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik tegen 90 rij op een baan van 70 voel ik me een echte Vlaming.
Jaren zijn we onderdrukt geweest (en dat zijn we nog steeds), we zullen altijd braaf ja-knikken, maar in feite toch ons goesting doen.
We doen ons goesting, zolang het niet opvalt, eigen initiatief nemen we niet. We apen braaf onze gebuur na. Hoewel we natuurlijk meer en grotere "koterij" willen hebben als onze buurman.

Maar ik was 90 aan het rijden op een baantje van 70. Dan kijk ik naar links en dan zie ik al die villa's, allemaal in andere stijlen. Ik zou zelfs durven zeggen dat het soms architecturale meesterwerkjes zijn.

Het leukste is helemaal als je om een uur of acht negen langs die wegen rijdt, dan zie je mensen in hun peignoir (in alle kleuren behalve wit) de krant halen. Dat is nu eens genieten se.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 5 augustus 2011 om 23:26.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 23:28   #15
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Als ik tegen 90 rij op een baan van 70 voel ik me een echte Vlaming.
Jaren zijn we onderdrukt geweest (en dat zijn we nog steeds), we zullen altijd braaf ja-knikken, maar in feite toch ons goesting doen.
We doen ons goesting, zolang het niet opvalt, eigen initiatief nemen we niet. We apen braaf onze gebuur na. Hoewel we natuurlijk meer en grotere "koterij" willen hebben als onze buurman.

Maar ik was 90 aan het rijden op een baantje van 70. Dan kijk ik naar links en dan zie ik al die villa's, allemaal in andere stijlen. Ik zou zelfs durven zeggen dat het soms architecturale meesterwerkjes zijn.

Het leukste is helemaal als je om een uur of acht negen langs die wegen rijdt, dan zie je mensen in hun peignoir (in alle kleuren behalve wit) de krant halen. Dat is nu eens genieten se.
Groot gelijk, Vlaanderen is kleurrijk en creatief in de bouwstijlen, niet zoals andere landen eenheidsworst.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 23:34   #16
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Groot gelijk, Vlaanderen is kleurrijk en creatief in de bouwstijlen, niet zoals andere landen eenheidsworst.
Of als ge aan het bouwen zijt.
Gene strik, een enkele strik, een dubbele strik of een driedubbele strik. Mogelijkheden, je kunt er niet aan uit.

In zo'n wijk, ik zou mijn huis niet vinden als ik 's nachts zat was.
Dan moest ik met mijne neus tegen de bel gaan hangen (tegen de voordeur vallen) terug recht komen.
De familienaam lezen. Mijne portefeuille zoeken en mijne pas bovenhalen om te vergelijken.

Tegenover nu:
Cruisecontrol.
Cipreshaag van 2,5 meter
"Ne coup frein"
Slinger de tweede oprit op.
Oud 6 augustus 2011, 13:02   #17
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De Kempen en de Voerstreek dan ?

Beiden prachtig.
Als inwoner van het eerste kan ik daar toch niet over meespreken. De typische zaken (lintbebouwing, wildbouw, uitheemse dennenbossen, etc.) die ik inhaalde zijn hier in grote getalen terug te vinden.

Er zijn mooie dorpen en plekken te vinden, uiteraard, maar over het algemeen is het toch niet om over naar huis te schrijven.

Citaat:
Ik ben voor alle duidelijkheid ook niet voor het neerplanten van allerlei identieke woonblokken zoals je in Nederland wel eens ziet. Maar de ruimtelijke ordening, op alle gebieden (bebouwing, natuur, etc.) laat hier zéér zwaar te wensen over naar mijn mening. Ik kan me daar zwaar aan ergeren.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 13:08   #18
kameleon
Minister

Standaard

Vlaanderen is verschillend omdat we elkaars ogen willen uitsteken. De ene moet zich altijd beter voelen dan de andere.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 14:25   #19
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Er zijn gelukkig nog mooie stukjes buiten het grote deel suburbië dat het Vlaamse Gewest uitmaakt, maar die heb je elders in Europa ook en daar is suburbië en urbië meestal ook mooier.
Oud 6 augustus 2011, 15:04   #20
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind Antwerpen een prachtige stad met een zalige sfeer. Wil hier nooit meer weg.

Nèh.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be