![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Stem voor de lijst of partij waarvoor U vindt dat U moet stemmen. Weeg de pro en contra's tegen elkaar af en maak vanavond nog Uw keuze.
De generaties voor ons hebben er voor gezorgt dat we nu enkelvoudig algemeen stemrecht hebben vanaf 18 jaar. Gebruik dat recht. Ga er niet van uit dat Uw stem niets waard is. Wanneer U geen idee heeft op wie U moet stemmen, of politiek interseert U niet (weinig waarschijnlijk op dit forum) stem dan blanco. (zie onderschrift)
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Niet akkoord met uw onderschrift : De vergankelijkheid der politieke stelsels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() mijn stemadvies ; stem vlaams blok
![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ze zullen ons vertrouwen niet schaden, niet zoals de huidige partijen ons vertrouwen hebben geschaad. ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seba, de helft van het volk is VANDAAG tegen het cordon sanitaire. Een minderheid is er nog voor.
Als Het Vlaams Blok dus aan de zijlijn staat dan is dat uitsluitend omdat het door de democratische PARTIJEN op een ondemocratische wijze aan de zijlijn wordt gezet. Hard, maar ook de waarheid...
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hihihi.... ![]() U weet duidelijk niet wat met aristocratie bedoeld wordt. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Het stemadvies van Actualitiek : stem op een partij die voor jou concrete en haalbare voorstellen doet. Moet ik het simpel stellen? Als milieu voor jou prioritair is, stem dan Groen!, vind je de sociale voorzieningen belangrijk, ga dan voor Sp.a. Vind je het vrije ondernemen belangrijkst, stem dan voor de VLD en als je de Vlaamse zaak wil dienen, kies dan voor de N-VA. CD&V is de partij voor wie het gezin en het 'normale leven' zonder al te veel uitschieters weet te appreciëren en Spirit is vooral geschikt voor jeugd die een progressief en modern beleid wil. Het is allemaal wat simpel voorgesteld, maar voor die laatste zwevende kiezers geeft het wel een idee...
Het vlaams blok hoort niet bij mijn stemadvies, want als ze al eens een concreet voorstel doen (i.p.v. ander beleid gewoon te bekritiseren) is het doorgaans 1. niet betaalbaar, 2. niet realiseerbaar (bv. door Europese regelgeving) of 3. in strijd met de wet. Het Vlaams Blok is dan ook goed om te signaleren waar de problemen zitten, en de andere partijen alert te houden, maar oplossen kunnen ze niet. By the way, op een laatste opiniepeiling op m'n site wint de CD&V eens niét!!!
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() MOET OP DIT FORUM GODVERDOMME ALLES UITDRAAIEN OP EEN VOOR_TEGEN BLOK TOPIC???????
iK HAD DEZE TOPIC NOG MET HET GEVOEL GESTART VAN EEN BEETJE DIE RUST HIER TE LATEN WEERKEREN, MIS DUS. IK VIND HET BLOK OOK EEN COMPLETE FOUTE PARTIJ, MAAR OP DEN DUUR KUNNEN WE HIER NIET MEER OVER THEMA'S KLAPPEN. aLLES MOET HIER GODVERDOMME OVER DIE KUTPARTIJ GAAN. gE GAAT OP DIT FORUM GEEN MENSEN OVERTUIGEN OM OP EEN ANDERE PARTIJ TE STEMMEN. gIJLE ZIJT HIER ALLEMAAL EXTREMISTEN. sTOP AUB MET ALLE TOPIC OP EEN BLOKFLAME TE LATEN UITDRAAIEN MARCI!
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Een cordon kan niet deugen want de spelregels van de democratie, zoals ze vastliggen in onze Grondwet, worden overtreden.
Het cordon stelt immers niet alleen een partij buiten spel, het zet de gekozen vertegenwoordigers buiten spel en via die vertegenwoordigers, de kiezers. Ik weet dat meerderheden die de uitvoerende macht vormen niet meer binnen het parlement tot stand komen maar buiten het parlement, binnen de partijcenakels. Kijk men moet weten wat men wil: artikel 42 van onze Grondwet werd het laatst gewijzigd bij de wet van 5.5.1993. In dat artikel staat de onafhankelijkheid van de gekozen vertegenwoordiger neergeschreven, zelfs tegenover zijn kiezers en bijgevolg zeker tegenover zijn partij. Het cordon kwam tot stand op 10.5.1989 en schond reeds de toenmalige tekst van art. 42 en nadien ook de nieuwe tekst.. Het argument dat iedereen samenwerkt met wie men wil samenwerken gaat niet op: zelfs vóór de kiezer zich heeft uitgesproken zegt men hem dat men de gekozene niet zal behandelen als een volwaardig parlementslid maar als een lid van een bepaalde partij. Onze Grondwet verbiedt dit. Zo eenvoudig is dat. Wanneer de particraten die het cordon hebben uitgevonden weigeren om de Grondwet na te leven dan kan men niet meer van een democratie spreken maar dan leven wij duidelijk in een particratie. Het cordon moet elke rechtgeaarde democraat doen steigeren: het is een uiting van de evolutie van de laatste decennia: niet de uitspraak van de kiezer is belangrijk maar het belang van de partijen. Dat de pers die partijen als democratisch blijft bestempelen kan men alleen betreuren. Het Hof van Beroep in Gent sprak terecht van traditionele partijen. En het Hof van Beroep werd in die zaak aangeduid door het Hof van Cassatie dat duidelijk stelde wat iedereen blijkbaar totaal vergeten is: politieke partijen zijn geen politieke instellingen en hebben dus niets te zeggen, zij dienen alleen om lijsten voor te dragen en via hun programma een richting aan te geven die duidelijk maakt waar de lijsten voor staan. Het cordon sanitaire heeft bovendien een contraproductief kantje: als men aan de burger duidelijk maakt wie de 'goei' zijn en dat de andere de 'slechten' zijn, dan is het nogal logisch voor wie de burger kiest als hij niet tevreden is voor het geklungel van de 'goei'. Meteen krijgen andere, nieuwe, stromingen een bijna onmogelijke opdracht aangezien men de kiezer in een zwart-wit situatie duwt: de traditionele partijen of het Blok. Het resultaat van dit alles is in elk geval dat ik morgen voor het eerst in mijn leven mijn stem uitbreng op het Blok: waarom zou ik nog respect hebben voor de vraag van medeburgers die mij zeggen dat ik niet voor het Blok mag stemmen, wanneer die medeburgers tegelijk door art. 42 niet toe te passen, mijn democratisch recht om te eisen dat de Grondwet wordt toegepast, met de voeten treden.
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() @FT
U heeft waarlijk een schitterend onderschrift (ziehier het mijne!) 8)