Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 10:11   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Over de gestegen kostprijs van een bevalling

Bijgaande open brief staat wellicht in meerdere kranten dan alleen de Standaard.

Het zou toch weer niet eens kunnen missen zeker, dat Brussel zo aardig in beeld gebracht wordt.

Citaat:
(ANTWERPEN) - Als voorzitter van de Beroepsvereniging van Belgische Gynaecologen en Verloskundigen wil ik reageren op de berichtgeving over de zogeheten toenemende prijs van de bevallingen, die uitsluitend te wijten zou zijn aan de supplementen van de artsen (DS 10 augustus). Niets is minder waar. Sinds jaren hanteert meer dan 95 procent van alle gynaecologen van dit land correct de gemaakte afspraken tussen ziekenhuisdirecties, verzekeringsinstellingen en medische raden. Die afspraken gaan over het aanrekenen van het ereloonsupplement voor bevallingen. Deze supplementen variëren tussen 100 en 200 procent van het klassieke tarief.
Ik ben goed op de hoogte van een uiterst gering aantal uitzonderingen hierop. Dit gaat over enkele kraaminrichtingen in de hoofdstad. Het is niet aan mij om deze lokale afspraken met de vinger te wijzen. Ik wil enkel duidelijk maken dat het artikel de indruk geeft dat deze uitzonderingen de regel zijn. Ik wijs er ook op dat, naast erelonen van artsen, talrijke andere oplopende kosten het totale prijzenplaatje beïnvloeden.

Laat me tot slot vermelden dat de gynaecoloog-verloskundigen de enige beroepsgroep zijn in dit land - en dit niet enkel onder de artsen maar onder alle professionele groepen - die geen wacht- en weekendvergoeding kennen en met andere woorden in 47 procent van alle bevallingen (het aantal buiten de normale uren) hun erelonen niet aanpassen. 'Dure rust' voor een verblijf in een eenpersoonskamer van een materniteit uitsluitend toeschrijven aan erelonen van gynaecologen is daarom een brug te ver.

Johan Van Wiemeersch

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:28   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

ok - weer eens Bruxelles dus. Geld tekort natuurlijk.

In Vlaanderen wordt er nochtans gewoon op een koude vloer bevallen tegenwoordig.
http://www.vandaag.be/binnenland/755...pleegster.html

Citaat:
Een 29-jarige vrouw uit Le Bizet is moeten bevallen op de vloer van een bijgebouwtje van het Jan Ypermanziekenhuis in Ieper. Met weeën had ze aangeklopt op een gesloten deur, maar de nachtverpleegster liet haar er niet in. Die zei dat Maëva Pruvot maar de spoedingang, aan de andere kant van het gebouw, moest nemen.

Pruvot haalt het niet tot die ingang. De spruit wil eruit.

Ze duwde daarop de deur van bijgebouw (voor dialyses) open en zette zich op de koude vloer. Daar startte ze met persen. Niet veel later ziet Lizzie het levenslicht.
Rare mensen toch ginder in die Westhoek.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:33   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ok - weer eens Bruxelles dus. Geld tekort natuurlijk.

In Vlaanderen wordt er nochtans gewoon op een koude vloer bevallen tegenwoordig.
http://www.vandaag.be/binnenland/755...pleegster.html

Rare mensen toch ginder in die Westhoek.
Komma neukers vind je spijtig genoeg overal, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:56   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Komma neukers vind je spijtig genoeg overal, ...
Hoe je het in je hoofd haalt om die deur niet open te doen, ik kan er met mijn verstand niet bij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 11:00   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ach, één domme, of een onhandige verpleegster.

Als de veiligheidsvoorschriften zo zijn dat zij die deur niet mag openen, dan mag zij die niet openen.
Als zij al 100 keer in haar loopbaan verteld heeft aan mensen: "kijk daar om het hoekje, daar zit de dokteur en de verpleegster van de spoed", en als dat al 100 keer goed uitgedraaid is ...

dan heeft ze nu zich vergist, (indien het haar mogelijk was om de situatie juist in te schatten), en had onze verpleegster zelf naar de spoedarts moeten bellen. Die snelt dan ter plaatse, desnoods met brancard, desnoods met de ambulance met brancard erin, naar de toekomstige moeder op de koude grond ...

Big deal.

Mijn conclusie voor mezelf: als ik ergens in een streek ben en dringend medische hulp nodig heb, dan zal ik eer de 100 opbellen met mijn gsm (pardon 112) en me laten voeren naar het juiste deurke ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be