![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() cannabisregulering, een crisismaatregel?
Op 8 december wordt er in het Europees parlement een Openbare hoorzitting gehouden over “cannabisregulering, een crisismaatregel?”. "De hoorzitting is bedoeld als ontmoetingsmoment tussen vertegenwoordigers van Europese Burgerverenigingen, academici uit het cannabiswerkveld en leden van het Europees Parlement en van de Europese Commissie. Het doel van de hoorzitting is te komen tot een oproep voor een ‘onderzoek naar het impact’ van het cannabisbeleid in de Europese Unie. Dit onderzoek moet de positieve en negatieve gevolgen van het bestaande beleid, gebaseerd op een feitelijk totaalverbod, in kaart brengen. Daarnaast moet het onderzoek hetzelfde doen voor afwijkende beleidsmodellen die eerder werken met regulering van de cannabismarkt. Op de hoorzitting zullen verschillende cannabisreguleringsmodellen worden voorgesteld waarbij de cannabismarkt wordt georganiseerd zonder feitelijk totaalverbod, zoals die in de praktijk worden toegepast in Portugal, Nederland (coffeeshops), Spanje en België (Cannabis Social Clubs) of de VS (Medische verdeelpunten, de cannabisapotheken). Ook staat de voorstelling van de resultaten van een onderzoek in een representatief aantal Europese lidstaten op het programma. Met de hulp van onze ENCOD-leden zullen we in de volgende maanden dit onderzoek organiseren. Het onderzoek is een peiling naar de cijfers die beschikbaar zijn over de mogelijke besparingen door een legaal gereguleerde cannabismarkt en cijfers over de mogelijke belastingsinkomsten die deze maatregel kan opbrengen. ..... Verwacht resultaat: een officieel verzoek aan de Europese Commissie om deze impactstudie te realiseren teneinde de kosten voor overheden van het cannabisverbod en de mogelijke opbrengsten te berekenen. Live-registratie via internet is voorzien." lees meer http://www.encod.org/info/OPENBARE-H...-CANNABIS.html Wordt het in de toekomst dan toch mogelijk om een drugsbeleid te voeren op basis van objectieve criteria en feiten, een afwegen van voor- en nadelen i.p.v. op basis van een geloof? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De vraag is niet wordt het geregulariseerd, maar wanneer.
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ook. Maar precies toch minder, naar mijn bescheiden aanvoelen. Ikzelf en genoeg mensen in mijn omgeving kunnen dagenlang motivatieproblemen krijgen van smoren. Daarom ben ik er ook mee gestopt.
Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 23 mei 2011 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() In deze trailer voor de te verwachten EU Drugstrategie 2013-2020, belooft de Commissie het beleid waarvan ze weet dat het niet werkt zoals bleek uit het onderzoeksrapport dat de Commissie zelf publiceerde in 2010, verder te versterken. Anderzijds zijn er ook de studies die berekenen dat de combinatie van de decriminalisatie van drugs (met een aanzienlijke vermindering van handhavingskosten) en een wettelijke regulering van de cannabismarkt in de EU kan leiden tot een besparing van 35 �* 60 miljard Euro (tussen 70 en 120 euro/persoon/jaar). Dit interesseert de Brusselse bureaucraten niet. Hun enige doel is het verzekeren van het verspillende en schadelijke status quo.http://www.encod.org/info/ENCOD-BULLETIN-81,3377.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Ik ga deels akkoord, ik denk dat cannabis een demotiverend effect kan hebben maar dat dit afhangt van in welke regelmaat er gebruikt word en dat dit verschilt van persoon tot persoon.
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Niemand moet mij nog vertellen waarom cannabis criminalisatie verdient. Ik heb een goede vriend verloren aan AIDS, als gevolg van het delen van een besmette cannabisnaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Alleen het vrijmaken van de drugsmarkt kan Europa redden... volgens sommigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is best mogelijk. Zo kan een ambacht als glasblazen uit de marginaliteit gehaald worden. De cannabisconsument raakt ook nooit uitgepraat over waterpijpen. Voor elke instelling is er wel een andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dramatische problematiek, die besmette cannabisnaalden... Vooral voor degenen die hun cannabis met wortel en al spuiten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
BTW die besmette naalden (bij H) zijn een GEVOLG van het verbod, en zouden niet voorkomen bij legalisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is wel niveauloos simpel gesteld door Panda. Mag je ook al geen pintje meer drinken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat besmette naalden niet meer zouden voorkomen bij legalisatie durf ik toch in twijfel te trekken. Ik zeg maar, er zijn er altijd die de extremen gaan opzoeken. Maar ergens heb je wel gelijk: het zou beter zijn voor de volksgezondheid, en de economie, als een gebruiker altijd bij de lokale middenstand terecht kan voor een nieuwe steriele injectienaald. Nu schiet er mij nog de volgende bedenking binnen: kun je een naald niet ontsmetten met goedkope vodka? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat ze stoppen met daarover,op onze kosten,te lullen....Het komt mij voor dat volksvertegenwoordigers op alle niveau's met veel belangrijker zaken zouden moeten bezig zijn..(zoals : het post-Rijnland-model Europa)
Wat de thread betreft: Koffie,alcohol en nicotine gereguleerd,met een uitsterfscenario voor laatst genoemde. ALLE andere opwekkende- of stimulerende middelen enkel en uitsluitend op medisch voorschrift... te simpel zeker? |
![]() |
![]() |